It is currently Thu Apr 25, 2024 12:04 pm



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: grov mishandling
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 11:35 pm 
Offline
User avatar

Joined: Sun Oct 22, 2006 3:09 pm
Posts: 28
Location: telemark
:( hei der ute som sliter med barnevernet og deiras hjelpere.
eg er ei bekymret tante som ikkje får se mine kjære tantunger, som ikkje har det bra i dag, dei har blant annet prøvd å rømt men er blitt hentet igjen.
eg bor ikkje så langt vekk fra dei så det er til meg dei har prøvd å rømt til.eg blir så satt ut når eg møter barna alene når dei sier tante ko tid får vi komme heim til ølen der vi hører til????eller har dåken prøvde å snakke med ordføreren?osv.men det største ønske deiras er å komme heim til jul ka kan eg svare dei?det eg sier da er vi prøver alt vi kan for at dåken skal komme heim att, men det tar litt tid.eg vil så gjerne ta dei med meg, men det gjer alt verre for min søster sin sak.det gjer meg så vondt å sjå barna gradvis bli spyka ned av barnevernet og der dei bor nå.aller verst er det for barna som ikkje får hjelp til det traumatiske dei opplevde i mars mnd.da 5 politi og 2 fra barnevernet hentet dei med makt 2 dagers mareritt for barna og fam.og hele byggefeltet der dei bodde som såg dette heilt jAVLIGT.VI ER SÅ FORTVILET OVER "FOR BARNAS BESTE"PISS ER DET BARNAS BESTE Å BLI HENTET MED MAKT?!!!NEEEEEI

_________________
hei er det noen som har eller er kontakt med barnevernet i vindafjord kommune ei hebnes/moldeseter?pass dere for dei to.ta kontakt med meg på email.eg skal gjera alt for mine to tantunger som i dag ikkje har det bra.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 1:08 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Hallo, barnas tante!

Jeg tror du skulle overveie å melde deg inn i Gruppen til Familiens Selvstendige Rett, og gjerne prøve å få med deg flere i byggefeltet også. Hvis du melder deg inn der, får du lister over medlemmer som du kan søke fellesskap med, og gruppen har kanskje allerede noen i rimelig nærhet. Iallfall kan jeg huske at noen i Sunnhordland og Haugesunds-området har vært litt aktive tidligere.

Hilsen
Marianne Skånland
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 10:17 am 
Offline
User avatar

Joined: Sun Oct 22, 2006 3:09 pm
Posts: 28
Location: telemark
hei marianne.
eg er medlem der.
har underskrift til dei som bor nærmest der barna bodde kan prøve å legge det ut på nettet.vi er ein stor familie der mine tanter og onkler kaller barna våre igjen for tante og onkel vi er knyttet til kvarandre.vi gjer alt vi kan for dei to stakkars som lider nå.(9 og 11 år).alt vi gjer går imot oss, vi søker og søker men nei fra barnevernet ang.samvær med barna.vi har det så vondt at det river og sliter i oss.vi har en video film fra :cry: alt som skjedde dei 2 dagene i mars mnd da politiet og barnevernet hentet barna, eg høyrer skrika deiras endå og det er ikkje bare meg som høyrer det, alle vennene til h og a og naboene sliter endå.barna som bodde i nærheten har fått hjelp av helsesøster i kommunen men h og a har ikkje fått hjelp der dei er nå.

_________________
hei er det noen som har eller er kontakt med barnevernet i vindafjord kommune ei hebnes/moldeseter?pass dere for dei to.ta kontakt med meg på email.eg skal gjera alt for mine to tantunger som i dag ikkje har det bra.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hei tante-mor!
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 8:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg har lest dine innlegg og jeg er dypt rørt over ditt enestående engasjement.

Beklageligvis, er jeg ikke blitt hardhuda ennå, så jeg føler med barna, foreldrene, deg og hele slekten.

Du skriver at du er "villig til å gjøre alt": Vil du ta en titt på Gruppen til Familiens Selvstendige Retts nisje her lengre nede på siden, og se om det er noe mer spesifikt du kan gjøre for å engasjere flere folk i ditt nærmiljø? (PS: Det er ikke obligatorisk!)

http://forum.r-b-v.net/viewforum.php?f=23

Jeg / vi er også selvfølgelig svært interessert i å få navnene på "navn på personer jeg ikke kan anbefale". Disse kan du legge ut her på RBV, som vist i dette eksemplet:

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p= ... ight=#3688

Jeg vil også bli svært glad dersom du sender meg disse navnene på min e-mail-adresse: mona-ly@online.no

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hei tante-mor!
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 9:05 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Mona Lygre wrote:
Jeg har lest dine innlegg og jeg er dypt rørt over ditt enestående engasjement.

Beklageligvis, er jeg ikke blitt hardhuda ennå, så jeg føler med barna, foreldrene, deg og hele slekten.

Du skriver at du er "villig til å gjøre alt": Vil du ta en titt på Gruppen til Familiens Selvstendige Retts nisje her lengre nede på siden, og se om det er noe mer spesifikt du kan gjøre for å engasjere flere folk i ditt nærmiljø? (PS: Det er ikke obligatorisk!)

http://forum.r-b-v.net/viewforum.php?f=23

Jeg / vi er også selvfølgelig svært interessert i å få navnene på "navn på personer jeg ikke kan anbefale". Disse kan du legge ut her på RBV, som vist i dette eksemplet:

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p= ... ight=#3688

Jeg vil også bli svært glad dersom du sender meg disse navnene på min e-mail-adresse: mona-ly@online.no


jeg har dem og video av det også men jeg vil ikke legge ut videon før jeg får sladde ungene

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: barnas mareritt
PostPosted: Sat Nov 18, 2006 1:01 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
god ide å sladde barna å legge det ut på nett.noe må gjöres for å få folk til å våkne opp.etter at jeg gikk åpent ut med hva barnevernet holdt på med til meg,har jeg blitt sjokkert over hvor mange jeg kjenner som sliter med trakkasering,trusler,står i faresonen for samt har mistet barna sine.og de er oppegående helt vanlige folk....dette skjer hvem som helst folkens.neste gang barnevernet har lite å gjöre kan det väre din tur..våkn opp..ps jeg har aldri sagt jeg er feilfri,alle har vi våre feil å mangler.det er dette som gjör oss til mennesker å ikke guder.de er heller ikke feilfri så hvordan kan de sitte med boken å dömme andre.lite eksempel.tove reitan ertsås på barnevernet i steinkjer hadde gitt seg jobben med å ordne budsjett til meg.vet dere hva hun ville kutte i?jo tiden vi brukte i dusjen,helst 4 min sa hun,da dette måtte hun å ungene hennes gjöre da de hadde dårlig råd.altså for å spare ström.er dette å väre feilfri?skal ikke barna få bli rene?jeg sier dette,få sakene deres ut,da det er mange flere enn man tror som opplever dette..våkn opp å se dere rundt.slutt å skamme dere for noe som ikke er deres feil,si fra,ikke gjem dere.da dette er noe bv regner med at dere gjör.vi må få väre det vi er nemlig mennesker i alle farger å former ,ikke bleke etterligninger av perfekte guder.

å leser man dette med lupe ser man hvorfor barnevernet på steinkjer ville ha meg iq testet.får vel gjöre slik,.,.,.,.,.,.,. spre dere :oops:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 18, 2006 9:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det dere sier, "Barnas mareritt" og "M. Paulsen", om at dere ikke er perfekte, er naturligvis riktig. Og vi må gå videre i resonnementet:

1) Barnevernsfolk er oftest blant de minst perfekte når det gjelder behandling av barn, og det liv de vil barn skal ha, er et liv i ufrihet. Det er det minst perfekte av alt.

2) Foreldres uperfekthet har faktisk ingen ting å si. Hele tilværelsen her i verden er uperfekt. Barna er også uperfekte.

3) Særlig har foreldres ditt og datt ingen ting å si i sammenligning med det helvete det er for barna å bli tvunget bort fra sin familie.
  
Marianne

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Foreldre
PostPosted: Wed Dec 27, 2006 10:36 am 
Offline

Joined: Tue May 16, 2006 4:36 pm
Posts: 16
Location: Porsgrunn
Perfekte foreldre.
Bestemor til l- Tim har jobba 26 år i barnehage, sett mange barn, og enda flere foreldre. Hun sier at dersom hun skulle skrive bekymringsmelding til BV om alle unormale foreldre ville ingen slippe unna. Hun sier normale foreldre finnes ikke dersom BVs kriterier skulle legges til grunn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Foreldre
PostPosted: Wed Dec 27, 2006 10:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tim wrote:
Hun sier normale foreldre finnes ikke dersom BVs kriterier skulle legges til grunn.


Det er derfor alle som blir meldt til barnevernet blir presset til å motta "hjelpetiltak". Barnevernet finner feil ved de mest ressurssterke mennesker, og dersom du ikke er en følelseskald psykopat vil du bli såret over de nedsettende og sjofle tingene barnevernskonsulentene skriver om deg.

Barnevernerne har glemt en enkelt ting: Man skal ikke dømme andre, for da vil bli man bli like hardt dømt selv.

Barnevernet er en perversjon, enkelt og greit. Det er Sodoma og Gomorra, bestående av de mest tøylesløse mennesker. Men Gud reddet den rettferdige Lot, som ble plaget av innbyggerne i Sodoma og Gomorra. På samme måte skal han redde oss som urettmessig har blitt plaget av de tøylesløse menneskene som jobber i "barnevernet". Barnevernerne skal brenne i helvete, dersom de ikke vender om.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 27, 2006 11:58 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
..................


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 3:14 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Perfekte foreldre finnes ikke.
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 7:46 am 
Offline

Joined: Tue May 16, 2006 4:36 pm
Posts: 16
Location: Porsgrunn
Saksopplysning:
L-Tims bestemor jobba hele tiden ved barnehage på Blinderen,UiO. En kan derfor ikke si at det var en lavstatus-barnehage!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Perfekte foreldre finnes ikke.
PostPosted: Thu Dec 28, 2006 4:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tim wrote:
Saksopplysning:
L-Tims bestemor jobba hele tiden ved barnehage på Blinderen,UiO. En kan derfor ikke si at det var en lavstatus-barnehage!


Ved UiO utdannes mange av de lavtfungerende psykologludderne. Dette er kvinner som uten betydelig mannlig hjelp hverken kan skrive rapporter eller besvare eksamener, men i sosialdemokratiet Norge skal ethvert mentalt tilbakestående ludder ha rett til utdannelse. Fjonge offentlige barnevernsinstitusjoner har blitt opprettet for at disse horene skal realisere seg selv etter endt "utdannelse". Prisen betaler vi foreldre som fratas våre barn etter psykologhorenes "vurdering".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]