It is currently Thu Mar 28, 2024 1:52 pm



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Har såkalte fosterbarn grunn til å føle takknemlighet mot fosterpersonene?
Ja, de har jo reddet livet deres ved å holde dem borte fra de skadelige foreldrene 0%  0%  [ 0 ]
Nei, de har ingen grunn til å være takknemlige 38%  38%  [ 3 ]
Ja, skylden ligger hos "barnevernsleder" som har kidnappet barna 13%  13%  [ 1 ]
Nei, fostermor liker pengene hakket bedre enn "fosterbarnet" 50%  50%  [ 4 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 8
Author Message
 Post subject: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Tue Jul 19, 2011 9:29 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Den 35 år gamle mannen fra Tvedestrand erkjente i avhør i kveld straffskyld for å ha drept sin 56 år gamle fostermor. 35-åringen har en tung psykiatrisk fortid.

Les: Tilstår drapet på fostermor

Kommentar: Det opplyses ikke om "barnevern" står som ansvarlig for plasseringen av den 35-årige "fostersønnen" hos den drepte "fostermoren", men sannsynligvis står vi her overfor enda en såkalt "vellykket plassering", som i årenes løp har utviklet seg litt feil. Det blir aldri helt normale relasjoner mellom tvangsplasserte barn og profittørene, som baksnakker foreldrene mens de later som om de er Mor Teresa selv. Den voksne mannen, som har opplevd krenkelsen å bli tvangsmedisinert med sprøyte hver 14. dag av utsendte "helsearbeidere" har øyensynlig opparbeidet en betydelig mengde aggresjon, som så har fått utløp mot "fostermor".

Jo mere tvang, dess bedre, synes å være rettesnoren for det norske "velferdssamfunnet". Tvang skal benyttes i stor utstrekning mot alle som ikke innordner seg den norske sosialdemokratiske tradisjonen med medlemskort i Trygdepartiet og glorifisering av våre "landsmødre" og landsfedre", personene Brundtland og Gerhardsen. Disse to luringene, hvorav førstnevnte nyter sitt otium på den franske riviera, har lagt grunnlaget for deilig sosialistisk tvang mot alle "avvikerne" i samfunnet som ikke tilpasser seg sosialismens strenge krav.

Vi har en lang tradisjon i Norge med å sende barna på legd. Selv i våre dager hvor alle familier har god råd, har denne tradisjonen fått fortsette, for den er så grunnfestet. Det oppkonstrueres "fattigdom" og avvik hvor slikt ikke finnes, for uten "fosterbarn" stopper visst det norske samfunnet å fungere. - Det er typisk norsk å være fosterbarn, kunne Gro Harlem Brundtland ha uttalt der hun sitter og soler flesket sitt i Syd-Frankrike. Det er takket være de totalitære sosialistene at vi har fått et tvangssamfunn hvor den enes velferd er den andres nød. Velferden som "fosterforeldrene" nyter godt av, betales nemlig med blod av barna og foreldre som tvinges til å leve adskilt i åresvis. Da er det ikke rart at det ender galt i enkelte tilfelle; istedenfor takknemlighet mot "fostermor" ender det med drap på henne.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Tue Jul 19, 2011 11:15 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
- Han uttrykte et voldsomt raseri overfor fostermora. (Dagbladet 19.07.11)
Hvorfor det, mon tro? Jeg har hørt mange fosterbarn uttrykke raseri og forrakt overfor fosterpersonene sine. Men jeg har aldri hørt Landsforeningen for barnevernsbarn uttale seg om annet enn solskinnshistorier. Men så er de også barnevernets egen forening for fosterbarn, klekket ut av
Voksne for barn, der Kari Killén er en stjerne.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Tue Jul 19, 2011 6:42 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Agderposten 19.juli:

Quote:
- Jeg ville diskutere oppveksten min med henne. Behandlingen jeg fikk og hvor det førte meg i livet, skal 35-åringen ha forklart i avhøret.
Etterforskningsleder Geir Magne Søfteland vil ikke kommentere agderposten.nos opplysninger.


Nå skal media fortie og forfalske 35-åringens opplevelse av sin situasjon; behandlingen han fikk av fostermoren og hva det førte til for han i livet.

De skal terpe på "psykiske problemer". media forfalsker virkeligheten det finnes hundretusener psykisk syke i Norge (utfra makthavernes definisjoner). Det er svært få av de som som begår drap. Det blir som å si "han drakk kaffe daglig" som om det skulle ha noe å gjøre med at den fostermoren han ble gitt, ikke lever i dag.

Jeg tror hvert ord slik 35-åringen beskriver og opplever livet sitt: Behandlingen fostermoren gav ham og hvor det førte han hen i livet. Jeg tror HANS versjon.

Hva har skjedd? Spør Nina, det samme sier jeg. Han kan skrive her på forumet anonymt om han vil, her vil han vil bli trodd når han forteller andre steder blir det tiet ihjel eller bortforklart.

Og håper det kommer grundig fram i retten. Selv om ingen forsvarer drap, kan man noen ganger forstå hvorfor det skjer, der trengs et skarpt skille, for å forebygge flere drap på fostermødre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Tue Jul 19, 2011 7:19 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Nina skrev:
Quote:
Men jeg har aldri hørt Landsforeningen for barnevernsbarn uttale seg om annet enn solskinnshistorier.


Mest patetisk av alt: Emblemet deres er et knust hjerte.

Når VI lager vår forening for, av og med barneverns-overlevende, skal emblemet være et helt hjerte.


Barn som er fjernet fra foreldrene og tatt av barnevernet burde starte en selvhjelpsorganisasjon, selvhjelpsgrupper der de kan dele felles erfaringer. Ikke for å motarbeide nikkedukkene, eller gjøre dem fortred, hva de gjør er trist, nedverdigende for dem selv, et svik mot andre, men for all del, ikke ta livsløgnen fra de, som hun (fra nevnte forening) som uttalte offentlig:

For første gang i mitt liv fikk jeg en julekalender som var hjemmelagd med pakker, jeg hadde bare fått julekalendre som var kjøpt i butikken.


Det er mange dyktige, kloke folk innenfor barnevernsmotstands-arbeid, hadde noen hatt rom for, og føler seg kompetente til å starte selvhjelpsgrupper, ville det bety mye.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Tue Jul 19, 2011 11:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
En digresjon, men kommentar til innlegget over.

Kristoffer ble flyttet til fosterhjemmet like før jul. Vi ventet på lagmannsretten som skulle behandle ankesaken vår: vi krevde midlertidig forføyning. Barnevernet ventet ikke - så ble det overflytting. Og vi var skrekkslagne.

Neste jul hentet vi frem adventskalenderen som moren hadde brodert, og vi sendte den til Kristoffer, sammen med 24 små innpakkede gaver som vi hadde laget eller kjøpt. Nøye utvalgte småting.

Barnevernet leverte klage, for fosterfamilien hadde ikke for vane å lage pakkekalender til husets sønn på 9, og nå ble det uro i huset, for Kristoffer pakket opp gavene sine, èn hver dag i ventetiden frem mot jul.
Vi var visstnok altfor opptatt av materielle forhold, gavene var visstnok for fine og dyre, og fosterfamilien kunne ikke leve opp til vår standard, ble det sagt.

Galt blir det uansett.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Wed Jul 20, 2011 9:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
athene wrote:
Nina skrev:
Quote:
Men jeg har aldri hørt Landsforeningen for barnevernsbarn uttale seg om annet enn solskinnshistorier.


Mest patetisk av alt: Emblemet deres er et knust hjerte.


Et knust hjerte kan forstås på flere måter. Jeg er ikke i tvil om at barna får sitt hjerte knust av "barnevern" når de slites løs fra foreldrene og fratas retten til kontakt med dem. Det er utrolig vondt for barna å oppleve å bli fratatt foreldrene sine. Det knuser hjertet deres. Derfor er kanskje ikke emblemet til "barnevernsbarna" så ueffent; De har blitt knust av et brutalt system som unødvendig har påført dem den største sorgen: Tap av foreldrene. Resulatet er en stjålet barndom og minnene om barndommen vil alltid være blandet med tristhet.

Tantene i "barnevern" tolker selvfølgelig det knuste hjertet på sin egen forvridde måte, slik de har for vane. Definisjonen av pervers er nettopp forvridd.

Siktelsen mot den 35-årige "fostersønnen" er nå utvidet til overlagt drap på "fostermoren":

35-åringen som har innrømmet å ha tatt livet av sin fostermor i Tvedestrand i helgen, er nå siktet for overlagt drap. Politiet tror kvinnen kan ha dødd av slagskader.

Les mer: Utvider siktelsen til overlagt drap i Tvedestrand

Kommentar: Politiet, "barneverns"-kvinnenes løpegutter, har ilagt "fostersønnen" besøksforbud. Tenk, er det ikke akkurat det "fosterbarn" blir ilagt av "barnevern" -besøksforbud rettet mot deres foreldre? Hva har de uskyldige barna gjort for å bli ilagt besøksforbud av "barnevern"? Angivelig er det for å beskytte barna mot de farlige og skadelige foreldrene deres, men alle vet at dette er en løgn uten substans. Det er lettere for fosterpersonene å manipulere barna når de er fratatt retten til kontakt med foreldrene. Da har barna ingen andre enn dem som har stjålet dem fra foreldrene. Man kan ikke overraskes over at barna med tiden utvikler frykt for overgriperne innen "barnevern". Aggresjon er ofte uttrykk for frykt. Barna trenger hjelp til å komme vekk fra overgriperne. Dessverre er det ingen vilje til å hjelpe barna som lengter hjem. De er "barnevernets" eiendom, tingliggjort og subjektivisert må de leve en kvalitativt dårligere tilværelse enn minstemålet i velferdsstaten Norge. Alt for at noen skal berike seg på dem ved å få et sugerør inn i kommunekassen.

Les også: Skal ha slått fostermoren i hjel med en jernstang

Den 35 år gamle fostersønnen i Tvedestrand skal ha slått i hjel sin fostermor Bjørg Kjær (57) med en jernstang før han tente på klærne hennes.

Kommentar: Hvor er Landsforeningen for barnevernsbarna i dette tilfellet? Er ikke dette nok en "solskinnshistorie" hvor "fostermor" kan skryte av å ha reddet barnet fra de farlige og skadelige foreldrene? Nei, kanskje ikke det, nei. Det er nok heller en sann historie fra virkeligheten om hvordan det faktisk går med barna som tas med makt fra foreldrene og plasseres hos fremmede barnevernsprofittører. Hvilken mulighet hadde gutten til å forsvare seg da han var liten? Ingen. Og tantene og hele "hjelpeapparatet" rundt ham hadde bare løgn i sin munn. Når han sa han ville hjem til mamma og pappa, hvor var politiet da? På fanget til "barnevernsleder" pludrende om "overgrep" og "trafficking" slik disse imbesillene har for vane.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Wed Jul 20, 2011 8:08 pm 
Offline

Joined: Wed Sep 08, 2010 3:53 pm
Posts: 27
Kanskje slike drap er det som skal til for å knekke "psykopatenes diktatur"? Det har hittil vært ansett trygt å delta i menneskehandelen. Kanskje noen tenker seg om to ganger heretter?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Thu Jul 21, 2011 8:33 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Saksbehandler wrote:
Kanskje slike drap er det som skal til for å knekke "psykopatenes diktatur"? Det har hittil vært ansett trygt å delta i menneskehandelen. Kanskje noen tenker seg om to ganger heretter?


Resultatet blir bare at det blir satt inn enda mer politi mot foreldre som urettmessig er fratatt sine barn. Fosterpersonene og håndlangerne i "barnevern" skal beskyttes for enhver pris. Politiets ressurser misbrukes allerede på det grovste av "barnevernsledere", som betrakter politiet som sin personlige livgarde.

Personlig synes jeg det er på sin plass at bevæpnet terrorpoliti med skjold og hjelm beskytter de ansatte i "barnevern". Kanskje den overdrevne maktbruken kan åpne øynene til tilskuere og avsløre hva dette dreier seg om, nemlig politistat?

Saksbehandlerne i "barnevern" er allerede livredde. De beskytter sin identitet så godt det lar seg gjøre. Hvorfor finnes det ingen bilder av barnevernere på facebook eller andre deler av nettet? De vet at de er skyldige i grov legitimert kriminalitet og forventer hevnaksjoner, som de psykopatene de er. De projiserer sin egen voldsmentalitet over på foreldrene og barna. Projisering er typisk for dyssosiale personlighetsforstyrrelser.

Samfunnet tror dessverre at fordi et menneske har "pupper" så er mennesket fylt av gode tanker og omsorg. Slik er det ikke. Det er min erfaring at få blir mer ustyrlige og maktbegjærlige enn kvinner i maktposisjoner, og de kvinnelige "barnevernslederne" har mer makt enn de aller flest i samfunnet. De har eierskap over alle barn i sitt distrikt eller kommune, og deres avgjørelse alene kan frata et barn dets foreldre, jf såkalte "akuttvedtak". Kontrollen i fylkesnemnd er kun sandpåstrøing, og "barnevernsleder" påvirker utnevnelsen av de som skal dømme i disse sakene. De fleste som sitter som fylkesnemdnsledere synes å være seksuelt misbrukte kvinner som hater menn og innbiller seg at seksuelle overgrep og voldtekt forekommer overalt. De jobber ofte med ofre for voldtekt og tilhører radikale kvinnemiljøer. I tillegg er det meget tette bånd mellom dommerne og de som sitter i posisjon som "barnevernsledere". Dommerne ser seg selv som en forlengelse av forvaltningen og skjeler mer til egne karrieremuligheter enn rettferdighet for familien. De forstår ikke sin egen rolle og tror at deres oppgave er å gi kommunen rett i dens usaklige påstander mot barna. Det er årsaken til at foreldre så godt som aldri, vinner mot kommunen. Både sakkyndige og dommere blir i praksis plukket ut av "barnevernsleder", som sitter med bukta og begge endene. Det er kjennskap og vennskap over en lav sko i det offentlige Norge. Hvis du ikke har personlige bekjente/venner innen "barnevern", vil du aldri makte å beholde barna eller få dem tilbakeført etter bortføring. Dette er den typisk norske varianten av korrupsjon: vennskapskorrupsjon. Slik korrupsjon er selvfølgelig også vanlig i mafia og andre kriminelle organisasjoner hvor det er mye penger. Norge er en pengebinge, derav følger korrupsjonen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Sun Jul 24, 2011 7:05 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Saksbehandler skrev:
Quote:
Kanskje slike drap er det som skal til for å knekke "psykopatenes diktatur"? Det har hittil vært ansett trygt å delta i menneskehandelen
.

Hvor er moderator?

Hat, og den totale kynisme, er det som gjør at de som deltar i menneskehandel, greier det. Det motsatte av kjærlighet er ikke hat men likegyldighet.

Det er likegyldigheten man må komme til livs, likegyldigheten til alle de som ikke deltar i kynisk handel av barn som en vare.

Jeg fatter ikke at foreldre som er fratatt sine barn eller som kjemper for å legge ned det som kalles barnevern, kan få seg til å si at drap skal få slutt på psykopatenes diktuatur. At mennesker dreper andre mennesker kan forklares, men aldri forsvares. Raseri er ikke destruktivt, det er energi, det er en kraft som kan brukes til konstruktive handlinger for endre eget liv, og bidra til å skape forandring som gjør at handelen med barn tar slutt.

Ett eksempel er somalierne, som demonstrerer og krever sine barn tilbake.
Ett eksempel er dette forumet Arild Holta er ansvarlig for.
Ett annet eksempel, BarnasRett.no

Og alle som engasjerer seg her på forumet.


Jeg fatter at det går an å blir rasende, det skulle bare mangle hvis en blir fratatt sitt barn og er frisk, skaper det et uhørt sterkt raseri. Men begriper ikke at det går å tenke som saksbehandler her gjør.

Agrippa sa noe veldig bra en gang, som ikke ble forstått, som jeg ikke rakk å kommentere.

Å smile hyggelig og si hei til den saksbehandleren som har frarøvet en ens barn. Det gjør en forandring. For en selv.

Man skal ikke synke like dypt selv, bevege seg ned på nivået hvor de ér, om enn de er hatefulle og destruktive, og makt til å ødlegge. En selv kan opptre med verdighet. Det gjelder ikke innenfor barnevernets verden, å vise dannelse, respekt, og allminnelig høflighet, profesjonalitet eksisterer ikke.

Men har de derav bestemt at ikke vi kan være profesjonelle og oppføre oss som normale mennesker?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Mon Jul 25, 2011 12:48 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
athene wrote:
Saksbehandler skrev:
Quote:
Kanskje slike drap er det som skal til for å knekke "psykopatenes diktatur"? Det har hittil vært ansett trygt å delta i menneskehandelen
.

Hvor er moderator?



Ytringen er å anse som en spekulasjon omkring et tema og ikke en oppfordring, en kommentar i en diskusjon, og er heller ikke rettet mot noen spesiellt.
Derfor får den stå.

Takk for at du er på vakt :)

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Mon Jul 25, 2011 1:55 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Ett sted jeg ikke husker så jeg et intervju med søsteren til han som drepte fostermoren. Hun vokste selv opp der, hun sa "de kom aldri godt overens".

Det er som en vil sette seg ned og gråte. Han sier han ville snakke om barndommen sin, hvor det førte han i livet. Han er psykiatrisk pasient, tvangsmedisinert. Hørte psykiatrien på ham? Fikk han snakke om barndommen ble han trodd? Eller ble det omfortolket til "lojalitet", "tilpasningsproblemer", at han "ikke vil innse at problemene hans skyldtes foreldrene"?

Søster, jeg håper du vil snakke!

Han er én av tusener av skjebner som går til grunne under barnevernets "omsorg". På gaten, i psykiatrien, i graven, mange, mange hadde familie de heller ville bodd hos. Det skylder barnevernet på "hvor lojale barn er mot foreldrene".

Men hva når de sier det samme som voksne også? "jeg gikk fra himmelen til helvete", under étt eksempel på hva barn går til når de plasseres i fosterhjem.

Quote:
Nina skrev: Kristoffer ble flyttet til fosterhjemmet like før jul. Vi ventet på lagmannsretten som skulle behandle ankesaken vår: vi krevde midlertidig forføyning. Barnevernet ventet ikke - så ble det overflytting. Og vi var skrekkslagne.

Neste jul hentet vi frem adventskalenderen som moren hadde brodert, og vi sendte den til Kristoffer, sammen med 24 små innpakkede gaver som vi hadde laget eller kjøpt. Nøye utvalgte småting.

Barnevernet leverte klage, for fosterfamilien hadde ikke for vane å lage pakkekalender til husets sønn på 9, og nå ble det uro i huset, for Kristoffer pakket opp gavene sine, èn hver dag i ventetiden frem mot jul.


Takk for at du publiserer dette Nina, jeg har ikke ord for den vantro og raseri jeg føler. Hvordan reagerte barnevernet, tok de øyeblikkelig gutten vekk fra denne fostermoren? Hun er alvorlig syk, men slike mennesker ér de som barnevernet kan samarbeide med. De får ikke normale friske mennesker til å bli fosterhjem på de premisser som hersker i dag.

Bare å ta betaling for å ha barn i sitt eget hus, det er ufattelig, jeg hadde aldri greid det. Det at barn ikke skal få ringe foreldrene sine når de vil, søsken, slekt, det er ufattelig at slike grusomheter kan skje. Det er sykt,

Folk som tar betaling for å huse andres barn, de er syke. Klart fins unntak som bekrefter regelen, det er ikke noe argument mot at det å sette barn på legd må stanses.

Barnevernet leverte klage.

Det er en menneske som gjorde dette, det er ufattelig. Jeg håper du leser på forumet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Mon Jul 25, 2011 2:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
athene wrote:
Agrippa sa noe veldig bra en gang, som ikke ble forstått, som jeg ikke rakk å kommentere.

Å smile hyggelig og si hei til den saksbehandleren som har frarøvet en ens barn. Det gjør en forandring. For en selv.


Mange saksbehandlere er jo hyggelige, overfladisk sett. De smiler, men de er alltid veldig vanskelig tilgjengelige. De tilkaller politi på møter, selv når dette er helt unødvendig.

Det er lettere for dem å smile etter at de har tatt fra deg barnet ditt. Det er vanskelig å smile til saksbehandler rett etter at hun har tatt barnet ditt. Det gjør så ufattelig vondt, og det er også så nedverdigende og krenkende å bli fratatt sitt eget barn, spesielt når anklagene er absurde. Det er også uhyre traumatisk å bli fratatt sitt barn. Mange foreldre trenger tid for å bearbeide dette traumet.

Dette gir likevel en anledning til å vokse som menneske. Nettopp ved å overvinne motviljen mot saksbehandlerne, kan man modnes. Det å lære å ikke hate sine fiender, er noe av det vanskeligste som finnes. Jeg beundrer barna som klarer å vise takknemlighet og kjærlighet mot dem som har fratatt dem deres foreldre. Det krever mye mot. Det krever mye av barna å måtte møte dem som har stjålet barndommen deres. Mange barn får angst for saksbehandlerne. Også foreldre har stor angst for saksbehandlerne. Det er ofte det som får foreldre til å angripe saksbehandlere fysisk.

Det er skremmende å gå inn i en rettssal full av mennesker som ikke ønsker at du skal få treffe ditt eget barn. De mener, basert på gamle løgnhistorier, at du er skadelig for ditt eget barn. All fornuft tilsier det motsatte. Likevel er det mulig å ta disse menneskene i hånden.

En slik handling skyldes ikke underdanighet. Den betyr ikke at man har akseptert "barnevernets" tvangsovertagelse av barnet. Den viser at foreldrene har nektet å synke ned på samme lave nivå som kommuneadvokat, "barnevernsleder" med mer.

Det krever mye å leve med sorg og savn. Bibelen sier: Salige er de som sørger, for de skal trøstes, Matt 5,4. Sorg kan åpne hjertet for Kristus.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Mon Jul 25, 2011 4:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
agrippa wrote:
Det å lære å hate sine fiender, er noe av det vanskeligste som finnes.

Mener du ikke "elske sine fiender" ??


    

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tilstår drapet på fostermor
PostPosted: Mon Jul 25, 2011 9:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
agrippa wrote:
Det å lære å hate sine fiender, er noe av det vanskeligste som finnes.

Mener du ikke "elske sine fiender" ?? 


Jeg har lagt inn en negasjon slik at det blir "å ikke hate sine fiender". Jeg legger listen litt under "å elske" dem, for jeg vet at dette er veldig vanskelig.

Det er vanskelig å føle empati for mennesker som har gjort deg så mye vondt, men jeg kan til en viss grad klare å sympatisere med dem.

Jeg tror dette er eneste veien å gå dersom man ikke skal ødelegge seg selv med hat. Det er den som hater som blir ødelagt av hatet.

Men fortell foreldrene til ungdommene som ble drept ute på Utøya at de skal håndhilse på Anders Behring Breivik og ønske ham en god dag. Det er hva advokater anmoder foreldre om å gjøre overfor saksbehandlere i "barnevernet". Hvis foreldrene ikke makter å gjøre dette rett etter iverksettelse av et akuttvedtak, så er de dømt til å tape i retten. De risikerer også å bli fratatt retten til samvær.

Man får inntrykk av at rettens aktører ikke forstår alvoret i en tvungen overtagelse av et barn. Det dreier seg om den hverdagslige råskapen i det offisielle Norge.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]