It is currently Thu Mar 28, 2024 10:53 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Bør det bli mulig å pålegge Reidar Hjermann tvang når han uttaler seg i pressen?
Ja, han bør av hensyn til seg selv få hjelp mot sin munndiaré 75%  75%  [ 3 ]
Nei, gullkornene til Hjermann bør få spalteplass i samtlige norske aviser 25%  25%  [ 1 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 4
Author Message
 Post subject: – Foreldre må kunne pålegges hjelp fra barnevernet
PostPosted: Tue Mar 15, 2011 2:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Barnevernets virkemiddelapparat er ikke mangfoldig nok, mener barneombud Reidar Hjermann. Han er bekymret for barn som lever under vanskelige forhold i familier som ikke vil ta imot hjelp.

– Ofte er dette alvorlige saker, men de er ikke «alvorlige nok» til at barnevernet setter i gang en prosess for å flytte barnet med tvang. I mange tilfeller vil barna ha det best hjemme dersom familien får veiledning og hjelp til å håndtere konflikter og negativ atferd. De fleste tar imot slik hjelp når barnevernet tilbyr den. Men noen avviser den helt. Også i slike saker skulle jeg ønske at det var mulig å gjøre tvangsvedtak, sier Hjermann.

Barnevernsjef Gunnar Toresen avviser ikke tanken, men er usikker på om en slik lovendring er hensiktsmessig.


Kommentar: Jeg etterlyser en lovendring som gjør det mulig å bruke tvang mot barnevernombud Reidar Hjermann, ikke bare når han kommer med hel-idiotiske uttalelser, men når han kommer med halv-idiotiske forslag og tar opp spalteplass i avisene. Det burde være mulig å pålegge Hjermann munnkurv i hvertfall 50 % av tiden han sitter i embetet som barnevernsombud slik at han blir skånet mot sin egen infantile fantasi og dumhet. At en megahjerne som Gunnar Toresen støtter Hjermann i hans ubehjelpelig tankevirksomhet, er ikke overraskende. Gunnar Toresen er en sterkt hjelpetrengende person som har mottatt stønad fra det offentlige hele sitt liv. Han tar stadig små utflykter til sydlige strøk, som Tyrkia, for å fange små barn som ikke vil bo hos personer som Toresen personlig har plukket ut til dem.

Disse to komikerne, Hjermann og Toresen, har av en eller annen besynderlig grunn, skaffet seg klippekort i pressen. Deres tanketomme vås blir til stadighet presentert for offentligheten som om det skulle være verdifulle og nyttige tanker, noe det selvfølgelig ikke er. La Hjermann og Toresen sitte og sludre sammen. Disse to sullikene som lever på offentlige midler og forpester samfunnet med sine stalinistiske og fascistiske synspunkter, burde ties ihjel, hadde det ikke vært for at barnevernombud Reidar Hjermann tross alt har blitt hedret med den høythengende utmerkelsen Årets Idiot for 2006. Hjermann bringer smilet frem med sine komiske initiativ. Årets Klovn er kanskje hans neste siktemål?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: – Foreldre må kunne pålegges hjelp fra barnevernet
PostPosted: Thu Mar 17, 2011 9:31 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Quote:
Nei, gullkornene til Hjermann bør få spalteplass i samtlige norske aviser


Så det blir godt dokumentert for ettertiden hva slags galskap som rådet i Norge på denne tid. Vi skriver historie hver dag. Og dem også! :lol:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]