It is currently Tue Apr 16, 2024 9:24 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Adjø Kari Killen?
PostPosted: Wed Jan 10, 2007 10:20 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Jeg kikket nylig på pensumlisten for Bachelorstudium i barnevern, men jeg kunne ikke finne noen referanser til Kari Killen. Har hennes bøker endelig blitt fjernet fra pensum? Er det noen som har oppdatert informasjon om dette?

http://www.hio.no/content/view/full/46860


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 10, 2007 11:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg har ikke oversikt over hvilken status Killens såkalte fagbøker har her til lands nå for tiden, men jeg vet at de spres ut over landegrensene, og særlig i det tidligere Øst-Europa.

Imidlertid vil jeg vise hvilken viktig bidragsyter Killen har vært i utviklingen av barneverns"faget". Ta en titt på denne talen av dåværende statsråd Laila Dåvøy i anledning Kari Killens 70-årsdag i 2004.

Quote:
Om å se de sårbare barna
- Av alt det kloke du har sagt og skrevet... - Mer enn noen har du pekt på at barn i familier med rusmiddelproblemer er sårbare høyrisikobarn... - Altså; ”Barndommen varer i generasjoner”, som en av de andre bøkene dine heter. Omsorgssvikt varer også gjennom generasjoner; det er vanskelig å gi videre god nok omsorg dersom en selv ikke har fått det. Samtidig peker du på at ikke alle barn fra belastede familier utvikler samme problemer, og at det er mulig å forebygge ved tidlig intervensjon. Du gir altså disse barna håp. Det er viktig.

:evil:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]