It is currently Thu Mar 28, 2024 11:10 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: "Fortrengte minner" i Alvdalsaken - etter psykologbehandling
PostPosted: Sat Dec 27, 2014 9:18 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

"Fortrengte minner" i Alvdalsaken - etter psykologbehandling

Jeg kom over en halvt år gammel artikkel. Ett av barna i den beryktede Alvdalsaken forandret sin forklaring, basert på at han har gått i behandling hos psykolog og fått frem "fortrengte minner" om mishandling. Det høres meget betenkelig ut at denne uholdbare teknikken er dukket opp igjen og kjøres frem som beviskraftig. Men uventet er det ikke, midt i all propagandaen fra barne-departementet, barneombudet og andre om vold og sexovergrep mot barn som har versert i månedsvis nå. Og Aftenposten hadde tydeligvis ingen motforestillinger. Ikke uventet det heller.

At / Om det er sant, det sønnen nå hevder, endrer ikke det negative ved den slags psykolog-behandling og det som følger.

    Sønnen snakker om fortrengte minner og historier moren har bedt ham ikke fortelle. Han erkjenner nå at søsknene har snakket sant, men det har krevd tid og behandling hos psykolog. Moren fortjener å sitte i fengsel, sier han i dag.
    - For hver gang jeg måtte forklare meg til politiet, syntes jeg det ble vanskeligere å lyve. Dessuten begynte jeg å huske mer og mer. Jeg våknet om natten og måtte skifte dyne fordi jeg svettet av marerittene om barndommen.
    Han forklarer sin tidligere holdning med at han har hatt hull i hukommelsen og vært påvirket av morens forklaring. Samtidig har han unngått å fortelle det vonde han har husket, fordi moren ba ham om det. I dag er han 100 prosent ufør og er blitt behandlet blant annet for tvangslidelser og alvorlige depresjoner.



I et hus i Alvdal
Aftenposten, 11 juli 2014

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]