It is currently Tue Mar 19, 2024 8:40 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Grunde givet til omsogsovertagelse
PostPosted: Thu Jun 25, 2009 1:24 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Jeg læste for ikke alverdens tid siden grunde givet i retsale som åbenbart legaliserede at børn ikke kunne blive boende i hjemmet..- noget med at mor skar brødet for tykt. Ikke militær orden i skabe ? osv..- tåbeligheder regner jeg med vi kan blive enige om. I går tror jeg omsider jeg fik høre en der slår alle rekorder som argument for at mor ikke er god nok.
"Mor kender ikke et analogt ur og tid"
Som de fleste andre er mor vokst op med den vakre digitaliserte verden. Hun kan saktes lese et digitalt ur, og rekne ut at det er 3 timer siden sidst veslejenta fik mat, så det er tid til å varme op ny sutteflaske.

..
.

Vi lar den stå et øjeblik..

Jeg vil personlig påta mig ansvaret for å lære mor klokka, dersom hu får beholde jenta.

Makan til dustete unskyldning !

Slå den dersom dere kan..
Jeg er målløs :shock:

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 25, 2009 3:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg kjenner igjen de eksempler du nevner, og akkurat de to stammer fra saker og mennesker jeg kjenner personlig: "militær orden i skapene" og "for tykke brødskiver". De to eksemplene er formidlet til meg fra familiene, og især det om brødskivene er godt kjent, psykologen hadde fremlagt det i fylkesnevnden eller i retten (muligens også tatt det med i sin skriftlige rapport). Det om "militær orden" ble beskrevet da det var ferskt like etter at det var skjedd.

Jeg har beskrevet argumentene her (men de må hjertens gjerne gjentas hvor som helst):
Barnevernets "belastninger"
Alvorlige grunner til omsorgsovertagelse?

Mht den militære orden, foregikk det slik: En venn av meg, som hadde hatt vanskeligheter og pågang fra barnevernet, og som derfor var vant til å merke seg nøyaktig ordlyd i hva slike folk sier, hadde truffet på en hun kjente som selv arbeidet i barnevernet. Barnevernsarbeideren skrøt av hvor kompetente og dyktige de var. Min venn: "Hva er det dere gjør, da?" Barnevernsarbeideren: "Jeg går inn i huset. Hvis det er det aller minste rot, sier jeg: 'Du må rydde.' Så kommer jeg tilbake etter 14 dager, og hvis da ikke klærne ligger i militær orden i skapene, så tar jeg barna." Min venn: "Hva? Kan du mene dette?" Barnevernsarbeideren: "Selvfølgelig. Da er det ikke noen vits for barna å være hos den moren. Vi krever orden, ellers er det omsorgssvikt."

    
    

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 06, 2009 1:04 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Tænkte det var hos dig jeg fandt det ja, har (mis)brukt en hel del av det du har skrevet for å få veslejenta hjem til mamman sin, så takker for tilsagnet :)

MEN nu fandt jeg igen en som høre med i den specielle ende av grunde til omsorgsovertakelse :
fik af vide igår at hun ikk må beholde sit egen lille pige (marie). på det latterlige grundlag at hun tror på det overnaturlige son f.x alfer og trolde

Så en advarsel til alle forældre som sier nissen har lagt gave i strømpen i december, eller tandfeen har vært her, eller julemanden, eller at du tror på de løfter politikerne giver.
BARNEFJÆRNET KOMMER ! Og de er IKKE overtro !

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]