It is currently Thu Mar 28, 2024 11:50 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Fostermor full av hat mot barnets far
PostPosted: Wed May 06, 2015 8:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Fostermor full av hat mot barnets far

Jeg ser at Arild har referert til denne artikkelen i en annen sammenheng. Den er gammel, men det kan være på sin plass å bringe den frem også her, som en motvekt mot den stadige skjønnmalingen av folk som får betalt av barnevernet som fosterpersoner, beredskapspersoner, avlastningspersoner, tilsynsførere og annet. De er generelt ikke å stole på, desto mindre fordi barnevernet jo lærer dem opp til fiendtlighet mot biologisk familie.

Far vant over barnevernet
Stavanger Aftenblad, 28 november 2003

"EGERSUND: - Verst var «hatet» som fostermor til barnet anla mot meg, sier far. - Både i tingretten og overfor meg ga hun klart uttrykk for at det var en ulykke for gutten å bo hos meg."

"Fostermorens negative innstilling til barnets far er også med i grunnlaget for at Dalane tingrett har valgt å la far få omsorgen for barnet umiddelbart, og uten noen form for tilbakeføring over tid, slik Fylkesnemnda for sosial saker i Rogaland foreslo."

"Allerede fra barnet ble født, var barnevernet koplet til saken og hjelpetiltak satt i verk de første årene. Sentralt i hjelpen var en fostermor og hennes familie. Fostermor var veileder for barnets mor og familien fungerte som besøkshjem for gutten.
    I november i fjor kontaktet barnets mor fostermor og ba henne overta sønnen. Mor maktet ikke ansvaret lenger. Barnevernet i Eigersund fattet vedtak om slik omplassering. Da mor i januar i år krevde barnet tilbake, gikk saken til Fylkesnemnda for sosiale saker som vedtok at barnet skulle bli i fosterhjemmet."


Man får jo merke seg at en 'veileder' opptrer slik som denne fostermoren, og at hverken barnevernet eller fylkesnevnden har sett noe betenkelig i det. Det er ikke overraskende.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]