It is currently Sat Apr 20, 2024 5:01 am



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: fostermor
PostPosted: Sun Apr 23, 2006 11:11 am 
Offline

Joined: Sun Apr 23, 2006 10:58 am
Posts: 1
Hei!
Har vært inne og lest endel på disse sidene. Vet ikke om det er rett av meg å poste innlegget her, så admin får bare slette/ flytte det om det ikke passer.

Forstår at dette primært er en side for folk som har mistet barna sine, og at jeg kanskje representerer "motparten" for en del av dere. Imidlertid heter jo siden redd barna våre, og det er det som er det viktige her.

Jeg er fostermor, vil helst ikke gå for mye inn på saken av hensyn til taushets plikt og alt dette. Mitt/vårt problem er at moren er rusavhengig. Hun er egentlig veldig åpen om dette, men jeg har vanskelig for å forstå hvordan og hvorfor hun oppfører seg som hun gjør. Hun bruker amfetamin, men det sier meg ikke så mye. Jeg lurer på hvordan hverdagen til en som er rusavhengig er, hvordan det påvirker livet og alt rundt dette.

Vil til slutt bare si at jeg på ingen måte tror at de som er aktive på denne siden er eksperter på rus eller ruser seg, men jeg vet at en del som mister omsorgen for sine barn ruser seg, og kanskje titter innom her for å få råd og tips. Det er ikke fordi jeg er nysgjerrig jeg spør, men fordi jeg ønsker et godt samarbeide og ikke vet helt hvor jeg skal henvende meg for svar.

mvh Trulte


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 23, 2006 12:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
En del forslag til ting jeg tror du bør ta i betraktning:

Den svenske psykologen Lars Billing har gjort en studie av amfetaminbrukende mødre og deres barn. Han fant, som flere andre undersøkelser også gjør, at samholdet og kjærligheten mellom mor og barn er der i fullt monn allikevel, og at de skal være sammen i rikt monn, og at det går langt bedre enn barnevernet later som det gjør.

Slik er det i realiteten: Alt som kalles rusmisbruk av barnevernet og blir brukt til å begrunne avkutting av familiebånd, er slett ikke slik som det beskrives.

For det første har vi de tallrike tilfellene der barnevernet overdriver eller spinner opp "rusmisbruk". Blant annet bruker barnevernet villig vekk f.eks et helt normalt omfang pils-drikking som "bevis" på rusmisbruk. Hvis enhver som i ungdommen hadde røkt hasj et par ganger skulle betegnes som farlige narkomane, ble det svært mange. Allikevel er det dette barnevernet gjør; til og med folk som har fått hasj inn gjennom passiv røyking i et selskap, blir klassifisert som uegnet til å være foreldre og hindret totalt i å treffe sine barn (jeg kjenner en konkret sak om dette). Også mennesker som er forlengst er sluttet med rus og har vært avholdende i flere år, forkastes av barnevernet – de skal ikke "få lov" til å være foreldre. (At barnevernet her grovt krenker definerte menneskerettigheter gir de naturligvis nøkken i; de vil og skal "vurdere" folk.)

Barnevernet la for et år eller to siden opp en uttalt strategi: De fikk sånn medfart i offentligheten med psykobabbel-sakene sine (syntes de, men vi på vår side vet at de snarere burde stilles for strafferett) at nå skulle de slutte å snakke om de "vanskelige" sakene og gå over til å påstå barnemishandling og rus i langt høyere grad. Og det har de da også gjort. Mange av sakene er falske.

Og for det andre: Samtidig (og dette har kanskje en viss relevans i ditt tilfelle) har barnevernet intensivert propagandaen om at alle rusmisbrukere er totalt uberegnelige og livsfarlige i alle situasjoner, på alle tidspunkter, og til alle tider, og at de derfor skal utraderes som foreldre. Mere vettig ville det være å sørge for at foreldrene i nyktre perioder fikk være sammen med sine barn så mye de ville, og å sørge for at barna ble oppmuntret og støttet i å ha aktelse og ømhet for foreldrene, uansett hvor uperfekte. Isteden driver barnevernet i dag sjikane av foreldre. Dette er ikke klok oppdragelse, og resultatet når barna vokser opp, er høyst uheldig.

Også rusmisbrukende foreldre elsker barna sine og barna elsker dem. Disse båndene skapes ikke ved konstruksjon, de er der fra naturens side og intet kan erstatte dem. Hvis jeg var den amfetaminbrukende moren, kan jeg godt tenke meg at jeg ville oppføre meg på måter som omgivelsene ikke forsto, hvis mine barn var tatt ifra meg. Også mange foreldre som slett ikke ruser seg, blir fullstendig invalidisert når de får sine liv ødelagt når barna tas fra dem – noe som skjer regelmessig i barnevernets regi. Deres oppførsel fra da av er naturligvis preget av den torturen de er utsatt for. Hva tror du selv du ville vært i stand til å vise av oppførsel hvis du ble umyndiggjort og pint på det groveste, og ble holdt fast i en skruestikke fordi de hadde makten over ditt barn? Jeg tror ikke det er mange av oss som ikke har opplevet barnevernet på kroppen selv, som har lett for å sette oss inn i situasjonen til dem som er under barnevernets makt.

Jeg tror det eneste du kan gjøre, er å hjelpe mor og barn så godt som mulig. Det vil si å IKKE være lakei for barnevernets skadeverk, men å gjøre noe sånt som fostermoren i en kjent svensk sak (hvor Sverige ble dømt ved Menneskerettsdomstolen for å ha krenket moren og barnas menneskerettigheter): Fostermoren forsto at det var galskap å holde barna borte fra moren. Hun tok derfor bak myndighetenes rygg kontakt med moren, og de avtalte å treffes ute i naturen. Fostermoren tok altså barna med på turer i skog og mark, meget meget ofte, og der traff de moren. Dette var det klokeste opplegget blant annet fordi mor og barn hele tiden hadde vært glade i nettopp friluftsliv. Anklagene om "omsorgssvikt" gikk nettopp ut på at familien levet bohemliv: Moren brød seg katten om å tørke støv og rydde og vaske, isteden dro hun og barna stadig ut i naturen. Dette ble altså brukt av barnevernet til å påføre dem den hårdeste straff som kan ramme barn: å bli skilt fra foreldrene (anskaff gjerne Kvilhaugs bok, den kan du ha behov for å lese i din situasjon – se annonsen på forsiden av www.barnasrett.no). Det hører med til historien at da familien endelig (og fortsatt meget imot myndighetenes vilje) ble kvitt barnevernet og barna kunne vende hjem, så opprettholdt de og moren fortsatt vennskapet med denne fostermoren. – Det er det ikke så ofte familier orker, for de fleste fosterforeldre behandler dem slik som barnevernet behandler dem og har ikke begrep om deres fortvilete lengsel.

Hjelp og støtt mor og barns samhørighet og kjærlighet, istedenfor å prøve å ødelegge den slik barnevernet gjør.

Med hilsen
Marianne Haslev Skånland
  


Last edited by MH Skånland on Sun Apr 23, 2006 4:53 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 23, 2006 4:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Amfetamin er et sentralstimulerende middel og beslektet med det man bruker for å medisinere påståtte "ADHDere" og andre.

Bruk/misbruk avhenger av mengde og muligens problemstilling.

Bruk av amfetamin er ikke nødvendigvis livsødeleggende om ikke barnevernet blander seg inn.

OBS: Jeg har aldri brukt narkotika, heller aldri vert full. For noen år siden røykte jeg litt tobak. Dette da jeg var mentalt sliten av fremst barnevernsforfølgelse og barnevernets hjelpere.

Jeg har imidlertid rusmisbrukere og alkoholiserte mennesker i nær familie.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Amfetaminbruk legalisert av norske myndigheter
PostPosted: Sun Apr 23, 2006 5:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Amfetamin er et sentralstimulerende middel og beslektet med det man bruker for å medisinere påståtte "ADHDere" og andre.

Bruk av amfetamin er ikke nødvendigvis livsødeleggende om ikke barnevernet blander seg inn.



Amfetamin er et stoff som brukes i behandlingenav voksne med ADHD-symtomer. Man trenger med andre ord ikke være "narkoman" for å gå på amfetamin.

Fram til for få år siden var bruken av denne type narkotika forbudt i behandlingen av voksne med ADHD.

— Vi har god dokumentasjon på korttidseffekter for noen pasienter, og vi tror det er mange voksne med ADHD som ikke har fått god nok behandling fram til nå. Derfor har vi ønsket å gjøre det enklere for legene å skrive ut disse medisinene. Det sier prosjektdirektør, Mari Trommald, i Sosial-og helsedirektoratet.

Mari Trommald, i Sosial- og helsedirektoratet, forteller at myndighetene legger opp til at alle voksne med ADHD som har nytte av ritalin og amfetamin skal få det.


Når vi vet at det anslås at ca. 10 % av befolkningen lider av ADHD, så skal det bli mange omsorgsovertagelser dersom alle som medisineres med amfetamin skal fratas barna sine.

Også barn medisineres med det amfetamin-lignende preparatet Ritalin. Stoffet kan misbrukes ved å røykes. Effekten blir da sterkere. Les alt om Ritalin-misbruk i boken "Prozaq Nation" av Elizabeth Wurtzel.

Kan vi forvente en strøm av voksne pasienter som hevder å lide av ADHD? Da får de resept på amfetamin av fastlegen sin. Greiere kanskje enn å kjøpe på gata? Kanskje kunne de fått utløp for energien sin på en tredemølle på helsestudio isteden, men da kan de jo ikke kalles for syke, og det er jo hele poenget. Barnevernet skriker etter arbeidsoppgaver, så nå skal hele befolkningen inn i psykiatrien. Før het det "Hele folket i arbeid" nå heter det "Hele folket på trygd".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]