It is currently Thu Mar 28, 2024 9:04 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Som vanlig hoppet jeg over 17. mai-feiringen
PostPosted: Mon May 17, 2010 3:59 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Som vanlig hoppet jeg over 17. mai-feiringen

Barna våre fikk som vanlig en moro-dag med is, kafé og det første toget. (Det neste ble visst avlyst grunnet ulykke).

Å feire et land full av tvang, og en grunnlov som stadig mer undermineres, er ikke fristende.

Familiepolitikken ødelegger bevisst familien.

Tusenvis av barn stjeles fra sine familier, ved hjelp av løgn, fag byttet med ideologi, og politi og dommerstand som nyttige idioter.

Her i Vefsn har det skjedd en tragisk ras-ulykke overfor 8 personer, hvor trolig fire kvinner i sin beste alder har omkommet. To personer ligger skadd på sykehus. Ytterligere to ble reddet på fjellet. Tragedien gjorde at mye av 17. mai-feiringen ble avlyst.

Det kan være ufølsomt og usolidarisk å feire når det kommer "tett på" at mennesker opplever den største lidelse. Vi opplever stadig at folk relatert til RVB eller RBVs sak dør eller gjør selvmord grunnet barnevernet. Derfor oppleves 17. mai med mange vonde følelser.

Det er jo også en typisk familiedag, og barna som er kidnappet av kommuner og stat, lengter etter sine, og foreldrene lengter etter dem.

Vanskelig å feire slike forhold.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 17, 2010 4:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
For barnas del var vi ute og såg på barnetoget. Jeg hadde og 3 smilende jenter som gikk i skoletoget. De to minste jentene hadde jeg med og såg på toget og nest eldste sønn med hund. Og nest eldste datter.

Det er mye folk ute 17 mai så trivelig er jo det.

Tragedien her i Mosjøen med rasulykken er bare kjempetragisk. Og satte en demper på stemningen her i Mosjøen med flagg på halvstang osv.

Men fullt forståelig at en stanser feiring når slike tragedier skjer. Tragedier er det rett for meget av. Dessværre.
Noen flere barn uten foreldre nå kanskje! Vet ikke enda hvem det er. Trist uansett!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]