It is currently Thu Mar 28, 2024 9:19 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Er barnehagestyrere eksperter på andres barn ?
Ja, selvfølgelig, de har jo pedagogisk utdannelse 0%  0%  [ 0 ]
Nei, de er ikke det 29%  29%  [ 2 ]
Nei, men de tror de er det 71%  71%  [ 5 ]
Ja, som fagpersoner har de ofte mer kunnskap enn foreldrene 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 7
Author Message
 Post subject: Høye barn tas for å være eldre enn de er
PostPosted: Fri Feb 12, 2010 3:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Bea har alltid vært høyere enn gjennomsnittet. Allerede fra fødselen av la mamma Birgitte merke til Beas lange bein.

– Bea har alltid ligget i øverste del av sin egen kurve, av og til litt over. Men vekten har vært helt på gjennomsnittet eller litt under, forteller Birgitte.

Fordi Bea er høy, hender det hun oppfattes som eldre enn hun er.

– Det er lett å forvente for mye av henne. Dette ble forsterket da hun ble storesøster i en alder av 17 måneder. Hun så stor ut i utgangspunktet. Når hun i tillegg var storesøster, glemte vi hvor liten hun faktisk var. Vi måtte minne oss selv på at hun måtte få lov til å være sin egen alder, og ikke alltid så «stor» og «flink». I sosiale sammenhenger der vi treffer andre familier, hender det vi må påpeke alderen hennes. Hun blir som regel tatt for å være et par år eldre enn hun er. Så forstår hun ikke helt de sosiale spillereglene som styrer leken blant de eldre barna.

Helsesøster Sidsel Kløverød ved Vestre Aker helsestasjon i Oslo har veid og målt mange hundre barn. Flere av dem har vært lave – og like mange har vært høye.

– Det spiller liten rolle om barnet ligger over eller under gjennomsnittshøyden. Det viktigste er at barnets vekstkurve stiger jevnt. Men vi må heller ikke glemme at enkelte barn vokser litt i rykk og napp, forklarer hun.


Kommentar: Tenk dere når er slikt barn begynner i barnehagen. Den lave barnehagestyreren vil kanskje ubevisst tro at barnet er eldre enn det er og forvente mer. Barnehagestyreren forventer kanskje at barnet skal oppføre seg som en 4-åring når barnet er knapt 3 år gammelt. Da er det lett for styreren å hevde at barnet må være "dårlig stimulert" fordi det ikke kan gjøre alt som styreren forventer av en 4-åring. Men barnet er altså knapt fylt tre.

Det som er tragisk i slike situasjoner er at styreren med alle sine fordommer kan få det for seg at barnets "manglende utvikling" må skyldes omsorgssvikt hos foreldrene. Hvis dette barnet av en eller annen grunn skiller seg ut fra de andre barna, så vil styreren lett kunne trekke den konklusjon at så er tilfelle. Det gløgge, oppvakte barnet som er høyt for sin alder får stemplet "spesielle behov". Styreren krever at det må settes inn ressurssenter i barnehagen for å observere barnet. Styreren og eieren av barnehagen er begge kortvokste kvinner. Eieren stoler fullt og fast på sin styrer og er mest opptatt av at barnehagen skal være lønnsom. Med en assistent fra ressurssenteret vil hun spare lønnsutgifter. Da vil eieren kunne ta ut mer i utbytte. Det legges press på moren til barnet for at hun skal godkjenne ressurssenter. Moren, som selv er både høy og ressurssterk, er sterkt uening i at datteren har spesielle behov som forutsetter at hun må observeres av en assistent fra kommunen. Det bygges opp til kamp mellom barnehagen og foreldrene. Barnehagestyrer holder kontakt med "barnevernet" bak morens rygg. Selv når moren er tilstede i barnehagen går barnehagestyrer og prater i mobiltelefonen med saksbehandler i "barnevernet", uten å fortelle det til moren.

Moren føler seg mer og mer krenket. Det blir utrivelig å hente og levere barnet i barnehagen, især når den arrogante barnehagestyreren er på vakt. Hun sender moren sine glatte smil mens hun fortsetter den tette kontakten med "barnevernet". Barnets mappe står tom. Papirene inneholder detaljer som ikke kan stå fremme. Flere og flere av de ansatte blir innviet i hemmeligheten. "Barnevernet" krever tiltak. Barnehagestyrer føler det som en plikt å fortelle om alt hun mener er galt med barnet, og det er ikke lite. Situasjonen svartmales og alle feil forstørres. Et lite feilsteg får store proporsjoner. Alt moren gjør blir vridd og vrengt på slik at det får henne til å se ut som en stor kløne som absolutt ikke burde hatt barn. De minste detaljer brukes til å sette moren i et dårlig lys. Barnet får ikke lov til å bli med de andre barna hjem. De andre foreldrene har fått nyss om at "barnevernet" er involvert i familien og behandler mor og datter som om de skulle være pestbefengte.

Barnet blir testet. Hun viser seg å være et barn med intelligens langt over gjennomsnittet. De fysiske ferdighetene er det heller ingenting i veien med. Men "barnevernets" tålmodighet er slutt. Moren har ikke vært tilstrekkelig samarbeidsvillig. Nå skal barnet tas. Det planlegges en hemmelig operasjon. Barnehagestyrer får en viktig rolle. Hun skal late som om alt er i skjønneste orden. Moren blir forbauset over at styrer i barnehagen plutselig smiler vennlig til henne. Kanskje har hun klart å ri stormen av? Noen måneder senere er barnet vekk. Hentet av "barnevernet" mens moren var på jobb. Moren kommer for å hente barnet men blir fortalt at det allerede har blitt hentet, av "barnevernet".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 14, 2010 3:38 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
IQ er arvelig, og noe man blir født med. Foreldre til barn med høy IQ (5-2% mest intelligente), blir beskyldt for å pushe barna og de “overstimulerer“. En burde forsket på foreldres IQ. Hvor mange % av foreldre barnevernet starter forfølgelse mot, har en IQ over gjennomsnittet? Og barnas? Hvis de barna barnevernet på liv og død må ta, ble IQ testet - hvor mange av de ville havne innenfor de 2 - 5 %? Ville det være 10, 20, 30%? Det er umulig å vise til forskning som ikke eksisterer. Men jeg vet, at bl.a. langt flere en 5% av gutter i barnevernsinstitusjoner, åpenbart har svært høy IQ! Det er disse det går verst for, de gjennomskuer systemet og løgnene, de greier ikke la være å protestere.


Barnevernsansatte burde også vært IQ testet. Så mange jeg opp igjennom årene har møtt. Kanskje 0,00009 av de, har hatt en IQ over gjennomsnittet. Det er det komplette idioti som hersker, og disse folkene blir livsfarlige når de får makt. Intelligente mennesker er ofte mere opptatt av sine svake sider, enn av de sterke. I møte med dumme mennesker, tror de de andre har de samme sterke etiske og moralske verdier som dem selv (endrer seg med alder). Det blir fatalt. Et intelligent menneskes livsløp inneholder mer smerte helt fra barnsben av. Det er vanskelig å være annerledes. Det er ensomt å gjennomskue systemer og løgner når andre ikke ser det. Å håndtere smerte krever energi som stjeler tid.


Man kan google på Mentiqa, barn i nød, lykkelige barn, begavede børn, gifted children. Her tror jeg mange av foreldrene på forumet vil gjenkjenne sine barn. Jeg har sagt det før; foreldre barnevernet starter heksejakt på, er altfor ofte mennesker med integritet, de ser andre som likeverdige med seg selv (og seg selv like verdige som andre). IQ har ingenting med kunnskap å gjøre. Barn med svært høy intelligens kan gjenkjennes fra de er babyer. Nedtrykkingen starter allerede på helsestasjonen, “hun er bare litt tidlig ute“. Når de lærer seg selv å lese som femåringer, angripes foreldre for å pushe barna.


Etterhvert vil intelligente barn selvsagt erverve seg høyere kunnskaper enn andre barn på egen alder. Det kommer som resultat av god hukommelse, vitebegjærlighet og nysgjerrighet. “Skoleflink“ har blitt ennå en ny, og populær diagnose i skole/barnevern. Jo flere diagnoser, jo flere barn. Det å være flink på skolen skyldes “forstrekthet“, mors psykiske problemer, eller en annen form for alvorlig svikt fra omgivelsene. Uansett, det kan være nyttig å identifisere sitt barn som intelligent, hvis de er det. Imens de er i barnevernets fangenskap, og en bare får se de under streng bevoktning, må en forsøke å gi barna liv på tross av den umulige situasjonen man treffer de i. Til intelligente barn kan man si alt i i et blikk: Jeg elsker deg, jeg kjemper for deg, jeg vet. Ord ødelegger.



Da barna mine under tvang var i besøkshjem-helvete, la jeg “hemmelige“ gaver i bagen. Symboler på dyp kjærlighet - og viktigst - symboler bare de og og jeg forsto. For den ene, noe helt annet enn for den andre. Barna skulle ikke engang få med seg sine egne tannbørster. I følge husets mor ble det så “upraktisk“, dette fikk hun selvsagt Mariann Klovnings støtte på, jeg satte likevel foten ned. Men selv om de fikk med seg sine tannbørster, sa det alt om hvordan de hadde det: Deres identitet skulle utslettes, de skulle overgis til den totale ensomhet. Og Klovning, som mente jeg måtte ta “hensyn til“ besøksfamilien. Det er dette jeg beskriver som det komplette idioti, jeg sa det selvsagt ikke, men var det ikke besøkshelvetet som skulle tatt hensyn til barna? I stedet gjør Klovning en “genial“ omskrivning fra at besøkshelevetet opptrer hensynløst overfor barna, til at jeg opptrer hensynsløst overfor besøkshelvetet? Men som vi alle vet: I barnevernet setter man alltid hensynet til barna først...

Sine egne kjære puter fikk de ikke med. :cry: I samtlige hjem, unntatt “hjemmet“ barnevernet fant, var det selvfølgelig, at de små som var, fikk sine egne puter med når de ønsket det.

Hvorfor later alle med lønn fra barnevernet til å være besatt av en slik grusom ondskapsfullhet overfor barn?

De eneste svar jeg finner, finner jeg i boken Psykopatenes Diktatur av Ingjald Nissen. En nyttig bok for alle som har med barnevern å gjøre.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]