It is currently Wed Apr 24, 2024 12:55 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: HUMANE DRAPSMASKINER
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 5:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
:twisted: HUMANE DRAPSMASKINER, fortsettelsen på BORN TO KILL :twisted:

Psykolog Svein Magnar Hansen og hans kolleger påtar seg sakkyndig oppdrag for barnevernet, samtidig som de opererer som sakkyndige meddommere i fylkesnemnda. I tillegg er han med i styre og stell av fosterhjemsringer og bofellesskap for barnevernet.

PÅ DENNE LINKEN ER DET FRITT INNSYN TIL DE 10 FØRSTE HELDIGE LESERNE:

http://www.tiltaksgruppen.no/

Tiltaksgruppen består av følgene hovedfigurer, kopi av deres egen nettside:

Styreformann, Gunnar Stake-Larsen, Advokat H., Advokatfirmaet Kvale & Co
Stifter og Daglig leder, Kjell Arne Gjeitrem, Barnevernpedagog
Familiehjemsrepresentant, Svein H. Methi, Statslos
Ansatterepresentant, Leif Sigurd Helle, Vernepleier
Stifter, Runar Tveten, Barnevernpedagog
Stifter, Steinar Aas, Sammfunnsviter
Ekstern Fagrepresentant, Svein Magnar Hansen, Spes. Klinisk Psykologi, Adm. direktør Tipo


Tidligere stod Svein Magnar Hansen oppført som styremedlem her, men etter at linken vår ble oppdaget, har han skiftet stilling fra "styremedlem" til ”ekstern fagrepresentant”. Men, da jeg søkte i Brønnøysundregistrene, så stod han der fremdeles, fra starten av, oppført som ”styremedlem”. Og dette er hva disse guttene driver med, kopi av samme side:

Stiftelsen Tiltaksgruppen ble opprettet den 10.09.93. Fra 1. januar 2002 ble driftsdelen overført til Tiltaksgruppen AS, som er et medarbeidereid aksjeselskap. Stiftelsen Tiltaksgruppen ble samtidig gjort om til Legatet Barnevernsutvikling og skal drive med utvikling av tiltak, opplæring av personer som arbeider innenfor feltet, samt forsking i forhold til målgruppen ungdom med atferdsvansker.

Hovedkontoret ligger i Bergen, nærmere bestemt i Åsane bydel. Grunnen til at vi i 1993 opprettet Stiftelsen Tiltaksgruppen var at vi ønsket et supplement til det offentlige barnevern. Flere av oss har solid fagutdanning og årelang praksis fra arbeid med ungdommer nettopp fra det offentlige barnevern, både i første- og andre linjetjenesten. Gjennom våre erfaringer fra det offentlige så vi at det var mange gode ideèr for å møte ungdommene på en bedre måte. Ofte lot disse seg ikke realisere fordi beslutningsapparatet var altfor tregt.

Tiltaksgruppens medarbeidere har solid faglig kompetanse og årelang praksis fra arbeid med ungdommer fra det offentlige barnevern, både i første- og andre linjetjenesten. Vi skreddersyr tiltak for ungdommer som er utsatt for omsorgssvikt, har adferdsvansker og/ eller rusproblemer. Tiltaksgruppen har gjennom kunnskap og erfaring skapt rammer som gir mulighet til å prøve ut gode modeller for å møte ungdommene der de er i sin utvikling. For mer informasjon se vår Virksomhetsbeskrivelse.

Tjenester: FAMILIEHJEM, TOBASHJEM, BOFELLESSKAP, Hybeltrening, ETTERVERN KOM. TJENESTER, INNTAK OG PRISER. Vi tilbyr høy faglig kompetanse i en tiltakskjede med 35 familiehjem, tre bofellesskap og Mobilteam.

Denne linken vil ganske snart bli byttet ut mot denne, av vedkommende som ikke ønsker at deres interesser skal bli offentlig kjent. Første gang vi la ut denne liken på

http://www.likestilling.com/

knep de linken av, nå ser den slik ut:

http://www.tiltaksgruppen.no/Styre.htm

Psykolog Svein Magnar Hansen jobber og har sitt kontor her:

http://www.psykologiskraadgivning.no/index.htm

Og slik ser skrytesiden deres ut:

Institutt for Psykologisk rådgivning er et psykologfellesskap i Bergen med lang erfaring innenfor en rekke psykologiske fagområder. Siden etableringen i 1984 er instituttet i dag blitt et av de større psykologforetak i Bergen. Vi har seks psykologer tilknyttet på full tid, og åtte med deltidstilknytning.

Vi tilbyr psykologisk behandling, rådgivning og veiledning. I tillegg gjennomfører våre medarbeidere sakkyndige vurderinger, bistår ved organisasjonsutvikling og driver kurs- og forskningsvirksomhet. » Behandling » Rådgivning» Veiledning» Sakkyndig arbeid» Organisasjonsutvikling » Kurs.

Sakkyndig arbeid: Sakkyndig arbeid for rettsvesenet og barneverntjenesten utgjør en stor andel av den virksomheten som foregår ved instituttet. Instituttet arbeider etter en modell hvor vi ønsker å ta hensyn til at dette er en belastende prosess for de som undersøkes og hvor vi legger spesiell vekt på at partene skal ha tilgang til vårt vurderingsgrunnlag. Dette innebærer at rapportene ikke bare inneholder vurderinger, men også de fakta vurderingen er basert på. På den måten ønsker vi å gjøre rapportene tilgjengelige for en kritisk gjennomgang fra både lek- og fagpersoner. I tillegg har de fleste av våre medarbeidere erfaring som fagkyndige meddommere for tingrett og lagmannsrett.

Medarbeidere: Thomas Nordhagen (daglig leder), Vanja Hjelmseth, Svein Magnar Hansen, Claus Harald Jebsen, Arnstein Mykletun, Roar Solholm, Anne Hilde Andersen, Atle Hugo Mjell, Jon Nygaard Flølo, Håkon Fløisand, Ole Morten Eyra, Simon Nygaard Øverland, Eva Glenjen, Ingrid Hyldmo, Cecilie Aasen.

Psykolog Atle Hugo Mjell har avtale med

http://www.helse-vest.no/sw15136.asp

og det vil si at han sitter som sakkyndig meddommer i fylkesnemda. Tidligere jobbet også psykolog Veronica Øvrevik her, samtidig som hun hadde fast plass i fylkesnemda.

Så, her har du altså konkelimonke-butikken til psykolog Svein Magnar Hansen. Han jobber som sakkyndig utreder for barnevernet, samtidig som han sitter som styremedlem i et foretakende som tvangsplasserer barn i fosterhjem og på institusjoner, samtidig som kollegaene hans sitter som sakkyndig medlemmer i fylkesnemnda. Spør du meg, så sliter han med et spørsmål om habilitet.

BT var så vidt innom denne ”problematikken”, se denne artikkelen ”Kritiserer psykologers dobbeltroller”:

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article299591.ece

Helsetilsynet frikjente ham da vi (7 stykker) klagde på ham. Ikke så rart det, når kollegaene hans også påtar seg oppdrag for helsetilsynet. En av kollegaene hans jobber også på familie-rådgivningskontoret i Fana.

Og det var denne historien, som jeg nå har fortalt deg, som fikk en høyerestående embedsmann til å utbryte: ”Det er en alvorlig påstand du kommer med nå, Mona.”

Det er ingen forskjell på Bergen, Oslo eller Bodø. Alle disse folkene er nære kollegaer med hverandre. De er naboer også, og går på grill-pary til hverandre. Og ingen av dem vil nedvurdere en annen kollega sitt arbeid. De sitter jo på samme grein.

Disse berikelseslystne, ”mine” aktverdige banditter; barnevernpedagoger, psykologer, advokater, dommere, fosterforeldre, politi-folk, og you name it, - rotter seg altså sammen for å suge mest mulig penger og makt ut av systemet. Med stort hell. -Og de bryr seg overhode ikke hvordan det går med foreldrene og alle barna som de kverker. Vel, barna tror jo disse ekspertene at de kan fikse på i fosterhjem og i institusjoner - men det er bare kattunger og hundevalper som til nøden overlever ved å bli omplassert i nye familier.

Bandittene går ikke av veien for et lik i ny og ne, derav Born To Kill. Det er et medfødt avvikende Killer-gen. ”Lite tilgjengelig for psykoterapi.” Oppkalt etter "forsker" sosionom og dr.philos Kari Killen. Psykolog Svein Magnar Hansen har det også, han er medskyldig i tapet av et menneskeliv, som jeg hittil vet om, og det kan jeg dokumentere. Men min ”påstand” er likevel ikke i nærheten av hans drepende ord mot meg. Og det var jo det som var meningen. Hans ”vurderinger” er så giftige at han kunne fått en elefant til å gå og henge seg i et tre. Og på grunn av psykolog Veronica Øvreviks sadistiske ”vurderinger og anbefalinger”, har jeg måtte slenge alt jeg har i hendene og løpt av gårde på fjellet for å redde liv. Denne personen endte på lukket avdeling på Sandviken psykiatriske sykehus. Og Gudene må vite hvor barnevernet har gjort av babyen…

Killer-gen-slekten har forårsaket mange tragiske og unødvendige dødsfall og her er ett av dem:

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=1014

Men, hva med tittelen ”humane drapsmaskiner” da? Jo, det skal jeg fortelle deg om: I en liten by i Tyskland, er der et museum som har verdens største samling av tortur-redskaper fra middelalderen. Og som du sikkert vet, ble disse redskapene brukt av makteliten for å tvinge frem tilståelser av utvalgte ofre. Svært mange mennesker døde på grunn av de skadene de ble påført. Og disse groteske utpressings-metodene ble benyttet for ikke mindre enn 400 år siden. Men du må ikke gå rundt og tro at vi har kommet et hakk lenger når det gjelder utpressing. For selv om de tekniske metodene har forandret seg, så er stilen akkurat den samme som før.

Fra mmpi-testens lærebok heter det for øvrig: ”Mmpi kan gi oss kunnskap om pasienten man ellers ikke får.” Fra Kari Killen sin lærebok til barnevernpedagogutdannelsen står det nesten ordrett gjengitt her: ”Vi er nødt til å frustrere foreldrene for å sjekke ut frustrasjonstoleransen deres.” I realiteten er det det samme som å ta kvelertak på en hjertepasient for å sjekke ut hvor mye han tåler.

I vår moderne vestlige siviliserte norden er det ikke annerledes enn i andre avkroker av verden, som vi høylydt kritiserer. Vi er bare litt mer ”humane” når vi avliver alle de innbilte monstrene som vi selv skaper. Fornøy no?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 6:32 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Var ikke dette en god blanding av oppsøkende kritisk journalistikk og verbale ballegrep? Personlig synes jeg man både skal vri og klemme! Det er tross alt selvforsvar vi driver med.

Er det noen som tror artikkelen kan skade r-b-v.net, så si i fra. Forfatter er åpen for bedringer.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 6:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
"Institutt for psykologisk rådgivning" i Bergen er blant en del ofre kjent som "Institutt for psykologisk krigføring mot klienter", har jeg hørt.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 7:59 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Ja det her viser jo att kompetansen til dem som jobber med barnefjernssaker i mere eller enda mere er inhabile. Noe dem nekter for Jeg var i kontakt med Jannicke Willoch en psykolog som har samme adr som Espen Wallsta og kontorfelleskap men sier hun ikke har pratet med Wallstad 8) 8) men det trur jeg ikke noe på. Jeg skal møte henner på mandag Og jeg skal ha med opptager. Å hele samtalen skal bli tatt opp. Men det fine er att hun har sagt hun vil kvalitetsikre utredningen hmmmm hvordan gjør hun det det kan bli artig å se :twisted: :twisted:

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]