It is currently Thu Apr 18, 2024 10:47 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ja, foreldre er engstelige for sine barna når de blir sendt
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 10:40 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Ja, foreldre er engstelig for sine barn når de blir sendt til disse infame fosterfamiliene.

Her fant jeg et brukbart innlegg som beskriver den angsten barnas foreldre sliter med.

La meg forklare: Nå for tiden begynner barnehjemsbarna fra attenhundrede og blomkål og den tid å få oppreisning og erstatning for de overgrepene de ble utsatt for i sin barndom. Og godt er det.

De har en eksplisitt fordel fremfor dem som var satt bort i fosterhjem, fordi at de er mange som kan vitne om de samme redslene.

I dag blir de fleste barn satt bort i fosterhjem, og hvem vil tro på dem når de en dag vil fortelle om alle de grusomhetene de ble utsatt for, nå i moderne tid?

En dag vil de fortelle, ja, for det vil de, om hva som skjedde bak de lukkede dører, bak de "perfekte fasadene", om hva de har gjennomgått. Men, hvem vil tro på dem når de forteller sin lidelseshistorier? For de vil jo komme én og én, og ikke i samlet flokk, slik som barnehjemsbarna gjør nå, og fortelle om hva som egentlig foregikk i sine oppskrytte ett-roms fengsler...

Når du leser hva denne moren skriver, så kan du kjenne hårene i nakken reiser seg, for du aner hennes dype angst for at det skal tilstøte barna hennes noe i fostehjemmet:

Quote:
hvorfor kari allværen har lekt doktor med min datter vet jeg ikke, har vel en drøm om å bli lege? men hadde vel så dårlige karakterer at hun ikke kom inn på noe annet enn barnevernspedagog. de trenger jo bare treer i snitt på det studie, er jo derfor det er så mange rare folk innen faget. vist ikke så har hun vel pedofile trekk. hun er nok bestilt til noen barnløse pedofile som de pleier å gjøre, vist ikke det er karsten flo, fosterfaren så mistet omsorgen for de tyrkiske guttene så skal få hun. han kan jo ikke miste inntekten fordi om guttene ble igjen i tyrkia. var bra stavanger komune måtte gi opp, så nå fikk de se motgangen vi foreldre får av departemang og de som skal ha ansvar for å ordne opp i disse sakene. heldigvis får staten så mye skattepenger av folket, så er bra de skal gå til dekning av våre rettsaker. blir godt brukt, og skal holde på i 17 år til, men vi må ikke gi opp eller ha dårlig samvittighet. er ikke vi som bestemmer.


Dersom det er "Kari Alvær" hun egentlig mener, så har jeg personlig kjennskap til henne... Og i henhold til Kari Alvær, så er jeg i "psykisk ubalanse" og det kan godt hende at hun fremdeles mener dét om meg.

Foreldres frykt er begrunnet nok som det er fra media. Og jeg har hørt alt for mange grusomme historier til å la være å si noe om denne saken. Men, jeg har blitt fortalt langt over 600 historier av folk på telefonen, så jeg ser visstnok spøkelser midt på lyse dagen, over alt...

En annen kjent sak er den at det slettest ikke er uvanlig at fosterforeldre forgriper seg på barna de er satt til å vokte.

Her forleden dag fortalte en bestemor meg om en hjerteskjærende hendelse da hun hadde barnebarnet sitt på besøk... -Den lille jenten gråt sårt og viste frem fingrene sine... - foster"moren" hadde klippet neglene så hardt ned at hun blødde...

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men det rører ved mitt hjerte og jeg blir rasende lei meg og mister nattesøvnen min av sånt...

I alle andre sammenhenger snakkes det så mye om disse "mørketallene", men de ser visstnok ikke ut for å gjelde overgrep i fosterhjem. Likevel har jeg "grunnlag for å tro" at det er i fosterhjemmene forsker-tullingene bør leite, dersom de virkelig er interessert i å få bukt med alle disse skumle "mørketallene".

Og spør du meg, så er ikke HELEREN BEDRE ENN STJELEREN!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Tue Nov 21, 2006 11:51 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Columbo, her...
PostPosted: Tue Nov 21, 2006 11:51 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Columbo, her... en ting til før jeg styker på dør og lufter vettet på både hunden og meg selv:

Nei-da, vi skal ikke legge ut navn på fosterforeldre på internett.

For du kan jo skjønne hva som kommer til å skje da?

Jo, for da kommer disse utpresserne våre til å sette alle barna på sperret adresse, eller hemmelig om du vil.


Snakk om kor du enn snur deg så er halen bak...

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]