It is currently Fri Apr 19, 2024 9:31 pm



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hva skal vi med psykologene
PostPosted: Thu Sep 21, 2006 2:15 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
En mengde barnevernsofre, nære pårørende, venner og miljø har opplevet å se hvor mange skrullete psykolograpporter som helst.

Quote:
BT skrev i går om psykologer som tjener hundretusener på oppdag for barnevernet. Samtidig opptrer de som nøytrale medlemmer i fylkesnemnda og tingretten, der nettopp barnevernet og foreldre står mot hverandre.

Jussprofessor Kirsten Sandberg og advokat Sverre Kvilhaug mener psykologenes mange oppdrag for barnevernet svekker tilliten deres, og at de da bør velge: Enten barnevern eller fylkesnemnd og domstol.

Kilde

Hva skal vi imidlertid med en profesjon av forstå-seg-påere som synser om ting de ikke skjønner?

Når jeg var gutt mente mange psykologer at grensesetting var galt. For mobbeoffer kunne disse psykolog-barna være en pest og plage. De var arrogante, nedlatende og mobbete. Psykologene hadde selvsagt "rett". De var jo "ekspertene". Andre som ikke mente som dem fikk, i pressen, vite hvor lite forsto og hvor dårlig deres "roller" var som foreldre.

Vi har ikke lært av vår nære fortid. Fremdeles spiller psykologene roller som eksperter langt utover hva de er i stand til å vite eller forstå.

Det er helt nødvendig at man gjør grundige stikkprøver av deres arbeid. Det må gjøres hyppig. La de ikke være trygge på mange år. Etter 10-20 år kommer synsingen mye klarere frem.

La psykologene personlig stå ansvarlig for de menneskers og familiers liv som blir ødelagt av synsingen deres. Da hadde det ikke vert like populært å prakke på mennesker ideologier, tidsriktige idéer og narsissistiske konklusjoner.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hva skal vi med psykologene
PostPosted: Thu Sep 21, 2006 4:39 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Psykologene er en unyttig yrkesgruppe som lever som parasitter i samfunnet. Ofte kvinner som gjerne vil "realisere seg" innimellom barnefødsler og barselspermisjon, er psykologene dilletanter uten reell kunnskap. Derfor er de destod mer avhengig av offentlige oppdrag, og da gjerne for det beryktede barnevernet. I denne sumpen av nok-sagter med fratrekksutdannelse blir de eksperter, for blant de blinde er den en-øyde konge.

Psykolgene fabrikerer "bevis" mot foreldre i barnevernsaker - mot god betaling, selvsagt. Disse "bevisene" i form av kvasi-vitenskapelige rapporter bidrar til å fravriste foreldre omsorgen for deres barn, for de fleste barnevernsakene er såpass diffuse at det må psykolog til for å påvise såkalt omsorgssvikt. Bare disse liksom-ekspertene er istand til å anbefale at fullstendig normale barn blir fratatt sine fullstendig normale foreldre. En psykolog-kvinne kan "se" omsorgssvikt der hvor ingen omsorgssvikt finnes. Det er derfor disse kvakksalverne er så nyttige for barnevernet. Barnevernerne er jo selv avhengige av å identifisere "omsorgssvikt", for ellers ville de ikke hatt arbeidsplasser.

Psykologene, barnevernpedagogene og sosionomene ville aldri overlevd uten offentlige oppdrag. De representerer en "velferd" vi fint kan klare oss uten. Hører du, Siv Jensen? Faktisk ville det vært en lettelse for mange foreldre om disse dilletantene med spåkule sluttet å praktisere "yrkene" sine.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 21, 2006 5:20 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
...for blant de blinde er den en-øyde konge

:lol:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hent ut egne journaler
PostPosted: Sun Oct 08, 2006 3:11 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg anbefaler på det sterkeste at man henter ut egne journaler via forvaltningsloven. Det er ressurskrevende og tar tid, men overgrepene deres står sort op hvit her. Både hvordan de bevist feilmedisinerer deg i den hensikt å gjøre deg medgjørlig for å bli fratatt omsorg for eget barn, "ofre deg" som jeg fikk vite...

Det er også hyppig benyttet for å fremstille at du har en "farlig" psykisk diagnose som er bestilt av offentlige instanser, gjerne barnevernspersoner. Ut over det benytter disse personer kynisk den rettspraktis som medforer at pasient (mor eller far) blir rettsløs i det samfunn de lever i.

Jeg vil fremheve dette bedre når jeg etterhvert får lagt ut deler av journaler og saksdokumenter som finnes omkring min egen situasjon. Noe jeg gjør som følge av de mange besteborgelige holdninger, der man tror at det fungerer som det skal, og at man i dag blir "healet" dersom en har behandling ved en psykriatisk institusjon i Norge. De har nok aldri sett innenfor døren hverken til disse form for behandlingsinstitusjoner eller kontoret til sosialrådgiver og deretter barnevernskuratoren...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hent ut egne journaler
PostPosted: Sun Oct 08, 2006 8:53 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Noe jeg gjør som følge av de mange besteborgelige holdninger, der man tror at det fungerer som det skal, og at man i dag blir "healet" dersom en har behandling ved en psykriatisk institusjon i Norge. De har nok aldri sett innenfor døren hverken til disse form for behandlingsinstitusjoner eller kontoret til sosialrådgiver og deretter barnevernskuratoren...



Hva er egentlig forskjellen på en healer, psykolog, spåkjerring og heksedoktor? Mange mennesker idag er så overtroiske at de går til spåkoner for å få råd om livet. Da er det ikke rart at de tror en psykolog kan utrette mirakler.

Barnevernet kan gjerne beholde journalene sine. Det de koker sammen er bare oppspinn likevel.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: kokebok
PostPosted: Mon Oct 09, 2006 1:29 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Hei igjen

Du har rett at barnevernets såkalte journaler og saksdokumenter er basert på oppspinn, sladder og spekulasjoner uten noen videre troverdighet..

Nettopp derfor anbefaler jeg på det sterkes å gå å hente ut innsyn fra alle disse forstå seg på mennesker slik at man også kan legge frem hvor disse løgner kommer fra. I rettssystemet kommer du muligvis ikke særlig langt da de alt har bestemt seg før du trer inn i rettslokalet. Rettssystemet beskytter sine egne og psykologer som arbeider for å kaste en ny del av befolkningsgruppen ut i søppelskassen med merkelappen "kastrering på". Foresten er det andre her som har vært labratorierotte for medisinsk forskning ved abort, dna og stamcelle forskning...

Uthenting av journaler og saksdokumenter har en preventiv effekt uansett, nemmelig at disse "forstå seg på" kvakksalvere av i dag vet at det de skriver og gjør blir lagt merke til. Det kan nemmelig offentliggjøres, og litt etter litt får mennesker en ny oppfatning av hva som skjer med mennesker i denne situasjon. Husk noen må gjerne bære lasset først, før andre våger å komme etter.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Debriefing etter kriser og ulykker hjelper ikke
PostPosted: Thu Jun 07, 2007 12:18 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Psykologer har overtatt fra prester og familie. Det er vanlig å høre folk si til mennesker som blir rammet av en krise: snakk med en psykolog. Ingen spør om denne formen for avlastning (debriefing) faktisk virker. Mye tyder på at debriefing har motsatt effekt.

Quote:
Ikke nok med at debriefing ikke hjelper på kort sikt − på lengre sikt kan det faktisk gi uheldige virkninger:

- Etter 11 måneder til tre år var stress- og angstnivået høyere blant dem som hadde fått psykologisk debriefing enn dem som ikke fikk noe tilbud. Forekomsten av PTSD var også høyere blant dem som fikk debriefing, påpeker Kornør.


Kilde:
Psykologisk debriefing etter kriser


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 07, 2007 12:54 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Enda et område hvor familie og venner er mye mer funksjonelt enn det profesjonelle hjelpeapparatet.

Først undergraver vi tradisjonelle metoder for å håndtere livets store og små utfordringer og så skaper vi en næringsvei av å bøte det vi selv har ødelagt. Mulighetene er igjen uendelige.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Psykiatrie blir en byrde
PostPosted: Sat Jun 23, 2007 3:36 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Quote:
I møte med psykiatrien ble jeg utsatt for et terapeutisk overgrep.


Kronikk i Aftenposten:
Når psykiatri blir en byrde


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykiatrie blir en byrde
PostPosted: Sat Jun 23, 2007 3:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Rinna wrote:
Quote:
I møte med psykiatrien ble jeg utsatt for et terapeutisk overgrep.


Kronikk i Aftenposten:
Når psykiatri blir en byrde


En del etterlatte etter selvmord får behov for psykiatrisk og annen helsehjelp. Jeg gikk fullstendig ned etter å ha mistet min kone og mitt eneste barn i selvmord i løpet av et år. I møte med psykiatrien ble jeg utsatt for et terapeutisk overgrep.

Mennesker oppsøker psykiatrien fordi de mener at de trenger hjelp. Hvorfor blir de da så overrasket når psykiaterne setter en diagnose på dem?

Moralen er at man bør unngå å oppsøke psykiater dersom man ikke ønsker å bli diagnostisert som psykisk syk.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]