It is currently Thu Mar 28, 2024 5:30 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kontakter i USA samtaler med Marius Reikerås
PostPosted: Wed Jan 20, 2016 9:06 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
denne viktige underskriftskampanjen fant jeg følgende video:

https://www.youtube.com/watch?v=mMT10kAa_CI



Videoen lover hundretusener i gatene om ikke regjeringen/barnevernet snur. Videoen er flerspråklig - oversetter.

Svært viktige spørsmål i videoen - spol til: 1:28 (eller 1.16)
Spørsmålet er: Hva er beveggrunnen for mengden/visjonen bak - tallene - barn som tas ut av familier?

Han svarer med pengene til fosterpersonene. Samt "fagene" som er avhengig av dem. Han blir påminnet om (trolig Kari Killèn) og svarer med at hun (ikke navngitt) vil ha ca 3 ganger flere under statens "omsorg".

Min kommentar:
Så lenge det er noe som politikerne tror at er et fag, som ligger bak, vil menneskerettigheter, barnevernsofrenes og demonstrantenes krav, oppfattes som et krav om å tillate skade av barn.

VI MÅ ANGRIPE LIKSOMFAGENE.

Uten dette vil pesten spre seg via lobbyister og såkalte eksperter til lover og menneskerettigheter. Det er en svært farlig liksomfaglighet som historisk kan sammenlignes med biologismen som førte til utryddelse av jøder, sigøynere, mm, og til folkemord på taterne i Norge, osv.

Skal man få vekk ugress, må man gjerne angripe også røttene.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kontakter i USA samtaler med Marius Reikerås
PostPosted: Wed Jan 20, 2016 11:29 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Dette gir håp!

Jeg har ikke sett hele videoen, men nevner raskt en del av poengene som Marius Reikerås vektla som årsaker til menneskerettighetsbruddene:

- hemmelige rettsaker uten normale beviskrav
- offentlig ansatte, da spesielt barnevernsansatte og polititjenestemenn, kjenner ikke til menneskerettighetene og forstår ikke (tilsynelatende ihvertfall) at å ta barn fra familien før rettskjennelse er brudd på uskyldspresumpsjonen
- Reikerås sa rett ut at den norske stat begår "crimes against humanity"
- norsk presse og norsk opinion har rett og slett ikke oppfattet hvor alvorlige rettssikkerhetsbrudd barnevernet står for, men, at sosiale medier nå ser ut til å nå frem til en økende andel av befolkningen
-økonomiske interesser hos de involverte yrkesgrupper, samt ønsket om å skape arbeidsplasser, er viktige årsaker til at det har gått så galt

Da har jeg nevnt det jeg oppfattet som det viktigste av det Reikerås sa.

Reikerås nevner også en planlagt demonstrasjon foran Stortingen 11. juni i år.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kontakter i USA samtaler med Marius Reikerås
PostPosted: Sat Feb 06, 2016 8:48 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
mater familias wrote:
Dette gir håp!

Jeg har ikke sett hele videoen, men nevner raskt en del av poengene som Marius Reikerås vektla som årsaker til menneskerettighetsbruddene:

- hemmelige rettsaker uten normale beviskrav
- offentlig ansatte, da spesielt barnevernsansatte og polititjenestemenn, kjenner ikke til menneskerettighetene og forstår ikke (tilsynelatende ihvertfall) at å ta barn fra familien før rettskjennelse er brudd på uskyldspresumpsjonen
- Reikerås sa rett ut at den norske stat begår "crimes against humanity"
- norsk presse og norsk opinion har rett og slett ikke oppfattet hvor alvorlige rettssikkerhetsbrudd barnevernet står for, men, at sosiale medier nå ser ut til å nå frem til en økende andel av befolkningen
-økonomiske interesser hos de involverte yrkesgrupper, samt ønsket om å skape arbeidsplasser, er viktige årsaker til at det har gått så galt

Da har jeg nevnt det jeg oppfattet som det viktigste av det Reikerås sa.

Reikerås nevner også en planlagt demonstrasjon foran Stortingen 11. juni i år.


Jeg vet ikke hvor mye håp dette gir. At barnevernssaker går bak lukkede dører er velkjent, men nylig fikk en journalist, Thomas Ergo, innsyn i saken til Glassjenta Han fikk til og med komme inn i retten.

Uskyldspresumpsjonen gjelder kun i straffesaker, ikke barnevernssaker. Barnevernloven gir hjemmel for at enten påtalemyndigheten eller barnevernleder kan fatte akuttvedtak, jf bvl. § 4-6 annet ledd. Hensikten er å bringe barnet ut av en akutt faresituasjon hvor man ikke har tid til å avvente rettens beslutning. At myndigheten til å fatte akuttvedtak, misbrukes av "barnevernet" er en annen sak.

"Crimes against humanity" er ikke kodifisert i folkeretten. Forøvrig er jeg enig i at systematiske bortføringer av barn fra foreldrene bør inngå.

Overgrep begått av "barnevernet" omtales, med få unntak, kun i sosiale medier.

Sterke økonomiske interesser står bak "barnevernet". 14 milliarder fordeles hvert år.

Jeg vet ikke hvor mye håp det gir.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kontakter i USA samtaler med Marius Reikerås
PostPosted: Sat Feb 06, 2016 10:01 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Demonstrasjonene.

Det er medieoppmerksomheten og demonstrasjonene som gir håp.

Ser at det ikke kom frem.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]