It is currently Tue Apr 16, 2024 8:32 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tilbake på forum
PostPosted: Thu Sep 13, 2007 1:21 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Tue May 22, 2007 9:37 pm
Posts: 87
Hei og takk for sist til alle dere her inne. Og velkommen til alle nye! :D

(Arild Holta: Du gjør fremdeles en fantastisk jobb med redigering og kontroll av dette forumet, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal legge denne meldingen - du får omrokkere den om nødvendig. Finner ikke "alt mulig"-temaet lengre)

Til dere som husker meg vil jeg si BEKLAGER FRAVÆRET. Jeg har hatt noen tøffe runder og har ettertrykkelig erfart at TINGRETTEN er TEATER, likesom Fylkesnemnda. Dommere overhører og overser vitneutsagn og faktaopplysninger.

Jeg har nettopp tapt anke på akuttvedtak med begrunnelse a) dommerne har for lite informasjon om saken, b) jeg viser manglende samarbeidsvilje da jeg fulgte min advokats råd og unnlot å snakke med barnevernets oppnevnte sakkyndige, og c) det er enklere å la barnet bli i beredskapshjem ettersom jeg er for lite utredet og barnevernet synes barnet har det veldig bra nå.

Det må nevnes at tingretten var uenig - to mot en. Fagdommeren mener det ikke er til barnets beste å holdes borte fra sin mor, tvert i mot.

Det må også nevnes at til tross for at jeg ikke har "samarbeidet" med barnevernets sakkyndig, har jeg i fire måneder gått til ukentlige samtaler med en psykolog, i to år hatt tett kontakt med fastlege og ellers hatt tett kontakt med flere fagpersoner for å få råd i forhold til barnet mitt. Samtlige av disse fagpersonene erklærer i vitnemål at jeg er "resurssterk", "intelligent", "empatisk" og "samarbeidsvillig".
Likevel godtar retten at en sakkyndig (som aldri har sett meg) og barnevernet (som gav sakkyndig mandat til å utrede hvor mye "mors psykiatriske symptomer" har skadet barnet) syns at jeg er ressursvak og psykisk syk.

Situasjonen er altså at jeg tok kontakt med barnevernet for å få hjelp og utredning til barnet mitt da det var grunn til bekymring for barnets fysiske og mentale helse. Det er over et halvt år siden de tok barnet mitt. Det har ikke på noe tidspunkt blitt satt igang hjelpetiltak for å sørge for kontakt mellom meg og barnet - det er heller ikke foretatt utredning av barnets fysiske og psykiske symptomer og reaksjoner. Barnevernet fremstiller det som om jeg er resurssvak, psykisk syk og har mishandlet mitt eget barn psykisk (hvilket i følge barnevernet er årsaken til barnets psykiske symptomer). Denne framstillingen står i skarp kontrast til alle andre fagpersoners oppfattning av meg. Jeg får fremdeles ikke møte barnet mitt mer enn en time hver tredje uke. Likefullt mener to tingrettsdommere at det er til barnets beste å fortsatt holdes borte fra sin mor.

Jeg har kommet til den konklusjon - som mange av dere mer erfarne barnevernsofre her på forumet så tydelig formidler - at norsk rettsystem er en farse og en skandale.

- Pir

_________________
Forøvrig mener jeg at Barnevernet bør brennes...


Top
 Profile  
 
 Post subject: jepp
PostPosted: Thu Sep 13, 2007 1:19 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Norsk retsystem er teater og har intet til felles med loven. Den spytter på loven - spesielt de 10 bud som Moses fikk for å utforme loven. Glad for å høre du er tilbake, trist når jeg hører hvorfor. Men ike gi opp. Oppfentligjør hele litra A saken og vis hva de er i stand til. Du må fortsette å innhente innsyn også angående ditt barns helse i fosterhjem. Barnevernet utnevner sine "egen" fastleger som utskriver den dop de ønsker for å fremkalle de "korrekte" symptomer slik at også ditt barn får seg en bestilt diagnose av offentlig forvaltning før de er myndig og selv kan starte sitt voksenliv

Angående møter og retten - ta det hele opp på bånd (lydopptak) og legg det ut på egen internettside.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 14, 2007 11:06 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Tue May 22, 2007 9:37 pm
Posts: 87
Takk Ama!

Jeg var ikke klar over det der med legebruk i forhold til barna - det var viktig å få vite. Barnet mitt har nemlig en udiagnostisert sykdom som av vår fastlege og sykehus ansees som alvorlig. Vi har fått vite at hun har hatt nye symptomer i beredskapshjem, men vi vet ikke hva som blir gjort med det. Fastlegen er opprørt. Jeg også. Men barnevernet vil ikke ha snakk om det, for en del av saken deres bygger på at jeg har "sykeliggjort" barnet mitt.

_________________
Forøvrig mener jeg at Barnevernet bør brennes...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hei på deg Pir
PostPosted: Fri Sep 14, 2007 11:45 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Hei på deg Pir og velkommen tilbake!

Må jeg på det varmeste få anbefale deg å følge AMAs råd om å legge ut hele saken din på internett, enten her på RBV eller på din egen hjemmeside.

Jeg kurser deg med glede gratis i hvordan du skal lage din egen hjemmeside hvis du har lyst på en enkel freewebs, men det forutsetter selvfølgelig medlemsskap i GFSR.

Vær du sjeleglad for at du ikke har gått med på å la deg utrede av barnevernets psykologer, det var et fornuftig gjort av deg, for vedkommende hadde bare funnet på enda mer drit å skrive om deg.

Familien Akselvoll har fått nøyaktig de samme anklagene mot seg som du nevner, bv sier at de påfører sine barn "psykisk omsorgssvikt", hvilket selvfølgelig bare er sludder og vås.

Her er deres splitternye hjemmeside som jeg smelte opp på bare 16 timer for dem: Familien Akselvoll.

Benk deg foran pc'en og gi deg i kast med å lese de sanseløse saksdokumentene fra bv og de fullstendig hodeløse "konklusjonene" fra de dåsemikklene som håndhever norsk rett.

Les også disse falske sakkyndige rapportene fra bvs kjøpte og betale psykologer, her er Familien Akselvoll igjen, og for ikke å glemme min egen Advarsel: Barnevernet Dreper!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]