It is currently Thu Mar 28, 2024 11:58 pm



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Krisesentrene utvider sin krisemaksimering
PostPosted: Thu Jun 29, 2006 3:15 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Krisesentrene utvider sin krisemaksimering[/face]


Krisesentrene har lenge vert en fare for familiene. De har ofte sett på familien som en skjermet sone for vold.

Fedre har blitt demonisert med ett foreldet mannsyn som går på at "mannlige verdier" fremmer vold, sexmisbuk og undertrykkelse. Videre har mennene blitt beskyldt for å være svært mye mer psykopatiske enn kvinner. Sistnevnte utfra en primitiv psykopatiforestilling nærsagt rundt øl, testeron og opposisjon...

Det som nå forverrer situasjonen dramatisk er lovendringen av 1. juli 2006.

Quote:
Opplysningsplikt for krisesentre

En endring i barnevernloven medfører at private krisesentre heretter får lovpålagt opplysningsplikt til barnevernet.

Kvinner som oppsøker krisesentre med sine barn flytter i en del tilfeller tilbake med barna til overgriperen. Dette innebærer at barna kommer tilbake til en situasjon hvor de kan bli utsatt for vold og overgrep, enten direkte eller som vitne. Opplysningsplikten inntreffer hvis krisesenteret har grunn til å frykte at barna utsettes for alvorlig omsorgssvikt. Ofte vil krisesenteret være den eneste instansen som kjenner til forholdene i hjemmet, og som derfor kan vite om situasjonen er så alvorlig at barnevernets medvirkning er nødvendig for å sikre barna tilstrekkelig hjelp og omsorg. Dette samsvarer med meldeplikten for andre organisasjoner og private som utfører oppgaver for det offentlige.
(Kilde)

Som kjent er ofte disse påståte bekymringene noe subjektivt eller udefinerbart som kan være hva som helst.

Er det noe det innbilte barnevernet er overbevist om så er det at i hjem med turbulente forhold kan det ikke bo barn. I prakses vil det kunne virke slik:

1. Du drar på krisesenteret.
2. Barnevernet blir varslet.
3. a) Barnevernet henter barnet. Evnt
3. b) Du får valget mellom samlivsbrudd eller å miste barna.

Var det krise fra før av, så blir krisen større.

Jeg vil på det sterkeste advare alle foreldre mot krisesentrene.

.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Mon Jul 03, 2006 12:08 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Trist
PostPosted: Thu Jun 29, 2006 7:00 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Trist

Ja, det er svært synd, for det er ikke tvil om at det egentlig er behov for krisesentrene.

Så nå er vi tilbake til tilstanden hvor en kvinne som virkelig blir mishandlet av sin mann ikke har noe trygt sted å søke hen, hvis hun har barn, for hun risikerer at barna blir tatt fra henne, spesielt hvis hun forsøker å få ekteskapet på rett kjøl.

Det hender faktisk at menn som har drevet på med å slå konen, våkner opp og forandrer seg hvis konen drar eller det blir tatt affære på annen måte. Med barnevernstrusselen hengende over seg, vil en kvinne ikke kunne dra resolutt fra mannen på et krisesenter men så forsøke å bevare ekteskapet hvis han innser at han må forandre seg.

I de fleste parforhold er jo partene tross alt litt glad i hverandre uansett hvor uperfekte de er, og ønsker å holde sammen både av den grunn og av hensyn til sine barn. Det blir altså økende vanskelig å få samfunnets støtte til dette.
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 29, 2006 11:45 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Krisesentre er det behov for, ja. Synd de blir ødelagt av ideologi og myndigheter.

Jeg leste en gang om noen som var i en stamme langt ute i jungelen. Plutselig ble det en hel masse kjefting og bråk.

Det viste seg at en mann hadde slått sin kone. Da ble det oppstandelse i hele den lille landsbyen. Den sosiale fordømmelsen overfor mannen- og hjelpen overfor konen var massiv.

Hadde generasjonene m.fl bodd nærere innpå hverandre ville vi fått en mye mer naturlig kriseløsning. Både sosialismen og den tradisjonelle kapitalismen foretrekker, etter min mening, svake familieinstitusjoner.

Vi lærer at forvirkligelse hører hjemme alle andre steder enn i hjemmet. Hjemmet har imidlertid alltid vert en hovedplass for forvirkligelse.

Jeg er ikke glad i alle offentlig organisasjoner, men siden vi har dem - tenk om husbanken kunne prioritere slik at det var lønnsomt for slekt å bo svært nært, fremfor alt kvinnelig... Når hun kom hjem fra jobb kunne hun være viss på at hennes nære og kjære ville slå effektivt ned på en pøbel av en mann. For ikke snakke om hvor koselig det er for barn å ha slekt og familie nært! Den sosiale fordømmelsen av vold ville også påvirket oppvoksende slekt og gjort litt med "arvesynden".

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Krisesentrene utvider sin krisemaksimering
PostPosted: Fri Jun 30, 2006 8:19 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Jeg vil på det sterkeste advare alle foreldre mot krisesentrene.

.



Psykopatene i barnevernet er langt verre enn alt man kan komme ut for av såkalt "hjemmevold". Barnevernspsykopatene vil også trakassere deg i hjemmet ditt, og det hjelper ikke å ringe politi, for bv-psykopatene har politiet på sin side.

La oss håpe dette er låsen på døren for disse kvinnearbeidsplassene, som lever av myten om at menn er voldelige, hårete gorillaer som går løs på stakkars uskyldige kvinner og barn. Dette er en myte skapt av aggressive ekstrem-feminister som foretrekker hverandre fremfor menn.

Til alle kvinner som vurderer å oppsøke "krisesenter": Du går fra asken til ilden. Be heller om hjelp fra venner og familie eller forsøk å løse problemene på egen hånd.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 2:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Så sant. Krisesentre er ingen sted og gå.

Di bare sørger for mld til barnefjernet og vips er familien ødlagt, og barna foreldreløse.

Ingen kan erstatte mor og far. Det er ikke det samme hvem som tar seg av barna. Visst finns der kvinner som blir misshandlet. Men desværre gjør bare krisesentere vondt værre for kvinnen. Man må ikke glemme, i alt bråk det blir laget rundt familier, at det fremdeles finns voldsmenn der ute på gata. Men det er ikke tema her. derfor tar vi det heller ikke opp . Vil bare frem til at det fokuseres så på vold i heimer . Inn i heim skal di alle sammen . Derfor skriver jeg et reelt faktum det finns fremdeles vold der ute. Jeg sørger for å ha mine tidspunkter og avtaler med barna . Når di skal være heime . Dette er en liten by. Ikke mye vold, men det forekommer. Noe kommer jo aldri frem.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 8:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
I min sak bruker barnevernet imot meg at jeg har oppsøkt krisesenter ved flere anledninger. Jeg opplevde krisesentret som en god plass å oppsøke i en krisesituasjon og føler jeg alle ganger har fått god støtte og hjelp der.

Det var også godt å vite at allt jeg sa der, ble der og bare der.

Men at krisesenterene nå er lovpålagt å rapportere til barnevernet. Grøss å gru! :gruff>

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 9:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja det er grøss og gru at krisecetre er pålagt å si i fra til barnefjern. Må jo være mulig for en misshadla dame å ha et sted å søke tilflukt på en trygg måte. man ser jo kvinner bli drept i og utafor hjem. Det existere således ikke et fungerende krisecenter i dag. Og behovet er der .


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]