It is currently Tue Mar 19, 2024 5:01 am



Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 3:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jeg tror Rinna har rett i at flere ting er er typiske. Jeg tar for meg ett moment her:

Det at Suheylas og Yavuz' første barn ble bortadoptert, sies å være en annen sak. Det kan jeg faktisk være enig i: At barnevernet har tatt barnet fra en meget ung mor ved fødselen, er absolutt intet argument som støtter at barnevernet skal ta flere barn fra henne senere. Den tidlige tvangsfjernelsen har i seg selv vært et overgrep, likeledes at foreldrene øyensynlig aldri har fått vite hvor denne datteren er men er blitt totalt avskåret fra henne. Dette overgrepet bør ikke brukes som begrunnelse for å begå nye overgrep mot de yngre barna.

Men barnevernets representant her ser øyensynlig ikke alvoret i dette. Barnevernet bruker tidlige tvangsfjerninger som argument for nye, idet de aldri i min erfaring innrømmer eller innser at det var galt, det de gjorde i første omgang. Generelt bruker barnevernet ungdom og "umodenhet" som tilstrekkelig argument for å ta barn. Argumenter om umodenhet er sentrale hos kvakksalveren Killén; de er uten vitenskapelig fundament eller støtte i empiriske undersøkelser foretatt metodisk holdbart. De er en del av den sentrale ideologiske propagandaen, det er alt.

I et lengre perspektiv føyer de seg inn i argumentasjonen som er blitt brukt opp igjennom tidene for sånt som å lobotomere, tvangssterilisere og bemektige seg barna til antatt mentalt handikappede, tatere, sigøynere og andre – resonnementer som faktisk blir praktisert hele tiden, og som utilsløret dukker opp nå igjen, uten at den norske befolkning beveger seg ut av sin selvtilfredshet (se den siste artikkelen nedenfor). Én ting er at svært mange antatt handikappede e.l. ikke er det – diagnostiseringen av slikt har alltid vært særdeles spekulativ og kjepphest-preget. En annen ting er hvorvidt lav intelligens, sigøyner-levevis, eller forbrytelse og fengselsstraff, eller det at foreldre lyver om noe, berettiger å hindre folk i å ha barn og å fjerne de barna de har. Det er ingen hjemmel for den praksis Norge har drevet med vedrørende dette så langt tilbake som vi kan følge landets "sosiale praksis". Bare studér menneskerettighetene, eller for den saks skyld norsk lovgivning.

Noe stoff om dette:

En artikkel som Rinna henviste til tidligere (der finnes langt mere stoff om behandlingen av taterne i Norge, naturligvis):
Et redningsarbeide i den kristne kjærlighets tjeneste - et lite innblikk i omstreifermisjonens barneredning
Av Joar Tranøy

Gunnar Broberg & Nils Roll-Hansen (red) (1996):Eugenics and the Welfare State – Sterilization Policy in Denmark, Sweden, Norway, and Finland
East Lansing: Michigan State University Press. ISBN 0-87013-413-2
(Meget god oversikt med dokumentasjon og bibliografi. Har klar relevans for dagens praksis med press til sterilisering og abort og med tvangs-overtagelse av omsorg.)

Minoritetsgrupper

og nå det siste hittil:
- Må ta omsorgen for sigøynerbarn

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 5:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Så litt angående løgn eller gale opplysninger i Tyrkia/stavanger-saken.

De eksempler som angis, er, som Arild Holta og Rinna sier ovenfor, til dels trivielle, dels kjent. At det yngste barnet først ble oppgitt å være en pike, var noen avisartikler kilden til. At barnas far har vært i fengsel visste vi fra før.

Foreldre har ingen plikt til sannhet for å ha rett til å ha sine barn hos seg. Derimot har barnevernet som offentlig etat en udiskutabel, absolutt plikt til sannhet. Denne bryter de stadig vekk. Barnevernets gjennomførte løgner har stått sentralt i de saker jeg har vært sakkyndig vitne i, og løgnaktigheten glir i ett med deres ideologi. I tillegg til saker hvor jeg gjennom saksdokumentene har sett at barnevernet beviselig lyver, melder foreldre i de fleste barnevernssaker at det står likedan til med barnevernerne i deres saker også. Kikk gjerne på et par nyere innlegg i gjesteboken på BarnasRett, f.eks Hugo Olsens av 6. januar 2007.

Samme løgnaktighet finner man hos de aller, aller fleste fosterforeldre når det oppstår noen som helst konflikt. At fosterforeldre står i retten som vitner og lyver til barnevernets fordel, går igjen. Jeg har sett det selv, og sett det dokumentert i andre saker.

Foreldre kan nok lyve i barnevernssaker for å forsvare sine barn og sin samhørighet med barna. Men sannsynligheten for at barnevernet og fosterforeldre lyver, er langt høyere.

Når det gjelder fosterforeldrene Flo/Rugland, er det slik at to nå voksne unge kvinner, før saken om de tyrkiske barna kom opp, har meldt Flo for sex-overgrep mot dem mens de var plassert der som fosterbarn. Hvorfor det norske barnevernet da ikke flyttet dem vekk, men har fortsatt å bruke Flo som fosterperson, ble barnevernet spurt om i tyrkisk rett. De begrunnet det, så langt min informasjon går, med at Flo hadde sagt at det ikke var sant. For et bevis. For et barnevern å forlite seg på mht noe som helst.

At forekomsten av mishandling og overgrep er høy i fosterhjem så vel som på institusjoner, er ganske godt kjent, fra samtlige land som bringer artikler og rapporter om slikt, trass i at barnevernet og myndighetene alltid skjuler sånt så godt de kan. Et annet nytt innlegg i BarnasRetts gjestebok, fra Monica 11. januar 2007, beskriver et tilfelle, men det finnes også dokumenterte tilfeller. Generelt er det solid basis for å si at mishandling, vanskjøtsel og overgrep er langt mere omfattende i alle andre miljøer enn i hjem hvor barn barn bor hos sine egne to biologiske foreldre.

Hva angår påstander om at fosterforeldrene ble overfalt, er det å si at det hevder fosterforeldre, og barnevern, også jevnlig at de blir i mange andre saker. I noen tilfeller er den biologiske familien drevet til desperasjon av disse, og truer eller angriper dem virkelig. (Også andre forfulgte har forsøkt å gjøre revolt og angripe sine forfølgere og undertrykkere – det er vanskelig å holde det mot dem moralsk når forfølgelsen de er blitt utsatt for er alvorlig.) I andre tilfeller (jeg kjenner til en del) er det direkte usant. Men norsk rettsapparat biter jo på disse vedvarende angrepene mot foreldre og foranstalter sjelden reelle undersøkelser eller stiller reelle beviskrav. Så barnevernet har god grunn til å regne med suksess i Norge, men har altså støtt på en mer sober og tenkende dommer i Tyrkia. I Tyrkia/Stavanger-saken har barnevernet og fosterforeldrene dertil nektet å bøye seg for tyrkisk rett, som i dette tilfellet ser ut til å ha opptrådt langt mere ansvarlig enn Norge.

Det er derfor ingen grunn til å tro på fosterpersonenes eller barnevernets versjon av hendelsene i Manavgat. Har de ikke bevis, kan man rolig gå ut fra at deres utsagn er upålitelige. Slik barnevernet har stilt seg med sin generelle fremferd i årevis, kan man absolutt aldri være sikker på at noe som helst de sier er sant.

Spørsmålet om hvem som kan uttale seg om hva som er sant, kaster imidlertid et nyttig lys over hvordan barnevernere resonnerer. Når man kan hevde at man ikke vet, da har man tiltro at at etatens engasjerte, godt betalte fosterpersoner er de man skal hevde taler sant. I resonnementet innrømmes det at barnevernet ikke har noen metode for å bedømme sannhet og løgn, skjønt de i min erfaring alltid hevder å vite det. Jeg vet jo at de tvert imot er de dårligst egnede i omtrent hele befolkningen, grunnet sin ideologiske opplæring. De står også hjelpeløse til å vurdere hva som burde gjøres når påstand står mot påstand. Igjen har deres opplæring ført dem på avveier. Deres eget virke i disse sakene fremstår som så sammenhengende løgnaktig at det nok sløver evnen til å gå saklig og åpent til verks. I sak etter sak har jeg sett dem skifte påstander og standpunkter i hver fase av sakene, kun opptatt av å finne på noe som de håper blir tatt for god fisk. Jeg vil henlede oppmerksomheten på en god formulering i en av Ole Texmos siste artikler: "Manglende fokus på metode tilrettelegger for ideologi." (Serie om justismord, del 3: Sedelighetssakene)

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hiv ut det kvinfolket !
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 6:04 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
Benedikte wrote:
Til etikeren.......

Jeg vil komme med et par eksempler på at ting ikke stemmer...
Fosterforeldrene sier de ble "overfalt" i Tyrkia, foreldrene sier de "tok kontakt".. Hvem kan si hva som er rett ?


Går jeg innom en pubb, cafe eller andre steder og overhører noen som prater om en sak som denne, som mener at noe er rett eller feil, så er det en ting... De har nemlig ikke noen inflytelse i saken.

Straks en person har ansvar i saken, eller inflytelse i saken, stiller ting seg annerledes. Da blir alt en sier til ting som kan påvirke dem det gjelder. Ola på hjørnet har ikke innflytelse med det har folk i barnevernet.

Dette betyr at om en person i barnvernet åpner kjeften... så skal det hun sier stemme - og gjøre det ikke det så kan det ødelegge liv !! Du jobber innenfor en etat med skravlekjerringer, som ikke har noen kompetanse på etterforskning, (les dette: http://www.etikeren.net/index.php?optio ... &Itemid=10)

så dere burde holde munn. Man skal ikke synse og mene, og pjatte om man står i en posisjon der man kan påvirke utfallet av mennesker liv....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 10:03 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Så det er i Fredrikstad disse fosters har klart å
slå seg ned med tjuvgodset(fosterbarna).Var det
for å komme bort ifra det Tyrkiske miljøet i
Stavanger?

Da var vel ikke Fredrikstad den rette byen å
komme til,her er det jo mer enn nok av
innvandrerbarn,helt sikkert fra Tyrkia også
som kan påvirke disse to guttene på en skadelig
måte,tror du ikke det Benedicte?

De kan jo ved et uell få snappet opp noe fra sin
egen kultur.

Kanskje det er på Trosvik skole de går,ja, det
forbauser meg ikke,tror de fjerner bare norske barn
til denne barnefjerindusstrien.

På denne skolen(Trosvik)skjer en del mobbing som
på andre skoler,her har de lærere som går vakt i
friminuttene med gule refleksvester på seg.

Skulle en elev som blir utsatt av en annen elev på
denne skolen be om hjelp i friminuttet,så er svaret
omtrent det samme fra den voksne hver gang:Ordn
opp selv.

Vår Marcus ba aldri om hjelp på grunn av mobbingen han
ble utsatt for ,men til slutt tok han igjen og da ble han sett
på som den skyldige og ikke offeret.

Denne skolen har en egen evne til å skjerme mobberne,
men slik er det kanskje overalt,at det ender som i vårt
tilfelle at offeret ble kidnappet av barnevernet.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]