It is currently Tue Apr 16, 2024 5:07 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Mona på audiens hos psykobabler Svein Magnar Hansen
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 4:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
DET VAR DA HAN SA: DERSOM DU HADDE VÆRT EN HEST, SÅ HADDE DU BLITT SKUTT.

Fordelen ved å være klok er at man kan spille dum. De motsatte er betydelig vanskeligere. Kurt Tucholsky.

Det er en del å lese, men det er både interessant og svært morsom lesning, så gi denne storyen en tjangs! Husk at psykologen fortjener å drite på draget i full offentlighet!!!

Dette ble forfattet i år 2000.

Her følger en oversikt over punktene:

Psykologen lurte meg – derfor lurte jeg ham.
30. Jeg planlegger en liten ”overraskelse” for psykologen.
31. Dersom du hadde vært en hest – så hadde du blitt skutt.
32. Ford Mondeo.
33. 01.12.1950, skytten.
34. Rocke-band.
35. Det er I kirken du skal tro, her skal du vite.
36. Mmpi-2.
37. ICD, Internasjonal Classification of Diseases.
38. Foredrag.


Psykologen lurte meg – derfor lurte jeg ham. Jeg lurer på hvem i firmaet som har vunnet i lotto. –Det er nok Jensen på lageret. –Hvorfor tror du det? –Jo, i dag gikk han opp og snøt seg i gardinet til sjefen, BSV (Barnas Store Vitseleksikon). Det hjelper å ha noen skjulte talenter i bakhånd… og det kommer godt med å være beskrevet som et dårlig blad, dersom du har til hensikt å lure en “klinisk psykolog”. Forresten, du snakker om å ha ”urealistiske høye selvvurderinger”: Det er en skam at en såpass ”rutinert” psykolog ikke var i stand til å gjennomskue en så dårlig skuespiller, som f eks lille, stygge, dumme, Mona Lygre…

30. Jeg planlegger en liten overraskelse for psykologen. På alle områder i livet avhenger ens fremskritt av om man tør å gjøre seg latterlig, G. B. Shaw. Barnevernet lovet at de skulle hjelpe meg sånn at jeg fikk penger, siden jeg hadde mistet overgangsstønaden. I kapittel 28, forteller jeg om de komplikasjonene som oppstod da trygdekontoret mottok min søknad om attføring. Enden på den visen ble at jeg liksom skulle få attføring på grunnlag av mine såkalte ”personlighetsforstyrrelser”, og psykologen skulle skrive en utredning til trygdekontoret om den saken. (Lege Torunn Perstølen blåste hele denne saken for meg, jeg var hos henne for å få en utredning for revmatisme, denne historien er vanvittig.) Den utredningen måtte jeg signere, og derfor hadde jeg fått audiens hos Svein Magnar Hansen den 17. januar 2000, kl. 13.00.

Det var midt i blinken for meg. Fordi at jeg hadde så mange spørsmål som jeg hadde lyst til å få svar på. Jeg hadde planlagt å pynte meg, men så ombestemte jeg meg. Jeg kunne jo ikke virke for ”påfallende”, siden jeg var nødt til å gi ham følelsen av at han kontrollerte situasjonen. Derfor tok jeg den stygge regnfrakken på meg, med den hullete luen tredd godt ned over ørene. Så trasket jeg i vei med hunden på slep. I farten glemte jeg å ta med meg klokken. Derfor spurte jeg en passerende dame om hvor mye klokken var. ”Unnskyld meg, men du skulle vel ikke tilfeldigvis vite hvor mye klokken er i dag?” Hun stoppet og rygget unna. Det var med nød og neppe jeg fikk tiden…

31. Dersom du hadde vært en hest – så hadde du blitt skutt. Det er en utrolig hukommelse enkelte mennesker har; de er i stand til ord for ord å gjenta hva en annen aldri har sagt! Otto Wiess. Svein Magnar Hansen var forsinket som vanlig. Men omsider ble jeg vist inn på teppet. Der satt jeg meg ned på kanten av den velpolerte, svarte skinn-sofaen hans. Jeg beholdt luen og regnfrakken på, mens jeg koblet inn saueblikket. Hunden lå slengt som en skinn-fille på gulvet, mens Svein Magnar fomlet opp den svarte bærbare pc-en som han koblet til en annen dings.

Plutselig spurte han meg: ”Har du det bra?” Og jeg svarte monotont tilbake: ”Ja-da, forholdene tatt i betraktning.” I lommen hadde jeg en huskelapp med alle de spørsmålene som jeg ville ha svar på, og jeg somlet slett ikke med den kostbare tiden hans. ”Det var en veldig fin bil du hadde...” åpnet jeg med å si. Men da murret han, så jeg skyndet meg å tilføye, ”vel, jeg har jo ikke så mye greie på biler, men den bilen din var veldig fin altså.” Da trakk han pusten dypt og sa med dårlig skjult stolthet: ”Det er en Ford Mondeo.”

Svein Magnar fomlet videre. Mens jeg begynte å mase om planeter. –Det er et ypperlig tema når du vil overbevise en annen om at du er tilbakestående. For ikke å snakke om denne: ”Hva er stjernetegnet ditt da?” Den dro han litt på: ”Det var mørkt da jeg ble født.” Så jeg forsøkte meg med det neste spørsmålet:
”Hva er hobbyene dine da?”
”-Jeg har ingen hobbyer.”
”Men hva er det du gjør på ellers da?”
Da tødde han endelig opp: ”Jeg spiller trommer i et rocke-band.”

Omsider satt han seg ned på en stol foran meg. Da reiste hunden seg opp for å tvangskose med ham. Han viftet henne vekk, så jeg bad henne om å legge seg igjen.
”Har du hund?”, spurte jeg.
”Nei, vi har så mange allergier i vår familie.”
Nå var jo ikke det et godt nok svar for meg, så jeg var kjapt ute med det neste spørsmålet, ”men har dere aldri hatt noen dyr dere da?”
”Nei, betakke meg til for båter og hunder”, svarte han og siterte en kjent person, ”- de trenger altfor mye stell”.

Psykologen fomlet videre med pc-en sin, og jeg skrøt uhemmet over den hendige dingsen hans. Han sa at han hadde alle tingene sine inne på den. Og det var da han kom innpå at han hadde DISPOSISJONEN liggende klar i maskinen.

Så skrev jeg under på den erklæringen som psykologen trengte for å sende trygdekontoret en uttalelse om meg. Og som tidligere nevnt, så hadde jeg allerede snakket med Thorvald Odland i norsk psykologi forening. Det var han som gjorde meg oppmerksom på at mmpi-2 testen var underveis. Nå fortalte jeg Svein Magnar som sant var at jeg hadde snakket med den organisasjonen for å forhøre meg om mmpi-testen tok hensyn til forskjellene på menn og kvinner. Og så beklaget jeg meg over at den samtalen (med Odland) ikke hadde vært noen suksess for meg. Det virket. Tydelig ”irritert” utbrøt Svein Magnar at det ergret ham at universitetet brukte så lang tid på å normere den nye mmpi-testen. Men han gledet seg til den kom ut på markedet, for da skulle den kunne diagnostisere enda flere sinnslidelser!

Jeg takket for meg og reiste meg opp. Og mens jeg spilte tydelig fortvilet, jamret jeg meg over den håpløse situasjonen min: ”Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, for det er jo ingen her på jorden som vil ha meg, siden jeg har fått en sånn elendig diagnose. Jeg har jo ingenting igjen her på jorden å gjøre.” Psykologen satt fremdeles i den svarte stolen sin, og i dette øyeblikket lente han seg nonchalant bakover mens han strakte armene rundt nakken og sa arrogant: ”-Ja, dersom du hadde vært en hest – så hadde du blitt skutt.”

Jeg ble like overrasket som du, men jeg beholdt masken da jeg svarte ham, ”ja, det har du kanskje rett i”. Og så spurte jeg ham om hvordan jeg kunne finne mer ut av den sykdommen som jeg hadde. ”Det må jo være noe jeg kan gjøre”, sa jeg. Da skrev han ned ICD på en lapp til meg, og den har jeg fremdeles.

32. Ford Mondeo. Jeg ser du har et bildekk hengende over døra? –Tidene forandrer seg. Jeg fikk ikke tak i en hestesko, BSV. Og det første jeg gjorde da jeg kom hjem, det var å skrive ned alt det som jeg husket etter ”samtalen” med psykologen.

Og så ringte jeg til en Ford-forhandler for å forhøre meg om hvor stor risikoen Mona Lygre var verdt. Var det virkelig så veldig viktig? Ja, Ford Mondeo er en riktig representabel bil – vær ikke i tvil om det. De begynner på 212.900,- kr. og går opp til en halv million (2000). Med andre ord, så er det en skikkelig ”overvektig” slede.

33. 01.12.1950, Skytten. En mann søkte jobb som nattevakt og var inne til intervju. –Tror du at du passe til å være nattevakt? Spurte direktøren. –Å ja da, svarte mannen, - jeg våkner ved den minste lyd! BSV. Det er derfor vi går mann av huse når ligningen legges ut… -Og Svein Magnar Hansen hadde selvfølgelig helt rett da han sa at det var mørkt da han ble født. Men fortvil ikke, for det er lys for enden av den tunnelen også!

34. Rocke-band. Kan de si meg hvordan jeg kommer til Konserthuset? –Ved å øve, øve, øve, BSV. Han har helt sikker noen kule kompiser! Men visste du det at patologiserings-kollegaene hans sier at folk som liker rocke-musikk lider av maniske depresjoner? (Rocke-bandet heter for øvrig ”The Broylers”.)

35. Det er i kirken du skal tro, her skal du vite. Her jobber vi for penger, ønsker du lojalitet – kjøp deg en hund, Post-it. ”Har du hund?” ”-Nei vi har så mange allergier i familien vår.” Vel, jeg sa jo det at Svein Magnar ikke hadde greie på hunder. Siden jeg ikke er en ”spesialist” på noen områder, så har jeg lov til å gå rundt og tro nett det som passer meg. Helt til det motsatte er bevist.

Som ”sakkyndig spesialist i klinisk psykologi” forventer både jeg og samfunnet at den sakkyndige psykologen vet hva han snakker om. Det er ikke holdbart at en ”klinisk spesialist” skal nøye seg med noe mindre enn eksakt viden. Og derfor kan vi ikke akseptere at en ”ekspert” som har fått utlevert et offentlig ”mandat” avfeier brukerne med tøvete ”vurderinger” som f eks den innbilte ”observasjonen”: ”Mitt inntrykk var for øvrig at hunden nødvendigvis ikke ventet til M var ferdig med å spise, før den fikk forsyne seg.” Du må versågod gå rundt og tro det så mye du bare orker og vil – men hold det for Guds skyld for deg selv!

(Fra ”hjemmeobservasjonen”: M, gutt 9 mnd., fikk oppskjærte skiver på bordet på ”lær-å-gå-stolen”, og hunden jaktet riktignok på bitene som falt på gulvet. Men hunden turde aldri gå bort til stolen med de livsfarlige skinnene, for hunder er som kjent livredde for beina sine! Og barn flyr som kjent rundt etter alt som rører på seg. Dersom psykologen hadde hatt litt kjennskap til hunder, så kan deg jo godt hende at han hadde droppet akkurat den der tåpelige setningen…)

Pussig nok, så klarte altså denne psykologen ”liksom å se det for seg” at hunden min stjeler mat ifra barnet mitt – og så liker han ikke hunder engang? Og så forsøker han altså å få deg til å tro at han er en så god hunde-kjenner? Mens han motsatt – som den gode menneskekjenneren han ”liksom” påberoper seg å være – ikke merket noe ”påfallende” i min bedrageriske oppførsel da jeg var på audiens?

Vel, jeg kunne ikke dumme meg helt ut da jeg var hos ham, men på den annen side så kunne jeg jo ikke stå der og lesse av meg mine skumle hensikter. Ved å ”overraske” ham med mine ”uskyldige” spørsmål – så kunne jeg loppe ham for akkurat de opplysningene og de bevisene jeg trengte for å ”felle” ham. Pa akkurat samme måte som han gjorde det med meg – da jeg så ”overraskende” fikk beskjed om å strippe for ham og mmpi-testen. Og det er jo en velkjent sak, at det er mens du slapper av og er deg selv, at sjansen for at du viser ”ditt sanne jeg” er størst?

36. Mmpi-2. Irritert mann til kona som legger seg oppi kjøringen. –Er det du eller jeg som kjører? –Å herregud, vet du ikke det engang nå, BSV. Snart får psykologene den etterlengtede mmpi-2 testen sin, og da trenger de jo ikke å forstå noen som helst. Eller ”noe” som helst. Da kan de bare sitte der på ræven og tjene enda mer penger mens klienten og pc-en gjør jobben deres. De trenger ikke kaste vekk mer tid på å forsøke å forstå seg på idioter heller. Hvorfor tror du at psykologene er så interessert i å stille diagnoser? Og for ikke å snakke om; å komponere dem – etter følelser som de selv ikke har hatt og heller ikke kan forstå? Jo, fordi at, dersom psykologene hadde vært så fantastisk flinke til å forstå folk, så hadde de gjort det! Og dermed så hadde de ikke trengt å ”finne opp” nye diagnoser. Alle de forskjellige diagnosene som de setter opp for folk, med tanke på at vi snart blir 7 milliarder mennesker, viser bare til deres egen utilstrekkelighet når det gjelder å sette seg inn i andre folks tanker og følelser. –Nettopp fordi at deres eget følelsesliv er forkrøplet. Og ordet empati, er det aller største fremmedordet i de psykologiske lærebøkene.

Vi velger yrke etter de områdene som vi har behov for å kontrollere. Grovt regnet blir det sånn sett at bankfolk lider av stormannsgalskap, kokker lider av spiseforstyrrelser, mens en økonom lider av kronisk behov for å ha økonomisk kontroll. En psykolog er en person som lider av personlige problemer. Og dersom han / hun i tillegg er ”avhengig” av å diagnostisere andre folk, så kaller jeg den lidelsen for ”tvangsmessig-diagnostiserings-nevrose”. Å sette folk i bås som bonden gjør med sine kyr, er psykologenes målsetning: ”Hun er ditten og han er datten.” –Hvor stor er psykologenes menneskekunnskaper da – når rullebords-maskiner og dingser kalkulerer ut ”forstanden” for dem?

Hvis du tror at det er de store multi-nasjonale selskapene som har verdensherredømmet, så tar du grundig feil. For de nye verdensherskerne heter: Psykologene. Og de er i ferd med å erobre verden med sitt ”reliable testmateriale”. Psykologene sin målsetning er å diagnostisere hele verdens befolkning og renske ut de individene som ikke holder mål i henhold til deres upåklagelig ”testmateriale”. Men det store spørsmålet er om vi vil ha den ”hjelpen” som psykologene tilbyr oss? Og er vi virkelig så mentalt syke som de forsøker å innbille oss?

37. ICD. Lille Lars har vært på biltur med far, og mor spør hvordan turen gikk. –I dag kjørte vi forbi seks apekatter, fjorten halvidioter og åtte pappskaller, BSV. I Psykologisk Leksikon heter det: “Internasjonal Classification of Diseases, injuries and causes of death. Klassifikasjon av sykdommer utviklet og oppdatert av WHO. ICD-10 er den sykdomsklassifikasjonen som ble antatt I 1991, og som ble tatt I bruk I klinisk praksis fra 1993. Den utgjør den offisielle normen for klassifikasjon av sykdommer i Norge. (Se også DSM.)” Når jeg snakker med ”de andre personlighetene” mine, så sier jeg: ”Bare ikke la deg skremme av størrelsen – en 7 cm lang sprekk var nok til å senke Aleksander Kielland.” (Det var jo veldig triste greier.) Og det er jo lov til forsøke seg, selv om giganten heter ICD? (Eller ”barnevernet” for den saks skyld!)

38. Foredrag. I dag ar det en hest som glefset etter meg da jeg gikk på gaten. –Kanskje den trodde du hadde for i frakken? BSV. Psykologen fortalte også at han reiste rundt og holdt foredrag. Han sa at han kunne alt om kommunikasjon og psykisk utviklingshemning. –Tja, jeg vet ikke riktig jeg, det rimer liksom ikke… -Det var vel kanskje akkurat der han burde holdt seg, for der kan han jo ikke gjøre mer skade. Men ved nærmere ettertanke, så skjønner jeg at det ikke er så bra likevel, for han kan jo bidra til å gjøre skaden enda større!

(Og ja, vi vet jo det at Svein Magnar Hansen er direktør for Tipo både her og der, se innlegg på ”psykologi” her, Humane drapsmaskiner. -Og at han trives med autistiske barn… Og ja, vi etterlyste ham på BarnasRett.no og fikk to klager på ham fra Sverige.)

FØRST NÅR MAN FORSØKER Å BEVISE ANDRES DUMHET, BLIR MAN KLAR OVER SIN EGEN. Christine Schneider.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 10:52 pm 
Offline
User avatar

Joined: Wed Oct 11, 2006 8:29 pm
Posts: 45
Location: I kriker og kroker
--------------------

_________________
DU MÅ IKKE SITTE TRYGT I DITT HJEM OG SI:DET ER SØRGELIG, STAKKARS DEM! DU MÅ IKKE TÅLE SÅ INDERLIG VEL DEN URETT SOM IKKE RAMMER DEG SELV! JEG ROPER MED SISTE PUST AV MIN STEMME:DU HAR IKKE LOV TIL OG GÅ DER OG GLEMME!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]