It is currently Thu Mar 28, 2024 11:52 am



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Rømte til mor - banket av politiet
PostPosted: Fri Sep 19, 2008 2:49 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Rømte til mor - banket av politiet


15-åringen rømte i mars fra barnevernets ungdomshjem og hjem til sin mor. Her blir hun hentet av to politibetjenter med makt og lagt i håndjern. Jenta skal ha spyttet på den ene politibetjenten, som svarer med å slå henne i ansiktet før hun blir satt i baksetet på politiets cellebil. Den andre betjenten blir vitne til slaget.

Betjenten som akkurat har slått henne setter seg bak i politibilen sammen med jenta og en ansatt fra barnevernet. Den andre politibetjenten sitter bak rattet.

Da 15-åringen kommer ut av bilen igjen er hun kraftig forslått, blå i ansiktet og har store hevelser.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 19, 2008 3:33 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
En 15 år gammel jente ble dømt for forutlempning av politiet, men samtidig ble det rettet kraftig kritikk mot politiets håndtering av jenten som var ilagt håndjern, hvem er offeret her???? Det er snakk om en jente på 15 år som vil hjem til sin mor. Ønsker politi og barnevern å drepe denne 15 år gamle jenten???


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 20, 2008 2:06 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
:arrow: Politien innrømmer politivold mot dette barnet, men får fortsette i tjenesten.

:arrow: Politivolden ble ikke etterforsket. Etter avisoverskriftene har man startet å se på saken.

Jenta som ble overfalt av politiet, hos sin mor, er derimot allerede dømt for å hindre politiet i tjenesten.

En blogger ytrer sin frustrasjon, og vil ha politiens navn.
Tragikomisk kommentar som illustrerer korrupsjonen:
Quote:
Spesialenheten for politisaker etterforsker saken, så henleggelse er sannsynlig utfall, på tross av at politivolden i følge Oslo Tingrett er dokumentert. Derfor vil vi vite hvem denne politimannen er, så vi kan advare mot han og henge han ut. Større rasshøl skal man nok lete lenge etter.


Treffende Google-søk på saken.

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 20, 2008 8:42 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Så det å ikke bli med frivillig er "å hindre politiet i tjenesten"?

For det å spytte mens du er fastlenket kan jo ikke defineres som det. Eller var problemet at det provoserte politiet til å slå og derfor kunne ha forårsaket suspendering av politimannen (noe som aldri skjer, men er en formell mulighet).

Før i tiden ble de kalt "klassepurk" - det er kanskje på tide å gjeninnføre den betegnelsen.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Politikvinne slo ungjente som rømte fra "barnevernet&qu
PostPosted: Sat Sep 20, 2008 9:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Antipsykopaten wrote:
En blogger ytrer sin frustrasjon, og vil ha politiens navn.
Tragikomisk kommentar som illustrerer korrupsjonen:
Quote:
Spesialenheten for politisaker etterforsker saken, så henleggelse er sannsynlig utfall, på tross av at politivolden i følge Oslo Tingrett er dokumentert. Derfor vil vi vite hvem denne politimannen er, så vi kan advare mot han og henge han ut. Større rasshøl skal man nok lete lenge etter.


"Politimannen" er en politikvinne:

Politibetjenten som i Oslo tingrett er utpekt som voldsutøveren som slo 15-åringen, ble stevnet som vitne to ganger av aktor Anne Christine Stoltz, som mente hun var et viktig vitne i straffesaken mot 15-åringen, der jenta var tiltalt for vold mot offentlig tjenestemann. Hele saken ble utsatt da betjenten ikke kunne komme i retten i sommer fordi hun var bortreist.

Da saken var berammet på nytt, 12. september, var betjenten nok en gang stevnet som vitne i saken. Stevnekontoret fikk kontakt med henne, men hun var på utenlandsreise. Stevnekontoret spilte dette tilbake til aktor og lurte på hva de da skulle gjøre. Sammen med rettens administrator ble aktor og forsvarer enige om å la saken gå likevel i stedet for å utsette den enda en gang.

- Hun var stevnet som vitne og hadde møtt hvis hun hadde vært i Oslo, sier politiadvokat Anne Christine Stoltz.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 21, 2008 9:18 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Quote:
Retten står overfor noe så sjeldent som et dokumentert tilfelle av politivold


Jeg har selv en legerapport som beviser vold utført av politiet under en slik arrestasjon av min 15 årige datter, som hadde rømt hjem til meg fra missfosterhjemmet.

Jeg tviler på at dette noengang ble anmeldt, selv om jeg ba både hennes og min advokat om å gjøre det.

Hvordan anmelder man dette forholdet selv?

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 21, 2008 1:44 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mal for anmeldelse

r-v-b.net/anmeldelse
anmeldelse.r-b-v.net
dokument.r-b-v.net/anmeldelse

Disse og noen flere adresser virker, for at det skal være lettest mulig å anmelde.

Legges det ut, så får vi enten dokumentert overgrep, eller dokumentert korrupsjonen når maktetatene støtter hverandre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 21, 2008 2:25 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Takk! Nå har jeg lastet ned malen. :)

Når man er ferdig med å skrive den... skal den sendes til nærmeste politistasjon? jeg har vært på politistasjonen her tidligere... å di nekter å ta imot anmeldelser fra meg... :? ja jeg vet di ikke har lov, men di gjør det likevel :roll:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 08, 2008 12:42 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Som ventet er saken henlagt. Korrupsjonen lever godt i politiet.

Det er, som vi meget godt vet, tillat med politivold i Norge. Slik det har vert det i politistater, kommunistland og andre stater hyklerne med makt ikke liker å sammenligne seg med. Den nye begrunnelsen er "politiet ble provosert", i følge sjefen for Spesialenheten for politisaker, Jan Egil Presthus. Han er kandidat til Månedens Idiot oktober 2008.

Nettavisen wrote:
- Spesialenheten mener handlingen kan kritiseres, men at responsen ikke gir grunnlag for straffereaksjon. Man kan ikke akseptere enhver oppførsel fra en 15-åring heller. Det er menneskelig å reagere når man blir spyttet på, sier sjefen for Spesialenheten for politisaker, Jan Egil Presthus til Aftenposten.

Jentas advokat reagerer kraftig på at politivold mot en tynn, spinkel jente med med håndjern på ryggen gir ingen straff.


485 saker, hvorav også saker anmeldt tidligere år, ble avgjort ved Spesialenheten for politisaker første halvår i år. Det er flere enn noen gang tidligere. Men kun 3 prosent av sakene endte med forelegg, siktelse, tilståelsesdom eller tiltale. - Andelen må sees i lys av at vi treffer flere vedtak enn vi har gjort noen gang før, sier Jan Egil Presthus, sjefen for Spesialenheten for politisaker.

Presthus og hans kolleger mottok første halvår i år tilsammen 786 anmeldelser. Nær halvparten av anmeldelsene ble henlagt fordi det ikke ble funnet rimelig grunn til å undersøke saken nærmere etter at politiets dokumenter var gjennomgått og fornærmede avhørt.


Antipsykopaten wrote:
(...)
Tragikomisk kommentar som illustrerer korrupsjonen:
Quote:
Spesialenheten for politisaker etterforsker saken, så henleggelse er sannsynlig utfall, på tross av at politivolden i følge Oslo Tingrett er dokumentert. Derfor vil vi vite hvem denne politimannen er, så vi kan advare mot han og henge han ut. Større rasshøl skal man nok lete lenge etter.


Treffende Google-søk på saken.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 08, 2008 1:07 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

En oppsummering av politivoldsaken


Politivoldsaken mot politien som utøvde vold mot 15-årig barnevernsjente som rømte til mor, er henlagt. Jenta er derimot dømt!

Volden var dokumentert - et godt søk

Politien inrømmer vold, men bare jenta ble dømt
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=530401
Jenta , som nå er 16 år, ble dømt for forulemping av politiet og for å ha forsøkt å hindre en offentlig tjenestemann til å gjøre jobben sin.

Politivolden ble først ikke etterforsket
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 665116.ece

Henleggelsen
http://www.nettavisen.no/innenriks/iosl ... 282690.ece
- Spesialenheten mener handlingen kan kritiseres, men at responsen ikke gir grunnlag for straffereaksjon. Man kan ikke akseptere enhver oppførsel fra en 15-åring heller. Det er menneskelig å reagere når man blir spyttet på, sier sjefen for Spesialenheten for politisaker, Jan Egil Presthus til Aftenposten.

Jentas advokat reagerer kraftig på at politivold mot en tynn, spinkel jente med med håndjern på ryggen gir ingen straff.


Vanlig å henlegge:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 680328.ece
485 saker, hvorav også saker anmeldt tidligere år, ble avgjort ved Spesialenheten for politisaker første halvår i år. Det er flere enn noen gang tidligere. Men kun 3 prosent av sakene endte med forelegg, siktelse, tilståelsesdom eller tiltale. - Andelen må sees i lys av at vi treffer flere vedtak enn vi har gjort noen gang før, sier Jan Egil Presthus, sjefen for Spesialenheten for politisaker.

Presthus og hans kolleger mottok første halvår i år tilsammen 786 anmeldelser. Nær halvparten av anmeldelsene ble henlagt fordi det ikke ble funnet rimelig grunn til å undersøke saken nærmere etter at politiets dokumenter var gjennomgått og fornærmede avhørt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 08, 2008 1:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja det er mye politivold. Og helt forferderlig at denne unge jenta måtte oppleve det takket være barnefjernet. Ja, hvilke barnevern vold mot barn. PGA et "shisofant" barnefjern. Ja, barnefjern bare ødelegger.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 2:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Kun vel unt den stakkars jenta å fått være heime hos sin kjære mamma. Tenk å misshandel ho så sterkt at ho var blå og gul. Nei fyttekatta for et barnefjern vi har. Grusomme mennesker. Slemme mot barn og foreldre.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]