It is currently Thu Mar 28, 2024 4:52 pm



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Er faenskap noe å feire?
PostPosted: Thu Apr 27, 2006 1:32 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Når dette blir skrevet er det nøyaktig 96 år siden forfatteren av nasjonalsangen, Bjørnstjerne Bjørnson døde. 26. april 1910. Omtrent like lenge har barnevernsgalskapen pågått under forskjellige navn.

Ja, vi elsker dette landet,
overgrep og sorg.
Vernevanvidd vi skal sanne
mot de tusen hjem.
Elsker elsker det og lengter
etter far og mor
fra den sørgenatt som senker,
mareritt på jord.
fra den sørgenatt som senker,
senker mareritt på jord.

TEMA: Grunner for å ikke feire 17. mai i solidaritet med de barn og voksne som denne dagen mer enn ellers lengter hjem eller etter sine kjæreste?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Er faenskap noe å feire?
PostPosted: Thu Apr 27, 2006 6:40 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
TEMA: Grunner for å ikke feire 17. mai i solidaritet med de barn og voksne som denne dagen mer enn ellers lengter hjem eller etter sine kjæreste?


Grunn 1: Det å ikke feire 17. mai sammen med barna regnes av barnevernet som omsorgssvikt, jf. "sakkyndig"-rapport i Fredrikstad-saken og familiens egen beretning.

Ifølge Grunnloven er ubegrunnede husinkvisisjoner ikke tillatt. Likevel er dette noe som foretas hvis en saksbehandler i barnevernet føler seg "bekymret". Barnevernets vilkårlige innblanding i privatsfæren er grunnlovsstridig.

Jeg tror ikke Eidsvold-mennene hadde fantasi til å forestille seg hvilket diktatur som ville bli innført i Norge. Vi tror at bare fordi vi har alminnelige stemmerett så har vi demokrati.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 27, 2006 7:12 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
27. april 2006


Å være meningsløst adskilt på syttende mai

1)  
Hvis barnevernet regner det som omsorgssvikt at en familie ikke feirer 17. mai med barna, rammer dette Jehovas vitner, som ikke feirer nasjonaldagen, som de betrakter som et utslag av nasjonalisme. Tilsvarende gjelder for jul, som de vel anser for et vinter-blot. – Jeg kan ikke se annet enn at dette er religiøs diskriminering. Enhver (også i barnevernet) kan mene hva man vil om religiøse skikker og synspunkter, men menneskerettigheter er nå engang til for å beskytte hvert individ mot at andres meninger tres ned over hodet på oss.

2)
På den annen side sørger barnevernet alltid for at barn de har makt over, ikke får feire 17. mai sammen med sin familie. Barnevernets "begrunnelse" er at "Barnevernet mener at barn skal feire høytider, fødselsdager og andre festdager der de har sin daglige omsorg." Dette gjentas og gjentas hver gang fortvilete foreldre, besteforeldre og andre slektninger prøver å få barnet hjem akkurat de dagene. – Noen virkelig begrunnelse er det selvsagt ikke. Hvem ville for eksempel bruke et slikt argument mot at barna skal få besøk av, eller dra til, bestemor på julaften, en bestemor som barna ikke har sitt daglige bosted hos? Man sier tvert imot: "På den dagen skal vi iallfall være sammen, vi som ser hverandre så altfor sjelden til daglig." Det tristeste av alt: å lengte på dager hvor andre familier har sterke følelsesmessige opplevelser sammen.

Realiteten er selvfølgelig at barnevernet på død og liv vil hindre barna i å oppleve den sammenbindende kjærlighet som samvær på følelsesmessig sterke dager understreker. Ved sin redsel for dette viser barnevernet at de lyver på et helt grunnleggende punkt: Familiebåndene er der, og de er bånd av kjærlighet, ikke av tvang eller konstruksjon. De er naturlige. Det er ikke sånn at barn like gjerne knytter seg til fosterforeldre. Det å skilles fra sine kjære ved meningsløse tiltak gir enda dypere sår enn å skilles ad ved død (se Kvilhaugs bok).

«Gleder meg IKKE til jul»
– Å feire jul uten barnet sitt er verre enn den verste fengselsstraff, sier moren som nok en gang må feire jul uten barnet sitt i år (Bergensavisen 28.11.04)

- Familien har ingen rettigheter
- Jobben vår er tung i juletider. Da merker vi et mye større press fra foreldre som ønsker samvær med barna sine. De er ofte svært fortvilet over at dette ikke kan la seg gjøre, sier advokat Arild Dyngeland (Bergensavisen 28.11.04). BR: Det kan utmerket godt la seg gjøre. Barnevernets motstand har å gjøre med deres fiendtlighet mot biologisk familie, ikke med barnets beste.

*
Marianne
    


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 05, 2006 10:48 pm 
Offline

Joined: Tue Apr 25, 2006 3:01 pm
Posts: 16
Morro... Spesielt tatt i betraktning at BV plasserte meg hos et Jehovas vitne...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 06, 2006 9:17 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Barnevernslønnedes egenskaper og foreldres egenskaper 

Det kan utmerket godt hende. Barnevernet bruker helt andre "vurderinger" og "argumenter" når det gjelder deres egne kreaturer (fosterforeldre og institusjons-personale) enn de gjør overfor biologisk familie.

For eksempel: Hvis biologisk mor eller far noen gang har røkt hasj, er det nok til at barnevernet prøver å holde dem borte fra enhver kontakt med barna, for alltid. Her er de ivrig moraliserende.

Derimot ansetter de med glede fosterforeldre og institusjonsvoktere som er tidligere kriminelle, også uten å sjekke om de ikke fortsatt opprettholder sine kriminelle forbindelser. Se Fosterbarn som god butikk av Siv Westerberg:
"... Der hvor det lokkes med så store pengesummer, melder det seg mange interesserte. At mange av dem har eller har hatt alkoholproblemer eller er tidligere straffet, forhindrer på ingen måte at sosialmyndighetene gjør dem til fosterforeldre. Til forskjell fra biologiske foreldre, som får sin bakgrunn, sine meninger og sitt liv gransket i detalj, blir fosterforeldrene, selsomt nok, knapt kontrollert."

Dette dreier seg om Sverige, men gå norske saker etter i sømmene – for eksempel forholdene på institusjoner – så finner man det samme.


Barnevernet gjør seg også med vilje blinde overfor mishandling utført av fosterforeldre og institusjons-personale. Se for eksempel Averøy barnevern og oppvekstetat, Møre og Romsdal:
"... Hollen kommer til slutt i boken inn på det generelle bildet av Norges barnevern. Han refererer blant annet en uttalelse fra barnevernssjefen i Kristiansand kommune i en fersk sak hvor fosterforeldre ble dømt for å ha mishandlet et lite fosterbarn: "Vi spør oss om vi burde tolket guttens adferd tidligere. Men vi var ikke mentalt forberedt på at fosterforeldre kunne mishandle barna sine" (s 145). (Man bør nok også tilføye at det i den saken var aldeles unødvendig å "tolke" barnets atferd - i tillegg til at barnevernets tolkninger av atferd regelmessig er bisarr.)"


Marianne Haslev Skånland
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bisarrt barnevern
PostPosted: Tue Jun 06, 2006 1:47 pm 
Offline

Joined: Tue Apr 25, 2006 3:01 pm
Posts: 16
:lol: At BV er bisarrt kan jeg skrive under på.

I mitt tilfelle var det BV som ønsket å tilbakeføre meg til mor, etter mors ønske, men jeg som motsatte meg et slikt tiltak. Men det jeg alltid har lurt på, og fremdeles lurer på, er hvorfor BV ikke fjernet mine to yngre søsken ifra mor. Tross alt i de få papirene som jeg har fått ifra BV blir mor beskrevet i lange settninger på en slik måte at man uten problemer kan oppsummere settningene med et stygt ord på 4 bokstaver som begynner på H... For ikke å snakke om stefar som etter sine egne ord utvilsomt rammes av ditt eksempel.

Ikke det at fosterforeldrene var stort bedre, men når man får valget mellom en viss trygghet og total utrygghet så velger man det beste.

Åssen kan man stole på slike folk (BV)?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bisarrt barnevern
PostPosted: Tue Jun 06, 2006 4:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
aetesaki wrote:
:lol: At BV er bisarrt kan jeg skrive under på.

I mitt tilfelle var det BV som ønsket å tilbakeføre meg til mor, etter mors ønske, men jeg som motsatte meg et slikt tiltak. Men det jeg alltid har lurt på, og fremdeles lurer på, er hvorfor BV ikke fjernet mine to yngre søsken ifra mor. Tross alt i de få papirene som jeg har fått ifra BV blir mor beskrevet i lange settninger på en slik måte at man uten problemer kan oppsummere settningene med et stygt ord på 4 bokstaver som begynner på H... For ikke å snakke om stefar som etter sine egne ord utvilsomt rammes av ditt eksempel.

Ikke det at fosterforeldrene var stort bedre, men når man får valget mellom en viss trygghet og total utrygghet så velger man det beste.

Åssen kan man stole på slike folk (BV)?


Hvis moren ditt var et stygt ord på fire bokstaver som begynner med H, så skal du vite at prostitusjon faktisk er helt lovlig. Det står ingen steder i Norges lover at prostitusjon er straffbart eller at prostituerte skal fratas sine barn. Det kan være mange ting man ikke liker, men man kan ikke vilkårlig gå inn og fjerne barna til dem det gjelder, for det. Jeg synes ikke det er riktig at barnevernet skal sette barn opp mot sine foreldre. Det ødelegger familiene. Horeri er en uting, men det er faktisk "barnevern", også. Jeg vet sannelig ikke hva som er verst, barnevern eller prostitusjon.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 06, 2006 6:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Aetesaki, med din innsikt i hvordan barnevernet faktisk ikke gir effektiv hjelp til barn som trenger det, hvorfor stoler du på det de skriver i sine papirer om din mor?

Jeg har selv lest om saker, og vært borti noen rent konkret også, hvor barnevernet er rett og slett sjalu på frodige kvinner som er attraktive for menn, og som kanskje har barn med forskjellige menn. Noen av dem kjenner jeg personlig, de er kjærlige mødre som elsker sine barn. Det er helt grunnleggende: Man kan være så uperfekt, så dum, så lite snill, så egoistisk og tankeløs som vel mulig – man elsker sine egne barn. Det blir et grusomt samfunn når man svinger pisken over andres seksualliv.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, kanskje du er voksen nok til å vite at seksualitet, erotikk, kjærlighet og samliv er svært meget mere komplisert enn firkantede regler.

Den som er uten synd, la ham kaste den første sten. Tilstedeværelsen av en stefar i din mors hjem har nok komplisert forholdene; relasjonene stebarn-steforeldre er ikke enkle (der er faktisk forekomsten av barnemishandling mange dusin ganger høyere enn fra biologiske foreldres side, se f.eks Fakta og forskning: Barnemishandling som barnevernsmyndighetene ikke ønsker å kjenne til – 2. Allikevel, din mor har ønsket at du skulle komme hjem. Det gjør man ikke av herskelyst, man gjør det av instinkt, et instinkt som uttrykker seg som lengsel. Prøv å komme henne i møte nå ihvertfall. Det er ikke så heldig at barn blir satt til å dømme og fordømme sine foreldre.

Barnevernet lyver. Det de sier nå, om at de i dag ikke ville plassert deg hos de fosterpersonene, er jo blatant løgn. Vi ser saker hele tiden hvor barn har det forferdelig i fosterhjem, og ikke bare fordi barn flest vil hjem, men også fordi "omsorgs"personene er ille. Og at barnevernet lyver i så å si alt de skriver og påstår, det vet jeg av egen erfaring. Jeg har lagt frem i retten barnevernets egne påstander og bevisene for at det var løgn, jeg har lest omfattende saksdokumenter som er løgnaktige fra barnevernets side fra begynnelse til slutt, jeg har lest mange, mange dusin dommer, hvorav de færreste har med virkeligheten å gjøre fordi de lettvint baserer seg på hva barnevernet sier.
  
Marianne Haslev Skånland

PS: Jeg skal prøve å svare deg litt senere angående det du spør om i et annet innlegg, om hvorvidt barn har krav på en trygg oppvekst, tror jeg det var. Det vil drøye litt, men jeg kommer tilbake til det.
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 06, 2006 8:13 pm 
Offline

Joined: Tue Apr 25, 2006 3:01 pm
Posts: 16
Quote:
hvorfor stoler du på det de skriver i sine papirer om din mor?

Jeg visste at mora mi hadde tre barn med like mange fedre før jeg leste det i BVs papirer. Jeg fikk rede på det kort tid etter at den nest eldste av oss tre fikk rede på det. Men måten BV beskrev det på fikk det til å høres ut som om det var noe langt værre enn det det faktisk var.

Quote:
med din innsikt i hvordan barnevernet faktisk ikke gir effektiv hjelp til barn som trenger det

Kan ikke helt si at jeg skjønner hva du mener med det, desverre.

Quote:
Jeg vet ikke hvor gammel du er, kanskje du er voksen nok til å vite at seksualitet, erotikk, kjærlighet og samliv er svært meget mere komplisert enn firkantede regler.

Jeg vil i løpet av året ha levd dobbelt så lenge som det mora mi hadde da ho satte meg til verden. Og vil om 4 år ha levd dobbelt så lenge som det faren min var da jeg kom ut. Med andre ord jeg er neppe mer enn ti år yngre enn deg, Skånland. Hvem vet, kanskje jeg er eldre enn deg?

Quote:
Allikevel, din mor har ønsket at du skulle komme hjem. Det gjør man ikke av herskelyst, man gjør det av instinkt, et instinkt som uttrykker seg som lengsel. Prøv å komme henne i møte nå ihvertfall. Det er ikke så heldig at barn blir satt til å dømme og fordømme sine foreldre.

Jeg har ikke gitt nok opplysninger til at du kan gi et så spesifikt råd og kommentar, men på et generelt grunnlag vil jeg være enig med deg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 06, 2006 9:10 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Som sagt før: Moralisme er ikke grunn for omsorgsovertakelse.
Som sagt før: TEMA for forumet skal overholdes.

De som er her av andre årsaker, har ikke noe her å gjøre.

Jeg er travelt opptatt og gidder ikke å fortelle hvor mange ganger som helst at TEMA skal overholdes.

Man diskuterer ikke kattenes sjelsliv i et magasin for astronomi. Vi holder oss også her til det som er TEMA. At du mener at TEMA skulle vert vinklet på en annen måte endrer ikke TEMA her inne.

Det er mulig å utestenge brukere på bakgrunn av ip-adresser, "nick" etc. Du er inget unntak.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]