It is currently Tue Apr 23, 2024 2:18 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Er stort værelse viktigere for barna enn deres naturlige foreldre?
Ja, foreldre som ikke kan tilby materielle goder er uegnede omsorgspersoner 0%  0%  [ 0 ]
Nei, men fosterforeldre har ikke stort annet å tilby 100%  100%  [ 6 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject: Familien Eriksen på Hellerud
PostPosted: Tue Mar 20, 2007 10:46 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
BUF-etat lanserer i disse dager en storstilt kampanje for å rekruttere flere mennesker til såkalt "fosterforeldre", og fosterfamilien Eriksenpå Hellerud i Oslo viser frem sitt "tilbud". Barnevernets røving av barn fra foreldrene har vært så "vellykket" at hundrevis av barn står i kø for å bli tvangsplassert i nye "fosterfamilier". Disse kunstige enhetene fyller barnevernets krav til tomhet, rutiner og meningsløshet. De unge får en tilværelse langt unna sine naturlige foreldre. Dette skal gjøre dem til idealborgere i den nye velferdsstaten.

Ekteparet Eriksen står frem som såkalte "fosterforeldre". Fr. Eriksen sier at hun gjerne skulle ha vært det første året foruten. Nå har psyken til fosterbarnet Yassin normalisert seg, det vil si, gutten har vent seg til sitt nye fosterfengsel og reklamerer endatil for tilværelsen. Det er gøy fordi jeg har stort værelse, er det mest positive han har å si om foster"foreldrene". Hvor mye gotter fikk han for å si det, mon tro?

Man kan være fristet til å spørre Yassin: Savner du dine naturlige foreldre? Men slike spørsmål inngår ikke i fosterkampanjen. Kald materialisme er viktigere enn blodsbånd, selv om "fostermor" Eriksen demonstrerer hjemmekos ved å steke vafler.

Familien Eriksen er sikkert en utmerket familie, men den inngår i barnevernets maktapparat. Uten "fosterfamilier" så ville ikke barnevernet vært i stand til å røve så mange barn fra deres naturlige familier.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 20, 2007 11:04 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Mediene er ellers så opptatt av at de ikke kan skrive om barnevernssaker, og spesielt ikke hvis barnets identitet blir avslørt. I dette innslaget gjelder åpenbart ikke den skepsisen. Det undrer meg at fosterfereldre får snakke om barnet de har til oppbevaring i det hele tatt; de er jo strengt bundet av taushetsplikt hva gjelder barnet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 20, 2007 3:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg kan virkelig ikke forstå at det jeg har gjort, lagt ut saken på internett, er verre enn å gå ut i media med usladdet annsikt på barnet og fortelle at han er et fosterhjemsbarn. Jeg reagerte også på den sekvensen ved middagsbordet, det blikket fosternor gir fosterbarnet sitt er IKKE et kjærligt blikk,som han sannsynligvis ville ha fått av sin biologiske mor. Det er totalt blottet for følelser.Hun ser rett og slett irritert ut. Barn trenger faktisk kjerlighet mye mer enn materielle goder. Nei, styresmaktene hadde ikke trengt å bruke miliarder på en reklamekampanje for å rekrutere flere fosterhjem, og barnevernet hadde blitt avskaffet og ungene hadde fått kommet dit de vil være og dit de har det best, hos sine biologiske foreldre.

Men helt til slutt vil jeg komme med ett lite tankespill, enn om jeg hadde gått på ett slikt pro kurs, og søkt om å bli fosterhjem, lurer på hva reaksjonen hadde blitt da........Enn om vi alle hadde gjort det, da ville de fått hendene fulle tenker jeg. Kansje så fulle at de ikke hadde tid til å gjøre så mye skade. Det må da være åpent for alle å søke?

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 20, 2007 3:56 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Det fremsto på meg som om denne gutten nærmest bor i fosterhjemmet på nåde.Det er nok ikke mye som skal til før fostermor synes at han er et problembarn.... De aller fleste biologiske foreldre ville aldri ha uttalt at de ville vært enkelte år foruten barna sine uansett hvilke problemer barna måtte ha.
Jeg synes at han virket forknytt.Det gjorde imidlertid ikke fostermor som nærmest lyste av selvgodhet.

Vel vel ..han er jo "heldig" som har eget rom da og som får spise vafler...men det er jo noe som strengt talt de aller fleste barn har tilgang på hos sine EGNE foreldre også (såfremt barnefjernet ikke tvinger de ut derifra..)

Det er forresten litt underlig å se hvordan matsituasjoner hele tiden blir dratt frem i disse fosterhjemsreportasjene.Er det en måte å insinuere/påstå at barna ikke har tilgang på mat i sitt eget hjem? En stygg og subtil metode..

Forøvrig er det tydeligvis greit for bv å identifisere barn som er utsatt for bv så lenge det gir god reklame til bv. Dersom det ikke er god reklame for bv er det selvsagt "et overgrep mot og en uthengning av barnet"

Det er med andre ord "koselig" når bv henger ut barnet som barnevernsbarn når barnet steker vafler i fosterhjemmet, men ikke like gøy når de pårørende dokumenterer for offentligheten at de barnevernsansatte drar og sleper barnet med seg ut i bilen mens barnet hyler og skriker som en følge av mishandlingen det utsettes for.

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 20, 2007 9:56 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Det er stort værelse der du kan dyrke ensomheten, eller være sammen med de andre merkelige vesenene på din egen alder som er idealet dag.
I tillegg skal du lære verdien av forbruksvarer og andre statussymboler.
Når du er kjøpt og betalt, er du blitt en "nyttig" samfunnsborger.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]