It is currently Fri Apr 19, 2024 10:08 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Greg Pound - fembarnsfar snakker ut mot barnevernet
PostPosted: Sun Mar 11, 2007 8:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge


Greg og Melissa Pound ble fratatt fire barn av barnevernet for mer enn to år siden etter at et av barna ble bitt av en hund. Greg tilbragte en måned i fengsel fordi han nektet å fortelle dommer Marion Fleming hvor hans kone lever med deres nye baby (kalt Moses), da dommer Fleming og Floridas barne- og familiedepartement ønsker å fjerne det barnet også.
Greg kan bare se ett av barna sine en time i uken, og de har hull i tennene og helseproblemer. Gregs historie ble publisert av St. Petersburg Times, som skrev artikkelen: Tambabay savnet mor fryktet å miste sønnen (24. april 2006). Barnevernkonsulenten som hadde Gregs sak er Megan Gallagher, som har blitt arrestert for å forfalske saker om omsorgssvikt for å få penger fra barnevernstjenesten.
Greg sier at St. Pete Times skrev at Del La Cruz barna ble voldtatt i fosterhjem drevet av barne- og familiedepartementet. Videre at foreldre som ledd i en tiltaksplan, er forpliktet av staten Florida å lære barna om seksuelle avvik, noe som er imot den kristne religion. Mange skandaler pågår i barnevernet, men hvorfor lyver de om foreldrene for å fjerne barna? Det handler om penger fra føderale bevilgninger som Barne- og familiedepartementet mottar for å bortføre barn i et omfang som er 35 % høyere enn det nasjonale gjennomsnittet. (undertegnedes oversettelse)

Se den engelske teksten på http://www.freeourkids.com.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 11, 2007 9:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Ja, det er bra at Agrippa bringer opp især Florida. Barnevernet er skrekkelig i alle de amerikanske statene, jeg har sett gjennom flere år at det ikke er en eneste stat som har skikk på seg. Men Florida har vært blant de aller verste, med mange skandaler i barnevernet og blant deres håndlangere: fosterhjem og barnehjem.

Og symptomatisk nok: det er en stat som har et meget høyt antall omsorgsovertagelser. Sånn går det som bekjent når det offentlige iler til med sin "omsorg", eller hva?

Kom gjerne med flere opplysninger fra utlandet, Agrippa.
    

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernet i Florida
PostPosted: Sun Mar 11, 2007 9:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Ja, det er bra at Agrippa bringer opp især Florida.


Årsaken til at jeg fokuserer på Florida er at jeg tilfeldigvis kom over en nettside (www.freeourkids.com) som inneholder mange videoopptak hvor foreldre snakker om sine opplevelser med barnevernet. Florida ligger godt over det nasjonale gjennomsnittet med hensyn til barnevernssaker. Florida kan i så måte sammenlignes med Stavanger eller Helgeland i Norge.

Det viser at dette er et internasjonalt problem. Foreldre og barn har blitt fratatt rettssikkerheten. I Florida kan barnevernet komme og hente barnet på grunnlag av en anonym melding om "bekymring" fra en nabo som går på det narkotiske stoffet "crack". Det er egentlig bare de rike, som kan betale høye advokathonnorarer, som har en viss sikkerhet mot barnevernet. Men også Britney Spears har blitt undersøkt av barnevernet, så ingen er egentlig trygge.

DCF er forøvrig Department of Children and Families, og jeg bruker akronymet synonymt med barnevern.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Norge tar som altid etter USA også når det gjelder bvt
PostPosted: Sun Mar 11, 2007 10:58 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Selv ble jeg orientert om USA sin "politikk" omkring barnevern da jeg utgir mine dikt her med stor suksess og får massiv støtte fra almindelige borgere. Hvorfor? Kanskje fordi disse dikt nettopp handler om de følelser man sitter tilbake med etter å ha blitt trakkasert og forfulgt av "barnevern", for tilsist å miste barnet sitt til disse overgripere.

I USA har det etterhvert bygget seg opp en massiv støtte til de organisasjoner som blandt annet forsøker å bekjempe dette og media som f.eks det respekte program 60 minutes har åpnet mange sine øyne for dette problem. Faktisk var det slik at sist jeg var i USA (I sommer) kom ukjente folk opp og takket meg fordi jeg skriver om det jeg gjør. Noen sa de skammet seg på vegne av den inflytelse USA har også på dette område, da de mente det var mulig at dette problemet med bvt var noe Norge hadde fått som følge av sin allianse med USA før og bestemt etter 2WW (2 verdenskrig)..

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]