It is currently Fri Apr 19, 2024 8:48 pm



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Brev til justisdepartement
PostPosted: Sun Mar 12, 2006 6:21 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
12/3-06

Avbildning av politi og kritikk på internett
Jeg driver et internettforum http://r-b-v.net - Redd Barna Våre.

Noen av forumets medlemmene har ønsket å lage offentlige lister over politi som i samarbeid med barnevern oppfører seg kritikkverdig overfor familier. Det er ikke laget noen slike lister. Jeg har imidlertid et ønske om å gjøre det.

Det vil altså si folk i politiet som vi ikke kan anbefale barneverns offer å relatere til. Noen er det ønskelig å direkte advare mot.

Hensikten er flerdelt:
1.Dels skal mennesker kunne få ut trykket på innsiden når de har vert utsatt for overgrep.
2.Dels skal opinionen påvirkes
3.Det skal også koste litt anerkjennelse å skade uskyldige mennesker. Anmeldelser blir gjerne systematisk henlagte uten etterforskning.

Eks 1:
Etterforskningslederen her kom med en røverhistorie om min familie og et av mine barn. Dette ble framsatt som om han var vitne og kom med i psykolograpport. Senere sa han til min kone og meg at en annen mann hadde sagt respektive til han. Resultat: En svekket psykolograpport om vår egnethet som foreldre. Dette fordi politien bygde på "god" gammeldags baktalelse. Vi vant likevel saken. Andre taper på grunn av slikt, mister sine barn og får ødelagt sine liv.

Eks 2:
På bakgrunn av mine offentlige ytringer mot barnevernet trengte politiet inn i vårt hjem. En av politiene som deltok i razzia i vårt hjem og var med å konfiskere vårt datautstyr, hevdet at jeg brukte feil kanaler for mine ytringer. Det er jo sovjetiske tilstander/menneskerettighetsbrudd som får foregå i det skjulte.

Det er mange som ikke kan akseptere at mennesker skal risikere å få ruinert sine liv på bakgrunn av useriøse politi. Ikke er det akseptabelt at polititjenestemenn dikterer om hva vi skal kunne ytre og hvor.

Om vi kritiserer slike menneskene åpent med navn og bilde på internett, vil vi da..
1. risikere at politiet trenger seg inn i hjem med dårlig økonomi og beslaglegger datautstyr som brukes også av barna?
2. risikere bøter eller fengsel?
3. risikere andre represalier fra makten?

Jeg ber om om fyldig skriftlig besvarelse på dette slik at vi vet om vi har ytringsfrihet overfor denne type til dels grove overgrep.

Denne e-posten kan om ønskelig verifiseres ved å sende en e-post til adressen dere har fått oppgitt.


Med hilsen for
Redd Barna Våre
Arild Holta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 14, 2006 9:29 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Godt og klart brev, Arild. Det blir interessant å se om de svarer og i så fall hva.

MHS


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 14, 2006 9:55 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Noe av grunnen til at bv har så stor makt over sivile er jo at de ofte benytter seg av politiet både ved akuttoppdrag og for å gjennomføre undersøkelsessaker. Bv truer også ofte med politiet dersom man ikke slipper de inn. Det er jo kjent også ifra media at politiet er unødvendig brutale blandt annet når de hjelper bv med å gjennomføre omsorgsovertakelser. De brukes dessverre også hyppig i konflikter vedrørende barnefordelingssaker. Anmeldelser mot politiet kan man jo bare glemme . De blir henlagte umiddelbart. For andre gang i dag må jeg bare få si at det er kjempefint å få klarhet i dette ifra justisdepartementet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 14, 2006 10:25 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Torger Nilsen - Kr.F-politiker som jobbet for barnevernet - trengte seg inn i vårt hjem ved hjelp av trusler om å trenge inn med politi.

Han påpekte belastningen vi (!) påførte våre barn ved en evnt. politiaksjon. Implisitt: Vi var barnemishandlere om de unødvendig brukte makt for å trenge inn i hjemmet.

Ved å lage illusjoner om at foreldrene er barnemishandlere, om såkalt barnevern ikke får gjøre som de vil, får de gjennom viljen sin.

Det er denne type manipulering som gir barnevernet ubegrenset makt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Så kom endelig svaret fra justisdepartementet
PostPosted: Fri Aug 11, 2006 9:46 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Nå hadde jeg gitt opp å få svar og planla et skriftlig brev. Så kom dette:

Quote:
Vår ref.: Jnr. 200502442 11.08.06

Herr Arild Holta

Justisdepartementet viser til din e-post av 12. mars d.å. om spørsmål i forbindelse med at internettforumet Redd Barna Våre ønsker å lage lister over og avbildning på internettav politifolk som i samarbeid med barnevernet oppfører seg kritikkverdig.

Det offentlige har ingen plikt til å drive rettshjelpsinformasjon i forbindelse med ovennevnte form for virksomhet. Det er den enkelte borger som selv har ansvar for å se til at slik virksomhet ikke bryter med lover og regler..

Med hilsen

Lars Meling
seniorrådgiver


Det eneste jeg finner interessant er at de ikke gir klar beskjed om at slikt ikke er lovlig. De er jo øverste ansvarlig for politiet og ville vel beskyttet dem om de hadde hatt mulighet.

Trolig konklusjon:
En viss grad av kritikk er mulig.

Vi får grave litt videre før vi eventuelt setter opp lister over politi.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Lag liste
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 12:55 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg tror navneliste over politifolk som hjelper barnevern bør vær mulig, slik svaret er gitt. Samtidig er det sikkert at øvrigheten ikke vil bli begeistret for dette. I forbindelse med listene skulle jeg i øvrig ønske linker til de enkelte saker slik at det også blir vist at det er en årsak til at man velgerå legge deres navn ut.

Vutover det vil jeg også tipse om poltivoldsfilnen fra Bergen. Filmproduser gikk gjennom en tøff periode som følge av dokumentarfilmen som viste hvordan bargenspoliti velger å benytte vold, trakkasering og fordommer for å forfølge og ødelegge utvalgte ekeltindividers liv..

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 2:49 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Hadde jeg ikke vert 10-barnsfar, så skulle jeg laget listene. Det er imidlertid nødvendig å ta hensyn til sine nærmeste.

Om noen lager slike lister, så skal jeg være den første til å opphøye vedkommende til helt. :)

Vedkommende vil bli trolig bli anmeldt, kan bli fratatt PC, vil bli "etterforsket" av justisdep og andre dep. Personvernnemda og datatilsynet vil bli blandet inn. Man risikerer å få et råkjør.

Saken kan i verste fall gå gjennom flere rettsaker og til menneskerettighetsdomstol.

Det kan bli svære saksomkostninger. I verste fall flere hundre tusen kroner.

Det er altså et svært opplegg!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 2:52 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Om formen for kritikk hadde vert en internettavis/magasin så hadde det trolig vert vanskligere for myndighetene å gjøre noe. Da hadde det kommet klarere fram at de angrep ytringsfriheten.

Vi trenger å bli mange. Det er nok av prosjekter å henge fingrene i - prosjekter som kan frustrere myndighetene og skremme vannet av barnefjernere. Det datateknologiske i et slikt prosjekt fikser jeg. Jeg har imidlertid ikke tid til å skrive og organisere det.

Vi må bli flere. Og flere blir vi...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 3:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg tror ikke det har noe for seg å forlange at man skal presentere hver enkelt sak som en slags rettferdiggjøring av listene. For det første vil det føre til alvorlig hevn fra barnevernets og myndighetenes side overfor den enkelte familie, som har hatt nok skadeverk fra det hold allerede. For det andre vil det av dem som fordømmer barnevernsofrene, bli brukt til å "diskutere" saken og belære ofrene om at det er ofrene det er noe i veien med.

De som aksjonerer i og for barnevernet, får finne seg i at man advarer mot å ha noe med dem å gjøre. En advarsel bør også være nok for formålet, som er å hindre at nye ofre troskyldig betror sine sårbare sider til galninger som har skadet folk allerede.

MHS
  


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]