It is currently Thu Apr 18, 2024 1:38 am



Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Diverse
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 1:56 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
En av våre 15 saksbehandlere fra bv fra slutten av 90-tallet,Lise Ødegaard hadde en slett holdning til vår familie og mente det var helt i orden at de tok barna våre uansett årsak.En av årsakene var at vi nektet miljøarbeider,hun kom fra Narvik,Roy har vært der og syns det er en fin by,men hun syns det var flaut å fortelle om at hun kom derfra,for der var det bare to gater,gate 1 og gate2.Hun var gravid med sitt 5 barn når hun var saksbehandler hos oss.

(Fjernet noen uvesentligheter som ikke var TEMA. Vennlig hilsen Admin. OBS. Denne teksten kan fjernes om ønskelig.)

Slik skal en perfekt mor være,det vet hun best selv,ikke diskuter med henne om dette.Hilsen Mayliss og Roy


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 6:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Av erfaring vet jeg at det er uheldig å utlevere unødvendige privat-opplysninger om barnevernsansatte. Det kan gi våre motstandere nok medhold til at vi får ytterligere problemer. Jeg vet ikke om forumledelsen har tid og ressurser til å streve med anmeldelser og forsøk på å få nedlagt forumet? Vårt arbeid vil i allefall bli bortheftet...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Private opplysninger?
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 7:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Det er vel ikke en privat opplysning du mener (til Nina) når Lise Ødegaard i full offentlighet stod og solgte lodd på Rema 1000? Og at hun som nybakt mamma, heller burde vært hjemme med barna sine? Omsorgssvikt?

Men, husk kamera folkens! Være flinke til å ta bilder av bv-ansatte når de selger lodd utenfor Rema 1000 - slik at vi / du kan dokumentere din "påstand".

Det er 100 % lovlig å ta bilder av folk på gaten, altså i det offentlige rom.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: YTRINGSFRIHET
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 7:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
FREDRIKSTAD BARNEVERN HAR TROSS ALT TATT ET BARN FRA OSS OG BESKYLDT OSS FOR SEXUELLE OVERGREP,MEN HVIS DET IKKE ER YTRINGSFRIHET HER SÅ GÅR JEG AV Å SLUTTER MED MINE INNLEGG. DET VI SIER STÅR VI FOR,VI TRENGER IKKE BARNEPIKER,VI ER TROSS ALT DE ENESTE SOM STÅR FRAM MED FULLT NAVN OG VIL NOEN HA TAK I OSS,SÅ VÆRSÅ GOD,VI HAR 10ÅRS ERFARING MED DETTE GALE BARNEVERNET SOM BARE GJØR OSS URETT. HILSEN MAYLISS OG ROY ANTONSEN I FREDRIKSTAD.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Private opplysninger?
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 8:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Mona Lygre wrote:
Det er vel ikke en privat opplysning du mener (til Nina) når Lise Ødegaard i full offentlighet stod og solgte lodd på Rema 1000? Og at hun som nybakt mamma, heller burde vært hjemme med barna sine? Omsorgssvikt?


Det er barnevernsansattes yrkesutøvelse som er gjenstand for min kritikk. Hva de gjør på fritiden er mindre interessant (kanskje bortsett fra andre offentlige posisjoner og politiske verv som de måtte ha). Utøver barnevernsansatte omsorgssvikt overfor egne barn? Vel, personlig tilbakeviser jeg hele begrepet. Det blir galt å holde fast ved barnevernstenkning - enten det rammer den ene eller den andre.

Men jeg skjønner jo tanken om at man skulle kunne forvente plettfri vandel på alle livets områder for disse som har så stor makt over andre mennesker - og som misbruker den.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: YTRINGSFRIHET
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 8:54 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
FREDRIKSTADSAKEN wrote:
FREDRIKSTAD BARNEVERN HAR TROSS ALT TATT ET BARN FRA OSS OG BESKYLDT OSS FOR SEXUELLE OVERGREP,MEN HVIS DET IKKE ER YTRINGSFRIHET HER SÅ GÅR JEG AV Å SLUTTER MED MINE INNLEGG. DET VI SIER STÅR VI FOR,VI TRENGER IKKE BARNEPIKER,VI ER TROSS ALT DE ENESTE SOM STÅR FRAM MED FULLT NAVN OG VIL NOEN HA TAK I OSS,SÅ VÆRSÅ GOD,VI HAR 10ÅRS ERFARING MED DETTE GALE BARNEVERNET SOM BARE GJØR OSS URETT. HILSEN MAYLISS OG ROY ANTONSEN I FREDRIKSTAD.


Jeg mener dere burde kunne si veldig mye mer stygt om dem enn dette. Ut fra min ideologi, er det ikke noe man skal kunne nekte folk å si, annet enn bevisbar løgn.

Maktpakket er imidlertid ikke enig med meg.

Om politiet kommer og henter PCen min, så har vi ikke noe forum.

Hva kan vi da gjøre.

Jo, man kan arbeide for at forumet er så trygt at maktpakket ikke kan gjøre noe. I ytterste konsekvens kan det drives fra et annet land, ha sikkerhetskopier i flere land. Videre må flere personer involveres i driften, slik at om politiet tar en person for en mer eller mindre oppkonstruert bagatell de bruker for å ødelegge, så drives forumet videre likevel.

En tid enda bør vi være litt forsiktige. Angrip dem beinhart for jobben de gjør. Mot hva jeg ønsker må jeg desverre be dere være forsiktig med annet. Selv om de fortjener alt ondt for sin svinete og ofte grusomme oppførsel.

Å angripe dem i deres jobb er bevisligen lovlig. På det feltet har sensuristene tapt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Helt enig med Arild.
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 9:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Helt enig med Arild.

La oss "ta dem" på sak!!!

Jeg har en retting:

Det er visstnok ikke fullt så 100 % lovlig å knipse bilder av folk på gaten likevel...

Men, når de bv-ansatte er i embedets medfør, så har du lov til det.

Ble det riktig nå da, mon tro?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kjære alle sammen!
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 2:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg har tenkt og tenkt og tenkt… -Jeg må ha hodet mitt på puten kl. 23.00, men på grunn av denne saken, måtte jeg bare stå opp igjen og lire av meg:

:D Kjære alle sammen! :D

Egentlig så hadde jeg aller mest lyst til å be Arild vennligst om å slette dette temaet, men på grunn av den fine korreksjonen han gav til oss, så synes jeg at innleggene bør stå slik som de er.

Jeg gjør mange tabber, og det kommer jeg til å fortsette med så lenge som jeg trasker rundt her på denne jorden. Når jeg dummer meg ut, så vil jeg svært gjerne bli korrigert, fordi at da får jeg sjansen til å forbedre karakteren min, til barnevernets ergrelse.

Jeg pleier også å si følgende til folk: Du kommer sikkert til å gjøre mange feil, men gjør de med begeistring.

I det gamle konseptet tar jeg opp diverse problemstillinger, blant annet at vi skal ”ta barnevernet” på sak. Og der ber jeg til og med deltakerne om å la være å skrive nedsettende ord om bv-folk. Jeg kommer fra et møblert hjem, og jeg har ikke til hensikt å synke så dypt som barnevernpedagogene og psykologene som ”ukritisk” dikter på meg både det ene og det andre.

Vi er i en spesiell situasjon hvor vi også skal lære av hverandre, og samtidig så ”oppdrar” vi hverandre. Kun gjennom å feile kan vi lære hvordan vi kan bli bedre etter hvert. For ingen av oss vet riktig hvordan vi skal gå frem for å vinne saken vår. Denne kampen har aldri vært utkjempet før, så derfor må vi også vise storsinn overfor hverandre.

Vi er så få at vi ikke har råd til å rakne på grunn av ”interne konflikter” og det er derfor vi har forfattet vedtekter for Gruppen til Familiens Selvstendige Rett. Når det har oppstått konflikter mellom oss, så har jeg ringt til begge partene og med denne appellen; ”hør no her, du som er den voksne av dåkkar…” -Vel, det funker.

Og videre: Du må være den første til å be om unnskyldning. Og å tilgi. Det sies at Unnskyldning og Tilgivelse er som to vinger på en fugl; den kan ikke fly uten dem.

Derfor så heter det: Skal vi begynne på nytt igjen?

Med dette sagt, synes jeg at vi skal begynne på nytt igjen, la ting stå, og vise for hele verden at vi erkjenner naturgitte menneskelige svakheter. Vi lar oss ikke pille på nesen fordi om vi dummer oss ut. -Nei, vi tilgir hverandre og går videre med hodet høyt hevet og æren i god behold. Som Marianne sier, så er vi ikke maskiner, men feilbarlige mennesker. Men vi har evnen til menneskelig vekst og forsoning, og bare det er et GUDDOMMELIG aspekt i seg selv.

Her er to nydelige sitater du kan tygge videre på:

I dette firmaet får du ikke sparken for å gjøre feil, sagt av Steve Ross, tidligere adm.dir. i Time Warner.

Å innrømme en feil er å tilstå at man er blitt klokere, sagt av Johann Kaspar Lavater.

Og nå skal jeg inn i loppekassen min igjen og drømme søte drømmer om virkelig store MIRAKLER!

Med vennlig hilsen Mona.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: LODDSALG
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 4:31 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
FREDRIKSTADSAKEN wrote:
En av våre 15 saksbehandlere fra bv fra slutten av 90-tallet,Lise Ødegaard hadde en slett holdning til vår familie og mente det var helt i orden at de tok barna våre uansett årsak.En av årsakene var at vi nektet miljøarbeider,hun kom fra Narvik,Roy har vært der og syns det er en fin by,men hun syns det var flaut å fortelle om at hun kom derfra,for der var det bare to gater,gate 1 og gate2.Hun var gravid med sitt 5 barn når hun var saksbehandler hos oss.Etter fødselen prioriterte hun ... på REMA 1000 PÅ ÅLEKILEN I FREDRIKSTAD FRAMFOR Å HA ... Hun var visst flau over sin identitet og ville ikke fortelle om sin hjemplass,har hun blitt ... for dette?Slik skal en perfekt mor være,det vet hun best selv,ikke diskuter med henne om dette.Hilsen Mayliss og Roy


Som politiet velger å ignorere om noen bryter fartsgrensen med 2 km/t så velger jeg å ignorere dette. Jeg vet ikke en gang om det bryter loven.

Som jeg har sagt før. De fortjener så mye mer!

Imidlertid fortjener ikke VI på forumet at sensurister lykkes i å stenge det.

Problemstillingen her er at det aller meste i innlegget er refleksjoner rundt kontakt i barnefjernernes arbeids-situasjon. Den lille bagatellen som ikke er fra arbeids-situasjon, er en bagatell og en veldig naturlig konklusjon når man behandles råttent.

Som jeg har sagt til flere forumbrukere: Vær litt forsiktig. Fienden har våpen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Fri Nov 10, 2006 6:02 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Hva kan vi skrive om våre plageånder?
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 10:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
I utgangspunktet synes jeg det kan være greit å vite litt om de menneskene som gjør livet vårt uutholdelig. Hva slags mennesker er det egentlig som får seg til å trakassere og true andre mennesker under påskudd av at de skal hjelpe dem? De må jo være veldig perfekte selv, siden de er så skråsikre og fordømmende overfor andre?

Derfor har jeg full forståelse for at Fredrikstadsaken skriver som hun gjør. Det burde være greit å kunne eksponere torturistene våre. Vi har ikke bedt om kontakt med dem. De har klenget seg inn på oss, fullstendig ubedt. Ihvertfall har jeg personlig aldri bedt om noen "hjelp" fra den suppegjengen. Jeg ville heller gitt dem noen almisser da jeg lett kunne ha forvekslet dem med narkomane tiggere eller kjøpt et lodd av loddselgeren.

Samtidig er det viktig at barnevernspakket ikke får anledning til å stenge forumet vårt. De leter sikkert med lys og lupe etter en anledning. Vi vet hvor raske de er med å anmelde barnevernsofre til politiet, og politiet er barnevernernes venner, ikke våre. Politiet stiller villig opp på husransakelser når de hysteriske barnevernerne føler seg "bekymret", og det er jo en kronisk tilstand for disse nevrotikerne.

Vi bør ikke synke ned på samme lave nivå som amøbene i barnevernet. Vi er ikke som dem. Det er en vesensforskjell på dem og oss. Det er ikke vi som har forsøkt å stjele andres barn - det er barnevernerne. Det er ikke vi som har løyet og manipulert i såkalte "rapporter" utelukkende for å berike oss selv. I det lange løp har vi mer å tjene på å fremstå som ærlige og hederlige mennesker med evne til å be om unnskyldning og tilgi, som Mona skriver. Da vokser vi som mennesker og motbeviser alt vrøvlet som barnevernerne har skrevet om oss.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Vær sint med god samvittighet.
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 11:49 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg har boken VÆR SINT MED GOD SAMVITTIGHET, av Theodore Isaac Rubin. Og denne boken har jeg hatt siden den ble utgitt på norsk (ca. 16 år).

Denne boken har jo selvfølgelig aldri kommet bv-folket for ørene... men, du finner den ihvert fall på biblioteket.

Jeg tillater meg selv og barna mine å bli sinte. Kanskje vi skulle innført en internasjonal "Vær-sint-med-god-samvittighet"-dag. Jeg foreslår den 8. april, for det er bursdagen min.

Jeg forstår utmerket godt FREDRIKSTADSAKEN: Bv-folket har lov til å skrive ned alt mulig dritt på meg, personlig dritt, mens jeg derimot ikke har lov til å ta igjen med samme mynt. Det er frustrerende og til å bli forbanna sint over.

Og psykobableren SVEIN MAGNAR HANSEN skriver det inn i diagnosen: "Informantene vil kunne oppfatte andre mennesker som selvopptatte, uærlige og opportunistiske. Dette foranlediger ofte at informantene ser seg berettiget til å utvise samme atferd selv." Dette vil si, at han kan si følgende til / om meg: Ja, hva var det jeg sa - jeg sa jo det at hun var HEVNLYSTEN!

Altså: Dersom jeg vil forsvare meg selv, så er det kun et utslag av hevnlyst, som inngår i en diagnose. Og videre så blir det sånn som psykiatere sier: PASIENTEN HAR IKKE INNSIKT I SITT EGET SYKDOMSBILDE.

Bv-folk er skinnhellige; de har aldri en dårlig dag, de har det alltid ryddig hjemme hos seg, de klør seg aldri i ræven, de promper ikke, piller seg aldri i nesen, de blir aldri sint, de får ikke barn med ADHD, de er alltid friske, de snyter aldri på skatten, får heller aldri riper i lakken, og så videre.

Du kan aldri klage på dem. For de anser seg selv som perfekte skapninger. Det er veldig frustrerende at vi aldri kan påpeke at disse folkene gjør akkurat de samme feilene som oss.

Men, jeg har lov til å skrive om ting som SVEIN MAGNAR HANSEN har skrevet på meg i embedets medfør. Og utgi det med HANS fulle navn.

Derimot, så har jeg ikke lov til å antyde at han også får bremsespor i underbuksen. Mens han derimot har lov til å antyde hva som helst vedrørende meg. Så lenge som det gavner hans og bv's lommebok.

Men okey, jeg trenger jo ikke å gå rundt å antyde bv-folkenes feil, for de tabbene har de jo sjøl skrevet ned i journalnotatene og i den sakkyndige vurderingen...

Og det er da du virkelig får problemer med å forstå logikken deres, sånn som for eksempel denne som jeg skrev inn tidligere (fra side 7 i den sakkyndige vurderingen):

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=3703#3703

Men før psykologen kommer med sin vurdering av ”hjemmeobservasjonen” har idioten sitert fra et journalnotat, for å ta meg. Kari Alvær, fra barnevernvakten skriver:

Mor viste barnevernvakten rundt i leiligheten for å vise at det ”var bombet” fordi hun ikke klarte noe da hun var så sliten. Leiligheten fløt over av klær i alle rom, og kjøkkenet bar preg av at mor ikke klarte de daglige tingene for å holde leiligheten i orden. Hun sa at hun ikke mestret de mest dagligdagse ting, og det var A som tok mye ansvar hjemme. Han ryddet, kokte poteter, la sammen klær osv.

Dersom A var den ”som tok mye ansvar hjemme” – så skulle det jo logisk sett ha vært sleiket hjemme hos meg… Hvor har du gjort av hodet ditt, Kari?


Kari Alvær har skrevet dette tullet i embedets medfør, og jeg har lov til å offentliggjøre mine egne saksdokumenter.

Og det er slik jeg mener det, også når jeg sier at vi skal "ta de" på sak.

La meg også for ordens skyld legge til psykolog Svein Magnar Hansen sine ord på side 8: "Barnevernvakten vurderte mor til å være i psykisk ubalanse, og pekte på at hun over tid ikke hadde mestret å ivareta de daglige gjøremål i hjemmet."

Jeg får ikke håpe at RBV blir stengt av denne grunn. Men jeg forstår utmerket godt at barnevernet & Co. helst hadde sett at politiet kom på døren og hentet pc'en din igjen, Arild. Svært glad hadde de nok også blitt dersom politiet fikk hjemmel til å hente min maskin.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Fri Nov 10, 2006 4:06 pm, edited 5 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 12:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det dreier seg ikke om hvor mye man har lov til å skrive om barnevernernes dårlige oppførsel.

Det dreier seg om å begrense seg til å skrive om det de gjør og sier som ledd i sin yrkesutøvelse.

Vi kan nok selv fundere på hva slags bakgrunn og privatliv de har, de sosialarbeidere etc som oppfører seg slik i sitt arbeid, men de som begynner å blande dette inn i kampen mot barnevernets virksomhet, vil stille både seg selv og nettstedene åpne for a) privat søksmål fra den hvis privatliv man skriver om, søksmål for sjikane og krenkelse av privatlivets fred, og b) straffeaksjon fra det offentlige, fordi de da vil kunne hevde at man ikke driver samfunnskritikk (som er beskyttet av ytringsfriheten) men privat skittkasting (som ikke er det).

Både a og b har barnevernsofrenes motstandere meget store sjanser til å vinne. Dertil ødelegger det for barnevernsofrenes mulighet til å få sympati og forståelse i befolkningen.

Jeg viser til hele behandlingen av "listesaken", spesielt den siste runden, der sosialetaten gikk til Personopplysningsnemnda med påstand om at det å legge ut navn på sosialarbeidere som de berørte ikke kunne anbefale, var brudd på privatlivets fred. Det som til slutt hindret at det ble total stenging av alle nettsteder og alle uttalelser om hva barnevernet foretar seg, og straffesaker mot Rune Fardal, Rune Nilsson og Mona Lygre, var at det som skrives, nettopp ikke berører privatlivet.

MHS
    

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 6:13 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Er det noen som føler seg "kallet" til å gjennomgå galskapen fra myndighetene og andre mot Rune Fardals sider, slik at de som ikke kjenner saken får vite hvor farlig det er for nettsted å trampe maktpakket på tærne. Vi utøver en farlig balansegang.

I tillegg er det bare noen måneder siden jeg fikk tilbake PCen min, som politiet hadde tatt. De beholdt den i langt over et år.

Vi skal bli flinkere til å trampe maktpakket på tærne. Imidlertid må det gjøres med sikkerheten sånn noenlunde i behold for forumet.

Ellers er det jo fritt fram for de som vil gå fortere fram. De kan lage sider på www.freewebs.com eller blogg på www.wordpress.com eller på blogspott.

Å lage blogg på www.wordpress.com er veldig enkelt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Liste-saken"
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 6:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Det var ikke bare Rune Fardal som ble anmeldt til politiet, men også Mona Lygre og Rune Nilsson (ansvarlig for BarnasRett). Kan det være oppklarende å lese om "liste-saken" her:
http://www.barnasrett.no/Relevante%20Saker/Krevert%20info%20fjernet/barum_kommune_krever_fjernet.htm
Og: http://www.barnasrett.no/Artikler/til_kamp_mot_nettside.htm

Datatilsynet avviser klage på nettsted:
http://www.datatilsynet.no/templates/Page____486.aspx

Personvernnemndas avgjørelse:
http://www.personvernnemnda.no/vedtak/2005_3.htm

Mye mer om saken:
http://www.barnasrett.no/Artikler/kommuner_vurderer_a_ga_til_soksm.htm
Og: http://www.barnasrett.no/Relevante%20Saker/Henges%20ut/barnevernansatte_henges_ut_pa_in.htm

Det var en ganske krevende periode, og vi mottok en rekke mailer med krav og trusler fra folk som var havnet på listene. Flere av våre tidligere støttespillere tok avstand fra oss i den tiden. Vi visste imidlertid at vi var godt innenfor hva som må tillates i ytringfrihetens navn.

"Liste-saken" lærte oss mye om hvor langt vi kan gå i våre ytringer om barnevernsansatte og andre offentlige aktører. Saken er imidlertid ikke vunnet én gang for alle - særlig ikke hvis vi ukritisk tillater uthenging av privatlivet til offentlig ansatte (selv om de skulle ha gjort seg fortjent til det).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Privat og offentlig skittkasting
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 8:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det eneste jeg lurer på er hvorfor det er tillatt for informanter å bedrive privat skittkastning i form av løgnaktige bekymringsmeldinger og for barnevernerne selv å bedrive privat skittkasting i offentlige journaler som aldri blir slettet?

Her er det sannelig forskjell på folk!

En barnevernsvakt kan skrive "mor virker psykisk ustabil" i en offentlig journal, men Fredrikstadsaken kan ikke skrive "barnevernskonsulenten solgte lodder på gata rett etter fødselen" på et offentlig forum.

Noen er likere enn andre.

Hvorfor er offentlig skittkasting tillatt? Når staten voldtar deg og skriver sjikanøst om deg så er det tillatt, men hvis en privat person gjør det samme så er det forbudt.

Hvorfor er staten så priviligert? Staten består av mennesker den også.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]