It is currently Thu Mar 28, 2024 12:22 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Forsker kan se kriminelle utviklingstrekk hos barn
PostPosted: Wed Jul 15, 2009 2:50 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Quote:
Forsker kan se kriminelle utviklingstrekk hos barn

Ny mangelsykdom
- Det holder ikke at oppveksten er fri for tradisjonelle risikofaktorer hvis barnet ikke får tilfredsstilt behovet for de gode tingene, som kjærlighet, trygghet, tillit, omsorg, nærhet og grenser. Forskning viser at vi er i ferd med å utvikle en ny type mangelsykdom i den vestlige verden. Før ble barna syke av mangel på C-vitaminer. I dag blir de syke av stress og manglende tillit til utydelige voksenmodeller, sier han.

- Utydelige foreldre og voksne fører til at barna slutter å se på dem som forbilder. Da velger de heller andre forbilder, for eksempel ungdommer på sin egen alder med negativ adferd. Sånn skapes gjengmiljøene, sier Svensson, som støtter seg både på egne erfaringer med kriminalitetsforebyggende arbeid, og på internasjonal forskning.


Så det hjelper ikke barnet i det hele tatt å frata barnet dets utydelige foreldre, med makt, for så å stappe det inn hos vilt fremmede personer, som for barnet er enda mer utydelige personer eller i institusjoner hvor di ikke har noen voksenmodeller i det hele tatt.

barnet får da ikke tilfredsstilt behovet for de gode tingene, som kjærlighet, trygghet, tillit, omsorg, nærhet og grenser. Di gode tingene som ingen fremmede kan gi.

Ved å gjøre det, kaster barnevernet mer bensin på bålet i stedet for å slukke det med adekvat hjelp i hjemmet.

Å for hver gang barnevernet velger å røske opp barnet og stappe det inn hos enda fler fremmede personer, desto mer bensin på bålet.

Økende stress i samfunnet fører til at barn får sykdommer som åreforkalkning og diabetes i tidlig alder, advarer svenske leger.

Surr og bråk hindrer læring

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]