It is currently Thu Mar 28, 2024 5:58 pm



Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Noen som vet noe om psykolog Reidar Kvam?
PostPosted: Sun Dec 31, 2006 10:15 pm 
Offline

Joined: Sun May 21, 2006 3:40 pm
Posts: 16
Location: Rogaland
Jeg er for tiden sosialklient. En av sosionom-damene har funnet ut at jeg har politiske meninger som er "feilaktige" og "selvmotsigende".

Jeg er derfor blitt "henvist" til en psykolog, som trolig skal sette tulling-stempel på meg.

Fyren heter Reidar Kvam, og holder til på Forus ved Stavanger. Noen som vet noe om denne fyren, eller har annen relevant informasjon om hvordan man skal forholde seg til slikt?


Hilsen antipsykopat.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Det heter "nei takk, det feiler meg ingenting".
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 1:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Det heter "nei takk, det feiler meg ingenting".

Barnevernet foreslo at jeg skulle fortsette å gå til psykolog etter at de hadde fjærnet min 1 1/2 år gamle gutt...

og jeg ble så forbanna og sa det rett oppi fleisen på psykologen: "Å gå her til deg, bare forsterker følelsen av at det er noe i veien med meg!"

Men, det er ditt valg, og ditt liv, og DU BESTEMMER.

Jeg har vært sosialklient i en årrekke, fordi at legene ikke har giddet å følge meg opp...

Mitt råd til deg er å nekte å bli "BEHANDLET" av en psykolog for "pengeproblemer". Du vet penger er ikkje alt - men du verden kor det hjelper...

Psykologen kommer til å skrive ned hvert eneste ord du sier, og alt i sammen kommer til å bli brukt imot deg så snart de ser sitt snitt til det.

Psykologen vil ivre etter å teste deg, og du aner bare hvilken drit de finner på. Har en venninne som gikk med på noe sånt, i forbindelse med arbeidstrening, du kan få snakke med henne og få høre hva de folkene presterte å lire av seg i øst og vest.

Please, ikke vær med på å gi næring til denne kvasi-industrien og deres "kosmologiske konstant".

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 1:29 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Hadde ikke det offentlige gitt kvakksalverne jobber, så hadde heller ingen andre gjort det. Av den enkle årsak: De er for det meste ubrukelige.

De kan vel neppe tvinge deg med økonomiske midler?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 1:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Arild Holta wrote:
Hadde ikke det offentlige gitt kvakksalverne jobber, så hadde heller ingen andre gjort det. Av den enkle årsak: De er for det meste ubrukelige. De kan vel neppe tvinge deg med økonomiske midler?


Det er f... meg det beste uttrykket jeg har hørt så langt i år, Arild!!!

En psykolog har de råd til å betale for JA, men å gi klienten mer penger, NEI, se det har de altså ikke...

"Norge er et mongoland", sier min 18 år gamle sønn, jeg sitter her og leser høyt for ham, "og vi bor liksom i verdens beste land..." repliserer han videre.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 2:39 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Det samme sier mine barn også, Mona. Og med det samme jeg er her, så henger jeg meg på og sier som du, IKKE LA DEG UTREDE! Det er bare en annen måte for sosialkontoret å fortelle deg at du er en liten dritt som de har det moro med. Nei, vær sterk og si rett opp i trynet på de, MEG FEILER DET INGEN TING!

Og godt nytt år fra meg.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 01, 2007 11:42 pm 
Offline

Joined: Sun May 21, 2006 3:40 pm
Posts: 16
Location: Rogaland
Arild Holta wrote:
De kan vel neppe tvinge deg med økonomiske midler?


Det er akkurat det de gjør. Jeg er blitt nektet stønad til livsopphold i et halvt år nå, og stønad til husleie og strøm er holdt tilbake i deler av perioden, med den konsekvens at jeg står foran inkasso og utkastelse fra leiligheten.


Hilsen antipsykopat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 6:01 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Om du går til psykologen så er det mulig å si:

    - Jeg går her kun fordi sosialkontoret manipulerer meg til det.


Så forteller du ingenting om deg selv. Psykologen vil forsøke å manipulere deg til å snakke. H*n vil provosere for å finne ømme punkt. Ignorer det.

La i stedet psykologen holde lange taler til han gir opp etter en del timer og bedømmer deg som umotivert.

Ta også opp på bånd vær eneste time med han. Psykologer kan nemlig finne på å legge til hva de føler, som om det skal være sannhet. Dette kan være ren dikting, eller bygge på synsing fra andre. F.eks sosialkontoret.

Lager vedkommende diagnose utfra virklighetsfjern dikting, så kan du henge vedkommende ut offentlig.

Opplys vedkommende om at du tar opp alt på bånd.

Begrunn dette med amerikanske undersøkelser som viser diagnoseringen er temmelig like treffsikker som fotballtipping.

Quote:
Det er heller ikke lett å stille en psykiatrisk diagnose. Mange pasienter har byttet diagnose opptil flere ganger, avhengig av hvilke leger de har møtt eller hvilke sykehus de har vært innlagt på. Amerikanske undersøkelser har vist at sensitivitet ved diagnostisering ligger på 0.4 - 0.7. Dette betyr at sannsynligheten for at det er stilt feil diagnose er omtrent like stor som sannsynligheten for at diagnosen er riktig.


Det kan du lese her:
http://www.barnasrett.no/handbok.htm

Sjansen for at såkalte sikre kamper slår til i fotball er gjerne litt over 0,7 (70%). Om det er helt åpent hvilket resultat det blir, så er sjansen 0,333 (1 del på 3 mulige resultat Hjemme, uavgjort, borte.)

Quote:
Åge Simonsen er dr. scient. i biologi fra Universitetet i Bergen. Artikkelen er tidligere publisert som kronikk i Bergens Tidende lørdag 10. august 1996. Simonsen representerte den gang Fremskrittspartiet i Klientutvalget ved Sentrum sosialkontor i Bergen.

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=1498

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 6:17 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Kan hende du kan sjekke lovligheten i den regelrette tvangsbehandlingen hos fylkeslegen?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 10:17 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Quote:
Det er akkurat det de gjør. Jeg er blitt nektet stønad til livsopphold i et halvt år nå, og stønad til husleie og strøm er holdt tilbake i deler av perioden, med den konsekvens at jeg står foran inkasso og utkastelse fra leiligheten.


Jeg skjønner ikke helt hva en psykolog kan bidra med her.

Jeg ante ikke at det var et kriterium for sosialstønad at en er ved sine fulle fem, eller er det motsatt? At du må være gal for å kunne motta støtte.

Uansett bekrefter det min ungdoms innsikt om at hva du enn gjør, HOLD DEG UNNA HJELPEAPPARATET. Har du et problem formerer det seg i kontakten med det offentlige. Det er faktisk bedre å tigge eller stjele.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 4:32 pm 
Offline

Joined: Sun May 21, 2006 3:40 pm
Posts: 16
Location: Rogaland
Arild Holta wrote:
sjekke lovligheten i den regelrette tvangsbehandlingen


De skjuler seg bak ordet "utredning". Et velkjent knep, som få gjennomskuer før det er for sent ...

Det er ikke lenger aktuelt for meg å oppsøke kommunal-psykolog Reidar Kvam. Tror jeg varmt kan anbefale de fleste her på r-b-v å holde seg LANGT unna både ham og arbeidsgiverne hans på Sosialkontoret.

Jeg har aldri truffet mannen personlig, kun snakket kort med ham i telefonen, for å avlyse "time" hos ham som sosionom-damen hadde bestilt. Etter at jeg avlyste timen, tok han seg den frihet å sende meg brev med "invitasjon" til ny time. Jeg fant ingen grunn til å møte frem.

Iflg. dokumenter fra Sosialkontoret har han likevel(!) senere avgitt ærklæring (til dem) om at han er av "klar oppfatning" om at jeg "har behov for denne utredningen" og at jeg "sannsynligvis vil ha rett på andre ytelser enn sosialhjelp".

Måtte lese dette flere ganger før frekkheten og hva som insinueres ble klart.


Men jeg skulle fremdeles likt mere informasjon om fyren - han må ha MANGE ofre bak seg. Han har antagelig holdt på i flere tiår.

Hilsen antipsykopat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 02, 2007 4:43 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Du er ikke den eneste som opplever slikt! I tillegg kan du også oppleve at når f.eks. PPT ikke kommer noen vei, sender de deg videre til en psykolog fordi foreldrene ikke vil samarbeide!

Om du da ikke møter til time, vil det bli utarbeidet en "rapport" om dine evner til samarbeid! Tror at det er likt for de som kontakter sosialkontorer også. Desverre har de ikke fått med seg at det IKKE er møteplikt til slike timer dersom man ikke er mistenkt for noe straffbart!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Lag en bok
PostPosted: Wed Jan 03, 2007 10:16 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Skriv brev til fylkeslege og fylkesmann og dersomdu forstatt blir tvunget så gå til psykologen og la han snakke, det er de så glad i, si minst mulig og ta selvfølgelig hele timen opp på mp3 spiller (lån gjerne av venner) og lagre opptak på pc og legg det ut som ipod brodcast - her finner du mange som vil lytte med til hva den psykobabbleren snakker om.

Samtidig så bruker du tid til å sette sammen et flott manus basert på brev og innhentet saksdokumentasjon - husk å få med alle proffesjonelt ansvarliges navn, tilhørighet og telefonnr.

Dette kan du videre legge ut som blogg og ved bok sammen med oss andre som skriver, kanskje det vil virke truende ovenfor psykobaler og sosialkontor at du offentligjør deres journaler, brev og saksdokumenasjon på deres eget språk. Slik offentligjør du ikke deg selv kun de som gjennom sitt arbeid bruker sin makt i offentlig embetsetat til å hevde seg selv og knuse sin klient til de ligger 6 fot under, ikke bli lei deg fordi de skriftlig opplyser at dette er deres målsetning, bare offentligjør deres tekst for alle andre slik at deres onskapsfullhet får sitt publikum.

Virkelighet er som kjent langt mer groteskt en den mest suksessfulle triller.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 08, 2007 8:45 am 
Offline

Joined: Sun May 21, 2006 3:40 pm
Posts: 16
Location: Rogaland
Anne Brit Raaen wrote:
Jeg skjønner ikke helt hva en psykolog kan bidra med her.


Den egentlige hensikt er trolig å sette tullingstempel, og dermed bli kvitt meg. "Over på trygd med fyren!"

Ama wrote:
ta selvfølgelig hele timen opp på mp3 spiller

Lurer på hva som skjer hvis man tar med seg mobil-telefon med kamera til slike seanser, og knipser/filmer i vei? Disse staute folkene som hele tiden er så fulle av omsorg og hjertevarme motsetter seg vel ikke at deres godhet og dyktige profesjonalitet dokumenteres - eller hva?


Mona Lygre wrote:
du aner bare hvilken drit de finner på

Jeg aner i hvertfall nok til at jeg er blitt veldig skeptisk til tanken på å få barn her.

Annette Olsen wrote:
si rett opp i trynet på de

Jeg er vel mest interessert i å slippe å si noe som helst til noen av disse folkene.


Hilsen antipsykopat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 08, 2007 2:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Vet du hva? Du som er eneste part i saken har alle rettigheter til å gjøre opptak så lenge du blir omtalt! Og det blir du vel?
Når det gjelder barnevernsaker, er det noe mer vanskelig å bruke opptaket direkte. Du må først viske ut barnet(a) s navn, men da er det faktisk din foreldrefunkjon som gir deg rett til en eventuell kunngjøring


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 21, 2007 2:42 pm 
Offline

Joined: Sun May 21, 2006 3:40 pm
Posts: 16
Location: Rogaland
Takk for alle svar. Sosialkontoret skylder meg per dags dato rundt 50 000 kroner i ikke utbetalte pliktige ytelser, etter over ett år med nekting av stønad til livsopphold.

Så mye for "sosiale sikkerhetsnett" i dette tullkjerring-reiret av et land.

Det hører med til historien at kjerringene på ligningskontoret for noen år siden truet meg med utpanting p.g.a. noen tusen i restskatt. Jeg hadde knapt fått vite om at jeg "skyldte" dem penger før truselen kom, storparten av den månedslønna gikk rett til dem.

Stats-mafiaen mener tydeligvis at det er saligere å ta enn å gi ... :roll:

Hilsen antipsykopat.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]