It is currently Tue Apr 23, 2024 11:50 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: "lysglimt"?
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 1:49 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
Denne historien har jeg i dag fått tillatelse å skrive, dette hendte min veninne, som jeg har kjent i over 20 år. Grunnen til at jeg må skrive denne historien er pga at min veninne ikke har internett!!

Mor=m, far=f, barnet=B, fosterforeldrene=fo, barnevernet=bv!!


For ca 18 år siden ble m mor for første gang, barnet var desverre dødfødt(fortidligfødt også), m var veldig lei seg, det ble slutt mellom henne og barnefaren, men etter noen år fant hun sin ektemake!

For ca 12 år siden ble m mor på nytt, gleden var stor, selv om dette barnet også var født for tidlig, hele 1 mnd. Hun var under 2000gr, og veldig liten(hørte jeg 40cm!). Legen som meldte fra, gjorde dete før b kom til verden. men m nektet å skrive under på noe før b ble født. Bv kom inn i bildet når b var 1mnd. Samtidig som b kom hjem fra sykehuset.
Rapporten deres er så lang... veldig lang.... men jeg nevner noen av bv sine punkter her:
B skulle ha 180 ml melk hver 3 time, etter 9 flaska drakk ikke b mere enn 50 ml, ifølge bv var dette for lite!?
Bv kom om kvelden, b var lagt, og sov da til neste morgen, bv forlangte da at m og f skulle vekke b, for b måtte ha mat!! Samtidig registrerte bv at det "bare" var 3 bleier igjenn. og dette var for lite til b til neste morgen og butikkene åpnet, b kunne jo få diare??!!
M var til psykologer, m hadde "bare" 79 i iq, dette er 1 under "normal" m var derfor tilbakestående, det ble også påstått at m hadde sosial angst?!( min veninne har langt fra sosial angst)
M har også vært dagmamma foe noen barn, et av dem fra hun var 7mnd til nesten 4 år, disse barnas mor vitnet under rettsak i fylkesnemda, men ble ikke hørt!

Bv plasserte b i fosterhjem, fosterfoeldre og foreldre fikk god kontakt, fo kunne ikke få barn!
Jeg og min daværende mann bodde i samme hus som m, hun har passet 3 av mine barn(fordi jeg mente hun var "skikket" til dette) Måtte også få henne som barnevakt, midt på natta, da min xmann fikk hjerteinfarkt, og jeg måtte kjøre til legevakt/sykehus, vår sønn var 1 år og veldig urolig den natta! m klarte dette utmerket, selv i en presset situasjon!!
Fo fikk i 2001 adoptere b, dermed skulle jo kontakt mellom m/f og b være brutt! Det viste seg ikke å være tilfelle! Fo ville at m/f skulle ha samme kontakt som før, selv om det bare er 4 t hver 2 mnd. B som snart er 12, ringer, eller m/f ringer,1 gang i uken, besteforeldre og andre er velkommen. B vet hvem hennes biologiske foreldre er, takket være fo!! De har heller ikke tatt til seg flere fosterbarn etter at de fikk b i hus.. Ære være!! (arild, de bor i mosjøen)
Nå skal m/f på besøk om noen dager, både de,b og fo(nå adoptivforeldre) gleder seg til besøket.
Må få legge til at b hadde en feil på hjertet, når fo var i byen til M/F kom de innom med b, både før og etter adopsjon for å møte biologisk M/F.
Jeg syntes at FO, M/F og B er en solskinnshistorie, noe utenom det vanlige, det er mennesker der ute, og VI er noen av de, og det mener både m, f og jeg at b`s adoptivforeldre også er! M/F kunne ha mistet kontakten, hadde det ikke vært for fo`s vilje til at det ikke skulle skje! fo mente det var for galt at de biologiske foreldrene ikke skulle ha kontakt med b!
f/m kjempet hardt for b, men i klørne på bv hadde de ingen sjanse! De valgte derfor og ikke få flere barn, de mener de tross alt har vært heldige(denne gangen)

Med tillatelse av m/f
Cecilie holmen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]