It is currently Tue Apr 16, 2024 11:30 am



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Er det høyere andel straffedømte i barnevernet enn andre steder?
Ja, ting tyder på det 100%  100%  [ 5 ]
Nei, det er en latterlig tanke 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke, er selv straffedømt og trives som bv-arbeider 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 5
Author Message
 Post subject: Falsk psykolog lurte kommunen
PostPosted: Tue Mar 07, 2006 9:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Stavanger (ANB):
Kvinnen utga seg for å være psykolog. Med falske papirer og 14 anmerkninger i strafferegisteret fikk hun arbeid på flere skoler og barnehager.

Av: KARI AASBERG
I Rogaland fattet ingen mistanke.

– Dette skal i utgangspunktet ikke skje. Vi har klare rutiner og regler for ansettelsesprosesser, så her må det ha skjedd en glipp, sier Terje Kristoffersen, fagsjef i personal- og organisasjonsavdelingen i Stavanger kommune til Rogalands Avis.

Kvinnen ga seg blant annet ut for å ha psykologiutdanning, men har ikke engang fullført videregående. Likevel har hun fått jobb i barnehager, på skoler og ved barnevernsinstitusjoner i Stavanger, ved flere andre kommuner i Rogaland, og i landet for øvrig.

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1937830.ece

Kommentar: Tenk om en slik falsk psykolog stempler en mor eller far som "egnet"? Hvor mange andre falske psykologer kan det befinne seg i systemet og hvilken kompetanse besitter egentlig de som faktisk innehar papir på tittelen sin?

Det er urovekkende at kommunen ikke merker forskjell på en falsk psykolog og en "ekte" psykolog. Det tyder på at det er lett å late som om man har kompetanse som man ikke har. Det må være lett å lære seg et kvasi-vitenskapelig språk og utføre "vitenskapelige" tester til stor skade for foreldre og barn.

Hvor mange tvangsfratagelser har denne falske psykologen på samvittigheten? Psykologene blir jo lyttet til som orakler innen barnevernet.

Det er ellers verdt å merke seg at kvinnen er i godt selskap i barnevernet. Også en del av de Nokas-tiltalte har funnet seg godt til rette der. Straffedømte synes å ha lett for å få arbeid i barnevernet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 08, 2006 10:04 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Hehe, ja den var gøyal, den.

På den annen side husker jeg en festlig film som visstnok er basert på fakta: "The Great Imposter" (den store bedrageren – "bedrager" i betydningen av å gi seg ut for noe/noen annen enn hva man er), om en fantastisk fyr som blant annet ga seg ut for å være lege, fikk jobb som skipslege i den amerikanske marine, båden kom i trefninger utenfor Korea (det var vel under Korea-krigen), han opererte og kurerte i vei og det gikk storartet, og sivilbefolkningen kom da også og forlangte hjelp fra denne enestående dyktige legen, og fikk det. Alt gikk bra. Han prøvet mange andre yrker også, og var en suksess i alle. Han hadde samtidig religiøse-asketiske lengsler, så med jevne mellomrom søkte han opptak i forskjellige klostere og oppholdt seg der en stund, blant annet i et trappist-kloster, hvor han måtte holde kjeft. – Tony Curtis spilte visst hovedrollen.

Hm. Er det så vanskelig da, å høre på "pasienter" legge ut om sine problemer og å si noe sprøyt om dem i rapporter? Jeg minnes noen psyko-rapporter jeg har sett fra systemets "toppfolk"; det har ikke vært rare greiene. Ikke lett å spore noen fagkunnskap der.

MHS


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 08, 2006 10:17 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det forteller en del om kvaliteten innenfor "faget".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 27, 2006 9:20 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Arild Holta wrote:
Det forteller en del om kvaliteten innenfor "faget".


Psykolog Bente Nilsen sa i fylkesnemda att hun har prøvd å få barnevernet til å hente barnet mitt helt ifra den dagen jeg overtok ansvaret for han. Hun hadde ringt dem flere ganger og mast på dem om at dem måtte hente han. Hun sa også att hun hadde gått inn for å ta han da vi var på aline

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 27, 2006 9:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Hun er beryktet fra andre saker også.
  
Marianne
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 27, 2006 9:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
jthaake wrote:
Arild Holta wrote:
Det forteller en del om kvaliteten innenfor "faget".


Psykolog Bente Nilsen sa i fylkesnemda att hun har prøvd å få barnevernet til å hente barnet mitt helt ifra den dagen jeg overtok ansvaret for han. Hun hadde ringt dem flere ganger og mast på dem om at dem måtte hente han. Hun sa også att hun hadde gått inn for å ta han da vi var på aline



Dette viser at barnevernpsykologene er de som bestemmer. Hvis bv-psykologene bestemmer seg for å ta en familie, så er det deres vilje som får gjennomslag.

Man skulle nesten tro psykologene fikk provisjon for hvert barn de klarte å frata foreldrene. Sannsynligvis er det så henført av sin egen maktposisjon at de selv tror på sitt eget bedrag.

Spåkone Bente Nilsen later til å ha svært mange ødelagte barn på samvittigheten. Hun er visst en av de aller verste. En regulær Dr. Mengele som eksperimenterer på voksne og barn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Tue Jun 27, 2006 10:21 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 27, 2006 10:00 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
jthaake wrote:
Psykolog Bente Nilsen sa i fylkesnemda att hun har prøvd å få barnevernet til å hente barnet mitt helt ifra den dagen jeg overtok ansvaret for han. Hun hadde ringt dem flere ganger og mast på dem om at dem måtte hente han. Hun sa også att hun hadde gått inn for å ta han da vi var på aline


Var det hun som "behandlet" gutten din?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 27, 2006 10:01 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Ja jeg vet det men det må jo gå ann og advare andre om at hun er skadelig for familiene. Sånn at andre vet hvordan hun er. Den dama er jo ikke helt riktig jo sitter og flirer når hun sier. Jeg har mast og mast på barnevernet. Det sier jo litt om hvordan hun tenker om forelderene

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bente Nilsen
PostPosted: Tue Jun 27, 2006 10:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
jthaake wrote:
Ja jeg vet det men det må jo gå ann og advare andre om at hun er skadelig for familiene. Sånn at andre vet hvordan hun er. Den dama er jo ikke helt riktig jo sitter og flirer når hun sier. Jeg har mast og mast på barnevernet. Det sier jo litt om hvordan hun tenker om forelderene


Hvor ofte traff dere henne på Aline poliklinikk/mødrehjem?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 27, 2006 10:32 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Vi traff henner over en periode av 1 mnd. Hun skulle utrede min sønn påsto dem. Men det var ett påskudd for å finne noe galt om oss Anita Rustad i barnevernet i Ullensaker har innrømt att aline brukes som en overvåknings anstalt der dem skal finne mest mulig galt med forelderene. Men det høres bedre ut med spedbarnsenter som det het da

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 27, 2006 11:04 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
jthaake wrote:
Ja jeg vet det men det må jo gå ann og advare andre om at hun er skadelig for familiene. Sånn at andre vet hvordan hun er. Den dama er jo ikke helt riktig jo sitter og flirer når hun sier. Jeg har mast og mast på barnevernet. Det sier jo litt om hvordan hun tenker om forelderene


For all del. Bruk forumet til å advare mot pakket!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 28, 2006 12:01 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Image

Illustrasjonene "mine" må gjerne brukes av flere i forumet og bloggene
Man skriver adressen til bilde. (Adr finnes ved høyreklikke på bildet med musen og trykke på egenskaper nederst i menyen som dukker frem.
Merk adressen og trykk på "img" rett over der du skriver ("formateringsfeltet")
Da får du omtrent følgende (ikke mellomrommene jeg har lagt inn for å gjøre dette synlig):
[ img]http://r-b-v.net/ill/psykolog_magi.gif[/img ]

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]