It is currently Thu Mar 28, 2024 11:22 pm



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: barnevernet gjör folk psykisk syke
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 10:16 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
når det gjelder psykisk sykdom så trenger man ikke ha det,men treffer man på barnevernet så kan jeg garantere at man i en eller annen form har det etterpå.da jeg hadde det som verst,satt jeg med fortrekte gardiner å låste dörer,fordi jeg visste de ville komme å sjekke,da jeg nektet möte dem uten vitner.turte ikke svare min egen telefon engang.heldigvis hadde jeg sterk stötte i min davärende mann.han var ikke redd dem.men vi ble slitne av dem.når de ringer hele tiden til alle tider,eller plutselig står inne i stua å pröver jage ut de som er på besök,fordi de må snakke.er nok til å bli syk av.tenk deg fölgende situasjon.barnet ligger på sofaen,man sitter å smörer å bandasjerer eksem fötter,med store sår.på bordet ligger salver bandasje,teip,saks å lignende.plutselig går verandadören opp.inn kommer barnevernethvorfor er barnet ikke på skolen?man forklarer at barnet har betennelse i sårene å lege mente barnet kunne väre hjemme.man spör hvordan de visste barnet var hjemme.jo skolen hadde ringt.bv represetanten blåser seg opp å kjefter å ber meg rydde opp da det var forferdelig rotete å det er jo ikke bra for barnet...ser meg rundt rotete?ja se alt som slenger på bordet..å der stryker vedkommede på dör..alt som slang på bordet var jo kaffekopp,kanne,duk,salver bandasjer,saks,barnebok,teip,som jeg skulle bruke til föttene til barnet.når de holder på slik får man jo såkalte tvangstanker om at de er ute etter en.man tror man ser dem overalt,at de lytter på en til og med hjemme,särlig når man hörer fottrinn å ser de skynder seg vekk fra huset,er det psykisk sykdom eller fakta?????vet hva andre tror.men vet selv at det er fakta.samtidig etter å ha funnet sidene här vet jeg også at jeg har hatt det lett i forhold til mange.så alle der ute få det frem,vit virkelig at dere ikke er syke.men for all del ikke la dem drive dere til å bli det.jeg holdt på å bli det,men takket väre at jeg så mona på nyhetene for noen år siden,å ringte henne så gikk det bra.takk mona å alle der ute som skriver her.dere hjelper mange,TALL GIR STYRKE:STÅ SAMMEN......


Top
 Profile  
 
 Post subject: Psykisk sykdom
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 12:01 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Selv de som har en psykisk lidelse kan være gode foreldre.

Når som mange som 800.000 nordmenn har en psykisk lidelse, er det ingen grunn til å mistenke foreldrenes evne til å være gode foreldre av den grunn.

Fakta om psykisk sykdom

Likevel er en pyskisk lidelse en rød klut for barnevernet. Istedet for å normalisere familier, er disse samfunnsparasittene ute etter å problematisere absolutt alt fra psykisk lidelse til dårlige tenner.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Forskning om barn og foreldrene psykiske lidelser
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 12:11 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Viser også til Bente Storm Mowatt Haugland sin forskning om emnet barn og foreldre med pyskiske lidelser:

Hvor mye ansvar tåler barn

Fra artikkelen:
"Med en mor som aldri maste om lekselesning og innetider, fikk søsknene likevel toppkarakterer på skolen, og er nå alle tre i gang med studier.
- Jeg savnet nok regler og en mor som maste. Til gjengjeld ga hun oss pågangsmot, masse kjærlighet. Hun gjorde oss sterke og selvstendige. Mamma var en fantastisk mor selv om hun var klin gæren av og til."

Merk også at ordet "kjærlighet" er noe man sjelden kommer over i faglig litteratur. Barnevernet foretrekker selvsagt "omsorg", for da blir det lettere å sidestille skolen og barnehagen med foreldre. Alle disse er nøytrale "omsorgspersoner" i barnevernets tankeverden.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sykdom?
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 3:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Enig i det meste her, unntatt at 800.000 nordmenn har psykiske lidelser. Dette er bare påstander fra dem som tjener på å sykeliggjøre alt mulig og så "behandle" det. Det er med andre ord de næringsdrivende som mener at alle har bruk for produktene deres.

Undersøker vi hva som går under navnet av "sykdom" og "lidelse", så finner vi snart at det er all mulig ubehag, misnøye, nedforhet og passivitet, overaktivitet, påståelighet og stahet, trosretninger, – og først og fremst uenighet med "hjelperne". Betegnelsen "personlighetsforstyrrelse" er et typisk eksempel på hvor langt "hjelpe"profesjonene har presset seg inn og vil herse med normalt liv med sine gode og dårlige stunder, og mennesker med sine gode og dårlige sider.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Har du brdrag?
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 3:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
may wrote:
når det gjelder psykisk sykdom så trenger man ikke ha det,men treffer man på barnevernet så kan jeg garantere at man i en eller annen form har det etterpå.da jeg hadde det som verst,satt jeg med fortrekte gardiner å låste dörer,fordi jeg visste de ville komme å sjekke,da jeg nektet möte dem uten vitner.turte ikke svare min egen telefon engang.heldigvis hadde jeg sterk stötte i min davärende mann.han var ikke redd dem.men vi ble slitne av dem.når de ringer hele tiden til alle tider,eller plutselig står inne i stua å pröver jage ut de som er på besök,fordi de må snakke.er nok til å bli syk av.tenk deg fölgende situasjon.barnet ligger på sofaen,man sitter å smörer å bandasjerer eksem fötter,med store sår.på bordet ligger salver bandasje,teip,saks å lignende.plutselig går verandadören opp.inn kommer barnevernethvorfor er barnet ikke på skolen?man forklarer at barnet har betennelse i sårene å lege mente barnet kunne väre hjemme.man spör hvordan de visste barnet var hjemme.jo skolen hadde ringt.bv represetanten blåser seg opp å kjefter å ber meg rydde opp da det var forferdelig rotete å det er jo ikke bra for barnet...ser meg rundt rotete?ja se alt som slenger på bordet..å der stryker vedkommede på dör..alt som slang på bordet var jo kaffekopp,kanne,duk,salver bandasjer,saks,barnebok,teip,som jeg skulle bruke til föttene til barnet.når de holder på slik får man jo såkalte tvangstanker om at de er ute etter en.man tror man ser dem overalt,at de lytter på en til og med hjemme,särlig når man hörer fottrinn å ser de skynder seg vekk fra huset,er det psykisk sykdom eller fakta?????



Dette er akkurat hva jeg er ute etter: en episode fra møte med barnevernet.
Vil du ikke publisere episoden på BarnasRett? Er det mer du vil tilføye? Navn på kommune og involverte offentlige personer?

Og til DEG: Send meg slike små fragmenter fra saken din. Adresse: post@barnasrett.no


Top
 Profile  
 
 Post subject: En frisør vet bedre. Eller en taxi-sjåfør.
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 4:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Da jeg mistet omsorgen for minstegutten, 1 1/2 år, fikk jeg tilbud om å gå til psykolog. Rasende svarte jeg: Nei takk, det bare forsterker følelsen av at det er noe i veien med meg.

En sånn gærning som meg burde jo ha blitt avlivet på flekken. Se nå bare på alle de rampestrekene jeg stelt i stand for barnevernet!?

-Jeg skulle gjerne kjøpe en pistol.
-Til hvor mye?
-Seks personer.


Synd for dem. Nå er det for seint å skyte meg. For jeg er blitt en B-kjendis innen denne businessen. Alle skjønner at det var butleren (bv) som skjøt. Men håpet deres var jo at kruttet i "diagnosen" skulle være en sterk nok dose til at jeg gikk hen og hengte meg.

Hvem er det som egentlig bestemmer hva som er riktig og hva som er galt? Kan det være Gud? Eller de her nede som utgir seg for å være Gud Himself?

Mnei, se her:

Flertallet har aldri retten på sin side! Flertallet har makten, dessverre - men retten har det ikke.

Sitat av Henrik Ibsen.

Jeg har vært der som du May forteller om. Som en haug med bleke knokler. Fy filleren så dårlig jeg var da. Og jeg fikk fullstendig noia på ALT.

Jeg gikk i oppløsning innvendig. Jeg gikk i stykker. Det gikk 2 år før den verste nummenheten forsvant. Nå, 6 år etter at bv forsøkte å ta knekken på meg, tviler jeg fremdeles på meg selv. Er jeg normal, eller burde jeg egentlig ha sjekket ut da jeg var nærmest den utgangen?

Den nye psykiatriske legen var på sin første pasient-visitt på sykehuset, og kom inn på et to-mannsrom. Den nærmeste pasienten satt oppreist i sengen med hendene i kors og den ene hånden foran det venstre øyet.
-Hvem er du da? spurte legen.
-Jeg er Napoleon, svarte han. Og da kom det en kjapp replikk fra pasienten i den andre sengen:
-Det har jeg slettest ikke sagt!!!


Han siste innbilte seg at han var Gud. Og jeg dedikerer han siste sine uttalelser til psykologer, psykiatere og bv-pedagoger. For hvem er det som går rundt og spiller allvitende Gud her på denne jorden?

Derav; en frisør vet bedre, eller en taxi-sjåfør for den saks skyld.

Og en ting til: Tusen takk May for komplimentet! Jeg kommer til Å LEVE LENGE PÅ DEN FANTALASTISKE FINE REPLIKKEN!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 9:29 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Med slike opplevelser som fortelles her i forumet, ville det vært større grunn til bekymring hvis det IKKE førte til psykiske reaksjoner.
Og det veit bv godt, men det har ikke noe med saken å gjøre. Det viktigste er å vinne. Og det smaker enda bedre når taperen lider.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: psykisk sykdom i rettssak
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 10:04 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
jeg må bare fortelle en historie fra min rettsak.jeg var så syk å dette ville de bevise i retten.de förte vitne på vitne angående min psykiske helse.(dette hörer kanskje inn under idiotgruppen men tar sjansen)så kalte de inn et vitne fra aglo familiesenteret som jeg hadde bodd på.hun satte igang å fortelle hvor syk jeg var.jeg å min sönn hadde gått rundt mödrehjemmet å fanget fluer,tenke seg til det.jeg dro min 3 år gamle sönn også inn i sykdommen min.sa ann jorid opphisset(hun het det.husker desverre ikke helt etternavnet)å jeg matet fluene til edderkoppene fordi jeg trodde de var de ansatte!!!!tenk det.da begynte jeg å knise.dere vet fölelsen at selv om det er en alvorlig ting,er det så latterlig at du ikke klarer hindre det,selvfölgelig ble hun irritert å blåste seg opp å sa,det er helt sant,en av de andre ansatte hadde sett det,å gått ut å spurt meg,om jeg trodde det var de ansatte.jeg hadde selv bekreftet dette da med å si ja å ledd.dette så jo nemda på som svärt foruroligende så jeg måtte forklare dette samt det at jeg ikke tok saken alvorlig.jo sa jeg,min sönn liker edderkopper men ble så skuffet over at de gjemte seg,så ja jeg fanget noen fluer å la de i nettet,da kom edderkoppene frem å han ble glad.det stemmer at en ansatt kom å spurte om jeg trodde fluene var dem.dette fant jeg så latterlig at jeg lo å sa ja..jeg kunne jo ikke for alt i verden tro at kvinnemennesket mente det i fullt alvor.hadde dere trodd det sa jeg,da kom faktisk noen smil frem hos nemda også.snakker om at alt du sier vil bli brukt mot deg.hva???? :twisted:


Last edited by m.paulsen on Fri Nov 17, 2006 8:57 am, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Mødrehjem og sånn
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 8:45 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Husk å skrive navnet på mødrehjem og lignende institusjoner man har vært innom!
:)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 10:10 am 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:57 am
Posts: 36
Passer absolutt under idioti!

_________________
"Dem som aldri har gjort en feil har aldri prøvd noe nytt." (Einstein)
Fyrifora er stadig pappa i nye situasjoner.
Fariseiske "barnevernere" har glemt sine feil.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]