It is currently Thu Mar 28, 2024 12:31 pm



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hva gjør "plassering" med barn?
PostPosted: Wed Apr 19, 2006 7:56 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Bergen 19. april 2006


Les gjerne tråden Hvad gør en anbringelse ved børn? på det danske Borgerdebat. Tråden er startet av Stig, som skriver om Bohman/Sigvartsson-undersøkelsen i Sverige, og Else opplyser om klare uttalelser, basert på virkelig forskning utført av det danske Socialforskningsinstituttet.

Riktignok har Nick, som omtales av moren Jain, ikke vært tvangsfjernet, men alle anbefalte moren sterkt å sende ham på institusjon, hvor han kunne få "behandling" for sine traumer. Les hva resultatet ble. Man finner forøvrig flere beretninger av Jain i mappen Nicks sak, og her i Borgerdebat-tråden opplyser hun om resultatet.

Marianne Haslev Skånland
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 7:19 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Her har vi ett av disse tilfellene vi hører om igjen og igjen:

45 dager for knivtrusler


At gutten ikke blir "bedre", for eksempel mer lovlydig, av å være på Ungplan, forbauser ikke. Det eneste lyspunktet ser ut til å være at det denne gangen ikke har gått ut over noen av de andre ungdommene tvangsinternert på Ungplan, eller folk utenfor.

Det ville kanskje være mere fornuft i et vanlig fengsel enn det nok en gang ser ut til å være i Ungplans business-bedrifter, hvor man skal forestille å drive "behandling" til noen tusen kroner døgnet?
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 10:22 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Det er bare en variant av fengsel, men uten domsgrunnlag.

Vi kjenner jo godt til hvordan fylksnemda fungerer, og for de som er plassert frivillig, kan det stilles spørsmål med hvor frivillig det er å å si ja under trussel om flere års tvang.

Når du dømmes til fengsel har du klare rettigheter, i dette systemet kan du risikere å tilbringe mange år på institusjon uten å ha begått et eneste lovbrudd. Det er nok at formyndermenneskene ikke liker holdningene dine.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fengsel med ulike navn
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 10:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Det er bare en variant av fengsel, men uten domsgrunnlag.

Vi kjenner jo godt til hvordan fylksnemda fungerer, og for de som er plassert frivillig, kan det stilles spørsmål med hvor frivillig det er å å si ja under trussel om flere års tvang.

Når du dømmes til fengsel har du klare rettigheter, i dette systemet kan du risikere å tilbringe mange år på institusjon uten å ha begått et eneste lovbrudd. Det er nok at formyndermenneskene ikke liker holdningene dine.


En annen variant av fengsel er de såkalte mødrehjemmene. For å bli innesperret på mødrehjem er det også nok at formyndermenneskene ikke liker holdningene dine.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 13, 2007 8:14 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Altså er det et angrep på en av våre grunnleggende rettigheter: friheten til å tenke og uttrykke oss på våre egne premisser.
Men det er klart, de fleste har allerede gitt fra seg denne kontrollen og utøver en stor grad av selvsensur i frykt for konsekvensene.
De som står i mot lengst, straffes med internering og trussel om å bli fratatt det kjæreste de har.

Når det gjelder barn og unge kan det slå tilbake, ved at de føler at de ikke har noe å tape, og derfor enda vanskeligere å kontrollere.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Voldstilfeller på instutisjoner
PostPosted: Fri Mar 23, 2007 4:43 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Feb 13, 2007 3:05 am
Posts: 18
På tekst tv (nrk) side 104 23 mars -07 Står det og lese :

"Ungdommer på barnevernsinstutisjoner er blitt blitt mer voldelige og har større psykiatriske problemer enn før. Nedslåing og sparking er blitt mer vanlig.

Det er lite som skal til før ungdom går til anrep på hverandre sier Bente rygg hos fylkesmannen i oslo og akershus.

Flere ledere i barnevernet mener at vansligstilte ungdommer i større grad må overlates til behandling i psykiatrien"


Javel sier jeg ,, Er dette noe som de ikke burde sett komme ? Og har foregått i årsvis?
Er det deres fortsatt naive holdning til at :hvis vi stuer sammen endel menesker så får de det bra , Mye bedre en det de hadde før.

De lager en slags "leir " der mange forskjellige individer med forskjellig bakrunn og helt totalt forskjellige menesker i væremåte og sin egen tenkning. ALT er forskjellig. TOTALT

Og så har de ikke skjønt at slikt blir det bråk av,, Alle disse har vel forskjellige historier. Som er traumatiske. Og i mitt hode så sier det seg at slike "leirer" med så mange forskjellige individ med forskjellig erfaring blir kaos.

Og nå skal Bv idiotene forklare de siste hendelser med og si at , det ikke er deres problem , men at psykiatrien som må ta grep.
Psykiatrien må for all del ta tak i de som jobber i BV og sjekke hodene deres på en grundig måte. " for meg må de gjerne skjære av de toplokket for og se om det ligger noen fremmendlegemer der ,,kansje en neglesaks, tannbørste, eller alt for trange sko :)

Så nå skal de produsere flere arbeidsplasser med og forlange at en annen innstans må ta ansvar .

Ja ja. Det er vel slik det er over hele fjøla,, Mulig det er mange ledige innen dette felt og de bør jo få jobb på bekostning av deres kjøreskjema.
Og deres felles idiotiske ideologi.

Fabrikker skapes i takt med tiden i deres system. HURRA for ennå mere arbeidplasser og bevilgninger fra staten. JO flere de er så er de jo sterkere , tror det er slik de tenker. Ansvarsfraskrivelse av virkeligheten.

Så ved neste statsbudsjett så skal dere ikke se bort ifra noen hundre millioner til.

Jeg er kvalm :(

Bestilte meg en bok for noen dager siden : formynder terror av John Hollen vedr. averøysaken. (dette blir vel og spore litt av i forhold til det jeg begynte med , men det får så være)

Jeg begynte sent i kveld og lese , og klarte ikke slutte før boken var ferdiglest.

En liten ting som sitter i meg vedr. den saken . Det med økonomi, Averøy kommune sa jo at de ikke hadde midler for og hjelpe, men midler i millionklassen for og kjøre et typisk bv helvete mot en familie det har de penger til. ???

Hva om det ble brukt penger på disse som allerede er på "camp" før de kom dit. Men neida her skal vi lage arbeidsplasser Masse arbeidsplasser.

Der vi kan koble inn diverse fagpersoner til 1000.- kr timen Og da har jeg ikke tatt med reising, overnatting , diett osv osv.

Jeg vil bare nevne denne boken som jeg regner med at en del har lest,, Jeg kjenner VELDIG godt til endel av disse som er nevnt i boken , da Tullingene som er nevnt, har jeg sett og vet så mye om disse fra de var tennåringer til de ble IDIOT. Men fakta er at de var faktisk idioter som tenåringer også, FY de har skjemt seg ut som de nok ville ha sagt i en liten bygd..

Og da tenker jeg på mange argumenter som er kommet og blitt brukt i mot mange i saker jeg har lest. De er ikke bedre , kansje værre :!:

Men nå er nattskiftet over, og jeg gleder meg til og komme hjem og legge meg inntil min kjære og sove godt. Og forhåpentligvis ikke og ligge og gruble for mye av det som opptar meg og gjør meg skikelig forbanna.

Kommer tilbake med flere historier og fakta ,, Blod på tann , er det vel det kalles :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Lærte kickboksing av NOKAS-dømt på barnevernsinstitusjon
PostPosted: Thu Jun 28, 2007 10:19 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Quote:
I 2002 plasserte barnevernet 14 år gamle «Stian» i en enebolig i skogen.

Der hadde blant annet den flere ganger straffedømte og nå NOKAS-dømte Alf Henrik Christensen ansvaret for å følge opp og passe på gutten, som var uønsket på skoler og dømt til samfunnstjeneste for ran.

Christensen var på det tidspunktet han ble satt til å jobbe tett med 14-åringen, domfelt fire ganger, blant annet for smugling. Den siste dommen var fra 2000.

Han hadde også rømt fra Åna fengsel under et soningsopphold.

Og ikke minst hadde Christensen sammen med den nå NOKAS-meddømte Erling Havnå vært aktiv innen kickboksermiljøet i Arendal.

Slik ble kickboksing del av behandlingsopplegget for 14 år gamle «Stian».

- Jeg må si jeg var veldig kritisk til at Alf Henrik Christensen tok med sønnen min på treningssenteret. Sønnen min har alltid vært glad i å trene, men hvor var pedagogikken i å lære ham kickboksing? spør moren...

Sier litt om barnevernet
Det var under prosedyren til forsvarer Torkjell Solbø det kom fram at NOKAS-dømte Alf Henrik Christensen hadde vært del av behandlingsopplegget for «Stian».

- Det sier litt om kompetansen til de som skulle hjelpe ham på riktig vei, sa Solbø under rettssakens siste dag.


Artikkel:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/06/26/504602.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]