It is currently Thu Mar 28, 2024 12:35 pm



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: California stopper hjemmeundervisning
PostPosted: Tue Sep 23, 2008 12:46 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

California stopper hjemmeundervisning


En begrunnelse er at barn skal trenes til patriotisme, lojalitet til staten. Altså en type argumentasjon som passer i Nord-Korea, under fascismen eller blandt nasjonalsosialister.

Imidlertid brukes barnevern som begrunnelse; barna skal være et sted hvor deres sikkerhet kan observeres. Denne retorikken biter folk på.

"A primary purpose of the educational system is to train school children in good citizenship, patriotism and loyalty to the state and the nation," Croskey wrote.

California's largest teachers union welcomed the decision as did the Children's Law Center of Los Angeles.

According to the law center's executive director, Leslie Heimov, children should not be educated at home, because they need to be "in a place daily where they would be observed by people who had a duty to ensure their ongoing safety."


Etter at den tidligere bodybuilderen Arnold Schwarzenegger ble guvenør, har Calefornia hengitt seg i kontroll og intolleranse.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: California stopper hjemmeundervisning
PostPosted: Tue Sep 23, 2008 1:40 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Arild Holta wrote:
Etter at den tidligere bodybuilderen Arnold Schwarzenegger ble guvenør, har Calefornia hengitt seg i kontroll og intolleranse.


Arnold er vel opprinnelig en vaskeekte Østeriker- på anaboler !

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: California stopper hjemmeundervisning
PostPosted: Tue Sep 23, 2008 1:56 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
bjørn erik wrote:
Arild Holta wrote:
Etter at den tidligere bodybuilderen Arnold Schwarzenegger ble guvenør, har Calefornia hengitt seg i kontroll og intolleranse.


Arnold er vel opprinnelig en vaskeekte Østeriker- på anaboler !


Østeriker, ja. Han var på topp i den verste dopingtiden for over 25 år siden. Tiden hvor jeg hadde lassevis med med bodybuilder-blader og leste tusenvis av sider med trenings-litteratur. Og trente bittelitt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 23, 2008 7:39 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Barna skal med andre ord tvinges til å gå på for dårlige skoler, slik at barnevernet får grunnlag til å ta flere barn.

For lese og skrivevansker er selvsakt at foreldrene er for dårlige til å følge opp barna sine og ikke at skoleundervisningen er for dårlig *ironi*

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Legg skylden på foreldrene-regelen
PostPosted: Tue Sep 23, 2008 8:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Barna skal med andre ord tvinges til å gå på for dårlige skoler, slik at barnevernet får grunnlag til å ta flere barn.

For lese og skrivevansker er selvsakt at foreldrene er for dårlige til å følge opp barna sine og ikke at skoleundervisningen er for dårlig *ironi*


Nei, det er alltid foreldrene det er noe i veien med. De hellige "pedagogene" kan jo ikke gjøre noe feil. Hvis barna ikke stortrives i institusjon, så må det feile dem noe. Det sier seg jo selv.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 24, 2008 9:44 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Vel - California er episenteret for den pågående økonomiske kollapsen og har knapt klart å vedta et budsjett for neste regnskapsår. De har utsatt lønnsutbetalinger til en stor del av sine ansatte og har tydd til lotteri for å tjene penger.

Spøsrmålet er om de har mulighet til å håndheve dette med en stadig større andel av befolkningen boende i telt.

Men det er klart - tanken bak vil leve videre ( kommer snart til din lokale nasjonalforsamlig?)

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 11, 2008 5:31 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Apropos Californias økonomiske problemer. Bloomberg (internasjonal finansavis) melder i dag at Arnie varsler at det kan bli nødvendig å be finansdepartementet (the Treasury) om lån (tilsvarende det banker får) dersom de ikke finner andre lånegivere (Oljefondet, Kina, Warren Buffet e.a.).

``Without a successful infusion of cash over the next six to eight weeks,'' S&P said, ``the state may be required to defer spending by executive order, schedule a special session of the legislature and/or possibly slow payments to local units, including school districts.''

Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe :wink:

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 11, 2008 10:03 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
  
Hehe, da må det altså bli hjemmeundervisning likevel.
  

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: saueflokken
PostPosted: Sat Oct 11, 2008 10:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Han som sa følgende, hadde helt rett:

Mennesket fødes som originaler og dør som kopier.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 7:42 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
vi har for mange barn til å ha hjemmeundervisning på alle Ellers takk.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 12:41 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Turid Holta wrote:
vi har for mange barn til å ha hjemmeundervisning på alle Ellers takk.


Da får dere stille krav til privat lærer i hjemmet 8)

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: og
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 10:25 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Tue May 22, 2007 9:48 am
Posts: 82
Det står ingenting i loven om at man kan har både HU og offentlig undervisning...

Men man mister unga sine om man velger HU...spesiellt når bv er inne i bildet og den ene av foreldren er på krigsstien mot den som velger HU...

_________________
Munnkurver er kun for å beskytte andre enn barna - Løvetannbarna knekker ikke!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: og
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 10:47 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Lena wrote:
Det står ingenting i loven om at man kan har både HU og offentlig undervisning...

Men man mister unga sine om man velger HU...spesiellt når bv er inne i bildet og den ene av foreldren er på krigsstien mot den som velger HU...


HU er tillatt i Norge. Og gir ikke bv noen sak automatisk. Det er mao. ikke bv's ansvarsområde, men skolens.Meget viktig å huske det.Dessverre sniker bv seg inn der det kan- og selvrfølgelig på lag med skole. Skoler har en lei tendens til å kontakte bv i forbindelse med sine bekymringer. Når de ikke har vilje til å yte- eller når de gjør feil. Blant annet.

Man kan ha ulike typer:

1.I samarbeid med skolen, materiell og bøker dekkes av skole.Man følger de samme planene, gjør de samme leksene,men er hjemme.

2.Uten samarbeid med skole
Da må barnet(a) skrives ut av skolen. Man dekker materiell og sørger for opplæringen selv. Da er det tilsyn 2 ganger årlig som er regelen. Finner skolen at denne formen er uegnet eller ikke gir forventede resultater, kan barnaet vinges til å gå i off. skole.
Vil da tro at et grunngitt vedtak må til.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 3:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Om Lena mente jeg var på krigstien mot hjemme undervisning tar ho feil. Har ymta frem på det flere ganger som en god løsning. Men Arild selv har sagt at vi har for mange barn til det. Så vi er enige, selv om ikke alt kommer i Lena-klok sine hjernekroker. Og det er lovlig med hjemme undervisning. En annen ting er jo om vi tenker på å gjøre det en gang. Vi har jo så mange små og di øvrige vekser til. Og om den nye loven kommer lever man snart i evig frykt for å sende sine barn på skolen. I redsel for at di skal bli kidnappet av barnefjernet.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]