It is currently Thu Apr 25, 2024 3:28 am



Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Ikke kom med noe som kan forvrenges til trusler
PostPosted: Tue Feb 28, 2006 12:07 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
"Rett"systemet er på overgripernes parti. Politiet er det også.

http://www.demokraten.no/lokalnytt/article1885337.ece

Et barnevernsoffer slengte ut uttalelsen at hun skulle dra hua og klore ut øynene på en ansatt i barnevernstjenesten.

Ingen normale mennesker tar slik uttrykk for fortvilelse seriøst. En klovn i barnevernet synes imidlertid det er "galskap" med slikt.

Denne galne barnevernsarbeideren kan ikke et øyeblikk forstå hvilken belastning vedkommende påfører mennesket.

Til den barnevernsansatte: Det er nok galne mennesker i bv. Finn deg en jobb du behersker!


Når retten later som om den oppfatter fortvilt "snakk" som trusler, er det umoralsk. Det er falsk og løgnaktig.

Slik drar dommerne "retten" ned i sølen.


Å forsvare sine barn er rett. Man må desverre tilpasse forsvaret det faktum at man har å gjøre med en sterkere part. Overgriperen forverrer overgrepene ytterligere om man kommer med trusler.

Derfor: Ikke kom med trusler overfor overgriperne.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 1:27 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
************

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:19 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 1:51 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg er forferdelig grov i kjeften. Men kommer ikke med noe som kan bevises være ulovlige trusler.

Jeg kan f.eks true med å ta dem. Deretter lar jeg det gå noen linjer før jeg lar det gå frem at jeg vil ta dem rettslig. Leser de det da i sin sammenhang, så forstår de hva jeg mener.

Vil ikke anbefale noen å følge mine metoder. Man blir da beskylt for å komme med trusler. Imidlertid kan ikke politiet gjøre annet enn å lese det i sin sammenhang. Dermed henlegges anmeldelsen.

Det er imidlertid fort gjort å trå over grensene. Da tar de deg med bøter eller fengsel. Da har de også "beviser" for at du er et forferdelig menneske. Så det gjelder å trå varsomt.

Uansett blir det krig om man er storkjefta. Det gir også psykologene dumme argumenter for personlighetsforstyrrelser.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 1:51 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
***************

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:19 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: ...
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:14 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Du er ikke alene om det.

http://barnevernsoverg.10.forumer.com/v ... light=#479


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:14 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
************

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:19 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Vi er visst alle ustabile
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:17 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Laura wrote:
Satt her i sjokktilstand en gang etter tlf fra BV, en dame jeg aldri hadde snakket med :( Jeg sa klart hva jeg mente om metodene de brukte og om å holde seg innenfor sine egne lover, ga klar beskjed om at samarbeid fra min side var uaktuelt før det skjedde og de behandlet folk med respekt!! Å de hadde med å oppføre seg som gjester når de kom inn i mitt hjem. Før det var på plass ble det ikke noe samarbeid fra min side!!

En stund senere kommer det ambulanse på døren til meg :shock: Damen hadde ringt fordi jeg var helt ustabil :oops:



Det du skriver et helt utrolig, men jeg har faktisk opplevd noe lignende. Tenk på hva naboene må tro når de ser noe sånt. Det er ordentlig vemmelig. Det der å stemple folk som psykisk ustabile fordi de har en høyst reell negativ oppfatning av barnevernet, er i beste fall stupiditet og i verste fall maktmisbruk. Mannen som drev ekstrem oppussing av huset sitt ble jo tvangsinnlagt i over en uke fordi barnevernerne påstod at han måtte være gal. Slike historier viser hvor ute av kontroll barnevernet er. Vanlige mennesker har ingen beskyttelse mot overgrep fra myndighetene. Både politi og helsevesen er blitt barnevernernes lakeier.

Samtidig illustrerer ovennevnte hvor farlig det er å ha direkte kontakt med barnevernet. La all kontakt gå gjennom din advokat. Da unngår du å bli stemplet som psykisk ustabil. Ennå har de ikke stemplet advokater som psykisk ustabile, selv når de ikke får medhold. :D

Til slutt, hvorfor tror du damen i barnevernet ringte ambulanse? Var det for å hevne seg eller å lære deg en lekse eller trodde hun virkelig at du var ute av balanse? Uansett så trenger man da ikke å bli hentet med ambulanse dersom man er oppgitt og sint? Jeg har lurt veldig på hva som var barnevernernes egentlige motiv. Alle motstandere av barnevernet skal få stemplet "psykisk syke" og "ustabile". Tror barnevernerne på dette sprøytet selv eller er de bare sjofle? En annen sak er jo at man blir nokså oppskaket av en slik opplevelse, men det er jo barnevernets skyld. Det er de som skader folk og gjør dem til psykiske vrak. De fleste føler seg nokså traumatisert etter kontakt med barnevernet - barna ikke minst.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:23 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
**********

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:20 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Laura wrote:
Det første jeg sier til de som kommer i kontakt med BV er SKAFF en god advokat, snakk aldri med BV alene, slipp de ALDRI inn i ditt hjem uten rettskjennelse!!!
Her er IKKE BV velkommen!! De som ikke oppfører seg høflig og som en gjest hos meg har ikke noe her å gjør!!!



Vil de ikke da skaffe seg et administrativt hastevedtak og komme og hente barna, gjerne med hjelp av politi?

Det er forsåvidt likegyldig om de er høflige eller ikke. Man ønsker ikke at ukjente mennesker skal tiltvinge seg adgang til hjemmet, især ikke når de kan finne på å ta med seg barnet ditt.

Dessuten så står det jo i loven at man ikke kan nekte dem å komme på hjemmebesøk. Kan man kreve at de skaffer rettskjennelse?

Jeg synes det du ble utsatt for er fullstendig uhørt og burde hatt som følge at den ansvarlige fikk avskjed fra sin stilling. Heldigvis er leger ofte litt klokere enn de barnevernansvarlige, men hva hjelper det når det er barnevernet som har makten.

Jeg leste ellers på et nettsted at det anbefales å montere en liten dørlenke på inngangsdøren, for da blir barnevernet nødt til å bryte lenken hvis de tiltvinger seg adgang. Dermed kan du bevise at de har brutt seg inn. Jeg er ikke sikker på hvordan det skal hjelpe, for jeg er overbevist om at politiet hadde brutt seg inn hos meg ved å knuse vinduene dersom jeg ikke hadde åpnet. Det nytter ikke å si at de skal ha en rettskjennelse når politiet står utenfor døren og krever å få komme inn! Det at du nekter vil jo bli tatt som et sikkert bevis på at du både er ustabil og ute av stand til å gi adekvat omsorg.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:59 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
***********

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:20 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Laura wrote:
Stilte krav før jeg får en skikkelig beklagelse ang det som ble gjort, var samarbeid helt utelukket. Oppnådde en liten beklagelse, men ikke godt nok :evil:

Om de vil si jeg er ustabil av den grunn, så må de bare prøve og se hvor langt de kommer med det. Jeg fikk saken henlagt, både fordi jeg sa klart ifra og hadde en dyktig advokat.



Hvorfor vil du samarbeide med dem i det hele tatt? En intetsigende beklagelse er null verdt. Hvis de virkelig var lei seg, så burde de slutte i barnevernet og støtte opp om motstandsbevegelsen.

Selv om saken blir henlagt, så vet du at det står i offentlige dokumenter at du er ustabil. I Kina hadde de under kulturrevolusjonen såkalte barfotleger. Mao mente at utdannelse var noe tull, men befolkningen var ganske redd for å bli behandlet av disse barfotlegene. Det samme gjelder med disse sosialarbeiderne. De diagnostiserer uten å ha noen som helst utdannelse innen medisin, og de kjenner visst bare en diagnose, nemlig "ustabil", istedenfor å erkjenne at folk både kan bli oppskaket, sint og redd når man blir forfulgt av mennesker som har makt til å ta barna.

Jeg er sikker på at foreldre, som ikke blir oppskaket når barnevernet kommer og truer med å ta barna, sannsynligvis er de virkelige mishandlerne. De som er ordentlig slue vil kanskje bare smile og le når barnevernerne kommer. Massemorderen John Wayne Gacy, som ble henrettet for å ha drept 33 mennesker, bare smilte og lo da politiet kom for å etterforske ham. Han var ikke nervøs og ikke det minste "utstabil" - tilsynelatende. Derfor tok de lang tid for de skjønte at den respekterte forretningsmannen og støttespiller til president Jimmy Carter var en pervers massemorder. Gacy lurte ofrene sine ved å si "Skal jeg vise deg et triks?" Deretter tok han på dem håndjern som de skulle prøve å komme seg ut av. Trikset var å ha nøkkelen gjemt i hånden, men det visste ikke ofrene. De ble garottert eller kvalt av undertøyet sitt som ble skjøvet langt ned i strupen deres. Gacy selv, som var sterkt overvektig, kunne ikke ha overmannet ofrene sine, som var unge menn. Derfor var han avhengig av å lure dem til å ta på håndjernene frivillig.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:16 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
*************

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:21 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:25 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Visst kan man ha med advokat når man møter dem, men møtet vil koste deg 4000-5000 kroner dersom du ikke har fri rettshjelp.

Dette er jo enda en grunn til å unngå all personlig kontakt.

Det virker som om du har klart å si ifra til dem. Her på dette forumet er vi kompromissløse med hensyn til barnevernet, for vi forhandler ikke med terrorister, ganske enkelt.

Håper du ikke blir støtt av tonen. :)

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: rettskjennelse
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:26 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
Dessuten så står det jo i loven at man ikke kan nekte dem å komme på hjemmebesøk. Kan man kreve at de skaffer rettskjennelse?


Jeg tror det var på Blitz sine sider jeg leste at politiet må ha en rettskjennelse for å trenge seg inn i et hus. Blitz-miljøet bør jo ha en del erfaring i så måte.

Imidlertid er det ikke min erfaring.

Politiet som stakk av med min PC etter at jeg hadde hengt opp plakater mot barnevernet hadde kun et skriv de viste frem. Det var underskrevet av en jurist på politistasjonen.

Noen som har skikkelig peiling på dette temaet?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:28 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Politiet er ofte bvs gode støttespillere og tar nok ikke fem øre for å sparke
inn døra hos barnefamilier. Sånne gufne uniformerte utrykningspolitifolk elsker å bistå både ved tvunget psykisk helsevern og barnevern. Jeg ville ikke ha lukket opp. Jeg ville pent ha ventet til de sparket inn døra, og ringt advokat. Jeg ville ha forsøkt å dokumentere det hele via lyd eller bildebevis. Det skumle er jo at de bare kan ta og rive kamera eller båndopptaker ut av hendene på folk. Jeg ville ha anskaffet navn på politifolkene via advokat og klaget de gjennom alle instanser. :evil: :twisted: Jeg tror at bv bruker sånne løsninger for å gjøre ofrene sine lamslått av skrekk slik at de ikke har motstandskraft igjen. I tilegg ville jeg ha kontaktet lokalavisen. Det er viktig å dokumentere all kontakt med bv og støttespillerne deres.Både for å kunne bevise overgrepene de begår samt å hindre at de forvrenger det som blir sagt og gjort . Det aller beste er å unngå kontakt med dem. Men som sagt det er jo vanskelig hvis de bryter seg inn.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]