It is currently Sun Jul 03, 2022 12:19 am
View unanswered posts | View active topics
Board index » DET SÅKALTE BARNEVERNETS HJELPERE » >> Institusjoner som støtter barnefjernsinstitusjonen » >> Krisesentrene lager familie- og barnevernskriser
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Author |
Message |
Arild Holta
|
Post subject: Krisesentrene utvider sin krisemaksimering Posted: Thu Jun 29, 2006 3:15 am |
|
 |
Site Admin |
 |
Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm Posts: 7440 Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
|
_________________ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ .
Last edited by Arild Holta on Mon Jul 03, 2006 12:08 am, edited 1 time in total.
|
|
 |
|
MH Skånland
|
Post subject: Trist Posted: Thu Jun 29, 2006 7:00 am |
|
 |
Superposter |
 |
Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am Posts: 6755 Location: Oslo
|
Trist
Ja, det er svært synd, for det er ikke tvil om at det egentlig er behov for krisesentrene.
Så nå er vi tilbake til tilstanden hvor en kvinne som virkelig blir mishandlet av sin mann ikke har noe trygt sted å søke hen, hvis hun har barn, for hun risikerer at barna blir tatt fra henne, spesielt hvis hun forsøker å få ekteskapet på rett kjøl.
Det hender faktisk at menn som har drevet på med å slå konen, våkner opp og forandrer seg hvis konen drar eller det blir tatt affære på annen måte. Med barnevernstrusselen hengende over seg, vil en kvinne ikke kunne dra resolutt fra mannen på et krisesenter men så forsøke å bevare ekteskapet hvis han innser at han må forandre seg.
I de fleste parforhold er jo partene tross alt litt glad i hverandre uansett hvor uperfekte de er, og ønsker å holde sammen både av den grunn og av hensyn til sine barn. Det blir altså økende vanskelig å få samfunnets støtte til dette.
|
|
 |
|
Arild Holta
|
Post subject: Posted: Thu Jun 29, 2006 11:45 am |
|
 |
Site Admin |
 |
Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm Posts: 7440 Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
|
Krisesentre er det behov for, ja. Synd de blir ødelagt av ideologi og myndigheter.
Jeg leste en gang om noen som var i en stamme langt ute i jungelen. Plutselig ble det en hel masse kjefting og bråk.
Det viste seg at en mann hadde slått sin kone. Da ble det oppstandelse i hele den lille landsbyen. Den sosiale fordømmelsen overfor mannen- og hjelpen overfor konen var massiv.
Hadde generasjonene m.fl bodd nærere innpå hverandre ville vi fått en mye mer naturlig kriseløsning. Både sosialismen og den tradisjonelle kapitalismen foretrekker, etter min mening, svake familieinstitusjoner.
Vi lærer at forvirkligelse hører hjemme alle andre steder enn i hjemmet. Hjemmet har imidlertid alltid vert en hovedplass for forvirkligelse.
Jeg er ikke glad i alle offentlig organisasjoner, men siden vi har dem - tenk om husbanken kunne prioritere slik at det var lønnsomt for slekt å bo svært nært, fremfor alt kvinnelig... Når hun kom hjem fra jobb kunne hun være viss på at hennes nære og kjære ville slå effektivt ned på en pøbel av en mann. For ikke snakke om hvor koselig det er for barn å ha slekt og familie nært! Den sosiale fordømmelsen av vold ville også påvirket oppvoksende slekt og gjort litt med "arvesynden".
_________________ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ .
|
|
 |
|
agrippa
|
Post subject: Re: Krisesentrene utvider sin krisemaksimering Posted: Fri Jun 30, 2006 8:19 am |
|
 |
Superposter |
 |
Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am Posts: 3971 Location: Sosialdiktaturet Norge
|
_________________ “ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State, Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)
|
|
 |
|
Turid Holta
|
Post subject: Posted: Tue Oct 28, 2008 2:46 pm |
|
 |
Superposter |
 |
|
|
 |
|
Liv Marit Bakke
|
Post subject: Posted: Tue Oct 28, 2008 8:08 pm |
|
 |
Rang: Storbruker |
 |
Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm Posts: 462 Location: Fredrikstad
|
I min sak bruker barnevernet imot meg at jeg har oppsøkt krisesenter ved flere anledninger. Jeg opplevde krisesentret som en god plass å oppsøke i en krisesituasjon og føler jeg alle ganger har fått god støtte og hjelp der.
Det var også godt å vite at allt jeg sa der, ble der og bare der.
Men at krisesenterene nå er lovpålagt å rapportere til barnevernet. Grøss å gru! 
_________________ Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.
|
|
 |
|
Turid Holta
|
Post subject: Posted: Tue Oct 28, 2008 9:11 pm |
|
 |
Superposter |
 |
|
|
 |
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Board index » DET SÅKALTE BARNEVERNETS HJELPERE » >> Institusjoner som støtter barnefjernsinstitusjonen » >> Krisesentrene lager familie- og barnevernskriser