It is currently Thu Mar 28, 2024 10:45 am



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Er politiet blitt infiltrert av barnevernere?
Ja 100%  100%  [ 8 ]
Nei, politiet er bare "i takt med tiden" 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 8
Author Message
 Post subject: Politiet vil innføre portforbud i sentrum
PostPosted: Tue Feb 20, 2007 12:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Gatepatruljen i Oslo-politiet vil ha muligheten til å forby barn under 18 årå oppholde seg i sentrum i opp mot seks måneder av gangen.

Ifølge Oslo-politiets gatepatrulje, som har som oppgave å avdekke rusmisbruk og kriminalitet blant barn, er det i dag en gruppe på mellom tjue og tretti barn - i hovedsak gutter i alderen 16-17 år med alt fra 20-30 til nærmere 80 saker på rullebladet - som trekker mange andre barn med seg inn i rus og kriminalitet.

- Noen av dem er rømlinger fra barnevernsinstitusjoner, noen av dem kommer fra det vi kan karakterisere som gode hjem, sier leder av gatepatruljen, Geir Nerland, til Dagsavisen.

Kommentar: Det virker som om Gatepatruljen ikke kommer noen vei med disse belastede ungdommene. Til tross for at lederen av Gatepatruljen kler som en kriminell så klarer han utrolig nok ikke forhindre at ungdom trekker til sentrum. Kanskje Gatepatruljen simpelthen er et forfeilet tiltak - vellykket som karrierevei for Gatepatruljens leder - men særdeles mislykket i kampen mot ungdomskriminalitet. Kanskje det som trengs på gaten er mere tradisjonelt politi istedenfor politi i rollen som barnevern?

Vi ser at politi vil ha mer og mer innskrenkning av den personlige frihet. Det er et godt prinsipp at den som ikke har gjort noe kriminelt må få leve i fred og gå på gaten uten å bli stoppet av politi. Barnevernet kontrollerer og overvåker borgere som ikke har brutt loven. Hvis politiet nå skal begynne med det samme, er det ikke lenge før Norge er en politistat. Det strider mot den alminnelige rettsoppfatning at drapsmenn får noen få år i fengsel mens mødre blir fratatt barna med tvang på grunnlag av dårlig samspill. Det virker nesten som om de kriminelle har tatt makten i samfunnet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 22, 2007 11:14 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
jeg mener å huske fra min barndom at mor mi snakket om at lokale politivedtekter kunne ha bestemmelser om portforbud for enkelte grupper, f.eks. barn under en viss alder, til visse tider. men det var da rettet mot en gruppe på generelt grunnlag.
I dag ville vel dette vært umulig å håndheve, og det er vel derfor det ikke lenger praktiseres (farlig ville det også vært).

Jeg husker også at Arne Haugestad, som sorenskriver i Lillehammer dømte en person til ikke å ferdes i byens sentrum (les skjenkesteder), men dette var altså i forbindelse med en dom. Slik må det også være, at dersom det bare skal gjelde enkeltpersoner må det behandles i rettsapparatet!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Portforbud
PostPosted: Thu Feb 22, 2007 11:23 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
jeg mener å huske fra min barndom at mor mi snakket om at lokale politivedtekter kunne ha bestemmelser om portforbud for enkelte grupper, f.eks. barn under en viss alder, til visse tider. men det var da rettet mot en gruppe på generelt grunnlag.
I dag ville vel dette vært umulig å håndheve, og det er vel derfor det ikke lenger praktiseres (farlig ville det også vært).


Jeg vet at portforbud for mindreårige praktiseres i USA, og det kan synes som en grei ordning, men hvorfor skal alle mindreårige skjæres over en kam når det kun er et fåtall som kommer på kant med loven?

Portforbud er ellers noe som innføres under unntakstilstand, som i Norge under annen verdenskrig.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 22, 2007 11:32 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
Anne Brit Raaen wrote:
jeg mener å huske fra min barndom at mor mi snakket om at lokale politivedtekter kunne ha bestemmelser om portforbud for enkelte grupper, f.eks. barn under en viss alder, til visse tider.
Dette praktiseres enda.

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 23, 2007 11:27 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa skrev:

Quote:
Jeg vet at portforbud for mindreårige praktiseres i USA, og det kan synes som en grei ordning, men hvorfor skal alle mindreårige skjæres over en kam når det kun er et fåtall som kommer på kant med loven?


Jeg er ikke så sikker på at det nødvendigvis var for å hindre barn i å komme på kant med andre lover, at portforbud har blitt/blir praktisert i norske kommuner. Det kan f.eks. være ut fra en generell betraktning om at barn under en viss alder ikke har noe i gatene å gjøre alene natterstid.

Det er jo et stadig tilbakevendene tema på foreldremøter, ut i fra at det er mye vanskeligere å kommandere barna inn når gata er full av andre unger.

Men dersom det rettes mot enkeltindivider er det et rettsproblem, og bør behandles deretter.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 23, 2007 12:32 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
...Det kan f.eks. være ut fra en generell betraktning om at barn under en viss alder ikke har noe i gatene å gjøre alene natterstid.

Det er jo et stadig tilbakevendene tema på foreldremøter, ut i fra at det er mye vanskeligere å kommandere barna inn når gata er full av andre unger.

Men dersom det rettes mot enkeltindivider er det et rettsproblem, og bør behandles deretter.


Staten, politiet, kommuner, foreldremøter har ingenting med når vi tar inn våre barn.

Her er det ideologiske forskjeller ute å går. :wink:

Kollektivet eier ikke min familie.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 10:17 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Nei, de eier ikke din familie, men du eier heller ikke deres.

Og det kan være vanskelig for andre å opptre siviliserte overfor familier som ikke forstår eller ønsker å ta hensyn til andre.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 1:37 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
Nei, de eier ikke din familie, men du eier heller ikke deres.


Et av mine "slagord":
"Mine rettigheter stopper der de andre sine starter."

Hadde politikerne levd etter dette, så hadde vi vel nærmet oss paradiset.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 25, 2007 4:11 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Ja, det har du helt rett i!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]