It is currently Thu Apr 18, 2024 3:59 am



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Barnevernets bruk av politi
PostPosted: Sat Jul 12, 2008 12:31 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Ja hvor er logikken? Den er ikke eksisterende.

Jenta mi, før kidnappingen 4 desember 2007, utført av politi og barnevern, var ei blid, koselig jente godt likt av alle. Hun hadde aldri vært hos rektor for bråk eller hærverk. Ei heller hadde hun noe rulleblad hos politiet. Å omsorgen var tilfredstillende hjemme hos mor.

Men en dommer skrev at selv om det ikke forelå omsorgssvikt i hjemmet og at jenta hadde tilfredstillende omsorg, kan det sitat: slik retten ser det, være nyttig med erfaring hvordan en plassering av “min datter” vil fungere.

Den værste episoden skjedde i mitt hjem, på 1 års dagen for henne og kjæresten. Ungdommene hadde blitt lovt samvær hos meg den dagen, noe barnevernet seinere trakk tilbake. Skulle di ha noe samvær, måtte kjæresten komme seg til fosterhjemmet, langt ute i bushen, uten bussforbindelse overhodet.

Selvsakt rømte min datter da hjem til meg, og jeg lot ungdommene få ha samvær slik som opprinnelig lovet, før jeg ringte bv å fortalte hvor dem var. (ja jeg måtte jo det, da der forelå et vedtak…)

Samværet ble ganske raskt avbrutt ved at 2 fra barnevernet og uniformert politi, 2 sterke karer, kom stormende inn, hev seg over min datter som satt stille i soffan. Hun fikk ikke engang tid til å vurdere valget om å bli med frivillig.

Politiet tok tak i en arm hver, røsket henne ut på gulvet, før di vred begge armene hennes bak på ryggen, slik at min datter måtte ned i knestående. Hun hylte å gråt av smerte, men hverken politi eller barnevern tok noen notis av dette. Det forelå jo et vedtak. I stedet slepte/bar di henne, i denne forvridde stillingen, ut i den uniformerte politibilen og kjørte henne tilbake til fosterhjemmet. Uten legetilsyn! Barnemisshandling på det groveste!

Dagen etter stakk hun av fra skolen igjen… da benyttet vi sjansen til å oppsøke fastlegen, så dette overgrepet er godt dokumentert, med blåmerker, skrubbsår og hevelser på armene, men som flaks var, ingen fraktur.

Neste gang barnevernet trengte assistanse fra politiet, troppet disse opp i uniform 3 stk. Det var altså 5 voksne mot et barn på 15 år!?!

Den yttre skaden har grodd. Værre er det med den skaden hun er påført i sitt indre. Hun forakter nå både barnevern og politi. Noe di gir meg skylden for, men som di selv har klart å påføre henne uten min hjelp.

Min datter er nå 16 år og ble løslatt 16 juni, etter at jeg gikk hardt ut mot dommeren i tingretten å kritiserte ham for forskningen på min helt normale friske 15 åring. Værre er det for hennes 2 søsken, som fortsatt er dømt til fangenskap i 2 ulike fosterhjem, uten søskensamvær. Forkastelig!

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 12, 2008 1:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Må si jeg er imponert over hvordan folk takler denne regelrette jævelskapen fra maktpakk og dommersvin.

Det er vel en stor mulighet for at jeg hadde havnet i fengsel, om de hadde lyktes ta mine barn. En plass går grensen for hvilken ødeleggelse av familien og mine nære og kjære, som jeg finner meg i.

Dette er et stygt brudd på menneskerettighetene:
Quote:
slik retten ser det, være nyttig med erfaring hvordan en plassering av “min datter” vil fungere.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 12, 2008 1:37 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Å.... du aner ikke hva jeg egentlig har lyst å gjøre med dette maktpakket.

Om natten har jeg drømmer som hadde gitt meg hovedrollen i filmen Motorsagmasakern eller i filmen Saw...

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 12, 2008 5:12 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Sånne "enkle" jobber bare elsker og nyter politiet. Da kan de virkelig leke bajas med barn som ikke kan ta igjen. De får liksom brukt hele cowboy-attituden på en gang uten motstand. Jeg har sett en lignende situasjon jeg også.
Det er jo ikke like morsomt med en motstander som har kniv eller revolver som de retter mot dem. Da må de ta litt mer hensyn.
Og denne dommeren burde vært fratatt kappe og makt. Tenk å eksperimentere slik med barn. Han burde rett og slett sette seg i en krok og SKAMME SEG. Og ta med seg Norges Lover og slå seg i hodet med til han skjønner jobben sin.

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 13, 2008 6:43 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Dommern ja.... det var den samme dommern som førte saken for Tingretten. Jeg må si jeg var ikke snill i kritikken av hans bruk av forskning på min datter og utfallet av denne nei.

Resultatet ble at han satte henne fri, men dømte lillesøstern til fortsatt fangenskap pga hvordan jeg framsto i retten...

Jeg har nå bedt min advokat om at jeg vil melde dommeren til dommerforeningen og umyndiggjøre hans vedtak, men fikk beskjed tilbake om at han ikke syns det var så lurt, for å ikke hisse opp barnvernet enda mer!?!

Når ferien hans er over, skal jeg kreve det igjen. Hvis ikke gjør jeg det selv.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 14, 2008 1:02 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Liv Marit Bakke wrote:
Dommern ja.... det var den samme dommern som førte saken for Tingretten. Jeg må si jeg var ikke snill i kritikken av hans bruk av forskning på min datter og utfallet av denne nei.

Resultatet ble at han satte henne fri, men dømte lillesøstern til fortsatt fangenskap pga hvordan jeg framsto i retten...

Jeg har nå bedt min advokat om at jeg vil melde dommeren til dommerforeningen og umyndiggjøre hans vedtak, men fikk beskjed tilbake om at han ikke syns det var så lurt, for å ikke hisse opp barnvernet enda mer!?!


Meld han inn for dette (dommer)utvalget som behandler slike spørsmål samtidig som du anlegger sak på vedtaket.

Begrunnelsen gir seg jo selv i lys av grunnlaget for, og den første kjennelsen, som han nå går tilbake på men opprettholder på den andre- stort sett på samme synsegrunnlaget.

Denne "mannen" må ikke få fortsette å rasere barn og familier som REPRESALIER mot BERETTIGET kritikk.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 11:51 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
bjørn erik wrote:

Meld han inn for dette (dommer)utvalget som behandler slike spørsmål samtidig som du anlegger sak på vedtaket.

Begrunnelsen gir seg jo selv i lys av grunnlaget for, og den første kjennelsen, som han nå går tilbake på men opprettholder på den andre- stort sett på samme synsegrunnlaget.

Denne "mannen" må ikke få fortsette å rasere barn og familier som REPRESALIER mot BERETTIGET kritikk.


Jepp det skal gjøres! Kan man gjøre dette selv, om ikke advokaten vil hjelpe til?

Hele dommen kommer snart i min blogg.

Dommeren heter forøvrig Inge B Tonholm

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 6:23 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det meste kan gjøres selv. Man må ikke ha advokater. Men de kan jo litt om både den byråkratiske- og juridiske jungel...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]