It is currently Thu Mar 28, 2024 4:04 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hvem står bak psykiatrien?
PostPosted: Sun Jun 08, 2008 10:10 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
I denne artikkelen avsløres det at Harvards forskere mottok store summer av de samme farmasøytiske selskapene hvis medikamenter de skulle undersøke effekten av.

Quote:
``Obviously, if a researcher is taking money from a drug company while also receiving federal dollars to research that company's product, then there is a conflict of interest,'' Grassley said in a statement he entered into the Congressional Record.


De har også bidratt til å øke bruken av disse medikamentetene:

Quote:
Biederman's research helped convince many psychiatrists and pediatricians to look for and diagnose bipolar disorder in children, said Larry Diller, a behavioral pediatrician in Walnut Creek, California who has written two books on the overuse of psychiatric drugs by children.


_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 08, 2008 2:05 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mike Adams i http://www.naturalnews.com/ skriver noe om hvordan psykiatere flest(!) i USA får penger fra legemiddelindustrien.

Videre krever loven i USA mye mindre forskning/testing av en del medisiner for psykiske lidelser.

Konsekvens:
Den delen av legemiddelindustrien som driver med psykiatri og psykologi, får betalt for både å diagnosere flest mulig og å bruke elendige medisiner på disse.

Dette skjer i verdens mest inflytelsesrike land.

Et eksempel er tester hvor 80% av amerikanerne blir diagnosert med ADHD. Ikke rart at ADHD-hysteriet brer om seg.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 09, 2008 9:37 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
USA har i per i dag en dominerende posisjon i de såkalte "samfunnsvitenskapene" De leverer både premissene og konklusjonene. Med tanke på hvor gjennomkorrupt deres system virkelig er, er konsekvensene nesten utenfor fatteevne.

Allikevel vil jeg hevde at det er utdanningsystemet som er den store synderen. Det er gjennom utdanningen at det moralske grunnlaget skal legges. Når dette svikter vil de "dyriske" driftene ta over, og vi får et samfunn basert på snever egoisme og kortsiktig vinning.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 09, 2008 1:01 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
(...)
Allikevel vil jeg hevde at det er utdanningsystemet som er den store synderen. Det er gjennom utdanningen at det moralske grunnlaget skal legges. Når dette svikter vil de "dyriske" driftene ta over, og vi får et samfunn basert på snever egoisme og kortsiktig vinning.


I filosofien skilles det mellom irrasjonell og rasjonell egoisme.

Den rasjonelle egoismen samhandler med andre til det beste for flere, fordi det er det beste, det mest rasjonelle for individet og familiene - altså seg og sine - på sikt. Et godt samfunn er jo det beste for våre barn. Derfor bygger den rasjonelle egoismen samfunnet maksimalt opp. Den bygger også på den biologiske, eller naturgitte kjærligheten, og gir derfor lykke.

Den irrasjonelle egoismen, derimot, handler etter kortsiktig vinning for kun seg selv, og er samfunnsskadelig. Oftest når man bruker egoisme som negativt uttrykk, så handler det om den irrasjonelle egoismen. De ferreste har tenkt gjennom de gode konsekvensene av rasjonell egoisme.

Den rasjonelle egoismen gjør imidlertid ikke makt og majoritet til ledestjerne. Derfor er den ikke populær i maktens korridorer.

Det er viktig å merke seg at i filosofien er ikke egoisme et skjellsuttrykk.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 10, 2008 8:04 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Arild skrev:

Quote:
Det er viktig å merke seg at i filosofien er ikke egoisme et skjellsuttrykk.


Derfor brukte jeg uttrykket snever egoisme. Det er mulig at det jeg mente var irrasjonell egoisme, men slik rasjonaliteten fremstilles og forklares finner jeg det vanskelig å skille disse. Og det virker som jeg ikke er alene om det.
Det er også det som er problematisk med New Public Mangement-ideologien, at vår egen "irrasjonelle egosime" gjennom dette systemet skal transformeres til et samfunnsrasjonelt system på en måte.

Så over til noe annet.
Jeg fant debatten om det samme tema.
Det kommer fram mange opplysninger der som jeg finner interessante.

Blant annet om hvordan psykiatrien brukes bevisst til å bringe opposisjonelle til taushet (a la Juklerød), og hvordan helsevesenet registerer lønnsomheten ved ulike behandlinger (for sykehuset - ikke samfunnet).

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]