It is currently Thu Mar 28, 2024 10:57 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Personopplysningnemda og besøksfamilie?
PostPosted: Mon Jun 06, 2011 6:09 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Til Arild Holta: Hva mener personopplysningnemda om det man kaller besøksfamilie?

Vi har noen grusomme erfaringer der, det er hårreisende at man ikke har lov å advare foreldre, i like god tro som vi var, dette gjelder de to konkrete personene: Moren og faren. Slik jeg tenker skal alle stå ansvarlige for sine handlinger. Hvis jeg utsetter et barn for grusom behandling, beskyttes jeg vel ikke av noen personvernlov? De må kunne bevise rettslig, at det de sier er sant.


Det er svært viktig av hensyn til beskyttelse av barn, at navn på slike som de vi havnet ut for, kommer ut i media (jeg regner ikke med at hverken aviser eller NRK vil offentliggjøre - men internett er et alternativ der samfunnet ellers fortier og beskytter overgriperne).

Man skal ALLTID si NEI til det barnevernet kaller besøkshjem, rett og slett fordi det skader barn i seg selv.

"Besøksforeldre" bidrar til barnevernsindustrien. Jeg ser ingenting mot at man offentliggjør navn på "besøksforeldre", det kan føre til at færre blir det, barnevernet klager allerede i dag på at det er for få, de er så vanskelig å få tak i etc. - Ja, er det rart? Hvem vil være med på slikt?

Adskillige mammaer med småunger har opplevd å få telefon fra bestevenninnen på kvelden, med en latter ja, du hm .... jenta di /gutten ... har ombestemt seg, han vil ikke overnatte likevel.

Det er slik unger trekkes med spenning om å overnatte borte for første gang, de velger en de kjenner ut og inn - likevel kan det bli "nifst" (pst barnevernsarbeidere: de søte små som ombestemmer seg ... er det selvfølgelig noe GALT med - les i boken hvor det står at det enhver vet, er feil).

For sunne mennesker er det naturgitt å si nei til barnevernregissert "besøksfamilie", en vet intuivt, genuint, at det skader. Så står man igjen, med de menneskene som IKKE vegrer mot å inngå slike relasjoner. Det samme gjelder fosterhjem. Mennesker som søker seg til fosterhjemsbransjen er, vel, for å si det slik, - noe spesielle.. :roll:

Når offentliggjøring er eneste motmakt, og den eneste mulighet man har for å spre informasjon til allmennheten?

Vi står med et system som kan gjøre alt, det er ingen grenser for de overgrep barnevernet kan begå mot barn og gå fri. Det vanlige rettsystemet fungerer ikke. Vi sendte inn en klage til Fylkesmannen på flere punkter, loven, Barnevernsloven var beviselig brutt, Fylkemannen skrev side opp og side ned med bortforklaringer, Barnevernets hadde gjort et godt arbeid.

Vel, vi ventet ikke annet, til det er vi for godt informert om tingenes tilstand. Men det passet akkurat da, hensikten var kún et bevis i mappen for hvordan Fylkesbukken, passer Barnevernshavresekken.

Det er som å ripe fjell med fyrstikk.

Sadisme mot barn er noe annet, når denne kan bevises og det kan vi. Vi har også bevis for at Mariann Klovning og Reidun Ims ved Barnevernstjenesten i Sola, var fullt klar over at noe var alvorlig galt i familien .... og .... ....

Hva jeg opplevde er ufattelig den dag i dag: Det står i boken - faktisk den boken de leser, at så sterke reaksjoner fra barn sammen med at de IKKE forteller hva de har opplevd=de opplever/har opplevd et alvorlig traume. Jeg klasker boken i pulten til hun som den gang var fungerende avdelingleder og i dag Sjef Reidun Ims.

Det står i journalen notert såpass, at det bekreftes at Mariann Klovning ringte .... ("besøksmoren") og tok opp en "episode rundt"... - Noe som vil bekrefte at Klovning kjente til "episoden" - som jentene hver for seg, og på hver sin måte kan forteller på et slik måte at folk som kjenner de rystes i grunnvollene.

Flere vi kjenner har blitt skrekkslagne når de plutselig overhører en kommentar fra en av barna, i en situasjon der noe minner om noe, de får en assosiasjon "ja husker du når" ... Men de verste situasjonene, det som simpelthen ble uhåndterlig, det snakker de ikke om.

"Dere må ANMELDE kommunen". Javisst. Det burde vi. Av hensyn til alle de barna Ims og Klovning har "tatt hånd om" og kommer til å ta "hånd om". Men det hjelper ikke. Og det siste er et slit, fordi det skjønner ikke folk.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Beredskapshjem med sperret adresse
PostPosted: Mon Jun 06, 2011 8:38 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Tilføyer at uthenging ikke er min agenda.

Skal mennesker ved navn stilles til ansvar for handlinger de har begått overfor barn barnevernet har "tatt hånd om" enten det er i helger eller fostervirksomhet, er rettsystemet eneste rette sted. Selv om man ikke oppnår annet enn rettsystemets bekreftelse på at det er Lov: Å gjøre alt mot barn, når barnevernet har regien.

Det haster.

En vet hvor alvorlige skader barn påføres når de adskilles fra foreldrene, Også de som involverer seg i fosterindustrien kjenner forskningen. Det vet resultatet av sin medvirken,
Å oppleve at navnet deres står på - ikke en advarselsliste. Kun en navneliste som heter:

INFORMASJONLISTE, INVOLVERT I BARNEVERNSINDUSTRIEN SOM BESØKSHJEM:

NN og NN xxxxxx, Rogaland
YY og YY xxxxxx, Akershus etc.

INFORMASJONLISTE, INVOLVERT I BARNEVERNSINDUSTRIEN SOM FOSTERHJEM:

Dét må de tåle? Eller står de ikke for hva de selv gjør? I såfall bør de slutte, og de kan overføres til listen som heter SLUTTET:

Så vet de med seg selv: Jeg begår ikke overgrep mot barn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Beredskapshjem med sperret adresse
PostPosted: Mon Jun 06, 2011 12:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
athene wrote:
Tilføyer at uthenging ikke er min agenda.

Skal mennesker ved navn stilles til ansvar for handlinger de har begått overfor barn barnevernet har "tatt hånd om" enten det er i helger eller fostervirksomhet, er rettsystemet eneste rette sted. Selv om man ikke oppnår annet enn rettsystemets bekreftelse på at det er Lov: Å gjøre alt mot barn, når barnevernet har regien.


Rettssystemet makter ikke å beskytte barna mot "barnevernet", som grovt krenker barnas og foreldrenes mest grunnleggende menneskerettigheter, nemlig retten til å leve sammen som en familie. Det er lukkede rettssaker hvor almenheten ikke har adgang. Derfor er det viktig med åpenhet om hva som egentlig foregår, for det er den eneste muligheten almenheten har til å bli opplyst.

Det er en fin balansegang mellom uthengning og informasjon. Det er barnestjelernes standardargument at foreldre ikke må ha lov til å "henge ut" sine egne barn eller personene som muliggjør overgrepene, men jeg tror åpenhet verner barna mot offentlige overgrep.

Derfor, gjør din borgerplikt: Opplys almenheten om hva du og din familie har blitt utsatt for. Navngi personene som har hjulpet til med å kidnappe barna fra barnehage, skole eller hjem. Fortell din versjon av hva som har hendt slik at løgnhistoriene til "barnevern" og angivere ikke får stå uimotsagt.

Husk, det begås grove overgrep mot barn. "Barnevernet" er ansvarlig. Hvis vi skal få satt en stopper for overgrepene må vi fortelle om hva som skjer.

"Fostermor" Wenche Heitmann på Fagerstrand hjelper "barnevernet" med å holde barn urettmessig borte fra deres foreldre, og hun tjener godt på dette. Foreldrene som har blitt urettmessig fratatt sine barn i månedsvis mens kronene har rullet inn på Heitmanns konto, får ingen økonomisk erstatning, heller ikke unnskyldning fra "barnevernsleder" etter tap i fylkesnemnda. Tvertimot, i neste runde står Wenche Heitmann i retten og bidrar til å hvitvaske de grove løgnene om foreldrene. Saken mot familien er bygget på løgner, og derfor er det så viktig for kommuneadvokaten å sementere fundamentet sitt. Dommeren bryr seg ikke om bevis, for Wenche Heitmanns opplesning anses for tilstrekkelige indisier på den alvorlige omsorgssvikten og skaden som barnet skal ha blitt påført. Som en prest fra inkvisisjonen står Wenche Heitmann og messer frem sitt dystre budskap. Sakte men sikkert blir usannhet gjort om til "det er dokumentert at barnet har vært utsatt for alvorlig omsorgssvikt". Wenche Heitmann kan gjøre dette anonymt fordi dommeren vil vektlegge hensynet til Heitmanns fremtidige inntekter høyere enn hensynet til familiens rettssikkerhet (anonyme vitner tillates vanligvis ikke fordi det fratar motparten muligheten for å kryssavhøre vitnet). Heitmanns subjektive fremstilling blir således stående uimotsagt. Hva hadde Heitmann sagt om hun ikke hadde blitt fortalt av "barnevernet" at barnet var blitt misbrukt? Heitmanns fremstilling blir sterkt preget av den feilaktige informasjon hun har mottatt av "barnevernet".

Jeg synes det er viktig at Personvernnemnda og andre offentlige organer blir gjort oppmerksomme hvor dårlig rettssikkerheten egentlig er i Norge. Vi som blir knust av det falske "barnevernet" er ofte svake individer uten et mektig kontaktnett. (Det er et faktum at i Norge er vennskapskorrupsjon den mest utbredte formen for korrupsjon. Familier med bekjente innen "barnevernet" kommer bedre ut enn familier uten slike forbindelser). Internett er vår eneste mulighet. Jeg vet at aviser ikke er interessert i å skrive om såkalte "barnevernssaker", som i realiteten er menneskerettssaker.

Det kriminelle "barnevernet" og dets samarbeidspartnere truer flere og flere. Tilsynelatende har det loven på sin side, men det er kun fordi dommerne er partiske og ikke forstår hva som foregår.

Vi er nå så mange som er blitt urettmessig frarøvet våre elskede barn at vi kan ikke overgriperne ta fra oss siste rest av våre menneskerettigheter, nemlig ytringsfriheten. De forsøker, men heldigvis finnes det rettvise mennesker som advokat Eva Jarbekk. Måtte flere av hennes kaliber kjempe for ytringsfriheten og mot urett, ikke som kommuneadvokaten, som fremmer urett og hindrer rett. Skurkene skal ikke få stå igjen som vinnere til slutt; Det går en Nemesis gjennom livet.

Til slutt vil jeg rette en appell til Wenche Heitmann: Slutt å ta imot barn som "barnevernet" har stjålet fra foreldrene. Ikke tro på de usanne historiene om incest, vold og overgrep de forteller deg. I ditt hjem legges grunnen for grove overgrep mot barnet. "Barnevernets" mange psykologer spinner videre på de usanne anklagene mot barnets foreldre, og det lages en historie som retten vil tro på, selv om den ikke er sann. Slik klarer "barnevernet" å knuse familier, og ta fra barna retten til en oppvekst hjemme hos sine egne foreldre. Foreldrene, som fratas sine barn, sitter knust tilbake og får et liv i sorg og savn etter barnet. Vil du virkelig utsette dine medmennesker for denne triste skjebnen, Wenche Heitmann? Det er ditt valg. Si opp kontrakten med det falske "barnevernet". Det kaster deg blår i øynene når det påstår at barna har blitt misbrukt av foreldrene. Nekt å la deg bruke i dets skitne spill for å urettmessig frata barna deres foreldre.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Personopplysningnemda og besøksfamilie?
PostPosted: Mon Jun 06, 2011 2:24 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
athene wrote:
Til Arild Holta: Hva mener personopplysningnemda om det man kaller besøksfamilie?

Vi har noen grusomme erfaringer der, det er hårreisende at man ikke har lov å advare foreldre, i like god tro som vi var, dette gjelder de to konkrete personene: Moren og faren. Slik jeg tenker skal alle stå ansvarlige for sine handlinger. Hvis jeg utsetter et barn for grusom behandling, beskyttes jeg vel ikke av noen personvernlov? De må kunne bevise rettslig, at det de sier er sant.


Rent prinsipielt burde det bli det samme. Men jussen er rund og dommere rundere, så man vet aldri.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]