It is currently Thu Apr 18, 2024 10:49 am



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Opplest og vedtatt...
PostPosted: Thu Feb 23, 2006 9:23 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Innen tradisjonell psykologi og psykiatri har det hatt en svært nær sammenhang det å oppleve såkalte halusinasjoner og det å være psykotisk.

Hver stakkar nervøs person og andre som opplevde slik ble nesten uten unntak stemplet som psykotisk.

En del som har vert opplært med karismatikeres, pinsevenner og andres bibelforståelse og virklighetsforståelse, har reagert kraftig på dette. Det kunne da ikke være så at Daniel, Johannes, Paulus og "gjengen" var psykotiske?!?

For "et år eller fem siden" leste jeg i Illustrert Vitenskap. Det hadde vert en undersøkelse over hvor mange mennesker det egentlig var som opplevde såkalte "halusinasjoner".

Undersøkelsen viste at mengder med normalt sosialt fungerende mennesker hadde slike opplevelser. Friske mennesker med venner, familie, jobb etc opplevde slikt.

Spørsmål 1:
Hvor mange er stemplet som psykotiske uten å være det?

Spørsmål 2:
Hvor mange har barnevernet og samfunnet voldet problemer mht barn og familie på bakgrunn av feilaktige påstander om psykoser.

Spørsmål 3:
Er det psykotisk (irrasjonelt, ulogisk, ufornuftig, virklighetsfjernt, tåpelig etc) å beskylde folk for å være svært alvorlig syke når de ikke er det?

Det psykologiske og psykiatriske ekspertveldet er et overgrepssystem som omsorgsfascistene i barnevernet utnytter empatiløst, narsissistisk og grunnet ren dumhet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Opplest og vedtatt...
PostPosted: Thu Feb 23, 2006 9:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
xbv wrote:
Det kunne da ikke være så at Daniel, Johannes, Paulus og "gjengen" var psykotiske?!?




De opplevde jo ikke hallusinasjoner, det vil si innbilt syn. Paulus, tidligere Saul, opplevde så vidt jeg husker rett, at en engel bad ham om å vende om.

Galskap går snarere i hånd med avgudsdyrkelse enn med ekte tro. Mange avgudsdyrkere blir hysteriske og nærmer seg galskap.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Opplest og vedtatt...
PostPosted: Thu Feb 23, 2006 10:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
xbv wrote:
Det kunne da ikke være så at Daniel, Johannes, Paulus og "gjengen" var psykotiske?!?

De opplevde jo ikke hallusinasjoner, det vil si innbilt syn. Paulus, tidligere Saul, opplevde så vidt jeg husker rett, at en engel bad ham om å vende om.


Hva tror du en psykolog ville sagt om en av hans pasienter kom å sa: "Jeg så en engel!"

Veldig mye av psykiatrisk helsepersonell ville begynt å spekulere i hallusinasjoner og psykoser.

Vekkelseskristne vet imidlertid om både den ene og den andre som har opplevd mye herlig... og som ikke er syke. :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Opplest og vedtatt...
PostPosted: Sun May 21, 2006 4:22 pm 
Offline

Joined: Sun May 21, 2006 3:40 pm
Posts: 16
Location: Rogaland
Arild Holta wrote:
Det psykologiske og psykiatriske ekspertveldet er et overgrepssystem som omsorgsfascistene i barnevernet utnytter empatiløst, narsissistisk og grunnet ren dumhet.


Skremmende hvor enkelt det er å "psykiatrisere" normal adferd. Det holder visst for psykologen å finne et eller annen som ikke er "gjennomsnittlig", så har man straks et "problem" som må "behandles" (mot skyhøye honorarer, selvsagt).

Begynner å lure på om ikke en "Folkeaksjon mot psykologi" burde organiseres før eller siden. Hva er det disse tullingene egentlig gjør, som ikke presten på bygda gjorde mye bedre og billigere før i tiden?


Mvh Antipsykopat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun May 21, 2006 4:54 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
Så sant som det er sagt!

:wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Opplest og vedtatt...
PostPosted: Wed Aug 02, 2006 8:43 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
antipsykopat wrote:
Begynner å lure på om ikke en "Folkeaksjon mot psykologi" burde organiseres før eller siden. Hva er det disse tullingene egentlig gjør, som ikke presten på bygda gjorde mye bedre og billigere før i tiden?


Mvh Antipsykopat.


Skrev kort om siden til fampo her.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Diagnose psykose
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 3:01 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Selv er jeg blitt anklaget å ha tilbakevendende lidelse med psykotiske symtomer. Årsaken er at min far mener jeg er psykotisk, og han har mange venner blandt leger og barnevern.

Ellers står det kun i alle journaler, epikriser mm at pasient er ikke psykotisk. Med andre ord har jeg aldri vært diagotisert psykotisk, dette er tydligvis kun et ord man setter pris på å benytte fordi det høres langt mer alvorlig og farlig ut enn deprimert med selvmordstanker....

vil forørig publisere utdrag fra disse journaler etterhvert...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Diagnose psykose
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 4:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Selv er jeg blitt anklaget å ha tilbakevendende lidelse med psykotiske symtomer. Årsaken er at min far mener jeg er psykotisk, og han har mange venner blandt leger og barnevern.

Ellers står det kun i alle journaler, epikriser mm at pasient er ikke psykotisk. Med andre ord har jeg aldri vært diagotisert psykotisk, dette er tydligvis kun et ord man setter pris på å benytte fordi det høres langt mer alvorlig og farlig ut enn deprimert med selvmordstanker....

vil forørig publisere utdrag fra disse journaler etterhvert...


Det må være nokså deprimerende å få høre av sin egen far at man er "psykotisk". Så vidt jeg har forstått er faren din verken lege eller psykolog. Det han bedriver er ren synsing. Det er direkte ondskapfullt å kalle sin egen datter "psykotisk" når hun ikke er det.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 10:50 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Slike kommetarer er det svært mange av oss som har fått fra en eller begge foreldre :evil: Det verste er hva Mona Lygre skriver om psykobabbelet hun har fått og hvordan og hvor lenge slike papirere er gyldige! I resten av rettsystemet blir slike rapporter utidsmessige etter maks 10 år! De kan bare hentes fram hvis noen begår samme type handling i svært grove brudd på loven. Eksempelvis pedofili eller drap.
Det gjenstår bare å finne ut om det virkelig er sagt eller om det er tolking eller fri fantasi fra barnefjernerne :evil:

Selv fikk jeg det fra min mor i skriftlig form :!: Hun bestred det aldri :evil: Min eldste skulle også ha sagt noe liknende, men nå, som alt er over for vår del og vi har fått snakket ut, som det så moderne heter, var ikke saken slik i det hele tatt :!: Jeg, og min mann, hadde klare rammer for hva vi tillot og røyking på sengen om natten av en 12 -13 åring er under ingen omstendighet lovlig aktivitet! Vi er alle allergiske og uansett er innendørs røyking ikke akseptabelt. Det hadde også vår eldste sagt. Tvert om hadde hun sagt at vi hadde klare regler og brudd førte til reaksjoner i forhold til bruddet. Jeg brukte også å be om unnskyldning dersom jeg gjorde urett, men i god barnefjerns taktikk: Sørg for at familien settes opp mot hverandre :evil: :evil: Dermed må man ikke skrive ned hvordan det hele egentlig henger sammen!

Selv om de aller fleste vet at det ikke holder vann det som er skrevet om meg, kan dere jo tro at jeg har fått noen form for oppreisning eller hjelp til å bearbeide hva barnefjernet og min mors uttalelser har gjort med meg hele familien min! :evil:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]