It is currently Thu Mar 28, 2024 11:27 pm



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hver fjerde elev føler seg mobbet
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 12:37 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

24% av elevene i skolen føler seg mobbet


Kilde

Quote:
Antallet elever som opplever mobbing i skolen går opp, viser tallene fra den nasjonale elevundersøkelsen.


20% økning i den grove mobbingen

Det er en dramatisk økning. La ikke de små tallene under lure deg.
Quote:
Andelen elever som blir alvorlig eller hyppig mobbet har også økt, fra 4,5 prosent i 2005 til 5,4 prosent i 2008.


Det vil si at 1-2 i store klasser.

Det er altså farlig å sende barna til skolen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Sun Nov 09, 2008 12:44 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 12:43 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja, ikke få mennesker har fått ødlagt mye av sitt liv der. All mobbing både fra medelever, og noen blir og mobbet av lærere. Uforstand hos lærer er å et problem mange barn sliter med. Partiskhet hos lærere hvor lærere favoriserer enkelte elever. Gjerne for at di er god i klassen eller for at foreldrene er godt anerkjente mennesker i samfunnet.

I alle fall er det skadelig å sende barna til skolen. Det skal være sikkert og visst.Og er det rart det blir mye mere mobbing barn er jo totalt ødlagt i dag.Skolen er stappfull av fosterbarn,Og barn av fraskilte foreldre.et total kaos av ødlagte barn.Barn som er revet vekk brutalt fra sine foreldre av et grusomt barnevern.

Skillsmissebarn ,barn blir flaksene mellom mor og far til stadig.Og forholde seg til fars\ mors tredje dame \mann stakkars barn.

Barn som lengter hjem til sin biologiske foreldre som barnevernet har stjelt.
Mobbing øker i takt med at barnevernet tar flere barn.Og ved at foreldre skiller seg slik at di mer eller mindre mister sin ene forelder.Barnevernskada og kulturskada barn betyr mer mobbing.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 2:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Turid Holta wrote:
Ja, ikke få mennesker har fått ødlagt mye av sitt liv der. All mobbing både fra medelever, og noen blir og mobbet av lærere. Uforstand hos lærer er å et problem mange barn sliter med. Partiskhet hos lærere hvor lærere favoriserer enkelte elever. Gjerne for at di er god i klassen eller for at foreldrene er godt anerkjente mennesker i samfunnet.

I alle fall er det skadelig å sende barna til skolen. Det skal være sikkert og visst.Og er det rart det blir mye mere mobbing barn er jo totalt ødlagt i dag.Skolen er stappfull av fosterbarn,Og barn av fraskilte foreldre.et total kaos av ødlagte barn.Barn som er revet vekk brutalt fra sine foreldre av et grusomt barnevern.

Skillsmissebarn ,barn blir flaksene mellom mor og far til stadig.Og forholde seg til fars\ mors tredje dame \mann stakkars barn.

Barn som lengter hjem til sin biologiske foreldre som barnevernet har stjelt.
Mobbing øker i takt med at barnevernet tar flere barn.Og ved at foreldre skiller seg slik at di mer eller mindre mister sin ene forelder.Barnevernskada og kulturskada barn betyr mer mobbing.


Du bør passe på uttalelsene dine. Å kalle barn skadede , kulturskada og ødelagte barn( av fraskilte foreldre, fosterbarn)... Det ble plutselig veldig mange mennesker det er snakk om her.
Fosterbarn kan dessverre ikke velge selv- når de er tatt. Heller ikke før. Barn i Norge er som kjent rettsløse.De skal vel ikke diskrimineres for valg de selv ikke råder over??

Barnevernet liker sånne uttalelser somdu kommer med. Det gir dem gjerne belegg for å håndheve lovene.Og forfølgelsen av disse gruppene er komplett. Og har vært det lenge. Og vil forbli det ved slike holdninger...

Skole ER farlig! På mer enn èn måte. Som ABR sa i en annen tråd: Skolenes løsning når de selv ikke ønsker mobbingen til livs- eller ikke 'klarer' å ordne opp, er nemlig bekymringsmeldinger til barnevern.

Helt omvendt: Det er lærernes og deres rektorer nye MÅTE Å MOBBE BARN OG DERES FORELDRE PÅ! Intet mer ,intet mindre....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 3:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Verken fosterbarn eller barn av fraskilte får bestemme selv. Det er di voksne som velger det. Og gjør dette mot barna. Og det øker med mobbing i skoler, og det er trist at så mange barn blir skadet av at barnevernet ødlegger deres liv.

Og det er og trist at foreldre skiller seg og skader barna sine på den måten. Det er dessværre mange barn som skades av denne kulturen vi har. Samt et sykt barnevern. Derfor fokuserte tråden på all mobbing som har økt i takt med flere skilte foreldre og flere barn tas av barnevernet. Det er tragisk, stakkars barn. Og det er klart farlig å sende barn i skolen hvor der er så mye mobbing.

Barnevernet gjør bare ondt værre ved å gripe inn hos barn av fraskilte. Barna har lidt nok, om ikke di skal fillerive dem totalt. Barn tilhører sin mor og far, og ønsker å ha dem begge rundt seg, i harmoni og fred.

Noe barnevern har ingenting der å gjøre. For di er neimen ikke noe barnevern, di bare skader barn. Og forstår ikke at barna vil og trenger ha sine foreldre til omsorgspersoner. Når barnevern ikke forstår det, som mennesker har fattet i årtusener, er det så neimen ikke noe barnevern.


Stemoderlig behanling som mange fraskilte barn tvinges til å ha, er som kjent fra langt tilbake i historien som noe fælt. Eller stefar går for det samme. Barn vil ha sin mor og far slik er det bare. Di elsker sine foreldre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 4:16 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Å dømme fraskilte foreldre blir helt feil. Det er ikke så lett som du tror å gå fra den andre part. Gjerne drøyer man lenge å vel, som regel allt for lenge, før man tar det avgjørende skritt å gå.

Er det bedre for et barn å vokse opp i vold i hjemmet, enn å vokse opp med en forelder?

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 4:39 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Jeg har aldri sagt at det var lett å gå fra den andre part. I en skillsmisse mister ofte barn en av sine foreldre mer eller mindre. Adskillelse fra foreldre viser seg å være skadelig. I helt få tilfeller med enormt mye vold etc. må vel en kvinne føle seg tvunget til å skille seg. Men det er ikke hoved årsaken til at mennesker skiller seg. Vi gjør alle mennesker feil. Men det er ikke riktig av et barnevern å gjøre ting mye værre for mennesker og barn. Om en fot er brekt på et barn, treng ikke barnevernet komme å brekke dem begge.

Det er opprivende og fælt for barn når foreldre skiller seg. Plutselig skal hele deres liv totalomveltes, og di skal forholde seg til stadig nye partnere. Barn hater konflikter mellom foreldre. Di elsker å se at mamma og pappa er venner.

Man fordømmer ikke kvinner som rømmer fra en grusom\voldelig mann, men sjelden er det åraken til skillsmisser, i dag, og samlivsbrudd.

- - - - - -

Barnevernet di er jo SÅ gerne. Di finner seg jo bare en grunn, så tar di barna. I barnevernet kan alt skje, og hvem som helst blir utsatt for angrep fra barnevernet.

Det er en stor masse av mennesker som er i faresonen for barnevernet. Fattige, hvem som helst er utsatt for deres herjinger. Barnevernet er i munnen på barna for å se om di er sex misbrukt. Mener en idiot av en tannlege det, så tar di barna.

Gruppen utsatt for barnevern er langt fler enn det du beskriver. I barnefjernet gjelder tolkninger og hva DI måtte mene. Alt er tilfeldig i barnevernet, det såkalte.

Kristne henger barnevernet seg etter, og religioner generelt. Det er mange som er i faresonen for at barnevernet griper inn.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 8:16 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Svane wrote:
Du bør passe på uttalelsene dine. Å kalle barn skadede , kulturskada og ødelagte barn( av fraskilte foreldre, fosterbarn)... Det ble plutselig veldig mange mennesker det er snakk om her.
Fosterbarn kan dessverre ikke velge selv- når de er tatt.


Turid mente ikke å si at ALLE var skadet. Hun mente heller ikke å si at mennesker flest er skyld i sine skader.

Men generelt bør man være litt forsiktig, og veie sine ord, mht kotroversielle spørsmål.

Over 50% skiller seg av gifte (også blant kristne!), noe mer hos samboere. Man bør uttale seg forsiktig så man ikke støter flertallet av de som er forfulgt av barnevernet.

Forskning viser at samlivsbrudd er en av de aller største stressfaktorer. De ideologiske retninger som har "normalisert" samlivsbrudd, er faktisk de samme som er mest pådrivere for normalisering av adskillelse barn og foreldre.

Men det sier seg selv at man kan ikke bo sammen med hvor galne og simple mennesker som helst. Der det ikke handler om galskap og simpel oppførsel, kan man jobbe for å bevare kjærligheten. DET handlet bryllupstalen om, som jeg holdt for eldste datter. Men man MÅ ikke. Ingen har rett til å tvinge andre. (Men det har jo ingen her påstått, men man kan ubevisst oppfatte det slik, da mange såkalte kristne har en idiotisk stor tro på å tvinge andre etter sine moralske ideer.)

Men her på forumet må vi forsøke å holde oss til det som har med det såkalte barnevernet å gjøre. Det er DET som er TEMA på RVB. Ikke skilsmisse og samlivsbrudd, selv om det ikke kan unngås å nevnes da TEMA noen ganger vil relatere til dette. Bl.a fordi "vernet" angriper skilte og fordi de forsøker å fremprovosere samlivsbrudd.

I denne tråden var imidlertid TEMA helt klart mobbing i skolen, og faren med å sende barn dit. Det går frem av første posting. Det er trådstarter som bestemmer tema innenfor de rammer som gjelder på RBV.

Svane wrote:
Barnevernet liker sånne uttalelser som du kommer med.


Barnevernet har ingen legende virkning, og burde derfor holde seg unna skadde mennesker som ikke-skadde. Barnevernet må nedlegges.

Svane wrote:
Det er lærernes og deres rektorer nye MÅTE Å MOBBE BARN OG DERES FORELDRE PÅ! Intet mer ,intet mindre....


Barnevernet er et mobberedskap for lærere og rektorer, ja!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Forskning.no/NTB: "Meir mobbing i skulen"
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 12:46 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Over 10 000 fleire blir mobba i skulen enn for fire år sidan, viser ei ny undersøking. Éi av årsakene skal vere at mobbing får mindre merksemd enn før.



Tro hvor mange som føler seg mobbet av bv?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Forskning.no/NTB: "Meir mobbing i skulen"
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 8:04 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Arild Holta wrote:
Tro hvor mange som føler seg mobbet av bv?


Der er tallene desto høyere. Husk det dreier seg om barna, foreldrene, besteforeldrene, tanter og onkler. Så svaret blir vel flere hundre prosent.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 9:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Garantert kjempemange som føler seg mobbet av barnevernet. Langt flere enn di som blir mobbet i skolene skulle en vell kunne tenke seg til.. det er jo en pest å plage og ha barnevernet hengende rundt dørene. DEt er svært sjenerende og plagsomt.. Off mobbing. Har selv vært mobbet av barnevernet, oppgjennom årene alt fra å prøve gjøre troen vår til noe avikende og sykt til mobbing på grunn av døde søstre. Så vet godt barnevernet vet å trakasere og gjøre brutale psykiske overgrep og mobbe.
Samt at det er kjent de gjør ustanselige overgrep i flere familier.


Last edited by Turid Holta on Fri Dec 05, 2008 1:58 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 12:48 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Det er vel heller snakk om regelrett mobbing, og ikke en 'følelse' av å bli mobbet..?

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 1:48 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Mobbing overgrep og trakasering passer bra på det barnevernet holder på med. Nei det er ingen følelse at noen blir mobbet, men et vanlig utrykk man på folkespråket bruker. Men sant det blir ikke helt rett ord for det er jo et faktum. Så man blir mobbet av barnevernet. Og det som værre er.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 11:45 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Svane wrote:
Det er vel heller snakk om regelrett mobbing, og ikke en 'følelse' av å bli mobbet..?


Viktig å skille dette, ja.

En del undersøkelser bygger på individets "følelse av". Da får man helt andre konklusjoner enn om man går ut fra faste målbare kriterier.

Denne formen for manipulering kan brukes for å liksombevise at ekstreme mengder opplever psykisk mishandling, incest og omsorgssvikt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 1:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er totalt unaturlig for mennesker å ha et barnevern hengende ovrer seg.
Å veie å måle nøyaktig vært ord har aldri vært så nøje som nå.
Upresis måte å utale seg på blir brukt i mot en.


Det er mye mobbing i skolen. Lærerne bryr seg herller ikke noe om det. Det er farlig å sende barn til skolen . Lærerne forteller di barn som blir mobbet at di må gå vekk i fra dem. Mobben følger jo etter dem og mobber. Lærerne er komplett idoiot og likegyldig til problemet.

Lærerne og skolen skulle vært stilt for retten for det herverk de påfører barns sjelsliv og helse generelt. Det kan jo hende skjer en gang fordi at de bryr seg ikke. Når de ikke bryr seg er de ansvarlig og de tilater ergo og at mobben mobber.
Ved å ikke ta tak i mobben så tillater skolen mobbing, noe som Norsk lov ikke tilater. Ergo skal skolen straffes. Noen familier viss har noen som ved untak mobber er de plutselig så raske på labben med å reagere. det gjelder jo da serlig familier som er utsatt eks. med barnevernsangrep og forfølgelse. Så noen får faktisk ikke lov å mobbe ,mens andre får lov. Her vurdrer skolen etter skjønn . hvem som er ens mor og far osv betyr mye.

Skolen er en mobbeplass og skolen ødlegger barna. Kos dere ikke for mye over apatien i forhold til mobbing av noens barn . Det kan få uante rettslige konsekvenser i på vente en dag.

Prat prat og atter prat er alt skoler som ungdomskolen i mosjøen klarer å gjøre med mobbesaker. Det hjelper over hodet ingenting . vilke foreldre orker springe der å jabbe til ingen nytte. Er det for at lærerne skal få en følelse av å ha tatt tak i saken?
Det burde bli det beste alternativ med hjemmeundervisning. Og staten kunne jo sørget for lærer hjem til familier og undervist dem hjemme. dette mobbe helvette på skoler har jeg søren meg sett nok av. En skokk med vitt forskjellige barn skal samles i ei klysje
og den fordømte skolen klarer ikke med det.

Skolene trenger hjelp.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]