It is currently Thu Mar 28, 2024 11:39 pm



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Advarer mot stress blant barn
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 4:07 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Advarer mot stress blant barn

:arrow: Kilde

Quote:
Barneklinikken på Rikshospitalet opplever at flere barn må behandles for dette. Professor og barnepsykiater Trond Diseth mener skole og barnehage ikke tar barnets behov tilstrekkelig alvorlig.


_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 4:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Alt det barn mer eller mindre blir tvunget til å være med på, så er det vel klart de må bli stressa. Skole hele dagen, så sfo. Så alt de ellers er med på av ting og tang - et hav av lekser. Helga er det stevner og Gud vet hva. Hjelpe meg! Klart di stakkars små må bli stressa.

Barnehagemas om morgenen når barna helst elsker nyte roen i tidlige morgentimer, og kose på fanget til mor eller far - så er det bare "skynd deg, du skal i barnehagen." Tidspress må det bli på hvor lang tid de får på å spise frokost. Mange barnehager har frokost i barnehagen . Så ikke engang får det spises før de dras opp av dyna, putta i en bil, og kjørt avsted.

Stress? Ja, gjett. Dette er ikke barn skapt for. Mange barnehagetanter må holde gråtende barn i lange stunder for å trøste dem om morgenen når de kommer. Det kan gjenta seg gang etter gang. Barn vil helst være heime hos mamma og pappa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 9:56 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Quote:
Professor og barnepsykiater Trond Diseth mener skole og barnehage ikke tar barnets behov tilstrekkelig alvorlig.


Jeg liker virkelig det at han retter kritikken inn på riktige instanser, å ikke lemper problemet over på "udugelige foreldre". :D

Er så enig med deg Turid. 8)

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 10:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Særlig små barn gråter sårt når mor eller far forlater dem i barnehagen. Nesten utrøstelig er noen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 10:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Min sønn gråt ikke så mye sa dem. Bare ca 5 min etter jeg var gått. Men jeg reagerer på det som står i papirene om ham. Han var stadig på tur rundt i di andre avdelingene i barnehagen. Sikkert på leting etter mamma. Å han var alltid lettet og glad når jeg kom for å hente ham.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 16, 2008 11:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Synd de må gråte fem min. I savn etter mamma. Nei alle gråter ikke sitt savn ut. Det er vel like forskjellig på barn som voksne. De som gråter får kanskje ut mere av lengselen enn de som stenger den inni seg. Har aldri hatt våre barn i barnehage.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]