It is currently Sat Apr 27, 2024 11:04 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Institusjon i boligområde var uønsket
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 6:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Folk ville ikke ha en barnevernsinstitusjon i sitt boligområde. Hadde slike institusjoner vært så storartet som myndighetene vil ha det til, hadde folk kanskje ikke reagert slik?

Beboerne tapte også i lagmannsretten
Også i lagmannsretten har beboerne på Thorsholmen tapt i sitt erstatningskrav mot AS Thor Dahl etter at barnevernsinstitusjonen ble bygd.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 8:53 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Dette er vel en typisk NIMBY (not in my back yard) sak. Det er nok beboerene de frykter ikke konseptet.
Dette er jo selvfølgelig ikke uten grunn, siden de, som alle oppegående mennesker, forstår at en oppsamling av problembarn uten tilknytning til lokalmiljøet nødvendigvis vil forårsake problemer.

Logikken er jo at siden de ikke er ønsket i sitt hjemmemiljø,kan de jo umulig være et positivt bidrag.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 9:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Ja. Men bv hevder jo jevnlig at barn og ungdom som er plassert hos dem, er der fordi de ikke har fått omsorg hos foreldrene, og at når de kommer i barnevernets omsorg blir alt honning og fløte. Men så er det ikke slik. – Det var noe sånt jeg mente.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 2:59 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Ja. Men bv hevder jo jevnlig at barn og ungdom som er plassert hos dem, er der fordi de ikke har fått omsorg hos foreldrene, og at når de kommer i barnevernets omsorg blir alt honning og fløte. Men så er det ikke slik. – Det var noe sånt jeg mente.

  


Barnevernet hevder ofte at barnevern er barnevern, ikke foreldrevern, men av og til virker det som om hensynet til foreldrene veier tyngst når såkalt "vanskelig barn" blir plassert i institusjon. Foreldrene ber barnevernet om hjelp og får hjelp til å bli kvitt sin brysomme pode. Barnevernet gir foreldrene god samvittighet for at de "ikke maktet mer", for hos barnevernet får jo barna det ypperlig, ifølge propagandaen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 01, 2007 7:50 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Foreldren blir også forespeilet at det nettopp er dette som er løsningen på problemene, barnet trenger "behandling".
Jeg er helt sikker på at far min hadde gitt etter og akseptert bruk av tvang mot meg da jeg som syttenåring levde på gata. Mamma hadde nok også gitt etter for husfredens skyld og siden hun ble fordømt av hele slekta for ikke å ta problemene alvorlig. Men det var jo nettopp det hun gjorde -tok meg og mine problemer på alvor.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]