It is currently Thu Mar 28, 2024 9:27 pm



Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ny overgrepsprosess i startfasen?
PostPosted: Thu Apr 12, 2007 5:32 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=150215

Mennesker som er diagnotisert med den såkalte AD/HD diagnosen bør
være på vakt, for ved å bli diagnotisert med denne sykdommen/syndromet så risikerer i nær fremtid en person med denne diagnosen merkelappen psykisk utviklingshemming med alle faremomentene knyttet til det.For og nevne noen : umyndiggjøring, tvungen plassering på institusjon,tapt råderett over egne penger/kapital og sist men ikke minst tvungen omsorgsovertakelse av sine barn.
Skummelt og tenke på fremtiden til alle de barna som er stjålet av BV og som har blitt påklistret AD/HD diagnosen for at det skal bli mere penger i kassa til foster"foreldrene".

Dersom man klikker på linken til hovedartikkelen til Dagens Medisin som man finner link til i VGs artikkel så trekkes uttalelsene enda lenger. Der hevder man at svært mange psykiatriske pasienter egentlig er "lettere psykisk utviklingshemmet"
uten at det gåes nærmere innpå noen diagnose. Det er ikke uvanlig at bv-ofre utvikler psykiske problemer av ulik art/eller får problemene forsterket ganger ti etter terroren.Nå risikerer man stempelet "evneveik" i tillegg.Personene som uttaler seg i disse artiklene fremkommer meg som groteske og farlige.De burde vært tiltalt og straffet for sin grove stigmatisering av mennesker med psykiatriske diagnoser/problemer.

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 12, 2007 5:56 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Jeg syntes at navnet Trond Skjæveland lød så kjent når jeg leste artikkelen i Dagens Medisin så jeg tenkte kanskje at jeg hadde sett navnet hans på lista til GTFSR.Jeg sjekket etter akkurat nå og det gjorde han. Han sto på hovedlista og jeg skjønner godt hvorfor. :evil:

Uttalelsene hans får meg til å grøsse.

Et av hans sitater i Dagens Medisin som tydeligvis er et forsøk på å gjøre
det svært så enkelt å putte betegnelsen "psykisk utviklingshemmet" på pasienter/klienter:

"Legene skal vite at det finnes mye god pedagogisk hjelp.Personer med slike problemer(les: evneveikhet/psykisk utviklingshemming) er ofte gode
til å late som om de er vel fungerende.Dette må legene være klar over."


OK: Da skal jeg prøve å fatte "logikken" her: Så dersom en person ikke viser symptomer på psykisk utviklingshemming og fremstår som normal i tale og generell adferd, så er nettopp denne normaliteten et symptom på psykisk utviklingshemming fordi de psykisk utviklingshemmede er så
gode til å late som! :shock:

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Babbel
PostPosted: Thu Apr 12, 2007 6:37 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Quote:
I de fleste tilfellene der jeg har diagnostisert en person som utviklingshemmet, har vedkommende blitt svært lettet. Jeg informerer folk skånsomt, og de som har hatt et ekstremt mislykket liv, kan oppleve dette som en trøst - avhengig av hvilken livssituasjon de er i, forteller Linaker til Dagens Medisin.


Jeg vet ikke hvorfor det er så vanskelig for disse dustene å skjønne at folk ikke liker å bli satt merkelapper på. Det er i virkeligheten disse voodoo-praktiserende som tjener på å "diagnosere" folk. En god del av disse psykologene vil ha godt av å bli merket som psykopater.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 12, 2007 6:54 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Jeg klikket på navnet hans på hovedlisten og skjønner hvorfor navnet hans festet seg hos meg: Trond Skjæveland var en av Svanhild Jensens bødler. (Jeg hadde glemt i hvilken forbindelse jeg husket navnet hans)
Da er jo i grunnen ikke de motbydelige uttalelsene så overraskende
når man tenker på hvilken munn de spys ut av.Dette er jo noe han har god erfaring med.En ekspert i å begå menneskerettighetsbrudd er hva han er.

Vil forøvrig bare tillegge at de menneskene som er pasienter/klientell hos Linaker eller Holden bedriver bingospill med alle aspekter av sitt liv som innsats.

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Last edited by Charlotte Eriksen on Thu Apr 12, 2007 7:08 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Avsløringsteknikker
PostPosted: Thu Apr 12, 2007 7:03 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Quote:
Skjæveland forteller at han stadig møter mennesker som har blitt oppfattet som om de har et viljeproblem, men som i realiteten har et evneproblem.

- Legene skal vite at det fins mye god pedagogisk hjelp. Personer med slike problemer er ofte gode til å late som om de forstår hva som sies, og til å snakke som om de er vel fungerende. Dette må legene være klar over, sier han til Dagens Medisin.


Riktig. Nå skal psykobøddelen kurse legene i avsløringsteknikker.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 12, 2007 8:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Skjæveland er blitt toppen av kransekaken når det gjelder å ta barn fra presumtivt tilbakestående. Se ganske riktig Svanhild Jensen-saken. OBS: Svanhild Jensen er av helt normal intelligens.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 12, 2007 8:27 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Jeg husker at jeg så et klipp av et intervju med Svanhild Jensen på tv i forbindelse med overgrepet som hun og barna hennes ble utsatt for av myndighetene inklusive Trond Skjæveland.
Hun fremsto på meg som et helt vanlig menneske som levde et ordinært liv med en helt vanlig jobb(tror hun var ansatt i en barnehage).Jeg minnes også å ha lest eller hørt at hun i tillegg var hjemmehjelp/ansatt på eldrehjem eller lignende.
Hun var et tilfeldig offer for psykopatteknikkene til Trond Skjæveland og Trond Bruun Hansen.
Det bør jo være sannsynlig for alle og enhver at når sånne argumentasjoner som blant annet Skjæveland kommer med blir godtatt i fylkesnemder og rettsystemet så vil ingen ha noen sjanse i det hele tatt.

Logikken må være: Fremstår man som såkalt normal i adferd og tale så er man utviklingshemmet.Fremstår man ikke som såkalt normal i adferd og tale er man også utviklingshemmet.

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 13, 2007 3:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det er så vidt jeg husker Svanhild Jensens mor som er eller har vært ansatt i barnehage. Svanhild selv arbeider med omsorg for eldre.

For øvrig begynte saken nærmest med at barnevernet ville tvinge Svanhilds barn i barnahage, hvilket Svanhild avslo. Da Svanhild selv er tiltrekkende, var barnevernerne vel sjalu og ville hindre henne i å ha en samboer. Påstander i rettssaken og dommen som pressen trodde på, var at barnefjerningen skyldtes vold og rus i hjemmet. Det er usant, men pressen har jo aldri vært særlig interessert i å finne frem til sannheten.

Etter at myndighetene hadde lykkes i å slakte Svanhild Jensen på påstanden om lav IQ, har det øket på, så vidt jeg kan bedømme (men jeg har ikke statistikk på det), med barnevernssaker på basis av påstått manglende intelligens, og barnevern og rettsapparat viser nå knapt noen tilbakeholdenhet med slike saker. Det er som i tvangssteriliseringenes største tider: det er blitt en kurant påstand som ikke engang trenger å være i nærheten av sannheten for å brukes.

Det enda dypere spørsmål er allikevel om de som virkelig har lav intelligens skal berøves sin menneskerett til å ha barn på uten at noen gjør noe for å stoppe det.

Jeg tror det er riktig observert av deg, Charlotte, at vi er kommet inn i en ny bølge av overgrep fra "hjelpernes" side. Det har jo ikke noe å si for disse folkene hva de vinner frem med, bare de vinner frem. Altså kaster de seg på "diagnoser" som de har suksess med i folkemeningen og rettsapparatet.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Enig med debattantene!
PostPosted: Fri Apr 13, 2007 6:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
MH Skånland wrote:
Det er som i tvangssteriliseringenes største tider: det er blitt en kurant påstand som ikke engang trenger å være i nærheten av sannheten for å brukes.

Det enda dypere spørsmål er allikevel om de som virkelig har lav intelligens skal berøves sin menneskerett til å ha barn på uten at noen gjør noe for å stoppe det.

Jeg tror det er riktig observert av deg, Charlotte, at vi er kommet inn i en ny bølge av overgrep fra "hjelpernes" side. Det har jo ikke noe å si for disse folkene hva de vinner frem med, bare de vinner frem. Altså kaster de seg på "diagnoser" som de har suksess med i folkemeningen og rettsapparatet.


Jeg er helt enig med debattantene!

For de såkalte gode hjelperne er deres motto: Grav først og spør etterpå.

Jeg synes det er spesielt ille at de av oss som har såkalt lav intelligens ikke skal få lov til å være foreldre for sine barn. Det er jo bare til å kaste hjelpen etter dem, gi dem deres egne hjem og sende inn den hjelpen de trenger. Enkelt og greit.

Etter den standarden som angis her, er det mange gode mennesker som kommer til å bli barnløse til jul.

For en hovmodig og prektig gjeng sier jeg bare. (Og for en lønn de har i vente, der hvor det er varmest...)

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Enig med debattantene!
PostPosted: Sat Apr 14, 2007 7:40 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Jeg synes det er spesielt ille at de av oss som har såkalt lav intelligens ikke skal få lov til å være foreldre for sine barn. Det er jo bare til å kaste hjelpen etter dem, gi dem deres egne hjem og sende inn den hjelpen de trenger. Enkelt og greit.


Kanskje man til og med kunne akseptere at det er forskjeller på folk. Vi er ikke alle like. De med såkalt "lav intelligens" kan ha ferdigheter på andre områder. Det er ikke gitt at de trenger hjelp fra det offentlige for å oppdra sine barn.

Jeg synes vi må kunne akseptere at også barn har ulike oppvekstmiljø. Idag aksepteres en viss forskjell i bostandard. Hvorfor skal det være så vanskelig å akseptere en viss forskjell i stimulering, kosthold, annet?

Det hersker en hysterisk opptatthet i samfunnet av at vi alle skal være helt like.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 14, 2007 8:11 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
På tross av at det hevdes at samfunnet er mer tolerant i dag, er det lite som tyder på at det er tilfelle. Toleranse og innsikt i andre menneskers livsituasjon og deres egenverdi får en ikke gjennom å lese bøker, utrede saker eller å begrense sin sosiale kontakt til likesinnede og de en ønsker å sammenlikne seg med.
Jeg vil låne Åge Aleksandersens oppfordring til norske musikere: "Ut og spæll" og si til alle :"ut og lev - i verden, slik den er - ikke slik du tror den skal være".
Kun slik kan faglig kunnskap bli et hjelpemiddel og ikke en hemsko.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: 250
PostPosted: Sun Apr 15, 2007 4:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Det finnes 250 forskjellige måte å vaske opp på, ifølge en dame som studerte det emnet, og alle sammen fører til det samme resultatet.

Nei du, mangfoldet skal vekk. Det ensartede er blitt det normale. Til og med naturen gjenspeiler menneskets væren. Forskjellige dyrearter utryddes i rekordfart, fortere enn noensinne før, fortere enn den kometen som utryddet dinosaurene og flere antall. Noe sånt, leste jeg.

Hvis vi begrenser menneskehetens artsmangfold, og utrydder "utskudd" slik som barnevernet nå går i spissen for, så vil menneskeslekten dø ut lenge før vår fastsatte tid. For det kommer bare til å bli innavl igjen, slike forskrudde vesener som eter sine egne.

Artsmangfold er en forutsetning for liv. Og fordi om ikke alle nordmenn har den rette moralkodeksen, så er det likevel ikke rettferdig å ta fra dem sine barn. Som f.eks. de psykiske handicappede.

Jeg er helt imot det. Samt de som har "psykiske problemer".

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Psykologi + stigmatisering = sant
PostPosted: Sun Apr 15, 2007 7:06 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Kanskje man heller skule vri debatten litt om og spørre etter motivet bak saksbehandlere og deres medhjelpere konstante bruk av psykiske diagnoser og annet psykobabbel for å få "klienten" til å virke metantalt tibakestående og evneveik.

Er motivet av økonomisk art?
Er det sjalusi?
Er det menneskers hang til nedgjøre andre og spesielt utpeke en syndebukk - en man kan klistre et merkelapp med saksakt og lite troverdighet?

Selv kommer jeg aldri til å glemme påtallemynighetens advokat vedrørende vareteksfengsling fordi lege ved en utskrevelsesamtale valgte å anmelde meg pga mine "farlige drømmer".

Hun sa: " fordi jeg var tidligere psykriatisk pasient og hadde vært innlagt for ett år siden på pykriatisk sykehus var jeg også en farlig kriminiell og narkoman. Dette var begrunnelsen for 4 uker varetektfengsel fordi det var gjenntagelsesfare om jeg ikke sa ja til deres tilbud om frivillig innleggelse i 3 uker for psykriatisk observasjon ved skrekkens hus i Bergen.

Jeg valgte varetekt i 4 uker.

En typisk stigmatisering og undres over hva forskjellen på stigmatisering og systematisk diskriminering er?

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykologi + stigmatisering = sant
PostPosted: Sun Apr 15, 2007 7:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Kanskje man heller skule vri debatten litt om og spørre etter motivet bak saksbehandlere og deres medhjelpere konstante bruk av psykiske diagnoser og annet psykobabbel for å få "klienten" til å virke metantalt tibakestående og evneveik.


Det er ikke tvil om at motivet for den såkalte "diagnostiseringen" er å få et overtak. Det er en form for mobbing.

På skolen mobber barna hverandre ved å kalle hverandre ulike økenavn. De voksne mobber ved å gi hverandre psykiatriske diagnoser. Det siste er like primitivt som det første.

Hensikten med diagnostisering er behandling, men det er overgrep å skulle "behandle" friske mennesker eller tvinge mennesker til å ta prøver det ikke er grunnlag for. Dersom legen mistenker at du har lungekreft så skal du ikke behøve å bli undersøkt av en gynekolog. Og man skal ikke tvinges til å ta en mengde blodprøver kun fordi en ikke-medisinsk utdannet person "tenker" at det er nødvendig. Testingen blir foretatt kun fordi maktmenneskene krever det, ikke fordi det er medisinsk nødvendig.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 16, 2007 10:02 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Agrippa skrev:

Quote:
På skolen mobber barna hverandre ved å kalle hverandre ulike økenavn. De voksne mobber ved å gi hverandre psykiatriske diagnoser. Det siste er like primitivt som det første.


Alt dette er utslag av behovet for sosial kontroll. I et samfunn der vi kjenner vår egen og andres verdi er dette et godt hjelpemiddel til å leve bedre.
I dagens samfunn hvor vi ikke har noen egenverdi, men kun verdi i den grad vi tilpasser oss og ikke stiller spørsmål, blir denne kontrollen et redskap for makteliten.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]