It is currently Thu Mar 28, 2024 5:25 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Har "barnevernet" påført deg angst?
Nei, jeg var skyggeredd før de banket på 0%  0%  [ 0 ]
Ja, jeg har blitt redd for politi og barnevern 60%  60%  [ 3 ]
Ja, jeg må medisinere meg selv for å klare å lese brev fra "barnevernet" 0%  0%  [ 0 ]
Nei, etter å ha møtt "barnevernet" er jeg ikke redd for noe 0%  0%  [ 0 ]
Bare når jeg sover 0%  0%  [ 0 ]
Bare når det ringer på døren 20%  20%  [ 1 ]
Ja, jeg er blitt gjennomtraumatisert og arbeidsufør 20%  20%  [ 1 ]
Nei, jeg er som før 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 5
Author Message
 Post subject: Barnevernspedagog synger om angsten sin
PostPosted: Fri May 02, 2014 7:12 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tooji som ifølge Wikipedia er "sanger, barnevernspedagog, programleder og modell" synger om angsten sin i ny singel.

"For to år siden vant Tooji Melodi Grand Prix med sangen «Stay», men endte på en sisteplass i den internasjonale finalen."

Men nå forsøker han seg på nytt og med favorittemnet til psykologer/psykiatere og andre psykobabblere: Angst.

Jeg har ennå ikke hørt singelen til Tooji, men om jeg skulle skrive en låt om angst ville det blitt noe sånt som:

Ohhh, jeg er så redd for "barnevernet"!
Ohhhh, kjerringene lar meg ikke i fred!
Ohhh, nå ringer Barnevernsvakten på døra og jeg må skynde meg å rydde unna rødvinsglasset….
Ohhhh, det var visst politiet som ringte på…
Ohhhh, de vil ilegge meg nytt besøksforbud!
Ohhhh, nå må jeg ihvertfall ta meg et glass rødvin … for å døyve angsten for "barnevernet".

Det var første verset.

Refrenget lyder: Ohhhh!!! Angst! Barnevernet! Angst for Barnevernet! Angst, angst, angst!

Her forteller barnevernspedagog og låtskriver Tooji om den nye låta si:

- Det er en låt som tar utgangspunkt i en ting vi alle gjør - vi hakker på oss selv, og tror ikke at vi er gode nok. Når du ser deg selv i speilet, så er det lettere å se de negative tingene, enn de positive. Jeg vet ikke om alt bunner i en vane, eller om vi har en sabotør inni oss som sier at du ikke er god nok. Man har en hvit ulv i seg, og en svart. Den du velger å mate - er slik du vil se på deg selv. Du må hele tiden huske å mate den hvite ulven, for jeg mener at mennesker burde være snillere med seg selv.

Det er barna og foreldre som påføres angst av "barnevernet". Med sine marerittaktige forfølgelser av barnefamilier er "barnevernet" blitt en skrekkfigur, som vekker angst og redsel blant alle som har hatt befatning med det. Foreldre er redde for at det skal ringe på døren, for utenfor kan det stå sivilkledde, som vil ta meg seg barna. Frykt og redsel er resultatet av "barnevernets" langvarige og unødvendige undersøkelser, som kan iverksettes på grunnlag av en falsk melding.

Mange opplever "barnevernet" som traumatiserende. Det blir som å delta i krigen i Afghanistan eller seile i handelsflåten under Annen verdenskrig. Det er ikke rart mange blir uføretrygdede etter å ha hatt befatning med "barnevernet". Også flesteparten av barna som "blir hjulpet" av "barnevernet" sliter med ettervirkningene av en ødelagt barndom.

Man skulle tro "barnevernet" var sponset av farmasøytisk industri eller Vinmonopolet for å øke salget av angstdempende medikamenter og alkohol.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernspedagog synger om angsten sin
PostPosted: Fri May 02, 2014 8:42 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det høres ut som om denne mannen har fått innpodet angst for å komme til kort gjennom sitt arbeid? Ja, jo - ingen er jo god nok for barnevernet, det er helt uforutsigbarn hva de kan finne på å bebreide folk, og med fatale konsekvenser: barna skal vekk. Kanskje noen av dem rammes av redselen selv, det kunne stemme med at barnevernsfolk stort sett virker over-sikre inntil det brutale. Over-kompensering?

At vi alle gjennom en del situasjoner i tilværelsen kan føle oss redde og utilstrekkelige. Det betyr ikke at det er sunt å gjøre det til sentrum i livet. Snarere er det vel sunt, og godt for dine barn, om du er nokså naturlig og får lov å være det: noen ganger glad, noen ganger bekymret, noen ganger redd, noen ganger nedslått – uten at du skal stemples med psykobabbel-diagnoser, uten at du skal kretse omkring din egen person absolutt hele tiden? Livet er jo en blanding, en kabaret. Hva tror du, Agrippa? Eller blir de i hemmelighet engstelige fordi ikke alle de ødelegger livet for, liker dem så godt?

Her har vi forøvrig en ny kommende barneverner som knapt skjønner at familieødeleggelser er den fatale kjernen i barnevernets virksomhet, det som ingen "hjelpetiltak" kan bortforklare, selv om tvangsfjernelsene er færre enn "hjelpen":

Drømmer om jobb i barnevernet
nrk

Hun selv kom til Norge som 8-årig barn UTEN foreldre eller slektninger. Ja, jeg tror gjerne at hun da fikk hjelp fra barnevernet. Der behøvet de jo ikke å risikere noe fra hennes familie. Og nrk-journalistene følger opp, naturligvis, ved ikke å stille et eneste betimelig spørsmål. De er visst enige med henne om at hennes arbeid blant barn skal gå ut på å forklare innvandrerfamilier "som ikke har kunnskap om barnevernet" hva barnevernet EGENTLIG er. Hun vil skape TILLIT først, og fremstiller det som om det er en misforståelse at barnevernet tar barn fra familiene. Jaja, for meg høres det ut som om hun vil prøve å lure innvandrere i Bodø trill rundt. Men såpass hardt som barnevernet går til verks, ikke minst blant innvandrerfamilier, er det vel tvilsomt om hun kan få gjennomslag for blansbildet når familiene kommuniserer med hverandre. Da kan kanskje hun også få litt ANGST?
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernspedagogenes krokodillesmil
PostPosted: Sun May 04, 2014 12:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Angst er patologisk, det vil si, en usunn reaksjon, mens redsel for å bli fratatt barnet sitt av rigide og ekstreme barnevernsansatte, er en naturlig og sunn reaksjon.

Jeg synes barnevernsuttrykket "å kommme i posisjon" er riktig så motbydelig. Det høres ut som en voldtektsmann som planlegger hvordan han skal få sitt offer i posisjon for å penetrere ham/henne. Det har en pervertert seksuell undertone.

Sannheten er at ved å innsmigre seg hos foreldre skal "barnevernet" komme i posisjon til å fralure dem barna.

Det er forkastelig å utdanne seg til barnevernspedagog. Etter noen år er idealismen forsvinnet, og de er blitt forherdete og kyniske barnestjelere hvis eneste mål er å ødelegge tvangssplitte flest mulig barnefamilier. Saksbehandlerne læres opp til å møte foreldrene med et krokodillesmil, som betyr et falskt smil som skal få noen til å tro at du liker dem alt mens du baksnakker dem:

Barnevernspedagog 1:
Image

Barnevernspedagog 2:

Image

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernspedagog synger om angsten sin
PostPosted: Sun May 04, 2014 4:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Hmmmm !!

Det kan jo være straffbart å publisere bilder av barnevernere! Bare spør Arild H !
Disse her hadde jo sånn portrettlikhet også - - - - Huffamei, de to kjenner seg nok igjen og flyr i taket av forskrekkelse.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernspedagog synger om angsten sin
PostPosted: Thu May 22, 2014 8:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  

Hmmmm !!

Det kan jo være straffbart å publisere bilder av barnevernere! Bare spør Arild H !
Disse her hadde jo sånn portrettlikhet også - - - - Huffamei, de to kjenner seg nok igjen og flyr i taket av forskrekkelse.

  


Det er straffbart å publisere bilder uten tillatelse, men i dette tilfellet har jeg innhentet tillatelse fra begge to. De er beæret over å komme på trykk i dette eminente forumet, for de er ikke egentlige barnevernspedagoger; snarere har de barnevernspedagoger på diettlisten!

Barnevernspedagog 1, som egentig heter Diallo Mgbeba, satte til livs en stor, feit barnevernspedagog, som tok seg en nattlig svømmetur i Nilen etter å ha falt overbord fra en cruisebåt.

Barnevernspedagog 2, som ikke vil oppgi sitt egentlige navn, har bedt om en forsendelse av mørt barnevernspedagogkjøtt fra Norge, og departementet er i ferd med å saksbehandle henvendelsen. Det saftige, fettrike kjøttet til barnevernspedagoger har kulinarisk ry blant krokodillene i Afrika. - One taste, it's a memory for lifetime, uttaler barnevernspedagogkrokodille 1.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]