It is currently Thu Mar 28, 2024 9:48 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Burde politiet melde ifra til "barnevernet" etter at gutten er gjenforent med sin familie?
Nei, hva er hensikten? 50%  50%  [ 3 ]
Ja, kanskje politimannen er gift med en "barneverns"-kvinne og ønsker å hjelpe henne 0%  0%  [ 0 ]
Nei, det burde være dødsstraff for å melde fra til "barnevernet" 50%  50%  [ 3 ]
Ja, alle barn har det bedre i "fosterhjem" enn hos sine naturlige foreldre 0%  0%  [ 0 ]
Ja, barn er lovlig vilt, både for politi og "barnevern" 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject: Gløymde 6-åring på hotell
PostPosted: Sun Jul 05, 2009 2:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ein seks år gamal gut sto gråtande igjen i resepsjonen på eit hotell i Geiranger laurdag formiddag. Då familien reiste vidare etter ein pause gløymde dei å ta med guten sin.

- Vi kjem til å sende ei melding til barnevernet, for slik går det ikkje an å behandle born, seier operasjonsleiar Trygve Ødegård ved Sunnmøre politidistrikt.


Kommentar: Ja, send en melding til "barnevernet", du, og tro at da blir alt så meget bedre. Er du ikke klar over at "barnevernets" standardløsning nettopp er å fjerne barna fra foreldrene? "Barnevernet" som du vil sende melding til fordi gutten ble forlatt av foreldrene i to timer, skiller rutinemessig barn og foreldre. Og da er det ikke snakk om adskillelse på et par timer. Adskillelsen er for resten av barndommen.

Hvordan tror du det føles, operasjonsleder Trygve Ødegård ved Sunnmøre politidistrikt", for en seks-åring å bli permanent fratatt sine foreldre? Det er det "barnevernet" gjør mot barn som har ulykken å ha foreldre som "barnevernet" vurderer som "ikke gode nok".

Nei, ikke meld fra til "barnevernet". "Barnevernet" gjør utelukkende vondt verre for barna og familien. Dreier det seg om kriminalitet er du selv kompetent til å ta deg av saken, Ødegård.

Forresten er det ikke så veldig uvanlig at foreldre glemmer barna sine:

Gutten (6) som ble gjenglemt av foreldrene på et hotell i Geiranger lørdag, er ikke et unikt tilfelle. Hvert år glemmes barn igjen på hoteller, flyplasser og andre steder - av helt vanlige foreldre.

- Jeg vil tro at uhell og misforståelser kan skje hvem som helst, sier den norske barnepsykologen Willy-Tore Mørch.


Tenk det, Ødegård. Det er faktisk ikke helt uvanlig at foreldre i stressede situasjoner gjenglemmer barna. Når barnet er gjenforent med foreldrene, hva er da hensikten med å melde ifra til "barnevernet"? Er det fordi "barnevernet" stadig trenger flere saker? "Barnevernets" behov for nye saker kan neppe rettferdiggjøre å ødelegge barndommen til en seks-åring.

Tenk på hvilke ødeleggelser og lidelser "barnevernet" fører til. Det burde være dødssstraff for å melde ifra til "barnevernet", for det "barnevernet" gjør mot barn og foreldre er grov legalisert kriminalitet. Tidligere ble det kalt slavehandel, idag benyttes evfemismen "omsorgsovertagelse". Jeg synes Ødegårds "bekymringsmelding" om gutten burde kvalifisere til grov uforstand i tjenesten. En politimanns fremste oppgave er ikke å logre for kjerringene i "barnevernet", men å holde lov og orden. Den sosiale mafiaen kalt "barnevernet" er i sin natur kriminell og ødeleggende. Det er bekymringsfullt at en politimann i slik grad synes å mangle dømmekraft. Slike uansvarlige meldinger fra politiet undergraver tilliten til politiet. Politiets oppgave er ikke å skape arbeid for de ansatte i "barnevernet".

De som vurderer å sende "bekymringsmelding" til "barnevernet" burde vite at de gir dødsstøtet til familien. "Barnevernet" er veien til helvete. Drag me to hell, burde være slagordet til fanatikerne i "barnevernet".
Image
(Bildet viser en ikke navngitt "barnevernsleder" i ferd med å motivere en mor til å akseptere, det som kalles, "nødvendige hjelpetiltak".) FOTO: Scanbox

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 06, 2009 12:31 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Lite tillæg til artikkelen :
Den danske etårige jenta er den samme på linkene i artikkelen. Hun skulle til sin dagmamma.
Stakkars pappa og resten av familien :cry:

Jeg har selv som førstegangsmor glemt min førstefødte på busstoppen i babyliften da vi skulle hjem fra indkøb, opdaga det først 100m etter avgang, og råbte så højt op til bussjåføren at han nesten kjørte galt.
Fik ikke med mig varene fra bussen, men sprang de 100 m på ny verdensrekord. Gutten sov og opdaga ingenting. Følte mig som verdens dårligste mor, og glemte aldrig noen af ungerne igen.

Jeg tror selv at alle forældre i samme situation lære å telle unger etterpå-

Jeg ved med sikkerhet at barnehager derimot utallige ganger har glemt op til flere barn rundt omkring på turer og det har også sket mindre ulykker.
Dersom vi laga statistik er jeg sikker på at barnehage og lignende er stærkt overrepræsenteret i å glemme barn.
Her skal en plejefamilie meldes til barneværnet :
En fem-årig dreng, der forrige lørdag drev til havs på et badedyr og druknede, da han sammen med sin plejefamilie

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 08, 2009 10:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
En nybakt førstegangsmamma jeg kjenner: Babyen var 14 dager og lå og sov søtt i sin lille vugge. Nystelt og nylig ammet. Hun ville gå på posten, tre minutter unna, hvilket hun gjorde.

På posten kom hun, i ammetåke på, at hun igrunnen skulle vært på butikken og kjøpt melk også (ti min å gå!). Og tuslet i lykkerus av gårde. Vel nede på butikken kom hun prat med kjentfolk, så kom spørsmålet: Hvordan står det til med den lille, sover hun om natta?

Å HERREGUD!! JEG HAR JO ET BARN!! Sa hun, og sprang med melkepose, post og det hele. En morsom historie den gangen, 40 år siden. Gullklumpen lå like fint og sov i sin vugge, uvitende om at hun hadde gitt sin mor sitt livs største sjokk.

-Jeg har aldri senere glemt at jeg har barn, repliserer moren...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 09, 2009 2:15 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Nei ikke send barnevernsmeldinger om noen vil barnet godt. Barnevernet ødelegger barn skader dem for resten av livet, sliter dem fra familie og røtter. Det beste er å frakte barna til sine foreldre så fort råd er om foreldre glemmer sine barn noen sted. Behøver man virkelig si det. Har barna foreldre skal de selfølgelig dit.

Bildet var veldig bra Agrippa lignet veldig godt på barneverns ansatte. De blir så stygge av det grusomme barnebortføringen og barnerov de holder på med.

De leter etter noe å ta barna for. Det som gleder meg stort er når barnevernet må levere tilbake de kidnappa barna. De burde bedt mennesker om unnskyldning for sine grusomheter. Men de er ikke annet enn monstrer og djevler så det kan de nokk ikke.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 10, 2009 10:28 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Turid -> :D Du er grunnen til at jeg noen ganger kribler etter å flytte tilbake til Norge..- men billedet af lokal bv-representant holder mig klokelig borte :shock:
Ironi og humor er den beste overlevelse for bv-ofre er min konklution..- ellers hadde vi ikke holdt nesen over vandet.
Nok en gang tak til forum som klart er mit redningsbelte for å få veslejenta hjem på prøveplater :)
Image

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]