It is currently Thu Mar 28, 2024 6:46 pm



Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Interiør
PostPosted: Thu Jun 26, 2008 7:47 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Irene og Gunnar Lervågs interiørvalg bør vurderes som helseskadelig.
Hos meg fremkaller det synsforstyrrelser, jeg tørr ikke tenke på hva det kan gjøre med små påvirkelige barn.
Foreslår et tilskudd fra BV for å gjøre det mer hjemmekoselig.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 15, 2008 5:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Quote:
Med på presentasjonen var også David Thorkildsen som kom til en fosterfamilie i Kvinnherad vel 5 år gammel. Han er glad for at han slapp å forholde seg til slike muligheter. Den første natten hos sin nye familie gikk med til å øve seg på å si mamma og pappa, erindrer han i dag. I dag er han 21 og bor for seg selv, men fikk seg en ny familie og en ny mamma og pappa i sin fosterfamilie.

http://www.bt.no/innenriks/article16130.ece


Øve seg på å si mamma og pappa!?! *yekk* fosterforeldre skal jo ikke erstatte biologisk familie!

En annen ting er.... er virkelig denne profiteringen lovlig? har ikke fosterforeldrene underskrevet taushetsplikt? og inngår det ikke der at disse ikke skal henge ut barnet? dette mener jeg disse gjør indirekte, da di står fram i media å forteller at disse er fosterforeldre. Enhver vet da at dette barnet som er hos dem, er fosterbarn.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 16, 2008 1:16 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Liv Marit Bakke wrote:
En annen ting er.... er virkelig denne profileringen lovlig? har ikke fosterforeldrene underskrevet taushetsplikt? og inngår det ikke der at disse ikke skal henge ut barnet? dette mener jeg disse gjør indirekte, da di står fram i media å forteller at disse er fosterforeldre. Enhver vet da at dette barnet som er hos dem, er fosterbarn.


Godt poeng!

- som disse såkalte barnvernerne og fosterklovnene ofte og regelmessig slenger ut mot og om biologiske foreldres omsorgsevner: "skjermer ikke barna godt nok" ,bla bla bla bla. . ..

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Profilerte fosterpersoner: Har ventet i et halvt år
PostPosted: Sun Mar 15, 2009 5:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
KUN for profilerte fosterforeldre.

Vi kan legge ut navn på fosterforeldre som PROFILERER seg selv i media HER:


Her er Mona Tønne og Lars Erik Gulling som venter spent på å få et fosterbarn. Det er flere måneder siden de gjennomgikk kurs for å bli fosterforeldre. ( Foto: MAY BRITT BRØYN )

Mona Tønne og Lars Erik Gulling har pusset opp rommet i underetasjen, men vet ennå ikke hvem som skal flytte inn der.


Kommentar: Mona Tønne og Lars Erik Gulling vet nok ikke ennå hvem som skal flytte inn i kjellerværelset de har innredet for å skaffe seg en pen bi-inntekt, for først må barnet stjeles fra de naturlige foreldrene av slavedriverne i "barnevernet".

I reportasjon om paret Tønne og Gulling stilles ingen kritiske spørsmål. Barn kan ikke kjøpes på Ica. Hvor tenker Tønne og Gulling seg at barnet skal tas fra? Skjønner de ikke at barnet allerede har foreldre eller innbiller de seg at foreldrene er døde? Høyst sannsynlig tar de løgnene til de ansatte i "barnevernet" for god fisk og velger å svelge løgnen om at deres kommende "fosterdatter" har vært utsatt for grove seksuelle overgrep/mishandling slik "barnevernerne" pleier å si.

Uten slike profilerte barnehelere som Mona Tønne og Lars Erik Gulling hadde ikke "barnevernet" kunnet fortsette sin avskyelige virksomhet. Barna som angivelig "trenger fosterhjem" gjør det utelukkende fordi "barnevernet" nekter dem å bo hjemme hos seg selv. De foreldrene som blir fratatt sine barn med makt av "barnevern" og politi, er ikke det spøtt verre enn Mona Tønne og Lars Erik Gulling. Det kunne like gjerne vært Mona Tønne og Lars Erik Gulling som hadde blitt fratatt sine fire-årige datter. Det er alminnelige gode foreldre som fratas barna sine av de sadistiske undermålerne i "barnevernet".

Tenk dere om, Mona Tønne og Lars Erik Gulling: Ikke ta imot blodpengene fra Bufetat. Barnet de vil at dere skal ta dere av, har allerede foreldre, som fortvilet kjemper for å få sin sønn/datter tilbake.

De naturlige foreldrene må ofte vente svært mye lenger enn et halvt år for å få se barna sine. Mange foreldre som har fått barna tvangsfjernet, får kun se dem et par timer i året under tilsyn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 15, 2009 7:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Akkurat det kunne vært Mona og Lars som hadde blitt fratatt sin fire årige datter. Og hadde barnevernet ønsket ta barna fra dem hadde de fått det til.
Og de hadde vært som andre ofre for barnevernet som lurer på hvorfor i alle dager barnevernet vil ta vårt barn. Men de som mange mangler opplysning om barnevernet hva de holder på med.


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Barnevernet" rekrutterer støtte i befolkningen
PostPosted: Sun Mar 15, 2009 8:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Turid Holta wrote:
Akkurat det kunne vært Mona og Lars som hadde blitt fratatt sin fire årige datter. Og hadde barnevernet ønsket ta barna fra dem hadde de fått det til.
Og de hadde vært som andre ofre for barnevernet som lurer på hvorfor i alle dager barnevernet vil ta vårt barn. Men de som mange mangler opplysning om barnevernet hva de holder på med.


Ja, det kunne like gjerne vært Mona og Lars som ble fratatt sin fire-årige datter og et annet par "som ventet spent" på å motta henne.

Men nå er det slik at "barnevernet" trenger støtte i befolkningen for det det holder på med. Hvilken bedre måte å skaffe seg slik støtte enn å rekruttere såkalte "fosterforeldre"? Fosterpersonene blir økonomisk avhengige av "barnevernet". "Barnevernet" kjøper deres lojalitet på samme måte som det kjøper lojaliteten til de såkalte "sakkyndige", som også er mer eller mindre økonomisk avhengige av oppdrag fra "barnevernet".

Mona Tønne vil dessuten "få et helt års «barselpermisjon» når fosterbarnet kommer." Et helt års betalt barselspermisjon for å motta en elleve-åring er ikke så verst. Hvilke andre foreldre er det som nyter godt av slike generøse ordninger?

"Barnevernet" har mye å lokke de potensielle fosterpersonene med. "Barnevernet" rår over en stor andel av statsbudsjettet og mangler ikke midler til å kjøpe seg støtte i befolkningen. Behov for støtte i befolkningen er nok årsaken til kampanjen for å rekruttere flere fosterpersoner, ikke at det er så mange barn som angivelig "trenger hjelp".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bufetat med rekrutteringskampanje i neste uke
PostPosted: Sun Mar 15, 2009 10:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Quote:
Nesten alle barn kan bu heime. Men berre nesten. Nokre barn treng ein ny familie - ein fosterheim for kortare eller lengre tid. Utfordringa er å finne ein. I dag ventar 115 barn på ein ny heim. Den 16. – 22. mars er det nasjonal rekrutteringskampanje.

skriver Bufetat her. Slike kampanjer betales med midler fra Barne- og Likestillingsdepartementet.

:evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 16, 2009 6:23 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Jeg merker meg at de bruker et bilde av et utenlandsk barn.
For at det norske folk skal fortsette å tro at "det skjer ikke meg" og at det er klart noen familier trenger å bli fratatt barna, ja så hvorfor ikke insinuere at det først og fremst er innvandrerne som skal tas fra barna da- for å opprettholde massenes ignorante støtte?

Psykologisk smart, men ondskapsfullt forledende og sosialfiendtlig utspekulert.

Vi er vel omtrent på det punktet at de ikke kan lykkes med å lyve for og forlede publikum lengre.
Sansynligvis får vi dermed snart se radikale og totalitære lovendringer som skal skjule det de driver med og straffe individer som forsøker å ytre seg om hva som forgår.

- skjønt straff, det er jo allerede innført ved barnevernets strafferegime mot de familiene som snakker om det de opplever.
Ved at det fører til innskrenkinger av samvær, baksnakkelse av foreldre etc.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: ANGELIQUE TANGEN, Fostermor, Oslo
PostPosted: Mon Apr 12, 2010 8:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
ANGELIQUE TANGEN, Fostermor, Oslo

Besøk et fosterhjem!
av ANGELIQUE TANGEN- cand.polit.,

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: - Barna blir plassert på falske premisser
PostPosted: Tue Nov 01, 2011 11:19 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Morten Tollefsen fra Vestfold har sammen med kona vært fosterforeldre to ganger.
Begge gangene mener de Bufetat og barnevernstjenesten har holdt tilbake viktig informasjon.

– De har holdt informasjon tilbake både når det gjelder den biologiske familien, og også tildels i forhold til selve barna, sier Morten Tollefsen til NRK.

– Barna blir jo egentlig plassert på litt falske premisser, og det kan ha stor betydning i forhold til senere bytte av fosterhjem og liknende, sier Tollefsen.

Seksjonssjef i Bufetat Tønsberg fosterhjemstjeneste, Ida Steinrem avviser kritikken på det sterkeste.

– Det vi vet og kjenner godt til er at barn som flytter i fosterhjem, etter en tid føler og opplever trygghet og tilhørighet for første gang. Kanskje de får tillit til voksenpersoner som gjør at de forteller sin historie, og at det gjennom det kommer frem nye opplysninger, sier Ida Steinrem.


Kommentar: Barna som plasseres av "barnevernet" blir frarøvet tryggheten og tilhørigheten de hadde hjemme hos sine foreldre. Derfor blir de ofte ekstra sårbare etter å ha blitt bortført av "barneverntjenesten". Kvinner som Ida Steinrem forteller ofte rene røverhistorier til fosterpersonene. Det opplyses om at barna skal ha blitt utsatt for alvorlig omsorgssvikt, grove seksuelle overgrep etc. Men det største overgrepet barna har blitt utsatt for er å bli røvet fra sine foreldre av kyniske profittører som slavehandler Ida Steinrem og hennes medsammensvorne.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Linn Jeanette Nymoen, lærer, besøkshjem og fostermor
PostPosted: Sat Jan 25, 2014 6:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Linn Jeanette Nymoen er lærer, besøkshjem og fostermor. (Hvordan en person kan være besøkshjem overgår min enkle logikk - kan man være, for eksempel, et hus eller et telt?)

Linn Jeanette Nymoen er et altså et besøkshjem. Hun er også fostermor, ikke fosterhjem, merkelig nok.

Linn Jeanett Nymoen skriver:

Jeg har arbeidet som lærer i barneskole, ungdomsskole og folkehøgskole i til sammen 17 år. Min mann og jeg har også vært besøkshjem for flere ungdommer, og vi er nå fosterforeldre til ei lita jente. Jeg har vært tett på både barn og ungdom som av ulike årsaker har vokst opp i hjem som ikke har kunnet gi dem en tilfredsstillende omsorg, men jeg har ikke i ett eneste tilfelle i løpet av min yrkeskarriere opplevd at barnevernet har grepet inn og tatt omsorgen fra mor og far uten at det har foreligget særs gode grunner til det.

Hun har merkelig nok ikke arbeidet som barneskole, ungdomskole og folkehøgskole. Det ville man jo tro var logisk når hun hevder å ha vært besøkshjem.

Linn Jeanette Nymoen har ingen motforestillinger mot barnevernet. Det er vel ikke så veldig overraskende at hun støtter lydig opp om barnevernet og kan fortelle oss at hun aldri har opplevd at det har grepet inn uten at det foreligger "særs gode grunner". Særs gode grunner kan være Linn Jeanettes store behov for penger. Dette er en god grunn, synes mange fosterforeldre, til at barn skal fratas sine foreldre med tvang. Linn Jeanette og mannen har levd godt på barnevernet i mange år. I disse årene har barnas foreldre ikke hatt gleden av å se sine egne barn vokse opp, men det bryr ikke Linn Jeanette seg noe om. Linn Jeanette er nok som fosterkvinner flest, flink til å diagnostisere barna, for hvis hun påfører barna nok psykiske plager, så går honoraret opp, og det vet Linn Jeanette meget godt. Dette fører til at barnets sjanser for å bli tilbakeført til foreldrene reduseres, men dét bryr nok ikke Linn Jeanette Nymoen seg særlig om.

Les mer om den selvforherligende fosterkvinnen Linn Jeanette Nymoen på oa.no.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]