It is currently Fri Mar 29, 2024 9:56 am



Post new topic Reply to topic  [ 250 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Next
Author Message
 Post subject: Ørene er en innretning
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 12:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Anne Brit Raaen wrote:
Hva bruker vi egentlig hodet til - holde ørene fra hverandre?


Sitat wrote:
Hode er en innretning som skal forhindre ørene i å filtre seg inn i hverandre.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 5:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jeg tror virkelig fengsel kunne være bedre, jeg – bortsett fra at også de invaderes av psykobablere etter hvert.

*

Mere idyll i en av barnevernets innhegninger:

Bråk ved barnevernsinstitusjon
30.03.07
Torsdag fikk politiet inn en melding om bråk ved barnevernsinstitusjonen på Holøsåsen.


La oss nå tenke oss om: Hvor ofte er det sammenligningsvis så mye bråk med en ungdom i sitt private foreldrehjem at politiet varsles? Er det virkelig noen som tviler på at barnevernets omsorgs-paradiser er barne- og ungdomsfengsler?

Nå er det sannsynligvis noen som svarer: Jo da, det meldes mye oftere om bråk i ungdommers private families hjem.
    Det er sannsynligvis riktig, men det må regnes forholdsmessig, altså:
1) Hvor mange bor på institusjoner? (La oss si, bare for resonnementets skyld: 100.)
2) I hvor mange av disse tilfellene er det bråk med polititilkalling? (La oss si 15. Det vil si 15 prosent.)
3) Hvor mange bor hjemme hos foreldrene? (Det er mange flere, så la oss si 1000.)
4) I hvor mange av disse tilfellene er det bråk hvor politi blir tilkalt? (La oss si 30. Det vil si 3 prosent.)
    Altså: Det absolutte antall tilfeller av bråk som medfører tilkalling av politi kan for så vidt være større i foreldres hjem enn på institusjon. Men prosentvis er det langt lavere.
    Viktig: Det betyr at hvis antallet unge som tvangsplasseres på institusjon økes, må det samlede antallet tilfeller av bråk med polititilkalling ventes å skyte i været.


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 7:26 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Marianne skrev:

Quote:
Jeg tror virkelig fengsel kunne være bedre, jeg – bortsett fra at også de invaderes av psykobablere etter hvert.


Det tror jeg også, under gitte omstendigheter. Da hadde de i det minste hatt noe konkret å forholde seg til. Du gjorde det, derfor må vi straffe deg.

I "behandlingssystemet" er det måten de tror du tenker på, som skal korrigeres.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 5:56 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
13-åring kidnappet eller på flukt av eget ønske?

Saken om 13-åringen André Henninen som er helt forsvunnet, er underlig, slik som den fremstilles av 13-åringens far og hans talsmann. Trolig er hans fremstilling skjev.

Det later til å ligge en barnefordelings-konflikt bak.

Faren Espen Alm (André, 13 – spårlöst försvunnen), som nå har "omsorgsretten", sier gjennom sin bistandsadvokat Borgersen:
Andres far og resten av familien har det grusomt. Andre har aldri blitt borte før. Han hadde ikke penger eller noe sted å være. Han ville ikke ha klart seg uten hjelp fra voksne –
– Han er en veldig snill gutt som aldri har gjort noe galt, og han er ikke typen som bare forsvinner. Dette er en helt alminnelig kjekk ungdom som aldri hat hatt kontakt med noe kriminelt miljø.

Følger opp nye tips

Guttens far mer enn antyder at gutten "får hjelp", men uttaler seg samtidig som om gutten er kidnappet og blir tilbakeholdt ulovlig og mot sin vilje.

Faren har opprettet eget nettsted i sakens anledning. Her står det:
Vi savner ham veldig. Hans to små søstre og vi alle er glad i ham og håper han kommer hjem snart.
Folk oppfordres til å ringe politiet.
Har du sett André Henninen?

I en annen artikkel står det:
13-åringen, som har hatt en svært omtumlet oppvekst, ble sist sett da han gikk ut av en omsorgsinstitusjon i Horten forrige mandag formiddag. Senere på dagen skulle han ha blitt overflyttet til et beredskapshjem i samme område.
Flere politifolk på forsvinningssak

Det høres ut som om dette er rettet mot moren, synes jeg. Det fremkommer vage beskyldninger mot moren:
Gutten har de siste årene hatt en meget omtumlet tilværelse – med flytting bortimot 30 ganger. Han har også hatt lange fravær fra skolen – mens han har bodd hos sin mor i Hof. Flere ganger har barnevernet måttet trå til – som i det siste tilfellet da han ble plassert på en institusjon i Horten.

Gutten hadde vært tvangsplassert på hastevedtak:
Dette vedtaket ble iverksatt for om lag en uke siden. Etter det Drammens Tidende får opplyst skal guttens far, som da hadde omsorgsretten, selv bedt barnevernet om hjelp. Derfor ble gutten tvangsplassert på "Akutt Borre".
Skulle bare på Essoen

Det er altså denne faren som etter sigende savner gutten, som er så engstelig, og som ønsker at han skal komme "hjem" – – det er han som selv har plassert gutten på barneverns-institusjon? En gutt som beskrives som helt alminnelig.

Flere ganger truer bistandsadvokaten, for eksempel her:
Vi tror det er noen som holder ham skjult, og at det har vært planlagt at han ikke skal kunne spores elektronisk. Hans mobiltelefon ligger igjen, og dette tror vi er helt bevisst, sier Vidar Borgersen, advokat til guttens far.
– De som gjør dette skal vite at de begår en straffbar handling som kan gi tre års fengsel, advarer Borgersen
.


Ja, vi har for lengst sett grove eksempler på at Norge er et land hvor man både stigmatiserer og straffer strengt både foreldre og andre som er humane nok til å huse eller hjelpe barn og unge som flykter fra barnevernets tvang. Gud nåde den som setter seg opp mot konsentrasjonsleir-regimene!

Hvis det faktisk er tilstøtt gutten noe, er kanskje ikke faren uten ansvar for det?

Moren høres ut til å ha et forstandigere syn på hva tvangstiltak i regi av barnevernet kan bety av påkjenning for et barn:
Guttens mor har gjennom sin advokat, Magnus Dæhlin, klandret barnevernets håndtering av saken, og påklaget vedtaket om å plassere gutten på institusjon.
Vurderer å leie Thune.

Kanskje ikke en "omtumlet" tilværelse er så ille som barnevernet alltid mener? Barnevernet mener alltid at barn trenger "ro" og "stabilitet", og er ikke det spor bekymret for den roen og ensformigheten som en oppvekst under tvang hos fremmede mennesker gir. "Flyttinger" regnes av barnevernet som en "belastningsfaktor"; de kaller det "vagbondering" og stigmatiserer foreldre som flytter mye. Jeg husker en sak hvor det av barnevernet ble anført mot en mor at hun hadde flyttet fra en kjellerleilighet opp noen etasjer til en leilighet i samme blokk som var mer solfylt og varm.

Kanskje ikke André har vært så glad når barnevernet har "trådt til"? Det er neppe alt som uttales fra faren og bistandsadvokaten som rimer i denne saken. Det er det sjelden i saker hvor barnevern og politi som driver storstilet jakt på institusjonsplasserte, fremstilles som reddende engler.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 9:15 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg hadde selv en far som hadde så liten selvtillit at han trodde mer på det som stod i avisene og det de såkalte autoritene sa, enn sin egen magefølelse. Det førte til mange konflikter oss i mellom- han kunne heller ikke si at han var glad i meg og at det var derfor han var så redd.

Heldigvis hadde jeg mor mi som var i stand til å tenke selv og valgt å tro på den jenta hun selv hadde satt til verden, og da de ble skilt hadde hun ikke lenger noen lojalitetskonflikt å ta hensyn til. Det hadde stor betydning for min videre utvikling!

I dag er de begge døde, og jeg bærer ikke nag til far min, han mente det godt. Men som menneske var han liten.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: barnevernsbarn satt i arrest BT
PostPosted: Tue Apr 03, 2007 2:24 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Nok et barnevernbarn fra Bergen blir satt i politiarrest som følge av Barnevernsansates omsorg for sine tvangsplasserte barn som rømmer fra barnehjem i Bergen.

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article353455.ece

Finnes det intet sted som trygt tar vare på dem som rømmer i Bergensområde hvor dise barnehjemsbarna kan gå?

Hvordan er muligheten for en 16 åring å få en skikket advokat som tar varepå hans/hennes rettslige interesser....

Dersom det kommunale barnevernet omsorg er så mye bedre enn foreldrenes, hvorfor rømmer de fra barnehjemmet da?

Underes på om det er av samme årsak som de gamle barnehjemsaker som er i behandlingsfase i EMK i dag....

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 03, 2007 8:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
1.Hvis familie filmer og legger ut denne slik at overgrepene kommer ut til almennheten da skriker barnefjern og media at barna blir uthengt offentlig.
http://www.youtube.com/profile?user=mosso14

2.Når barnefjernet utfører samme handling er det for å beskytte barnet.

http://www.alm.cn/


Ang.1.:Det mest sannsynlige er at barna selv har bedt om at dette ble synliggjort i håp om at det kan være noen voksne der ute som reagerer og hjelper dem i stedet for å kjøre over dem med dampveivals. Har hørt så mange ganger tidligere med andre barn at "vi skulle ønske at noen hadde visst om dette så de kunne hjulpet oss....."

Marianne sa :"1) Barna er underrettet på forhånd, og barna hadde da sagt: "Bra, legg ut alt på internett, så kanskje vi får komme hjem til mor."

Journalistene unnlater også å fortelle 2) at starten på saken var at barna hadde lese- og skrive-vanskeligheter og sen språkutvikling, og at barnevernet insisterer på at det skyldes morens omsorgssvikt! Det er et populært kvakksalveri i barnevernet for tiden, det, fordi de i praksis kan late som om dette er dyp vitenskap og få aksept for det i fylkesnevnd og domstoler."
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=1919

Ang.2.:Man får virkelig bare håpe at det er noen der ute som tar vare på denne gutten. Det er på høy tid at slike blir tatt alvorlig når de sier at "jeg gjør hva som helst for å komme hjem...." Av og til gjør de virkelig hva som helst, koste hva det koste vil og det er på denne måten samfunnet lager nye "verstinger".

Marianne sa :"Gutten hadde vært tvangsplassert på hastevedtak:
Dette vedtaket ble iverksatt for om lag en uke siden. Etter det Drammens Tidende får opplyst skal guttens far, som da hadde omsorgsretten, selv bedt barnevernet om hjelp. Derfor ble gutten tvangsplassert på "Akutt Borre".
Skulle bare på Essoen

Det er altså denne faren som etter sigende savner gutten, som er så engstelig, og som ønsker at han skal komme "hjem" – – det er han som selv har plassert gutten på barneverns-institusjon? En gutt som beskrives som helt alminnelig. "
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=2411

Uansett årsak eller motiv: i begge tilfellene er navn og identitet gjort kjent. Så får tiden vise hvem av disse som tar mest skade av denne offentliggjøringen : Den som hadde en familie som kjempet for å forhindre overgrep eller den som ble etterlyst av barnefjernet.... :roll:
Det verste er alikevel at barn som er så desperate for å komme seg hjem igjen at de rømmer ofte blir utsatt for enda flere overgrep som denne er ett eksempel på :
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=172508

NOK ER NOK, KOSTE HVA DET KOSTE VIL :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 22, 2007 11:33 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri Apr 20, 2007 3:23 pm
Posts: 48
Location: her og der
22. april

Han har vært ’en kasteball innen barnevernet‘ i mange år.

Voldtektssiktet amok i retten

_________________
Livet er godt uten barnevernstupper


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 8:16 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Det er ingen interresse for hvordan en selv oppfatter livet sitt i de fleste "behandlingsoppleggene". De har et ferdig kart, barna får værsågo å tilpasse seg kartet. Hvis de ikke gjør det, blir de sendt videre...

Du skjønner, de som er "vellykkede" tror de sitter på en universell nøkkel til lykke, og den tror de at også fungerer på andre.

Som "jenta mi" sa her om dagen: Jeg klarer meg gjennom hele styret, fordi jeg vet noe om hva lykke er og hvordan jeg skal leve for å oppnå det. De som går under i atferdsindustrien er de som har så få gode erfaringer at de ikke vet noe om hva lykke er.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 7:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Her har vi en som sikkert har fått strålende behandling på institusjonen.

Truet seg til retten
Gutten, som var plassert ved en barnevernsinstitusjon, skal ha stjålet to sabler fra en hytte nær institusjonen ...

Og det er visst i Horten-området. Der har de jo sånt et strålende barnevern. Det er god aksept i kommunen for at man tar barn fra foreldrene "for sikkerhets skyld", som han sa til meg, en kommunefunksjonær.



  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 26, 2007 8:26 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg vil igjen sitere "jenta mi", som nå har lært seg at den eneste måten å bli fri på er å spille den personen de ønsker hun skal være: "Jeg har lært å sette på meg en maske, jeg har lært å lyve, jeg har lært å være en jeg selv forakter - og jeg føler at jeg holder på å miste meg selv."

Dette er jo noe av grunntanken med denne behandlingen, at en skal skape et nytt mennske - men det er ikke et menneske skapt i hennes bilde, men i deres.

Siden de kun er mennesker, uten guddommelig makt eller innsikt, vil det lett ende med samme resultat som dr. Frankenstein oppnådde.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 9:29 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Her er enda et par gutter som er "hjemmehørende" på institusjon, på Jessheim:

Politijakt på unggutter

De koser seg sikkert og føler seg hjemme på institusjonen "sin".

  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 07, 2007 1:17 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri Apr 20, 2007 3:23 pm
Posts: 48
Location: her og der
  
  
15- og 16-åring innbruddsdømt

"Domfelte, som er bosatt på en barnevernsinstitusjon .... En annen gutt, en 16-åring bosatt i et motivasjonskollektiv ...."


  

_________________
Livet er godt uten barnevernstupper


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 07, 2007 1:51 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Først må en på et eget sted for å motiveres til å la seg behandle.

Tipper motiveringen går ut på å gjøre oppholdet så j***ig at det neste stedet virker som et paradis i forhold.

Her er en god artikkel fra ideologiens hjemland.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 09, 2007 6:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Til denne:

– 17-åringen var helt gal!

har jeg postert nedenstående kommentar. Nå får vi se om Fædrelandsvennen slipper den inn eller sensurerer den bort som upassende.

--------------------------------------------------------------------------

Blindhet hos de offentlige aktørene, og hos Fvn

Komedien / Tragedien fortsetter – den med at alle aktørene (unntatt 17-åringen selv, kanskje) later som om barnevernet har "tilbud" for barn og ungdom. Den andre komedien fortsetter også: pressens folk skjønner ingenting og undersøker ikke realitetene.

Er det noe som er sikkert, er det at barnevernet reelt ER fengsel for barn, at det er meningsløst og grusomt for dem som tvangsplasseres i barnevernets institusjoner og fosterhjem og berøves sin familie, og at det ikke kan ventes å løse noe som helst. Resultatet av barneverns"omsorg" er statistisk sett mangedoblet kriminalitet, sykdom, uførhet, selvmord, manglende utdannelse og arbeid, og generell asosialitet. Barnevernet hindrer ikke, de forsterker, og faktisk skaper, slike resultater.

Bergen, 09.05.2007
Marianne Skånland
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 250 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]