It is currently Fri Mar 29, 2024 12:49 am



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Kan én enslig "suksess-historie" rettferdiggjøre tusentalls av overgrep mot barn og foreldre?
Nei! 100%  100%  [ 10 ]
Ja, dersom én person mener å ha fått hjelp så må alle de andre stilltiende akseptere lidelsene under barnevernet 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 10
Author Message
 Post subject: Takker barnevernet
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 9:17 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
- Barnevernet reddet meg, sier Linn Terjesen (20), som mener hun er i live takket være barnevernet. Hun bodde på et ungdomshjemi tre år, og mener barnevernet har et ufortjent dårlig rykte.

Barnevernet har ikke noe "ufortjent dårlig rykte". Det dårlige ryktet er vel fortjent. Én enslig suksess-historie kan ikke rettferdiggjøre barnevernets uttallige overgrep mot barn og foreldre som ikke ønsker barnevernets tvungne inngripen i sine liv.

- Jeg tror jeg hadde tatt livet av meg selv hvis jeg ikke hadde fått hjelp. Jeg synes folk bør få vite at det skjer bra ting i barnevernet.

Det blir villedende markedsføring å påstå at det skjer bra ting i barnevernet, for nesten alle som er i barnevernet er der mer eller mindre ufrivillig.

- Barnevernet går ikke inn og tar barn, de hjelper dem, men det kommer ikke frem i media. Det fremstilles som om de nesten stjeler barn fra foreldrene, mener hun.

Dessverre er det akkurat det barnevernet gjør: går inn og stjeler barn. Er ikke Linn Terjesen klar over at barnevernet har vide fullmakter til å bruke tvang mot barn og foreldre? De tvungne tiltakene til barnevernet oppleves ikke som hjelp. Det dreier seg om kontrolltiltak mot familier som angivelig ikke er "gode nok". Foreldrene er ofte dypt uenige i barnevernets vurdering men har lite å stille opp når de barnevernsansatte "tenker" at familien "trenger hjelp".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Forskeren"
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 9:59 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Quote:
Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring, (NOVA), har nylig publisert en rapport som viser at barnevernet som regel blir fremstilt negativt av pressen. Forfatter Edda Stang har analysert 118 artikler om barnevernet fra VG og Dagbladet.


Mer tulleforskning. NOVA-forskeren Edda Stang har som arbeidshypotese at barnevernets metoder og praksis er riktig, men medias fremstillinger nødvendigvis er gale:

http://www.nova.no/?id=13884


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 3:27 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Studien viser videre at det er barnevernets klienter som hyppigst kommer til orde i artiklene, og at barnevernet, politikere og forskere holder en lav medieprofil.


Denne uttalelsen (lenken over) viser at hun ikke forstår hva hun holder på med.

Hvorfor tar hun ikke i betrakning at journalistene fremmer selv det såkalte barnevernet sin interesse. Det er jo en hovedårsak til at barnefjernerne til nå har vunner mediakrigen i tradisjonell media.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernets uttalelser
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 3:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Dessuten er det barnevernet som blir hørt i fylkesnemden, og i retten, ikke foreldre. Men det sier ikke "forskeren" noe om. Hun studerer kun mediafenomenet, sett fra barnevernets side.

Det er uansett ikke meningen at barnevernet skal kunne uttale seg fritt. De representerer staten og myndigheten. Enkeltborgeren står overfor denne overmakten i en barnevernssak, eller for den saks skyld i aller saker der staten er motparten. I en sak der barnevernet ba om å bli løst fra taushetsplikten, kommenterte advokaten til den rammede parten at det var meningen at privatpersonen får uttale seg, men ikke et statlig forvaltningsorgan:

Quote:
Jeg ønsker imidlertid ikke å endre praksis i forhold til hva taushetsplikt skal være. Dette er ingen tennisturnering der barnevernet og privatpersoner skal stille på like vilkår. Den enkelte borger står friere enn et forvaltningsorgan til å uttrykke sin mening. I loven er de ikke ment å stå likt. Et forvaltningsorgan må finne seg i en annen innfallsvinkel, sier Staff til avisen.


Kilde:
http://nrk.no/redskap/utskriftsvennlig/3238373.html

For "forskeren" er slike elementære rettsprisipper tydeligvis uinteressante.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 7:06 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg vet jeg kan ringe dem når det kniper, selv om jeg strengt tatt ikke er deres "business" lenger. Men de stiller opp fordi de er som en del av min familie. Og familiemedlemmer stiller opp for hverandre.

Hun er svært heldig dersom det er sant, og hun har egentlig ikke prøvd det ennå. Men det må jo funke for noen, ellers ville det vel ha opphørt for lenge siden. Det var jo noen av jentene som likte seg og hadde utbytte av oppholdet der jeg bodde også. Men det var minst like mange som det virket stikk motsatt for.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 8:04 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
...Det var jo noen av jentene som likte seg og hadde utbytte av oppholdet der jeg bodde også. Men det var minst like mange som det virket stikk motsatt for.

Da har man flere mulige angrepsfelt:

1. Hva er best for flest. Også kalt kollektiv hedonisme.
2. Hva er best for barna. Altså: Drit i den ene gruppen.
3. En moral hvor det biologiske skal være regel. Nå vet man oftest ikke hva som er det korrekte, biologisk sett.
4. En moralfilosofi hvor bevirket tilhører bevirker. Barn tilhører da foreldre, mest mor, og utvikler voksende rett til seg selv da det gjennom egne valg bevirker sitt liv. (Spiser, kler seg etc)
5. En moral hvor byråkratene skal utleve seg.
etc

Det er vel pkt 5 som er gjeldene moral.

Jeg mener pkt 4 vil fungere best. Ikke minst om det fungerer i en storfamilie hvor man nettopp grunnet felles bevirkning har litt rettigheter til hverandres liv og derav har rett til å begrense asosial adferd.

Det vil nesten alltid også fungere i små familier også.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 8:49 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:34 pm
Posts: 38
hun ser muligens at hun har hatt det godt der....men hun har ikke fått barn selv....det er de som kommer til å lide for at hun har bodd under bv "omsorg" i 3 år....

_________________
grip dagen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Livsvarig stigmatisering
PostPosted: Fri Apr 27, 2007 7:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
vennen78 wrote:
hun ser muligens at hun har hatt det godt der....men hun har ikke fått barn selv....det er de som kommer til å lide for at hun har bodd under bv "omsorg" i 3 år....


Hun har også vært tre uker på akuttpsykiatrisk institusjon for å bli "utredet". Det er nok til at hun får et livsvarig stempel som psykiatrisk pasient. Det vil garantert bli tatt frem av barnevernet dersom hun skulle få problemer med egne barn eller noen melder henne fordi de er "bekymret".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hjernevask
PostPosted: Sat Apr 28, 2007 1:32 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Hun virker noe hjernevasket av ikke bare barnevern men også psykratrien, det er de jo flinke til. Selv om de har fjernet lobotomi hammeren så benyttes forsatt kjemiske midler fra pyriateren med denne effekt.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 28, 2007 8:27 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Ama skrev:

Quote:
Hun virker noe hjernevasket av ikke bare barnevern men også psykratrien, det er de jo flinke til.


Mitt inntrykk er at det nettopp er dette hun er glad for. At de klarte å hjernevaske henne. Men det er jo den tilstanden de fleste søker - så slipper de å ta personlige valg, stå til ansvar for valgene og kan leve i lykkelig uvitenhet ...inntil det smeller.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Slippe personlige valg
PostPosted: Sat Apr 28, 2007 8:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Mitt inntrykk er at det nettopp er dette hun er glad for. At de klarte å hjernevaske henne. Men det er jo den tilstanden de fleste søker - så slipper de å ta personlige valg, stå til ansvar for valgene og kan leve i lykkelig uvitenhet ...inntil det smeller.


Frihet fra å ta personlige valg, er den "hjelpen" barnevernet har å tilby foreldre og barn. Med frihet følger ansvaret for konsekvensene av de valgene man tar. Ved å overlate ansvaret for valgene til de "barnevernsfaglige" slipper "mor" eller "far" å ta ansvar for egne liv. Samtidig mister de påvirkningsmulighet.

Derfor er det mange som doper seg eller overlater ansvaret til profesjonelle spåkoner, enten de spår i tarotkort eller psykologiske lærebøker.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]