It is currently Thu Mar 28, 2024 12:28 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Som de avvikere vi er...
PostPosted: Sun Jul 29, 2007 5:27 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
I en "gymnasbok" leste jeg at den vestlige kulturen var den eneste kulturen som tok barna fra de voksne for å gjøre dem voksne. Noen ganger trenger vi å stikke fingen i jorden og spør: -Er vi helt normale?

Har media fortalt DEG at forskning viser at det er skadelig å ha barn under 3 år i barnehage? I de andre normale kulturene driver de ikke med slikt.

Quote:
En større amerikansk undersøkelse(NYCHHD-undersøkelsen, 1997) konkluderer med at det er skadelig for et barn under tre år å oppholde seg i barnehagen mer enn ti timer i uken. Det gjør barnet stresset, de blir mer aggressive og ukonsentrerte og mindre sensitive. Mine erfaringer med barn som har vokst opp i barnehaven i forhold til de som har vokst opp hjemme, kan bare understøtte denne undersøkelsen. For en tid tilbake leste jeg en artikkel av en mor; "Er barn bare en hobby". Hun beskriver en hverdag som ikke er å trakte etter. Sitat: "Jeg har to barn som går i barnehage. Vi har det hektisk sammen hver morgen, hvor barna må ut av sengen, opp i klærne og ut av huset, stort sett uten mat. Om ettermiddagen har vi to timer sammen før sengetid. (...) Stressnivået er høyt og toleransegrensen er lav. Tre timer har jeg sammen med dem i høyt tempo, fylt av gjøremål for oss voksne. Dette er samværet jeg kan tilby mine barn. Som mor føler jeg et sterkt behov for å se mer til mine barn. Tre timers samvær pr. dag er en parodi på min rolle som mor." (SAX nr.3, 1999) (Kilde)


Har media fortalt DEG at parallelt med veksten i barnehagedekning og SFO, så har barn blitt stadig mer hyperaktive? Les f.eks Marianne Haslev Skånland sin artikkel: Skaper barnehager harmoniske barn? I de andre normale kulturene slipper de slikt!

Har media fortalt DEG at hjerneforskning snur opp ned på kjønnsrolle-tenkningen til gammelmodige feminister. Jeg fant en herlig artikkel om dette, i varldenidag.se: ”Könsneutral förskola kan skada barnen" (Les hele artikkelen!)

Quote:
Hjärnforskare underkänner genusexperiment i svenska förskolor
Att styra pojkar till flicklekar och tvärtom kan skada barnen, menar Annica Dahlström, hjärnforskare vid Sahlgrenska universitetssjukhuset.
– Skillnaden mellan pojkar och flickor, biologiskt och hjärnmässigt, är mycket större än vi någonsin har kunnat föreställa oss, säger hon.

(...)

- Att då tvinga ena könet att anta det andra könets beteendemönster skulle kunna betraktas som mentala övergrepp.

Att man applicerar en könsneutral teori i förskolan när forskningen, tvärtom, visar stora olikheter mellan könen är mycket anmärkningsvärt, anser Annica Dahlström.
- De som för fram dessa teorier har ofta byggt upp hela sin karriär på att det är den sociala behandlingen av ett barn som ligger bakom skillnaderna mellan könen. Och de vill inte veta av någon annan kunskap.


I de andre normale kulturene har man ikke slike merkelige problemstillinger, som i vår avvikerkultur.

Gjennom bl.a tvillingforskning og hjerneforskningen som aksellererte kraftig på 90-tallet, så går man pr i dag (motvillig) ut fra at 60% av adferdsavvik, skyldes arv. 30% skyldes miljø. 10% vet man ikke årsak til. Hvor mye mer er vel ikke kjønnene da styrt av biologi? Og hvor mye mer er vel ikke familien et biologisk produkt?

Pendelen snur

Samfunnsutviklingen snur. Denne gangen er det ikke på grunn av bedreviteres ideologi, men på grunn av vitenskap.

Når foreldregenerasjonen (min) og besteforeldregenerasjonen, spesielt kristne, gikk imot trendene moteideologiene og makta skapte, så hadde de rett. Selvsagt. Slik har det jo vert i tusenvis av år, at familien samles, mor er mest moderlig, og barna lever i den biologiske familien.

Det kan altså bli mindre med jobber i fremtiden for alle som skal sosialisere livet, til andres barn, eller overprøve foreldrene sin autoritet i familiene. Om da ikke media og makta fortsetter å lure folk til å tro mer på ideologi enn virklighet. Makten kan da også tvinge! Adferdsindustriens bedrevitere mangler jo respekt for grunnleggende menneskerettigheter.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]