It is currently Sat Apr 20, 2024 5:07 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Trenger foreldre et hjelpetilbud etter å ha blitt fratatt barna med tvang?
Ja, men det er bedre å bruke venner og familie 38%  38%  [ 3 ]
Nei, et tilbud som indirekte støtter barnevernet kan oppleves intruderende og krenkende 25%  25%  [ 2 ]
Nei, foreldrene trenger å få barna tilbake! 38%  38%  [ 3 ]
Ingen av alternativene passer 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 8
Author Message
 Post subject: Tilbud til foreldre som er blitt fratatt barna med tvang
PostPosted: Sun Feb 11, 2007 1:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Kirkens Bymisjon i Forus har opprettet et tilbud til foreldre som har blitt fratatt barna med tvang av "barnevernet".

Med "Foreldrestøtten" i ryggen skal det være lettere å sette ord på sorg og sinne, og komme videre i livet.

De tre barna er i dag plassert i fosterhjem, og moren får møte dem hver 6. og 8. uke. - Uansett hvordan omsorgen har vært, er jeg både glad i og bekymret for barna mine.

Prosjektet i regi av Forus i Kirkens Bymisjon kom i gang i mars og er åpent for alle i Oslo som har opplevd at barnevernstjenesten har fjernet barna deres.

Kommentar: Kirkens Bymisjon setter fokus på noe viktig, nemlig hvordan det oppleves for foreldrene å bli fratatt sine barn. Det å bli fratatt ett eller flere barn er noe av det verste som kan skje en mor eller far. Det er verre enn livstidsstraff. Likevel går slike saker for sivile domstoler hvor det ikke stilles samme krav til bevis som i straffesaker.

Barnevernet har en uhyrlig makt, og det er skremmende å møte et slikt maktapparat og vite at de nærmest ufaglærte saksbehandlerne der har myndighet til å vurdere at du ikke "egner" deg som omsorgsperson for ditt eget barn. Det skulle være forbudt å frata foreldre barna deres!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 13, 2007 7:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jeg er dessverre (som den pessimist jeg etter hvert er blitt) redd at også Kirkens Bymisjon er blitt adskillig invadert av barne-babler-opplært personale.

Opplegget høres meg nok ut til å minne mer enn litt om hva som skjedde da Landsforeningen for Familiens Rettigheter (LFFR) ble opprettet (for mer enn et dusin år siden nå). Elisabeth Backe-Hansen var med og stiftet. Hun mente absolutt det trengtes en slik forening hvor folk kunne få "bearbeidet" sin følelser når barna var tatt. – Ja, for se det: Backe-Hansen er selv en av barnevernets hoff-leverandører av sprø ideologi og en av skadevolderne i konkrete barnevernssaker. Det faller henne ikke inn å medvirke til å barnevernet skal bearbeide sine holdninger og handlinger, nei da, ofrene skal avreagere seg imellom.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]