It is currently Tue Mar 19, 2024 12:04 pm



Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Barnevernsgalskap
PostPosted: Mon Jan 08, 2007 11:38 am 
Offline

Joined: Mon Dec 04, 2006 1:07 pm
Posts: 3
Kan dette paret brukes som fosterforeldre???

Dette er en sak jeg har fått kjennskap til gjennom min jobb innen den etaten dere jobber så hardt mot. Jeg må også si at jeg støtter deres kamp langt på vei !

Saken handler om et par, ca. 30 år, av utenlandsk opprinnelse. Han er domfelt flere ganger, blant annet for vold mot sin kone (hun ble stukket med kniv), kjøring i narkopåvirket tilstand, tyveri, heleri og salg av narkotika, både kokain og heroin.

Hans siste dom var på 2 år. Da han var i retten, hevdet han at de 300.000 kronene politiet fant da de ransaket leiligheten hans, kom fra hans far. Så vidt jeg har funnet ut, har faren kun mottatt sosialstønad de årene han har vært i Norge.

I tillegg blir han etterforsket for 27 andre lovbrudd. Det alvorligste er vel at han, da han klarte å stikke av fra politiet under en ransaking hjemme hos ham, klarte å miste en pose med 20 gram heroin. Ikke rart han hevder at han er stoffri..

Hans kone er også med på denne galskapen. Mens mannen satt inne, ble hun nesten hver dag observert sammen med ukjente menn, som enten gikk inn i, eller kom ut fra leiligheten deres. Man kan jo lure på hva som foregikk der inne.

De har til sammen 4 barn. Den eldste jenta har flyttet for noen år siden, det samme gjorde 2 av sønnene deres, så nå bor bare minstemann på rundt 1 år med foreldrene. Da de to eldste guttene var yngre, sånn 4-6 år, var det ikke uvanlig at naboer fant dem ute midt på natten. Forklaringen til guttene var at de bare skulle leke litt, mens politiet hadde razzia hjemme hos dem.

Disse menneskene ønsker nå å være ”omsorgs”personer for andre barn, og Barnevernet har egentlig ingenting imot det !

Hva synes Forumets brukere??

Til slutt et par ord om denne såkalte ”Tyrkiasaken”.. Det var interessant å lese det dere skrev om denne saken. Mye av det som sto, er nok riktig, men jeg vil likevel komme med en henstilling, spesielt til agrippa og MH Skånland, om å sette seg litt bedre inn i saken før det blir skrevet om den. Dessverre blir det litt for mange faktafeil. Men det er jo ikke så lett å få informasjon fra begge sider.


Fram for et BEDRE barnevern, for hele familien !


Last edited by Benedikte on Mon Jan 08, 2007 12:55 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 08, 2007 12:02 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Angående Tyrkiasaken så sitter Skånland med opplysninger fra flere involverte.

Mennesker egner seg ikke som fosterpersoner. Det er derfor mennesker naturlig organiserer seg i biologiske familier og er mor og far til sine barn, ikke naboens.

Folk som lever et rotete liv egner seg ofte enda dårligere som fosterpersoner enn andre.

For sine barn er de uerstattelige, tross feil og mangler.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 08, 2007 12:20 pm 
Offline

Joined: Mon Dec 04, 2006 1:07 pm
Posts: 3
Jeg er for såvidt enig med deg i at mennesker ikke egner seg som fosterpersoner. Men hvilke alternativer har man, når hverken foreldrene eller storfamilien er i stand til å ta seg av sine barn ?
Hvor skal man da gjøre av barna ? For det er vel BARNAS beste vi må tenke på ? Skal vi la dem gå samme vei som foreldrene/storfamilien, eller skal vi PRØVE å gi dem noe mer ? De voksne får klare seg selv, de velger i de aller fleste tilfeller dette selv. Barna har ingen valg.

Selv er jeg ingen fanatisk tilhenger av fosterhjemsplasseringer, men i enkelte tilfeller har vi ikke noe bedre alternativ. Spesielt ikke når foreldrene og deres nærmeste f.eks. er tunge rusmisbrukere. DET er de harde og kalde fakta.

Når det gjelder Tyrkiasaken, har jeg lest det som er skrevet her, jeg har også lest sakspapirer i saken. En god del av det som kommer fram (fra begge sider), stemmer ikke, sånn at informasjonen som kommer fram blir feil, og det er dumt at man skal bli forledet til å tro at dette er den eneste sannhet..


Fram for et BEDRE barnevern, for hele familien !


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 08, 2007 1:16 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Benedikte wrote:
Jeg er for såvidt enig med deg i at mennesker ikke egner seg som fosterpersoner. Men hvilke alternativer har man, når hverken foreldrene eller storfamilien er i stand til å ta seg av sine barn ?

Hva er "å være i stand til å ta seg av barn"? Det er da uhyre sjeldent at folk dreper sine barn.


Benedikte wrote:
Hvor skal man da gjøre av barna ? For det er vel BARNAS beste vi må tenke på ?

Vi skal tenke på alles beste. Det er toskete å tenke bare på en part.


Benedikte wrote:
Skal vi la dem gå samme vei som foreldrene/storfamilien,

Det er ingen automatikk i at de går samme vei.

Benedikte wrote:
eller skal vi PRØVE å gi dem noe mer ?

Å drive med eksperimenter på mennesker, er uetisk. sosiale eksperimenter som tvinges på folk er ikke mindre uetisk.

Benedikte wrote:
De voksne får klare seg selv, de velger i de aller fleste tilfeller dette selv. Barna har ingen valg.

Her på forumet driter man ikke i den ene delen av familien. Vi følger ikke slike tåpelige moter.

Benedikte wrote:
Selv er jeg ingen fanatisk tilhenger av fosterhjemsplasseringer, men i enkelte tilfeller har vi ikke noe bedre alternativ. Spesielt ikke når foreldrene og deres nærmeste f.eks. er tunge rusmisbrukere. DET er de harde og kalde fakta.

Man stjeler ikke barn. Men har man penger til det kan man til og med gi hjelp døgnet igjennom.

Benedikte wrote:
Når det gjelder Tyrkiasaken, har jeg lest det som er skrevet her, jeg har også lest sakspapirer i saken. En god del av det som kommer fram (fra begge sider), stemmer ikke,

Mener du å påstå at sakspapirene STEMMER. Tror du på julenissen også?

Benedikte wrote:
sånn at informasjonen som kommer fram blir feil, og det er dumt at man skal bli forledet til å tro at dette er den eneste sannhet..

Det er dumt å tro at sakspapirene ligner på noe som kan kalles sannhet. Vi har da sett slike papirer alle som er på forumet. Det er verbalt søppel.


Benedikte wrote:
Fram for et BEDRE barnevern, for hele familien !

Måtte dette makkverket som forfører folk få sin endelige slutt. Jo før jo bedre.

TEMA for r-b-v.net
BRUKERGRUPPEN

Dette må du lese, så oppdager du trolig at du er på feil sted.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Velkommen skal du være
PostPosted: Mon Jan 08, 2007 5:03 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Benedikte wrote:
Men hvilke alternativer har man, når hverken foreldrene eller storfamilien er i stand til å ta seg av sine barn ?
Hvor skal man da gjøre av barna ? For det er vel BARNAS beste vi må tenke på ? Skal vi la dem gå samme vei som foreldrene/storfamilien, eller skal vi PRØVE å gi dem noe mer ? De voksne får klare seg selv, de velger i de aller fleste tilfeller dette selv. Barna har ingen valg.



Hyggelig å se at det finnes folk på "innsiden" som er kritisk til barnevernets metoder! Jeg håper du vil fortsette å sette deg inn i de forskjellige sider av kritikken mot barnevernets arbeidsmåte i dag.

Her vil du finne kritikk av fagkunnskapen som barnevernets medarbeidere bruker til å ta sine vurderinger. Vi er langt fra alene om å føre den kritikken, det finnes folk i fagmiljøet som også stiller de samme spørsmålene.

Og så er vi også veldig kritiske til de vide fullmaktene som saksbehandleren besitter. Vi fordømmer de udemokratiske hersketeknikkene som brukes til å underkue foreldre (=samarbeide, i deres fagspråk). Vi spør om avgjørelser som blir tatt bak lukkede dører av et "domstol lignende organ", der udokumenterte påstander fra barnevernets medarbeidere blir godtatt som bevis, er vår rettstat verdig. Vi kan ikke se at barnevernet, når det flytter barn til fosterhjem, faktisk arbeider for barnets beste.

Vi støtter oss på fagkunnskapen om skadevirkningene av å skille barn fra sine biologiske foreldre - fagkunnskap som barnevernet later som ikke eksisterer. Vi støtter oss på undersøkelser som viser at barnevernets "plasseringer" gjør mer skade enn gavn, og til sist har vi alle våre egne erfaringer om systemets inkompentanse, maktarroganse og lovløshet, hvilket er årsaken til at dette forumet eksisterer.

At "Barnets beste" bør være sentral i alle avgjørelser truffet av barnevernet, det kan vi alle være enige om. Vi deler derimot ikke barnevernets oppfatning om hva som er til det beste for barn, familier eller samfunnet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 08, 2007 5:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Benedikte wrote:
Jeg er for såvidt enig med deg i at mennesker ikke egner seg som fosterpersoner. Men hvilke alternativer har man, når hverken foreldrene eller storfamilien er i stand til å ta seg av sine barn ?

Selv er jeg ingen fanatisk tilhenger av fosterhjemsplasseringer, men i enkelte tilfeller har vi ikke noe bedre alternativ. Spesielt ikke når foreldrene og deres nærmeste f.eks. er tunge rusmisbrukere. DET er de harde og kalde fakta.

Fram for et BEDRE barnevern, for hele familien !


Barnevernet er en parasittisk organisasjon som må nedlegges. Familien er barnas vern, ikke liksom-pedagoger og andre offentlige ansatte snyltere.

Det er uhyre sjelden at verken foreldrene eller storfamilien er i stand til å ta vare på barna. Jeg vil nevne familien til Svanhild Jensen som eksempel. I Gjesteboken kan du lese at foreldrene til Svanhild Jensen på nytt er er blitt nektet kontakt med sine barnebarn. Dette skyldes utelukkende barnevernets behov for makt, for Svanhilds foreldre er ressurssterke og oppegående mennesker. Det samme er forøvrig Svanhild, men mot barnevernet taper de fleste. Det er alldeles ikke "tunge rusmisbrukere" som havner i barnevernets garn, men ganske alminnelige mennesker.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 10, 2007 3:57 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Først må vi si at Arild Holtas svar var så bra,
at det blir som å hoppe etter Wirkola.

Det er ikke slik Benedicte det vet du også,
om mor eller far klarer å komme seg ut av
rusproblemet av egen eller offentlig hjelp,
at da ikke barnevernet finner på nye årsaker
til å overvåke din familie,eller ikke å forandre
sin oppfatning om familiens omsorgsevne.

Har du kommet inn i barnevernet er du der
så lenge som barnevernet vil,for det er slik
opplegget er med fosterhjem og hvis barnet
blir flyttet beholder fosterforeldrene tingene
og gir tkil nytt barn,det meste av det.

Når barna blir voksne eller at barnevernet blir
lagt ned,først da er du sikker på å være ute av
systemet.

Barnevernet innrømmer aldrei at du er eller blir
en god omsorgsperson for dine barn.

Det med at slekt og venner ikke kan hjelpe de som
blir barnevernsofre istedet for er jo fordi at ingen
aldri blir spurt om å være omsorgsperson f.eks av
slekta til barnet ,av barnevernet.

Det er bestandig noen i bygd og by som kan ta seg av
de barna som faller utenfor,midlertidig eller permanent.

Folk bør tidlig søke hjelp hos andre enn barnevernet,
hvis de er i den situasjonen.

Ofte er det økonomien som spiller inn for å ta vare på
slekt og venners barn.

F.eks av goder hittil for mor for å ta seg av sine egne barn
er det kontantstøtte "i et sekund"av barnets liv og en masse
pensjonspoeng som mor når hun har blitt pensjonist.

Det burde være en lønn for omsorgspersoner som ikke styres
av det offentlige,fr.eks sosialkontor og barnevern.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 10, 2007 11:18 pm 
Offline

Joined: Sat Oct 28, 2006 6:48 pm
Posts: 21
Benedikte wrote:
Når det gjelder Tyrkiasaken, har jeg lest det som er skrevet her, jeg har også lest sakspapirer i saken. En god del av det som kommer fram (fra begge sider), stemmer ikke, sånn at informasjonen som kommer fram blir feil, og det er dumt at man skal bli forledet til å tro at dette er den eneste sannhet..

Det betyr vel bare at også sakspapirene inneholder feil? Vi har i vår sak opplevd en mengde faktafeil som vi har forsøkt å rette opp i, uten å lykkes. Det finnes flere oppdiktede og feiltolkede opplysninger som ikke er annet enn personangrep. Slik det er nå føler jeg meg regelrett forfulgt, er det til barnets beste?

Til slutt vil jeg si at det er en syk bransje du jobber i. Håper at du - og andre oppegående - er villige til å ta tak i arbeidsmetodene som benyttes. Flere av navnene som er på 'svartelista' har vi uheldigvis stiftet bekjentskap med, pluss et par andre. I din bransje synes det som om fantasien får fritt spillerom uten at noen reagerer.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 10, 2007 11:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det er nok barnevernsofrene selv som må reagere, Jon. Det eneste som duger er hvis mange av dere slår dere sammen, går ut offentlig med alle sakene, slik at den store hop ikke lenger kan påstå at det bare er gale barnemishandlere som barnevernet griper inn overfor.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hiv ut det kvinfolket !
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 12:53 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:08 am
Posts: 50
Benedikte wrote:
En god del av det som kommer fram (fra begge sider), stemmer ikke...


Hvordan vet hun det ?

JA Benedicte, hvordan vet du det ??? Hvordan vet du at mye ikke stemmer på begge sider... ???

Er du gud ? Er du allvitende ??

... slik at du kan se sannheten og sammenligne den med det de sier på begge sider i saken.... for så å kunne si til oss dødelige, som ikke har allvitende guddommelige evner som deg til å se sannheten, at det er mye løgn på begge sider.... ?? Kanskje du kan se inn i tankene til alle som er involvert i saken ?

Gå hjem og skam deg - du vet ikke hva fasiten er i denne saken, eller i noen andre saker....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 9:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jo ser du, Etikeren, det mest sannsynlige er at hun holder til i Rogaland, og ettersom saken eksploderte både i tv og Stavanger Aftenblad og mere til, så går nok skravla blant alle barnevernere. Vi har tidligere her på forumet blitt invadert og forsøkt "oppdratt" av et par folk fra Stavanger som har rost fosterforeldrene opp i skyene – de har etter sigende "fått skikk på" guttene. Nå har vi altså denne Benedikte, som ved sine antydninger vel vil imponere. Og så beskriver hun noen mennesker og spør uskyldig vårt forums brukere hvorvidt de er skikket til å være fosterforeldre. Det har hun nok en viss hensikt med. Det ligner forunderlig på indirekte barneverns-saksbehandling.

Vel, det forlyder at fosterforeldrene er flyttet til Haugesund – det ble vel et for stort tyrkisk miljø for dem i Stavanger som kunne fortelle guttene noe annet enn det som passet barnevernere. Barnevernet betaler vel deres liv i Haugesund. Den eldste gutten er visst begynt å dra sin vei fra fosterhjemmet titt og ofte? Det er vel fordi han har slik "tilknytning" til fosterforeldrene, antagelig.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 11, 2007 1:14 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Eller en enda verre situasjon: Hun "har" saken og bryter dermed sin taushetsplikt!!! kke det at vi blir forundret! Vi har jo sammenlignet noen papirer i vår tid og finner det underlig at mappene inneholder omtrent likelydende uttalelser. Eksempelvis når man setter spørsmålstegn vet kvalitet på omsorgen. Da er ALLTID fostehjemmet bedre rustet enn familie, slekt og venner! I vårt tilfelle hadde vi to-2 valg, begge vennepar,og begge familiene hadde mer enn relevant utdannelse i forhold til problematikken. Det ene paret var også godkjent forsterket fosterhjem. Attpåtill ønsket vårt barn et tilbud hos begge familiene. Bråstoppen kom da det ble klart at vi, foreldrene, selv måtte betale! Hvem har råd til å leie hjelp for 500 000.- pr år?

Her er sitatet som viser at hun gir inntrykk av å vite mer enn det hun har lov til å si:

Quote:
Når det gjelder Tyrkiasaken, har jeg lest det som er skrevet her, jeg har også lest sakspapirer i saken. En god del av det som kommer fram (fra begge sider), stemmer ikke, sånn at informasjonen som kommer fram blir feil, og det er dumt at man skal bli forledet til å tro at dette er den eneste sannhet..



Envidere mener du faktisk at dette eksemplet i trådstarten er bedre enn en eventuell plassering ala det jeg skisserer over?

Quote:
Jeg er for såvidt enig med deg i at mennesker ikke egner seg som fosterpersoner. Men hvilke alternativer har man, når hverken foreldrene eller storfamilien er i stand til å ta seg av sine barn ?



Quote:
Fram for et BEDRE barnevern, for hele familien !


Denne er vel alle enige om, men desverre er veien alt for lang for alt for mange! Min og de flestes erfaring her er at et omsorgstilbud til HELE familien finnes ikke i Norge! Ja vel, vi har lover som sier at vi skal få det, men hvor mange har fått annet "tilbud" enn: Hold dere unna det blir så vanskelig for fosterhjemmet når ungen bare vil hjem når dere har vært her eller andre fraser lik den? I tillegg har de blitt overhøvlet på det groveste, har hørt det personlig, og blitt fortalt hvor dårlig menneske du er. I tillegg slenger en del på også fraser "unner du ikke ungen turen til syden? For det har jo ikke du/dere råd til!" Eller skill dere far/mor er problemet og nårh*n er ute, vil du få ungen tilbake!

Nei du vi har ikke et barnevern som ivaretar hele familien! Vi har et barnevern som ivaretar seg selv og sin inntekt. Om en familie drukner i saken, gjør lite : Det finnes så mange nye å ta av! Bare så synd at Den Europeiske Mennesekrettighetskommisjonen har begynt å stille kritiske spørsmål om hvorfor Norge fjerner så mange flere barn og hvorfor "tilbudet" til familien faktisk ser ut til å mangle på tross av lovpåbud!

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hiv ut det kvinfolket !
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 12:59 pm 
Offline

Joined: Mon Dec 04, 2006 1:07 pm
Posts: 3
Til etikeren.......

Jeg vil komme med et par eksempler på at ting ikke stemmer...
Fosterforeldrene sier de ble "overfalt" i Tyrkia, foreldrene sier de "tok kontakt".. Hvem kan si hva som er rett ?
Barnevernet påstår at den biologiske faren er narkotikamisbruker (noe han også har sittet i fengsel for). Han selv sier han er stoffri..
Det var kanskje derfor han mistet en pose med 20 gram heroin da han stakk av fra politiet ?

Jeg har ingen guddommelige evner, og ingen evne til å lese andres tanker, men det står et sted her inne at familien flyktet for å hindre barnevernet i å ta deres nyfødte sønn, og et annet sted står det at det var en datter, så MÅ det jo bli en feil et sted.. At deres datter ble bortadoptert for 14 år siden, er en helt annen sak.

Ellers er det også feil som MH Skånland skriver, at fosterfamilien har flyttet til Haugesund.. Fredrikstad er mer rett..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hiv ut det kvinfolket !
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 1:27 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Benedikte wrote:
Til etikeren.......

Jeg vil komme med et par eksempler på at ting ikke stemmer...
Fosterforeldrene sier de ble "overfalt" i Tyrkia, foreldrene sier de "tok kontakt".. Hvem kan si hva som er rett ?
Barnevernet påstår at den biologiske faren er narkotikamisbruker (noe han også har sittet i fengsel for). Han selv sier han er stoffri..
Det var kanskje derfor han mistet en pose med 20 gram heroin da han stakk av fra politiet ?

Jeg har ingen guddommelige evner, og ingen evne til å lese andres tanker, men det står et sted her inne at familien flyktet for å hindre barnevernet i å ta deres nyfødte sønn, og et annet sted står det at det var en datter, så MÅ det jo bli en feil et sted.. At deres datter ble bortadoptert for 14 år siden, er en helt annen sak.

Ellers er det også feil som MH Skånland skriver, at fosterfamilien har flyttet til Haugesund.. Fredrikstad er mer rett..


Når man ikke har noe bedre finner man uvesentligheter. Her var det en del. Flykte for han- eller hunkjønn, er mildest talt meningsløst.

Det med heroin har kun en form for mening, men da med en tidsanvisning. Er det 20 år siden, så...

Har du lest TEMA og BRUKERGRUPPE og funnet ut om du er inntrenger eller rettmessig bruker?!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hiv ut det kvinfolket !
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 2:53 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Benedikte wrote:
Jeg vil komme med et par eksempler på at ting ikke stemmer...
Fosterforeldrene sier de ble "overfalt" i Tyrkia, foreldrene sier de "tok kontakt".. Hvem kan si hva som er rett ?

Ellers er det også feil som MH Skånland skriver, at fosterfamilien har flyttet til Haugesund.. Fredrikstad er mer rett..



Dette er typisk for måten barnevernsansatte argumenterer på. Det spiller ikke så stor rolle hvilken by barnet nå bor i. Spørsmålet er heller om barnevernet gjør rett i å skille barn fra foreldre.

Hvis du setter deg inn i andre tråder på dette forumet f.eks. tråder om vår kritikk av det påståtte vitenskapelige grunnlaget for barnevernsfaget, vil du kanskje skjønne at vi ikke diskuterer små detaljer som muligens kan være feil. Jeg anbefaler at du begynner med å ta en kikk på Sverre Kvilhaugs bok "Atskillelse barn og foreldre" som er en samling av forskningsmaterial som barnevernet later som ikke finnes:
http://www.barnasrett.no/bok/atskillelse.htm

De fleste av oss har førstehåndskunnskaper om hvordan dere jobber, om hvordan dere "observerer", om hvordan dere forvrenger fakta, utsagn og data. Vi trenger ikke å overbevise oss om at det dere gjør er fullstendig uetisk og uforsvarlig fra et faglig ståsted.

Den eneste måten barnevernet kan kjøre fram uhemmet og uforskammet er ved å opprettholde dagens hemmelighetsregime som dere vil ha folk til å tro at ivaretar "barnets beste". Men som to fagfolk med rette har påpekt:
Det er ikke gitt at barnevernets måter å arbeide på får allmenn aksept, om flere får innsyn.
http://www.frifagbevegelse.no/embla-fontene/kommentar/article1857336.ece


Last edited by Rinna on Fri Jan 12, 2007 5:18 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]